Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: ENGL Powerball II
1
Vestu
18.02.2010 11:47:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kellään mitään tietoa miten ENGLin uutukainen poikkeaa alkuperäisestä powerballista? Tai jopa kokemuksia kyseisellä nupilla soittamisesta?
 
Joku pirulainen meni ostamaan tuon torilla keikkuneen ENGL Savagen ja nyt tutkaillut vaihtoehtoja pitkin intternettejä ja osui tämmöinen uutuus silmään.
 
Saa myös ehdottaa vaihtoehtoa Savagelle samassa hintaluokassa semi-offtopiccina ;)
 
Like father like scum
Painajaismainen
18.02.2010 11:56:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.engl-amps.com/pics/Powerball2_brochure_web.pdf
 
"Palkkapäivä iskee kuin miljoona GASia" - Kivijalka
Torniojaws
18.02.2010 11:56:42 (muokattu 18.02.2010 11:57:24)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällaista sanoopi mainosteksti:
 
Separate gain controls for each channel, a remote controllable, switchable FX loop, a middle-boosted sound option and a new improved tube monitoring system make it the most versatile and sophisticated Powerball ever!
 
En tiedä sitten tarkoittavatko tuolla separate gain controllilla sitä, että jokaiselle neljästä "moodista" on oma gain, vai onko se edelleen samanlainen kuin Powerballissa ja Powerball v2:ssa - yksi potikka per "kanavapari" (eli clean/crunchille yksi ja low/high gaineille toinen). Eipä nuo kovin kummoisilta muutoksilta nuo loput kuulosta. Taitaa olla lähinnä ulkonäköpäivitys. Olisikohan jopa Powerball v2:n rebrandaus? Niistä kun ei aluksi tiennyt muusta kuin sarjanumerosta kumpi on alkuperäinen Powerball ja kumpi se hiljaisuudessa päivitetty v2 (2005 alussa taisi ilmestyä ensimmäiset, jos muistan oikein?).
 
E:
Jaajaa, olihan siellä tuo prosyyrikin, josta näkee. Näinhän se, 4 gain-potikkaa.
drlecter
18.02.2010 17:20:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisihan toi mielenkiintoinen testata. Saturaisen kalliimpi mitä edeltäjänsä.
http://www.thomann.de/fi/engl_powerball_ii_e645_2.htm
 
P-man
18.02.2010 21:07:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuossa on suht hyvällä äänenlaadulla video uudesta Powerballista: http://www.youtube.com/watch?v=6lZ0WLNSMCI
 
Vestu
20.02.2010 01:20:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

P-Man: Tuossa on suht hyvällä äänenlaadulla video uudesta Powerballista: http://www.youtube.com/watch?v=6lZ0WLNSMCI
 
Lievästi sanottuna kattava video tähän threadiin. Tänks.
 
Like father like scum
drlecter
20.02.2010 09:37:37
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisivat saaneet midiohjauksen laittaa siihen lisäksi.
 
Skebaristi
20.02.2010 10:27:54
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

drlecter: Olisivat saaneet midiohjauksen laittaa siihen lisäksi.
 
Midin puutetta ihmettelin minäkin, olisi ollut ihan tervetullut lisäys.
 
Mandarax
20.02.2010 10:55:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Skebaristi: Midin puutetta ihmettelin minäkin, olisi ollut ihan tervetullut lisäys.
 
Pitäähän ne Englin kalliimmatkin mallit saada myydyksi...
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Skebaristi
20.02.2010 11:33:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harvey666: Pitäähän ne Englin kalliimmatkin mallit saada myydyksi...
 
Näin kai se on nähtävä.. Luulisi vaan että voisi ihan vain jo kilpailun vuoksin midin laittaa, jos vertaa esim saman hintaluokan muiden valmistajien nuppeihin..
 
Makillah
20.02.2010 15:35:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän tuollaisen Powerball II:n vois todellakin katsastaa; Powerball I:n omistajana olen juuri kaivannut joka kanavalle omaa gainia ja jalkakytkimellä ohjattavaa efektilenkkiä. Oma powerball I on palvellut minua loistavasti noin 50 keikkaa ja palvelee edelleenkin.
Minua kiinnostaa tietenkin myös se, että onko uuden PbII:n tone ja soundi sama kuin ykkösversiossa. Tämä tietysti selviää vain testaamalla. Kertokaa ihmeessä kokemuksistanne.
 
...Joo, tosiaan... nääks..
urzaka
25.02.2010 18:00:07
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite oon vanhassa powerballissa jääny kaipaamaan middlen puutetta. Ja varmasti omat gainit/kanava on hyvin käytännöllinen lisä. Ton middlebuustin seurauksena tästähän saattaa tulla omalla kohalla uus unelmanuppi invaderin rinnalle, ja vieläpä järkevän hintainen sellainen. Omaan silmään tuo ulkonäkökin on erinomainen.
 
Toi midiohjauksen puute ei ainakaan omalla kohdalla haittaa yhtään. Se olisi luultavasti sen seurauksena muutaman satasen kalliimpi ja sillähän hinnalla saa jo tc-electronik:in g-majorin jolla voi sitten ohjailla ainakin kanavia. Tuleepahan siinä vielä oivallisia efektejä kylkeen.
 
Chickdude!
Mr. Speed
25.02.2010 18:22:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

urzaka: Ite oon vanhassa powerballissa jääny kaipaamaan middlen puutetta. Ja varmasti omat gainit/kanava on hyvin käytännöllinen lisä. Ton middlebuustin seurauksena tästähän saattaa tulla omalla kohalla uus unelmanuppi invaderin rinnalle, ja vieläpä järkevän hintainen sellainen. Omaan silmään tuo ulkonäkökin on erinomainen.
 
Toi midiohjauksen puute ei ainakaan omalla kohdalla haittaa yhtään. Se olisi luultavasti sen seurauksena muutaman satasen kalliimpi ja sillähän hinnalla saa jo tc-electronik:in g-majorin jolla voi sitten ohjailla ainakin kanavia. Tuleepahan siinä vielä oivallisia efektejä kylkeen.

 
Jos tykkää middlesäädöstä, niin Steve Morse Sigissä on sitten potikat erikseen ala- ja ylä middlelle :)
 
Telecasterilla soittavissa ihmisissä täytyy olla jotain vikaa.
Boltsa
25.02.2010 19:24:36 (muokattu 25.02.2010 19:25:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

GAS iski. Mesasta ei haluais luopua, mutta mistä toiseen vahvistimeen rahat...
 
Nauratti tuossa videossa ton Powerballin soitto-osan jälkeen tuon soittajan ilme, kunnon virnuilua :D
 
Boltsa
urzaka
25.02.2010 21:01:55
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr. Speed: Jos tykkää middlesäädöstä, niin Steve Morse Sigissä on sitten potikat erikseen ala- ja ylä middlelle :)
 
Ei vaan paini enään yhtään samassa hintaluokassa. Muutoin se olisi varmasti oiva peli! :)
 
Chickdude!
dimmu!!
07.08.2010 22:15:49 (muokattu 07.08.2010 22:16:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kenelläkään vielä kokemuksiä tästä Powerball 2:sta?
Itse en ole ENGLin nuppeja koskaan livenä kokeillut ja kiinnostaisi ostaa Kranki Revolution Juniorin kaveriksi ko. nupin summan mutikassa.
 
drlecter
27.11.2011 13:29:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PB2:n kolmoskanava:
http://liquorworks.wippiespace.com/ … 3/demons/annoying%20man%20idea4.mp3
 
Ei se minusta aivan samalta saundaa kuin PB1. Omaan korvaan vaikuttaisi makusemmalta.
Omiin juttuihin saundit toimii paremmin mitä esim. Invaderin kolmoskanava tarjoaa.
 
Onko tietoa saako ENGL Z-9:lla ohjattua g-majoria + powerball2:n kaikkia toimintoja(mid boost, master 1&2, noise gate, fx loop)?
 
teukka
20.09.2016 12:33:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huom! Olet kirjoittamassa yli 1758 päivää vanhaan aiheeseen!
 
-NO NIIN OON!
 
Mites on kertynyt käyttökokemuksia tähän? Entä millaiset kokemukset on noista ENGLin omista pedaaleista? Onko mitään hyötyä? Tietty kanavan vaihdot, mutta muuta?
Näin tyhmälle ei vaikuta mitenkään yksinkertaiselta.
 
Siis onko muita kuin V-mäisiä kitaroita?
BulletFace
18.10.2016 15:58:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

teukka: Huom! Olet kirjoittamassa yli 1758 päivää vanhaan aiheeseen!
 
-NO NIIN OON!
 
Mites on kertynyt käyttökokemuksia tähän? Entä millaiset kokemukset on noista ENGLin omista pedaaleista? Onko mitään hyötyä? Tietty kanavan vaihdot, mutta muuta?
Näin tyhmälle ei vaikuta mitenkään yksinkertaiselta.

 
Powerball 2:sta tullut jokusen kerran pikaisesti testattua ja ainakin itse kyllä tykkäsin. Itse arponut tuon ja Savagen välillä jo jonkin aikaa. PB2 taitaa tosin olla hiukan edukkaampi, mutta suurta hinnan eroa ei ole, ainakaan käytettynä. Savageen kun kyseistä nuppia on verrattu niin ei ole kuulemma ihan niin tiukka kuin Savage, mutta makuasioitahan nämäkin kaiketi ovat.
 
Shredator
07.10.2018 17:15:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on ollut muutaman viikon tuo Powerball II ja olen kyllä erittäin tyytyväinen.
 
Mulla on ollut aiemmin parikin Powerball I:stä, joten vertailukohtaa löytyy. II on kyllä moninverroin parempi ja korjaa monia I-version puutteita. Soundiakin on muokattu minulle sopivaan suuntaan, särökanavilla on hieman enemmän alamiddleä ja 4. kanavasta on pudotettu särön tasoja, jolloin siitäkin saa käyttökelpoisen. I-versiossa se oli lähes käyttökelvoton sen gainimäärän takia.
 
Oikeastaan tykkään tämän II:n voicingista jopa enemmän kuin Savagesta, mutta se onkin selkeästi eri soundinen peli.
 
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «