Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Wah Wah pedaali
1 2 3
ViÖs
19.02.2010 09:14:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli siis olisin ostamassa itselleni wah wah pedaalia mutta olen kuullut että osa niistä on aika heikkotekoisia ja menevät aika helposti rikki.Joten voitteko suositella minulle jotain kestävää jonka hinta olisi n 80-180e?
 
sickboy
19.02.2010 09:21:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juuri kävin ostamassa uuden CryBaby Classicin, siitä löysin itselle mieluisen soundin sopivaan hintaan (Levytukusta 135€). Aikaisempi Wahini (Crybaby Original) levisi 14 vuoden käytön jälkeen, pedaali kyllä itseasiassa toimii, mutta virtalähde ei pysy luotettavasti kiinni. Helpohko kotifiksaus auttaisi varmasti, mutta tossa Classicissa on huomattavasti syvempi soundi.
 
Ostin muuten tuon aikaisemman CryBabyni käytettynä, joten melko luotettavista pedaaleista on kyse. Kyseinen pedaali on vuosien varressa käytännössä uinut viinassa/kiljussa/oluessa.
 
Jankku
19.02.2010 10:42:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellä myös hyviä kokemuksia CryBabystä, oma wahi varmaan 20v. vanha ja toimii ku mersu ;)
 
Ja tämä lama-ajan blues minunkin kotona soi!
dropD
19.02.2010 11:12:57
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jankku: Itellä myös hyviä kokemuksia CryBabystä, oma wahi varmaan 20v. vanha ja toimii ku mersu ;)
 
yhdyn hymiöön ja totean wah-aiheeseen seuraavaa. Noi perus CryBabyt on oikein mukavan kuuloisia ja toimivia, mutta tuppaa syömään soundia + päälle/pois kytkeminen on sellaista arpomista. Jos jossain vaiheessa tunnen taas wahia tarvitsevani, niin saattaisin kokeilla BBE wahia (TBP + ledi + OK soundi + kohtuullinen hinta)
 
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
Volle
19.02.2010 11:31:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perusmallin Cry Babyn kotelohan kestää mitä vaan, lähinnä kuluvia tai hajoavia osia on kytkin ja potikka. Omani hain kaupasta muistaakseni elokuussa 2000 ja se siitä lähtien se on pyörinyt mukana keikoilla ja ryyppyjameissa. Kytkin hajosi jo pari päivää ostamisen jälkeen ja se korjattiin takuun piikkiin. Muuten ei valittamista kestävyydessä. Saundi taas on makuasia, mulle kelpaa. Joillakin kitara-vahvistin-efektiyhdistelmillä huomaa myös tuon saundin syömisen. Eipä sekään ole niin paljoa haitannut, että TBP-modin olisin jaksanut tehdä (vaikka itse asiassa mulla olis ylimääräisiä soveltuvia jalkakytkimiäkin).
 
juuso a
19.02.2010 12:04:23 (muokattu 19.02.2010 14:45:45)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on toi Crybaby GCB-95. Ostettu käytettynä luoja ties milloin ja vieläkin wörkkii. Potikka on muutaman kerran vaihdettu. Ainoa vika on ollut, että joskus se katkaisee signaalin kokonaan sen sijaan, että menisi päälle. Kestää uskomattoman tylyä kohtelua tuo waku.:)
 
One.
Victor Helldriver
19.02.2010 13:19:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mul on pääasiallisessa spedulaudas kaks wahia;
 
cry baby bass ja joku perus cry baby skeballe.
toises laudas on jimi hendrix wahi. dunloppei kaikki.
 
kaikki on ihan perus hyviä mut jotenkin sellanen erittäin musikaalisen kuulonen wahi ois poikaa, mut mä nyt oonki pikkasen runkku noiden soundien suhteen.
 
bassowahi antaa sellasta kivaa ylimenevää wahisoundia mitä ei kandee ylikuluttaa. eli koitan käyttää mahollisimman vähän.
 
cry baby fudii niinku pitääkin ja jimi hendrix wahis jotenkin se "wahaus" on jotenkin liian mietoa (en nyt muista...oliko se oikee nimitys nyt sit range)
jimiin oon kerran vaihtanu potikan ku rutis vanha sen verran. potikan vaihto ei soundia muuttanut yhtään,rahinat vaan tietty lähti.
 
frendillä on RMC wahi ja siitä vois sanoa et se tuntuis aika kivalta joskus itekkin hommata
 
Bigger man is ALWAYS better than the little man...
Jucciz
19.02.2010 13:21:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RMC Picture Wah ei mahdu millään budjettiin, ellet jostain löydä tohon mainitsemaasi hintaan, mutta se on paras mitä vastaan on tullu itellä.
 
Victor Helldriver
19.02.2010 13:23:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.realmccoycustom.com/RMC2.htm
 
joo siis tollanen sil on.
laitoin siis vaan ihan sillä pointil et toi tuntuu olevan tähän mennes paras testaamani wahi
 
Bigger man is ALWAYS better than the little man...
ViÖs
19.02.2010 14:03:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon katellu tällasta Dunlop Cry Baby Kirk Hammett signature Wah
 
Grugi
19.02.2010 14:07:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ViÖs: Oon katellu tällasta Dunlop Cry Baby Kirk Hammett signature Wah
 
Varmaan kannattaa käydä koepolkemassa noita jos mahdollista niin ei tule ostettua sikaa säkissä.
 
Mulla on Dunlop Wylde wah ja se on kyllä ihan kelpo waakku sen mitä sitä tulee käytettyä.
 
SDMF
Guitaristi
19.02.2010 14:07:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ViÖs: Oon katellu tällasta Dunlop Cry Baby Kirk Hammett signature Wah
 
Nyt sohaisit kyllä kepillä muurahaispesään... :D
 
Mutta itse asiaan. Multa löytyy Crybaby 535Q, joka on kyllä toimiva peli. Säätövaraakin on ja erilaisia soundeja paljon, samat soundit kuin classicissa ja paljon muuta. En ole uuden hinnasta varma, mutta käytettynä ainakin pitäisi mahtua reilusti budjettiin.
 
Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli?
ViÖs
19.02.2010 14:38:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ja toinen mitä oon katellu on Dunlop Crybaby Classic GCB95F
 
Numb
19.02.2010 14:44:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ViÖs:Dunlop Crybaby Classic GCB95F
 
Jos rai rai rai raibeibin soundista tykkää, niin tuolla ei mennä metsään. Orgaanisempi ja vähemmän muovinen soundi kuin perusCrybabyssa.
 
Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö
ViÖs
19.02.2010 14:47:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yritän hakea sellaista metallica tyylistä ääntä.
 
Numb
19.02.2010 14:47:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ViÖs: Yritän hakea sellaista metallica tyylistä ääntä.
 
Lähtee tolla.
 
Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö
ViÖs
19.02.2010 14:49:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ok sepä hyvä,kiitos
 
Kivijalka
19.02.2010 14:54:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dropD: yhdyn hymiöön ja totean wah-aiheeseen seuraavaa. Noi perus CryBabyt on oikein mukavan kuuloisia ja toimivia, mutta tuppaa syömään soundia + päälle/pois kytkeminen on sellaista arpomista. Jos jossain vaiheessa tunnen taas wahia tarvitsevani, niin saattaisin kokeilla BBE wahia (TBP + ledi + OK soundi + kohtuullinen hinta)
 
Tuo BBE vaikuttaa kyllä oikein kiinnostavalta... Mutta onko siinä todella TBP? Tuo "hardwire bypass" luvataan kyllä olevan omassakin Dunlopin waukussa mutta ei se silti TBP ole, ainakin näin olen ymmärtänyt.
 
Myyn kaiken, myyn myös huomisen! A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
ViÖs
19.02.2010 14:59:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta kummalla lähtisi paremmin?
 
Jyrken
19.02.2010 16:49:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei se Kirk ole sen takia parempi että siinä sattuu lukemaan Kirk.
 
if you mostly play metallica get kirk hammets signature dunlop wahh pedal
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «