Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Control Surface PC:lle
1
Kimppe
19.02.2010 13:37:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro, olen hankkimassa DAW-ohjainta PC:lle, enkä ole oikeastaan löytänyt mitään muuta vaihtoehtoa kuin Mackien Universal Control Pro (+ XT).
Euphonix MC Mix olisi hyvä mutta siihen ei näköjään ole tulossa PC tukea. Vaikka sen pystyy kai jotenkin kiertämään jos verkkoon on kytketty yksi mac, joka pyörittää sitä EuCon Servua..
 
Kysyisin jos joku osaa sanoa Mackien UCP:stä mitään. Olen nimittäin jossain lukenut että niillä on ollut ongelmia liukujen kanssa. Kokemuksia?
 
Ja onko jotain muita vaihtoehtoja joista en vaan ole tietoinen?
 
Budjetti: ~1000€ / 8 kanavaa. Mutta kertaostos max. 2000€
Kanava määrä: Min 8, mieluiten 16 tai enemmän. (laajennettava mieluiten)
Softa: Cubase5 / PC / 64bit
Transportit ei ole mikään aivan pakko, mutta plussaa.
 
Kiitos!
 
anapena
19.02.2010 18:41:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Digidesignin Command 8, kaupan päälle tulee Pro Tools. Sen pitäisi toimia muidenkin softien kanssa, mutta itse en ole kokeillut muuten kuin PTllä. Jäi hyvä fiilis.
 
cosmob83
19.02.2010 19:15:56 (muokattu 19.02.2010 19:17:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kimppe: Moro, olen hankkimassa DAW-ohjainta PC:lle, enkä ole oikeastaan löytänyt mitään muuta vaihtoehtoa kuin Mackien Universal Control Pro (+ XT).
Euphonix MC Mix olisi hyvä mutta siihen ei näköjään ole tulossa PC tukea. Vaikka sen pystyy kai jotenkin kiertämään jos verkkoon on kytketty yksi mac, joka pyörittää sitä EuCon Servua..
 
Kysyisin jos joku osaa sanoa Mackien UCP:stä mitään. Olen nimittäin jossain lukenut että niillä on ollut ongelmia liukujen kanssa. Kokemuksia?
 
Ja onko jotain muita vaihtoehtoja joista en vaan ole tietoinen?
 
Budjetti: ~1000€ / 8 kanavaa. Mutta kertaostos max. 2000€
Kanava määrä: Min 8, mieluiten 16 tai enemmän. (laajennettava mieluiten)
Softa: Cubase5 / PC / 64bit
Transportit ei ole mikään aivan pakko, mutta plussaa.
 
Kiitos!

 
M-audion Projectmix, mutta sehän on samalla myös audio interface, samaten Yamahalla oli joku tämmöinen kontrolleri/mikseri/audiointerface härpäke. Liikkuvat samassa hintahaarukassa. Budjettipuolella olisi sitten tämä Behringerin Bcf2000 sarja johon löytyy niin liuku- kuin potikka-kontrolleria. Ovat ihan motorisoituja fadereita, eivätkä maksa omaisuuksia. Niitä voi liittää useamman yhteen. Sitten olisi vielä tuo Novationin Remote sarja kanssa.
 
Sitten jos oikein haluaa pistää rahaa haisemaan niin eiköhän Jazzmutan lemur olisi yksi vaihtoehto.
 
Ps. Tulipa mielään että Alesiksella oli myös tämä Mastercontroller sarja joka toimii muistaakseni interfacena ja controllerina samalla.
 
Edit: Ja jos oikein seikkailuhenkinen olet, niin osta touchscreen vaikka Ebaysta ja muokkaa siitä cubaseen controlleri. Halvempi kuin Jazzmutant, ei ehkä ihan yhtä monipuolinen.
 
Kimppe
23.02.2010 02:51:07 (muokattu 23.02.2010 02:51:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kiitos vastauksista. Himasta löytyy jo Behkun BCF2000, mutta se ei auta kauheesti miksaamista kun siinä ei ole mitään tekstejä. Ja tatsi on aika huono mielestäni.
 
Onko kellään mitään suoraa kokemusta Mackien Pro sarjasta?
 
kiitos.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «