Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Nettisivut bändille
1 2
akiha
30.01.2010 14:33:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli nettisivut pitäisi saada bändille. Kaikkeen ei oo aikaa perehtyä. Ja tää nettisivujen teko on osa-alue josta en tiedä mitään. Mutta sellaiset sivut pitäisi saada joita pystyy helposti sitten itsekkin päivittelemään. Mutta mistä tekijä ja mikä olisi sopiva hinta tuollaisten firiksenä tehtyjen perusasiallisten bändisivun tekemisestä. Laittakaahan ideoita. Kiitoksia etukäteen.
 
Grugi
30.01.2010 19:56:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös alkuun pääse MySpacella, käsittääkseni sinne ei ole kovinkaan vaikea tehdä omaa sivua.
 
SDMF
samulirask
31.01.2010 14:17:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi: Eikös alkuun pääse MySpacella, käsittääkseni sinne ei ole kovinkaan vaikea tehdä omaa sivua.
 
Olen myös sitä mieltä, että MySpace on puutteistaan huolimatta hyvä tapa tuoda musiikkiansa esille. Itselläni on ns. "kotisivut" http://koti.welho.com/rocksamuli/Sivut/Tervetuloa.html (tehty Macin omalla kotisivuohjelmalla) ja MySpace-sivu ttp://www.myspace.com/rocksamuli . Kyllähän tuo niin on, että sivuille X, jotka vain ovat jossain päin nettiä, on huomattavasti vaikeampi löytää kävijöitä kuin MySpacen tapaiseen verkostoon.
 
MySpaceen saa laitettua kaiken tarpeellisen tekstistä kuviin ja videoihin. Itse olen sitä mieltä, että niiden omien, hienojen nettisivujen aika on sitten, kun joku asiansa osaava tekijä on niitä tekemässä, ja joku sen maksaa. Tuskinpa esim. näitä sivuja: www.thewho.com Daltrey ja Townshend itse paljon koodaavat.
 
Mutta toisaalta, itse olen jo niin vanha pieru, että mitäs minä nykyajan hömpötyksistä ymmärtäisin. Ehkä "läpilyöntiin" nykyään vaaditaan myös hienoja nettisivuja.
Lennu
31.01.2010 14:28:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Facebookkiin fanisivu. Mä oon tehny noita sivuja kyllä jonkun verran ihan nimibändeillekin, mutta en tosiaan nykyään enää jaksa. Kaikki on kuitenkin siellä myspacessa, facebookissa ja youtubessa, ei maksa vaivaa. Ja sinne feissiin saa kivasti infot ja keikat ja eläimet ja kaikki ilmoitettua. Jos haluaa erikoisemman leiskan, niin se nyt on tietysti. Käyttäjä siitä nyt ei silleen välitä.
 
Sitä paitsi oon vähän pudonnut kotisivutekniikan kelkastakin.
 
My life is like an Opel-highway.
akiha
31.01.2010 16:54:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myspace on tietysti yksi vaihtoehto joka on hyvä olla olemassa, mutta siellä taas on jakelun kannalta aika ala-arvoinen tuo äänenlaatu. Ei tietty tartte olla mitään erikoisefektejä. Mutta meillä oli aikoinaan yhden bändin kanssa sellaiset simppelit sivustot joita pystyi helposti huoltosivuilta päivittään, ja niissä oli toimiva vieraskirja.
Eli tarvittais perusasiallinen sivusto josta löytyis helposti kaikki tieto bändistä ja jossa olis vieraskirja ja josta vois ladata biisit hyvällä äänenlaadulla.
 
samulirask
31.01.2010 22:33:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

akiha: Myspace on tietysti yksi vaihtoehto joka on hyvä olla olemassa, mutta siellä taas on jakelun kannalta aika ala-arvoinen tuo äänenlaatu. Ei tietty tartte olla mitään erikoisefektejä. Mutta meillä oli aikoinaan yhden bändin kanssa sellaiset simppelit sivustot joita pystyi helposti huoltosivuilta päivittään, ja niissä oli toimiva vieraskirja.
Eli tarvittais perusasiallinen sivusto josta löytyis helposti kaikki tieto bändistä ja jossa olis vieraskirja ja josta vois ladata biisit hyvällä äänenlaadulla.

 
MySpaceen saa muuten soittimen, joka striimaa musiikkia muistakin nettiosoitteista kuin MySpacesta. Näin ainakin äänenlaatu ei olisi ongelma, ei tarvitsisi kuin olla mp3:t palvelimella jossain. En nyt muista mikä se soitin oli, mutta google on ystävä.
lindo
31.01.2010 23:13:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nykyään näkee tosiaankin aika paljon bändi-sivuja joissa joku todella yksinkertainen juttu, kuva tms. ja siinä sitten Facebook, MySpace, Twitter, YouTube ym. linkit.
 
Rok rok
Lennu
01.02.2010 13:45:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lindo: Nykyään näkee tosiaankin aika paljon bändi-sivuja joissa joku todella yksinkertainen juttu, kuva tms. ja siinä sitten Facebook, MySpace, Twitter, YouTube ym. linkit.
 
Totta, koska se henk koht sivujen aika on vähän ohi. Koska noi yhteisöpalvelut on niin hyviä. Tämmönen perusjamppakoodaaja kuten minä ei pysty kilpailemaan niitä vastaan. Viisaampi väistyy.
 
My life is like an Opel-highway.
akiha
01.02.2010 16:08:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

samulirask: MySpaceen saa muuten soittimen, joka striimaa musiikkia muistakin nettiosoitteista kuin MySpacesta. Näin ainakin äänenlaatu ei olisi ongelma, ei tarvitsisi kuin olla mp3:t palvelimella jossain. En nyt muista mikä se soitin oli, mutta google on ystävä.
Tuo on kyllä hyvä tieto. Ja jos joku tietää tuon soittimen ja kuinka homma toimii, niin olis kiva kuulla. Koitan myös itse selvittää.
 
samulirask
01.02.2010 18:47:37 (muokattu 01.02.2010 18:49:27)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

akiha: Tuo on kyllä hyvä tieto. Ja jos joku tietää tuon soittimen ja kuinka homma toimii, niin olis kiva kuulla. Koitan myös itse selvittää.
 
Joku tällainen, esim: http://codes.mashable.com/flashmp3player . Googlaisin mp3 player myspace, muitakin kuin tuo löytyy. En nyt itse jaksanut tuota opiskella, mutta jotenkin niinhän se toimii, että mp3:t ovat jossain sijainnissa (esim. laajakaistan mukana tulevassa kotisivutilassa), ja tuolle soittimelle kerrotaan se sijainti (esim. tyyliin: http://koti.welho.com/rocksamuli/Si … ut/Biisisivu_files/speedoflight.mp3 ). Sitten tuo soitin toistaa musaa sieltä sijainnista. Kun on saanut tarvittavat tiedot annettua noilla soittimentekosivuilla, niin html-koodinhan ne siitä tekevät, ja se koodi sitten copy-pastetaan MySpace-profiiliin. Sain jonkun tuolllaisen toimimaankin joskus, joten hirveän vaikeaa se ei voinut olla.
Johnny Buzz
02.02.2010 16:07:36 (muokattu 02.02.2010 16:07:57)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos nettisivujen tekeminen kiinnostaa, mutta koodaus ei oikein taitu, niin Kotisivukoneella on kohtuu helppo tehä sivut: www.kotisivukone.fi Kotimainen tuotekin vielä kaiken lisäksi.
akiha
14.02.2010 18:13:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

samulirask: Joku tällainen, esim: http://codes.mashable.com/flashmp3player . Googlaisin mp3 player myspace, muitakin kuin tuo löytyy. En nyt itse jaksanut tuota opiskella, mutta jotenkin niinhän se toimii, että mp3:t ovat jossain sijainnissa (esim. laajakaistan mukana tulevassa kotisivutilassa), ja tuolle soittimelle kerrotaan se sijainti (esim. tyyliin: http://koti.welho.com/rocksamuli/Si … ut/Biisisivu_files/speedoflight.mp3 ). Sitten tuo soitin toistaa musaa sieltä sijainnista. Kun on saanut tarvittavat tiedot annettua noilla soittimentekosivuilla, niin html-koodinhan ne siitä tekevät, ja se koodi sitten copy-pastetaan MySpace-profiiliin. Sain jonkun tuolllaisen toimimaankin joskus, joten hirveän vaikeaa se ei voinut olla.
 
No niin, sain laitettua biisit tuonne laajakaistan kotisivutilaan ja html-koodinki aikaiseksi, mutta en kyllä millään löydä tuolta MySpacen profiilista paikkaa jonne tuo koodi isketään. Olisko tähän heittää vielä vihjettä?
 
samulirask
15.02.2010 22:12:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

akiha: No niin, sain laitettua biisit tuonne laajakaistan kotisivutilaan ja html-koodinki aikaiseksi, mutta en kyllä millään löydä tuolta MySpacen profiilista paikkaa jonne tuo koodi isketään. Olisko tähän heittää vielä vihjettä?
 
Eikös se tule kylmästi vain siihen "tietoja minusta" tms. kohtaan.
akiha
17.02.2010 16:29:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

samulirask: Eikös se tule kylmästi vain siihen "tietoja minusta" tms. kohtaan.
 
No niin, nyt sain toimimaan. Ilmeisestikkään tuota soitinta ei voi saada tuohon alkuperäisen tilalle. Eikä tuota alkuperäistä pois, kun tää uusi soitin tulee tuohon tietoa bändistä kohdan alle?
 
samulirask
17.02.2010 17:28:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

akiha: No niin, nyt sain toimimaan. Ilmeisestikkään tuota soitinta ei voi saada tuohon alkuperäisen tilalle. Eikä tuota alkuperäistä pois, kun tää uusi soitin tulee tuohon tietoa bändistä kohdan alle?
 
Niin se soitin tulee siihen vissiin automaattisesti niissä artistiprofiileissa, enkä tiedä miten sen saa pois. Yksi vaihtoehto on luoda uusi tili, joka ei ole artistitili. Niihin tavallisiin profiileihin sitä paitsi saa vähän hienompia ulkoasuja, kun niissää on se MySapce 2.0 käytettävissä.
F_Lame
17.02.2010 17:28:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

akiha: No niin, nyt sain toimimaan. Ilmeisestikkään tuota soitinta ei voi saada tuohon alkuperäisen tilalle. Eikä tuota alkuperäistä pois, kun tää uusi soitin tulee tuohon tietoa bändistä kohdan alle?
 
Eikö se alkuperäinen lähde pois jos siihen ei oo ladattun yhtään biisiä?
 
"When they say less is more, that is bullshit. Less is less and more is more. Simple as that." -Yngwie Malmsteen
lindo
18.02.2010 15:40:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

F_Lame: Eikö se alkuperäinen lähde pois jos siihen ei oo ladattun yhtään biisiä?
 
Eipä taida. Muistaakseni se on siellä heti kun rekisteröi tilin.
 
Miksi muuten joku jaksaa nähdä näin paljon vaivaa asian kanssa joka on MySpacen puolesta jo hoidettu? Ei se Mp3 taso siellä nyt NIIN huono ole.
 
Rok rok
F_Lame
19.02.2010 09:05:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tietääkös kukaan nettisivulle tiputettavaa mp3-soitinta joka osaisi hakea soitettavat biisit jostain palvelimen syvyyksistä? Eli ei niin että biisit ovat jossain julkisessa osoitteessa vaan niin että ne ovat palvelimella jossain public_html:n ulkopuolella. Tämmöinen toteutus on muunmuassa Apocalyptican ( http://www.apocalyptica.com/ ) sivuilla, mutta en tuolta ainakaan löytäny sorsasta mitään mistä pääsis jäljille. Ilmeisesti tuota ei oo kuitenkaan tehty siten että biisit ois leivottu flashkikkareen sisään koska imasin tuon swf:n omalle palvelimelle ja siellä ei se lähteny soittamaan musaa.
 
Eli yhteenvetona: Miten apocalyptican sivuilla oleva soitin on tehty? Miten voin tehdä vastaavan?
 
"When they say less is more, that is bullshit. Less is less and more is more. Simple as that." -Yngwie Malmsteen
Grugi
19.02.2010 12:19:38 (muokattu 19.02.2010 12:21:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

F_Lame: Tietääkös kukaan nettisivulle tiputettavaa mp3-soitinta joka osaisi hakea soitettavat biisit jostain palvelimen syvyyksistä? Eli ei niin että biisit ovat jossain julkisessa osoitteessa vaan niin että ne ovat palvelimella jossain public_html:n ulkopuolella. Tämmöinen toteutus on muunmuassa Apocalyptican ( http://www.apocalyptica.com/ ) sivuilla, mutta en tuolta ainakaan löytäny sorsasta mitään mistä pääsis jäljille. Ilmeisesti tuota ei oo kuitenkaan tehty siten että biisit ois leivottu flashkikkareen sisään koska imasin tuon swf:n omalle palvelimelle ja siellä ei se lähteny soittamaan musaa.
 
Eli yhteenvetona: Miten apocalyptican sivuilla oleva soitin on tehty? Miten voin tehdä vastaavan?

 
Näyttää olevan tehty XML tai SWF jukeboxilla eri ihan oma softa mikä olmeisesti luo tuollaisen jukebox.XML filen joka sitten lisätään koodiin ja palvelimelle. En osaa tosta sen enempää sanoa.
 
Tässä jotain esimerkkiä aiheesta.
 
http://www.verticalmoon.com/tutoria … display_jukebox/display_jukebox.htm
 
SDMF
faq1
25.07.2010 17:19:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tein sivut Myspaceen, mutta en ole saanut niitä laitettua siten, että Google löytäisi ne hakusanalla - esim artistin nimellä. Mikähän asetus voisi olla väärin?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «