Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: putkinuppia + kaappia..
1 2 3 4 57 8 9 10 11
taikatatti
15.02.2010 18:37:36 (muokattu 15.02.2010 18:40:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

no niih eli tuollaset hakusessa,hintaluokka koko setille 1500-1600€ ja tuolla hinnalla pitäisi saada jo aikas hyvän setin, mitä nyt olen lukenut ja testaillut
tässä pari päällimmäistä vaihtoehtoa:
http://www.thomann.de/fi/peavey_6505_gitarrentopteil.htm
http://www.thomann.de/fi/engl_fireball_100_e635.htm
http://www.thomann.de/fi/marshall_2203kk_kerry_king_signature.htm
tai sitten käytettynä
krank revovultion 1(olen testannut ja on se kyllä hyvä)
framus dragon
mesan single rectifier
eli siis vahvistin tulisi kotiin tai jos aktiivisemmin rupean kaverin kämpällä ravaamaan niin sitten sinne.soitan pääasiassa heviä ja soundi saisi olla aikas lähellä tätä:http://www.youtube.com/watch?v=wUO0oicF0gA&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=9PBq2kU9S3o
tämä in flamesin lead soundi on ihan loistava!
vahvistimen pitäisi soundata hyvällä vähän pienemmälläkin voluumilla kun aika harvoin saan soittaa oikein kovaa
kaapiksi nupin hinnasta riippuen olen ajatellut framuksen 2x12 kaappia tai jos nuppi maksaa vähemmän nii sitten joku parempi.
setti olisi kotiin tulossa tuolla kesän puolella että aikaa on miettiä ja testailla.
kiitos taas jälleen kerran etukäteen! eiköhän tässä ollut kaikki tarvittava.
 
Vahooo
15.02.2010 19:10:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse ajattelin tuota tulipalloa hommailla tässä lähiaikoina. Kuulosti ainakin omaan korvaan kivan raskaalta. Kaapiksi se ENGL vakio jos budjetti kestää :D
 
"But then I serious'd"
taikatatti
15.02.2010 19:15:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juu olis kyllä aika kiva setti mutta ei kyllä kestä budjetti millään=D
tuo fireball 100 maksaa itsessään on 1250€ että esim sen framuksen kaapin kanssa oltaisiin jo aikas korkealla budjetissa
.
 
Vahooo
15.02.2010 19:17:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toisaalta torilta löytyy noita 60w Fireball nuppeja käyttettynä n.750e.
 
"But then I serious'd"
Metalrock
15.02.2010 19:20:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja kappeja!
http://muusikoiden.net/tori/index.php?id=7&location=all&type=all
 
taikatatti
15.02.2010 19:50:53 (muokattu 15.02.2010 19:52:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juu tottakai mutta ei ole nyt hakusessa tuo 60W versio.
 
Baku: Ja kappeja!
http://muusikoiden.net/tori/index.php?id=7&location=all&type=all

niin voisihan sen kaapinkin käytettynäkin katsoa, oli tuolla yksi peavey XXL 4x12 kaappi 320€ ja vielä läheltä,katsoo nyt minkälainen tarjonta on kesällä
 
Mr. Speed
15.02.2010 22:09:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

taikatatti: juu tottakai mutta ei ole nyt hakusessa tuo 60W versio.
 

 
niin voisihan sen kaapinkin käytettynäkin katsoa, oli tuolla yksi peavey XXL 4x12 kaappi 320€ ja vielä läheltä,katsoo nyt minkälainen tarjonta on kesällä

 
Peaveyn XXL ei kyllä taida olla oikein mistään kotoisin. Mielummin sitten vaikka perus Marsu 1960.
 
Telecasterilla soittavissa ihmisissä täytyy olla jotain vikaa.
Evilson
15.02.2010 22:18:20 (muokattu 15.02.2010 22:22:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mainostetaan nyt tännekkin: Mulla olis Orangen 4x12" kaupan. Pistä pikaviestiä tai spostia jos kiinnostaa. Toi on komea ja tykin kuulonen kaappi.
 
EDIT. Jos In Flamesin soundeja hakee, niin Peavey 6505 -nuppi lienee paras vaihtoehto.
 
Osta Orange!
taikatatti
18.02.2010 20:12:26 (muokattu 18.02.2010 20:17:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joo niin se 6505 on varma ja hyvä, mutta olen aikas paljon tuolla youtubessa seilannut ja aika monet niistä videoista on sellaisata metalcore tyylistä, oikeastaan kaikki, eli mites esim trash metal?kun sitäkin on tarkoitus soitella, esimerkiksi nyt vaikka megadeth ja slayer?
itse olen sillä 6505:ella soitellut pari minuuttia mutta ei tahtonut saada irti sellaista "munakasta trässisoundia". en kai osaa säätää sitä kunnolla kun ne nuppien nimet oli niin outoja.
 
Antti1
18.02.2010 20:15:39 (muokattu 18.02.2010 20:16:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

taikatatti: en kai osaa säätää sitä kunnolla kun ne nuppien nimet oli niin outoja.
 
No tossa tapauksessa kannattaa alkaa jo rukoilemaan ohjausta ylemmiltä tahoilta, sillä sulla tulee olemaan ongelmia myös 99% muiden nuppien kanssa, mikäli se siitä nimeämisestä kiinni on.
 
E: Todennäköisempi ongelma on se, ettet soittanut tarpeeksi lujaa. SISO vaatii hemmetisti mekkalaa toimiakseen kunnolla.
 
I like big butts and I can not lie
Juicy
18.02.2010 20:18:42
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: No tossa tapauksessa kannattaa alkaa jo rukoilemaan ohjausta ylemmiltä tahoilta, sillä sulla tulee olemaan ongelmia myös 99% muiden nuppien kanssa, mikäli se siitä nimeämisestä kiinni on.
 
E: Todennäköisempi ongelma on se, ettet soittanut tarpeeksi lujaa. SISO vaatii hemmetisti mekkalaa toimiakseen kunnolla.

 
Siinä mastervolan kohdalla pitäisi lukea: "Soundi" sitten sitä voi ruuvata "Huono - Mahtava"-akselilla. =)
 
Juicylle jallua juotetaan, sairasauton paareilla kannetaan. Ei Juicy-boyn maksa kauaa kestä, Vaseliinia jaettukyrpae roloem. -Räbbänä
taikatatti
18.02.2010 20:20:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joo o voi olla viisasta =D mutta enköhän minä sen opi. olen menossa taas ja taas kerran tampereelle testaileen niin katon sitten lisää.
niin ja jos sitä pitää ihan oikeasti huudattaa niin että korvat irtoo että siitä saa edes jonkunnäköistä säröä irti nii ei kyllä ole oikea vahvari minulle. mutta katsotaan nyt.
 
Juicy
18.02.2010 20:22:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

taikatatti: joo o voi olla viisasta =D mutta enköhän minä sen opi. olen menossa taas ja taas kerran tampereelle testaileen niin katon sitten lisää.
niin ja jos sitä pitää ihan oikeasti huudattaa niin että korvat irtoo että siitä saa edes jonkunnäköistä säröä irti nii ei kyllä ole oikea vahvari minulle. mutta katsotaan nyt.

 
Ettet vaan soittanut vahingossa clean-kanavalla?
 
Tuntuis todella oudolta, ettei särö riittänyt vehkeessä.
 
Juicylle jallua juotetaan, sairasauton paareilla kannetaan. Ei Juicy-boyn maksa kauaa kestä, Vaseliinia jaettukyrpae roloem. -Räbbänä
taikatatti
18.02.2010 20:22:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juicy: Siinä mastervolan kohdalla pitäisi lukea: "Soundi" sitten sitä voi ruuvata "Huono - Mahtava"-akselilla. =)
 
hehe olis aika hyvä, mutta kyllä minä siiinä niitä potikoita säätelin kaverin kanssa hetken mutta vain hetken,en sen paremmin perehtynyt asiaan kun kaveri halusi åäästä leikkimään dimeä krankin revolutionilla, joka on myöskin ihan loistava vekotin mutta hintava.
 
Antti1
18.02.2010 20:22:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

taikatatti: joo o voi olla viisasta =D mutta enköhän minä sen opi. olen menossa taas ja taas kerran tampereelle testaileen niin katon sitten lisää.
niin ja jos sitä pitää ihan oikeasti huudattaa niin että korvat irtoo että siitä saa edes jonkunnäköistä säröä irti nii ei kyllä ole oikea vahvari minulle. mutta katsotaan nyt.

 
Imo ei tommosta vekotinta ole mielekästä hommata edes sellaiseen ympäristöön, jossa ei saa luukuttaa. Kotiin kotivehkeet ja treenikselle treenivehkeet.
 
Pistä vaikka eq kattoa kohti, pre gainia kohtuullisen vähän ja post gainia niin paljon, kuin uskallat/kehtaat. Siitä on helppo lähteä hakemaan tolla vahvarilla soundia, se on simppeli käyttää.
 
I like big butts and I can not lie
taikatatti
18.02.2010 20:23:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juicy: Ettet vaan soittanut vahingossa clean-kanavalla?
 
Tuntuis todella oudolta, ettei särö riittänyt vehkeessä.

 
tarkoitan siis että niillä volumeilla. enmää sitä kovaa luukuttanut olisin lentänyt tammerpienosta pihalle=D
 
Antti1
18.02.2010 20:24:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

taikatatti: tarkoitan siis että niillä volumeilla. enmää sitä kovaa luukuttanut olisin lentänyt tammerpienosta pihalle=D
 
Ei äänenvoimakkuus liity mitenkään ton vahvarin särön määrään. Surinaa riittää kolmelle bändille volasta riippumatta.
 
I like big butts and I can not lie
taikatatti
18.02.2010 20:26:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Ei äänenvoimakkuus liity mitenkään ton vahvarin särön määrään. Surinaa riittää kolmelle bändille volasta riippumatta.
 
jaa no hyvä tietää.
mietin vaan että oliskohan muuta vahvaria joka sopisi mulle paremmin?
(helvetin tyhmä kysymys mutta kysyinpähän jo)
 
taikatatti
18.02.2010 20:27:51 (muokattu 18.02.2010 20:29:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ja taas yksi suhtkoht tyhmä kysymys,mikäs se eq on?
muuten noi sinun "asetukset" ymmärsin kun hain vaan ison kuvan tosta paneelista.
 
taikatatti
18.02.2010 20:39:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vissiin tarkoittaa tuoto "equalization" ja tämän kyseisen tekstin alta löytyy "low", "mid" sekä "high" nonii nyt tiedän senkin.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 57 8 9 10 11

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «