Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Uutta putkinuppia raskaaseen menoon monipuolisesti?
1 2 3
treble
18.02.2010 18:26:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro
 
Tarkoitus olisi uutta putkinuppia hommailla tuon Peaveyn Windsorin tilalle jossa tuo yksikanavaisuus hairitsee. Haussa olisi soundit raskaaseen jyystoon mutta myos heleita kleeneja ja kunnon cruncheja tarvitsen melkein yhta paljon. Ehka enemman brittilaista kuin jenkki soundia.. tai en mina tieda.. ei kuitenkaan mitaan rectifier murinaa.
 
Joitain vaihtoehtoja olen mietiskellyt lahinna taman palstan lukemisen perusteella. Eli
 
Orange Rockerverb
Marshall JVM205
Blackstar Series One
 
Aika vahan jos yhtaan loytyi tietoa seuraavista vaffareista.
 
Laney LH50
http://www.thomann.de/fi/laney_lh50.htm
 
Blackstar HT Stage 100 Venue Head
http://www.thomann.de/fi/blackstar_ht_stage_100_venue_head.htm
 
Tuo Blackstar on vissiinkin aika uusi kapistus?
 
Myos mustia hevosia joita tassa ei ollut saa ja pitaa ehdottaa. Buustaan vahvaria lahes aina, joten miedompi gainisempiakin saa ehdottaa kunhaan buustaamalla paastaan raskaisiin demppeihin.
 
jussimus
18.02.2010 18:27:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

treble: Moro
 
Tarkoitus olisi uutta putkinuppia hommailla tuon Peaveyn Windsorin tilalle jossa tuo yksikanavaisuus hairitsee. Haussa olisi soundit raskaaseen jyystoon mutta myos heleita kleeneja ja kunnon cruncheja tarvitsen melkein yhta paljon. Ehka enemman brittilaista kuin jenkki soundia.. tai en mina tieda.. ei kuitenkaan mitaan rectifier murinaa.
 
Joitain vaihtoehtoja olen mietiskellyt lahinna taman palstan lukemisen perusteella. Eli
 
Orange Rockerverb
Marshall JVM205
Blackstar Series One
 
Aika vahan jos yhtaan loytyi tietoa seuraavista vaffareista.
 
Laney LH50
http://www.thomann.de/fi/laney_lh50.htm
 
Blackstar HT Stage 100 Venue Head
http://www.thomann.de/fi/blackstar_ht_stage_100_venue_head.htm
 
Tuo Blackstar on vissiinkin aika uusi kapistus?
 
Myos mustia hevosia joita tassa ei ollut saa ja pitaa ehdottaa. Buustaan vahvaria lahes aina, joten miedompi gainisempiakin saa ehdottaa kunhaan buustaamalla paastaan raskaisiin demppeihin.

 
Engl Screamer. Piste.
 
lavaamo
18.02.2010 18:28:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksi tyytyä JVM205 kun melkein samalla rahalla saa JVM410?
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
Estranged
18.02.2010 18:30:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Carvin V3:n voisi ottaa harkintaan. Loistava nuppi, varsinkin hintaisekseen. Vastaavalla hinta-/specsi-suhteella ei kovin montaa kilpailijaa ole. Välillä jopa ollut omaa ikävä, kun tuli myytyä. Löytyy siis kolme kanavaa, midiohjausta, todella monipuoliset säädöt jne, Jenkeissä tehtykin vielä. Suoraan Carvinilta käsittääkseni öbaut tonnilla.
 
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | Carvin-huone
Kontiak
18.02.2010 18:31:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Budjetti?
 
Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt investointilaskelma!
 
"Loppujen reaktiot mua ei suoranaisesti kiinnostakaan. Jos joku tahtoo suuttua ja vetää herneet nenään, be my guest." - Pakkomielteinen urpo Jucciz kertoo perseilystään
treble
18.02.2010 18:31:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussimus: Engl Screamer. Piste.
 
Thunder oli joskus enka pitanyt. Periaatteessa specseiltaan kavisi. Pitaa testata varmaan tuota jossain. Thunder oli liian kirea omaan makuun. Onko Screamer erilaisempi?
 
treble
18.02.2010 18:32:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kontiak: Budjetti?
 
Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt investointilaskelma!

 
No noiden kalliimpien listaamieni hinnoissa pyorii.
 
Antti1
18.02.2010 18:33:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

treble: Thunder oli liian kirea omaan makuun. Onko Screamer erilaisempi?
 
Vähän, mutta sanoisin, että sama vitutuksenaihe tulee iskemään silläkin 100% varmuudella.
 
I like big butts and I can not lie
jussimus
18.02.2010 19:14:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

treble: Thunder oli joskus enka pitanyt. Periaatteessa specseiltaan kavisi. Pitaa testata varmaan tuota jossain. Thunder oli liian kirea omaan makuun. Onko Screamer erilaisempi?
 
Screamerin ja Thunderin ero on siinä, että Screamerissa on tavallaan yks "kanava" enemmän, kliinikanavalle oma volume, sekä soolobuustin virkaa toimittava ylimääräinen mastervolume. Mutta soundillisesti ovat sinänsä täysin sama vahvari.
 
Thunder ja Screamer ovat kohtuullisen kireitä vahvareita, ja just sen takia niistä tykkäänkin. Ei tartte mitään erillisiä speduja soundia tiukentamaan. Mut saa niistä silti erittäin rapsakat ja mureat soundit, usko pois! Heleät kliinit ja pikkurosot irtoa myös. Putkien valinta ja käytettävä kitara mikkeineen ovat ÄÄRIMMÄISEN tärkeässä asemassa onnistuneen soundin tavoittelussa Thunderin tai Screamerin kanssa. Nämä ovat aika nirsoja vahvareita siinä mielessä, että ne vaativat juuri oikeanlaiset muuttujat jotta yhtälö voi toimia.
 
Kuuntelepa tästä soundiesimerkkiä Screamerista: http://maihinnousu.net/a/?artist_id=1214 Kaikkien biisien riffikitarat on vedetty Screamerilla, ja riffikitarana toimi Gibson SG Standard, orkkimikeillä.
 
no_notes
18.02.2010 19:15:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

treble: Moro
 
Joitain vaihtoehtoja olen mietiskellyt lahinna taman palstan lukemisen perusteella. Eli
 
Orange Rockerverb
Marshall JVM205
Blackstar Series One

 
tässä olis tarjolla, vink vink
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=395626
 
Eemil
18.02.2010 19:17:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lavaamo: Miksi tyytyä JVM205 kun melkein samalla rahalla saa JVM410?
 
Mun mielestä 205 on parempi valinta vaikka olisivat saman hintaisia.
 
jussimus
18.02.2010 19:20:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eemil: Mun mielestä 205 on parempi valinta vaikka olisivat saman hintaisia.
 
Itsekin himoitsin tuota 50W versiota, mutta mulle tulikin sit vaihtokaupan myötä 50W Vintage Modern :)
 
vänkylä
18.02.2010 19:23:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hughes&Kettner Switchblade.
 
pekurides
18.02.2010 19:49:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

treble: Moro
 

 
Myos mustia hevosia joita tassa ei ollut saa ja pitaa ehdottaa. Buustaan vahvaria lahes aina, joten miedompi gainisempiakin saa ehdottaa kunhaan buustaamalla paastaan raskaisiin demppeihin.

 
Mitäs jos lähtisi tällä kertaa ihan eri lähtökohdista eli "laittaisi" sellaisen vehkeen että ei tarvi mitään buustailla saapi eri kanavien välillä polkea vain sitä kanavanvaihtoa ja saapi suoraan heleästä kliinistä tiukan metallitykityksen yhdellä napin painalluksella ja toisella lead kanavalta sooloujellukset ja kolmannella rokkirosoiset AC/DC:t ?
 
Budjetti nyt ei osunut silmiin mutta yksi tiukkaan metalliin painottunut vehke olisi Framus Cobra josta löytyi pärinät hiukan marsutyylisestä Crunchista siihen parjattuun (boostattuun)Recto mattoon.
Sekä metallipeliksi yllättävän kaunis kliini sekä paksu ja lämmin leadujellus.
 
Kaikki tietenkin ilman suhinaa ja akrobatiaa lisääviä lisäpurkkeja.
 
Britti tai jenkkihenkiseksi tuota ei voi sanoa, sanoisinko että erilainen saksalainen takalinja.
 
They see me rollin, they hatin.
Jucciz
18.02.2010 21:06:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eriävä mielipide: Framus Cobrasta ei löytynyt yhtään käyttökelpoista soundia mihinkään musatyyliin, vaikka nappuloita väänsi puoli tuntia. Ei vaan sit ollu mun kone. Jollakin mulla on sit eri soundimaku kuin mulla.
 
Telecasterilla soitin.
 
pekurides
18.02.2010 21:28:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Eriävä mielipide: Framus Cobrasta ei löytynyt yhtään käyttökelpoista soundia mihinkään musatyyliin, vaikka nappuloita väänsi puoli tuntia. Ei vaan sit ollu mun kone. Jollakin mulla on sit eri soundimaku kuin mulla.
 
Telecasterilla soitin.

 
niin, metallipöristinhän tuo ensisijaisesti ja aika kauan meni täälläkin ennekuin alkoi nappulat löytymään ja paksua pörinää ilman ensiasennusputkien vallitsevaa ominaispiirrettä,( sirinää/ E-H) löytymään
 
Eihän se crunchi ja kliini tietenkään "vintage" vehkeiden saundeihin tottuneelle ole sinnepäinkään mutta melkein sanoisin että "parempi" kuin monessa muussa metalliin taipuvassa vehkeessä...ENGL....siso.. vaikkapa:)
 
No, joo. Kylä se aikatäysverinen tiukkademppihirviö hirveällä botnella on:)
 
niin, ja aika persoonallinen saundi kaiken lisäksi, siitä joko tykkää tai ei.
 
aikansa kutakin.
 
They see me rollin, they hatin.
Ziggy Bubba
18.02.2010 21:30:15
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ota ny se Rockerverb, on se kumma kun kaikkien pitää tolle jotain ihme vaihtoehtoja ettiä :)
 
This Is Sonar Transistor...
pekurides
18.02.2010 21:33:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sikki-six: Ota ny se Rockerverb, on se kumma kun kaikkien pitää tolle jotain ihme vaihtoehtoja ettiä :)
 
Kysyttiin mustaa hevosta, sitä saapi mitä tilaa toisinaan....
 
Varmaanki juu marsu tai oranki se taitaisi se oikea olla... tai matamp tai joku muu hullu eläinkunnan edustaja? Elukkahan se Cobrakin .... :)
 
They see me rollin, they hatin.
nakedzen
18.02.2010 22:07:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mustina hevosina voisin ehdottaa:
 
Fryette Deliverance
Marshall JCM800KK
Simo78
18.02.2010 22:26:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

käytettävä kitara mikkeineen ovat ÄÄRIMMÄISEN tärkeässä asemassa onnistuneen soundin tavoittelussa Thunderin tai Screamerin kanssa.
 
Juurikin näin. Mun kaksi kitaraa sisältää kummatkin periaatteessa samat J.Salon käämimät mikit, kokonaan J.Salon tekemässä selvästi rockimpi soundi sellainen vähän brittityylinen taasen samoilla säädöillä kakkoskitara mallia palacaster on huomattavasti kireämpi ja hevimpi. Ei huonoja kumpikaan, vaihdoin jcm:n thunderin alta ja päivääkään en ole katunut...
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «