Aihe: DV247 verkkokauppa kokemuksia?
1 2 3 4 5112 113 114 115 116122 123 124 125 126
Stain
12.02.2010 15:09:29
itse tilasin akustisen kitaran ja muuta rompetta. sivun mukaan kitara oli saatavilla. tilauksen jälkeen kuitenkin tuli mailiin viesti että kitaraa ei ole ja että arvioitu saapumisaika vasta 22.2. jännä nähdä kuinka kauan tässä joutuu oikeasti odottamaan.

jännä että muillakin on näköjään ollut vastaavia kokemuksia, tulee ihan fiilis että tavaraa aletaan tilaamaan varastoon vasta sitten kun joku tekee tilauksen.
"no se tota lähti tollane idea että, toi meidän basisti sai idean että hei hei, hei mandi viittiskö taas lähtee hei- heittää uus levy, ni sit, sit saatiin semmonen idea että vau, vittu tehdään levy sitten."
Grugi
12.02.2010 16:54:33
Stain: itse tilasin akustisen kitaran ja muuta rompetta. sivun mukaan kitara oli saatavilla. tilauksen jälkeen kuitenkin tuli mailiin viesti että kitaraa ei ole ja että arvioitu saapumisaika vasta 22.2. jännä nähdä kuinka kauan tässä joutuu oikeasti odottamaan.

jännä että muillakin on näköjään ollut vastaavia kokemuksia, tulee ihan fiilis että tavaraa aletaan tilaamaan varastoon vasta sitten kun joku tekee tilauksen.

Joissakin tapauksissa toi varmaan pätee mutta kyllä mun kamat on ollu aina varastossa kun olen niitä kysellyt, ainoa poikkeus oli Alesis SR18 joka sekin tuli sovittuna aikana varastoon.
SDMF
Lunnu
12.02.2010 17:56:11
Aika hyvin pystyy myös kommunikoimaan siellä olevien tyyppien kanssa, jotka oman kokemukseni mukaan vastailevat varsin nopsasti ja rehellisesti.
Pyydettyäni myös tarkistivat mulle tulevan kitaran ja varmistivat että on tosiaan se mitä olin tilaamassa.

Todella hyvä maku jäi viimeisestä kaupasta - ainoana miinuksena Suomen päässä tapahtunut paketin hautominen DPD-Matkahuolto -akselilla.
Nostalgy is not what it used to be
miikargh
12.02.2010 17:57:30
Hyva kauppa, hidas toimitus.
JoeHans
18.02.2010 09:09:54
Ei ole tässä vuoden aikana näemmä Digital Villagen asiakaspalvelu muuttunut. Eivät vieläkään vastaile sähköposteihin, vaikka tällä kertaa eivät ole edes rahoja saaneet vielä poies.
Juicy
18.02.2010 15:29:33

ekikoo: Eilen tuli kuitti ostoksesta. Luulin että paypal on iisi tapa maksaa, mutta olisi kai pitänyt ajatella järjellä kun 4% verran ottavat itselle, nyt läksi 9 puntaa. Vielä hämärän peitossa milloin saavat tuotteen liikkeelle, mutta ei kai sillä nyt kiirekään ole.

Eikös ne kustannukset koidu myyjälle? Ostajalle Paypalista ei pitäisi koitua lisäkuluja. Ellet sitten meinaa sitä niiden hieman huonompaa vaihtokurssia, jota ei myöskään ole pakko käyttää (voi maksaa suoraan puntina).
Juicylle jallua juotetaan, sairasauton paareilla kannetaan. Ei Juicy-boyn maksa kauaa kestä, Vaseliinia jaettukyrpae roloem. -Räbbänä
Twinkle
19.02.2010 10:26:57
Juicy: Eikös ne kustannukset koidu myyjälle? Ostajalle Paypalista ei pitäisi koitua lisäkuluja. Ellet sitten meinaa sitä niiden hieman huonompaa vaihtokurssia, jota ei myöskään ole pakko käyttää (voi maksaa suoraan puntina).

Yleensä. Missään en ole kuullut semmoisesta että se pari prossaa laskutetaan ostajalta eikä myyjältä.
ekikoo
19.02.2010 17:15:39
Niinhän nuo paypalillakin sanoivat että

Please note we do not charge any fees for sending payments

Ja eri tyyppi vastasi kun vastasin tohon ekaan.
I have reviewed your account and I am able to inform you that sellers are
not permitted to charge and additional charge for accepting PayPal
payments.

Auttaisko jos lähetän Juan Piolalle jotain että vaadin takaisin sitä yhdeksää puntaa? Mitähän vastaisivat. Tuo oli siis tiedossa jo ennen maksamista, näkyi siinä order confirmationissa, mutten paljoa ajatellut.

Mutta olen ollut siinä uskossa että bassoa, minkä ostin, ei ole vieläkään sinne tullut kun nettisivuilla on loppu. Kuitenkin kuitti tuli tosiaan pari päivää sitten, ja tänään oli DPD jättänyt ilmoituksen päivällä. Soitin, kuski vielä ajossa, tulossa 18 maissa käymään uudestaan. Kuuluuko mun repiä paketti siinä auki ja tarkastaa kunto ennen kuittailua?
All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH!
kimurantti1
19.02.2010 17:21:56
ekikoo: I have reviewed your account and I am able to inform you that sellers are
not permitted to charge and additional charge for accepting PayPal
payments.

Tää olikin jännä tieto. Aika monet puljut ilmoittaa ihan nettisivuillaan, että perivät PayPalin käytöstä sen 3% ekstraa.
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
BoNey
19.02.2010 17:40:02 (muokattu 19.02.2010 17:43:26)

Voisin itsekin jakaa mielenkiintoisia kokemuksia tästä kaupasta.

Suunnittelin vahvistimen tilausta ja päätin vielä varmistaa sähköpostilla onko kyseistä vehjettä saatavilla. No, odottelin päivän tai kaksi ja kun vastausta ei kuulunut niin päätin tilata vahvarin + jotain muuta pientä tavaraa. Seuraavana päivänä tilauksesta tuli kuitenkin viesti, että vahvistin on loppu eikä uutta ole tulossa. Plan b: päätin tilata sen sijaan n. 100e kalliimman vahvistimen, joten soitin ja kysyin miten menetellä. Sain ohjeet laittaa puuttuvat rahat tilisiirrolla tulemaan jonka jälkeen kamppeeni lähtisivät liikkeelle. Asia oli kuulemma kunnossa.

N. viikon päästä kävin kuitenkin verkkopankissa ja huomasin, että alkuperäinen maksuni olikin tullut tilille takaisin. Olisi pitänyt laittaa uusi tilisiirto jossa olisi taas mennyt aikaa, joten päätin perua tilaukseni ja sovimme, että tällä kertaa sieltä päästä laitetaan minulle tulemaan se puuttuva 100e. Pyysivät tiliä johon maksu hyvitetään ja annoin sen. Jälleen vakuutettiin, että asia kunnossa ja pahoiteltiin ongelmia.

Tästä on nyt aikaa pari viikkoa eikä puuttuvia rahoja näy (sinne päin näkyi kuitenkin n. 3 päivässä). Tänään tuli mielenkiintoinen sähköposti samalta henkilöltä, jonka kanssa olin asioinut koko ajan: Tilauksesi on lähtenyt liikkeelle. Luultavasti sieltä on tulossa nuo pikkutavarat, mutta on kumma miten saatanan vaikeaa voi olla tilauksien hoitaminen.

Yhteenveto:

+hyvä ja nopea vastailu viesteihin/puheluihin.
+jännitys, mitähän sieltä mahtaa olla tulossa?
-helvetinmoinen säätö.
-100e bittiavaruudessa.

PS. Kävin ostamassa uuden vahvistimen lähikaupasta.
tuquoque
20.02.2010 15:44:08 (muokattu 20.02.2010 15:44:37)
kimurantti1: Tää olikin jännä tieto. Aika monet puljut ilmoittaa ihan nettisivuillaan, että perivät PayPalin käytöstä sen 3% ekstraa.

Jostain syystä aika usein on niin, että kauppiaan kulut joko sisältyvät myytävän tuotteen hintaan tai sitten laskutetaan erikseen. Näin se kauppa toimii, muuten on konkurssi edessä.

Jos voi maksaa suoraan kortilla vakiintuneille firmoille, ei ehkä kannata käyttää sitä Paypallia ollenkaan. Turha välistäjä vetäjä, joka näkyy hinnoissa joka tapauksessa, vaikkei ostaja sitä suoraan maksaisikaan.
m.
Tuomo_
20.02.2010 18:16:00
Hoh, hoijaa. Näyttää siltä, että monet muusikot pitävät jännityksestä tuleeko kamat vai ei. Itse koetin viime syksynä hankkia vahvistinta, joka ei ikinä tullut. Rahat sain takaisin parin kuukauden viipeellä ja silloinkin piti puhelimessa antaa luottokortin numero.

Thomannin kanssa ei ole ollut kuuteen vuoteen yhtään säätöä. Aina on tavara tullut tai peruutus ja palautus toiminut hyvin. Hinnatkin ovat kohdallaan ja ei tarvitse koko aika miettiä tuleeko vai ei.
Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues.
Grugi
20.02.2010 19:00:12 (muokattu 20.02.2010 19:01:31)
tahtah: Hoh, hoijaa. Näyttää siltä, että monet muusikot pitävät jännityksestä tuleeko kamat vai ei. Itse koetin viime syksynä hankkia vahvistinta, joka ei ikinä tullut. Rahat sain takaisin parin kuukauden viipeellä ja silloinkin piti puhelimessa antaa luottokortin numero.

Thomannin kanssa ei ole ollut kuuteen vuoteen yhtään säätöä. Aina on tavara tullut tai peruutus ja palautus toiminut hyvin. Hinnatkin ovat kohdallaan ja ei tarvitse koko aika miettiä tuleeko vai ei.

Niin se vaan on että jokaisessa puljussa on näitä ei onnistuneita kauppoja t-kauppa ei ole siinä poikkeus vaikka sulla on kaikki mennyt putkeen niin joillakin toisilla ei ole. Itse olen erittäin tyytyväinen DV:n palveluun ja hintatasoon joka lyö t-kaupan erittäin usein ja takuukin on vuoden pidempi DV:llä. Hyvä asiahan tässä on se että kukin on täysin vapaa tilamaan tavaransa mistä itse haluaa.
SDMF
kimurantti1
20.02.2010 19:36:31
tuquoque: Jostain syystä aika usein on niin, että kauppiaan kulut joko sisältyvät myytävän tuotteen hintaan tai sitten laskutetaan erikseen. Näin se kauppa toimii, muuten on konkurssi edessä.

Jos voi maksaa suoraan kortilla vakiintuneille firmoille, ei ehkä kannata käyttää sitä Paypallia ollenkaan. Turha välistäjä vetäjä, joka näkyy hinnoissa joka tapauksessa, vaikkei ostaja sitä suoraan maksaisikaan.

Hmm, ilmeisesti me ymmärrettiin eri tavalla toi teksti. Totta kai tuotteiden hintoihin sisältyy kauppiaan kaikki kulut, mutta PayPalin vastaaja varmastikin tarkoitti sitä, että PayPal maksuvaihtoehtona ei saa olla asiakkaalle yhtään kalliimpi kuin muutkaan maksuvaihtoehdot. Jos luottokortilla hinta on 100€ ja kauppias ilmoittaa, että "jos maksat PayPalilla niin me lisätään tohon hintaan 3%", niin PayPal on maksuvaihtoehtona asiakkaalle kalliimpi, jolloin kauppias aika yksiselitteisesti rikkoo PayPalin sääntöjä.
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Christeraser
21.02.2010 18:18:48

Kaveri tilasi PRS Tremonti SE kitaran, 3vkon päästä tulikin PRS SE Custom semi-hollow.

Että näin DV247lla.
--Roller--
21.02.2010 22:20:00
Christeraser: Kaveri tilasi PRS Tremonti SE kitaran, 3vkon päästä tulikin PRS SE Custom semi-hollow.

Että näin DV247lla.

Tsekkasin nuo kitarat DV:ltä, ja jotenkin tuntuu, että ihan hyvinhän tuossa kävi....??

Mitenkäs, kumman hinnan laskuttivat??
http://groups.ultimate-guitar.com/finlandeeros/ Liittykää ihmeessä, tehdään tilaa Suomi-ilmiölle UG:hen!
Christeraser
22.02.2010 08:04:15 (muokattu 22.02.2010 08:05:33)

--Roller--: Tsekkasin nuo kitarat DV:ltä, ja jotenkin tuntuu, että ihan hyvinhän tuossa kävi....??

Mitenkäs, kumman hinnan laskuttivat??

Tremontin hinnan eli, hinnan puolesta joo mutta ei tuo ole yhtään sellainen joka tilattiin. Singlecut solid body vs. double cut semi-hollow... tyylillisesti ja soundin puolesta aivan eri kitarat. Jos tilaan appelsiinin niin en halua omenaa.
Tande
23.02.2010 12:58:30
Styrkkari saapu eilen illalla puoli kymmenen aikaan Turkuun. Osaako joku arvioida, milloinkohan olisi Keravalla. Huomenna?
In Rock.
Grugi
23.02.2010 13:59:57
Tande: Styrkkari saapu eilen illalla puoli kymmenen aikaan Turkuun. Osaako joku arvioida, milloinkohan olisi Keravalla. Huomenna?

1-2pvä siinä menee.
SDMF
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)