Aihe: Piraatit, mp3, tekopyhyys.
1 2 3 4 5
Gypsy
09.03.2004 17:54:05 (muokattu 10.03.2004 22:52:35)
Oletko tekopyhä paska?

Kun kuuntelee porukan mielipiteitä laittomista mp3:sta ja muusta piraattipaskasta niin tuntuu, että aika moni on. Jauhetaan paljon, että piratointi on väärin, ja sitähän se onkin, varastamista. Mutta, ne jotka sanoo toisille, että "vitun homo, toi on väärin", niin ne sanoo monesti niinkin, että en lataa huonolaatusia mp3:sia, poltetut on ihan paskoja". Nimenomaan, huonolaatusia, paskoja. Entäs jos ne ei oliskaan paskoja? Jos voisitkin ottaa ne levyt niin, että menisit jonnekkin sivuille, painasit nappia ja seuraavan postin mukana tulis levy ilmaseks? Kansilehtiset ja kaikki. Identtinen kaupasta ostetun kanssa. Tietäisit, että kiinnijäämisen mahollisuutta ei olis. Miten on, tulisko paineltua nappia?

Sen voin uskoo, että muutama harva tyyppi ostais silti kaupasta. Mutta suurin osa näistä "sä et tue artistia" jättää mp3:et lataamatta vaan sen takia, että oma materialistinen mieli haluaa ne kansilehtisetkin ja kunnon prässätyn CD:n eikä mitään poltettua huonolaatusta paskaa. Ei oikeesti oo kyse mistään, että ei ladata sen takia kun se on väärin, vaikka niin väitetäänkin.

KORJAUS: Pyyhin kaiken pois, mikä sekotti ilmeisesti ite ajatusta. Ja liikaahan siinä olikin, koska tästä, lyhemmästä versiostakin pitäs selvitä samat jutut.
Miinusnappi hukassa?
Leikari
09.03.2004 18:03:11
Oletko tekopyhä paska?

Kun kuuntelee porukan mielipiteitä laittomista mp3:sta ja muusta piraattipaskasta niin ...
.
.
....venäjältä ostetut nike piraattilenkkarit on menestyjän kengät. Haistakaa vittu.

varmaan ahdistus helpotti.

Joku mieleterveyspalkinto pitäisi antaa muusikoiden.netille ja muille purkautumissaiteille. Minäkin saatoin vähentää diapamin syöntiä puoleen kun aloitin täällä kirjoittelun ;-P
Gypsy
09.03.2004 18:12:19

Ei tuntunu missään. Haluankin nyt, että semmonen porukka vastaa, joka pitää oikeen pahana ja rikollisena sitä, joka lataa netistä. Koska useinhan ne on ite yhtä varkaita, niille vaan ei kelpaa jos kansilehtinen ei tuu mukana. Ja sitten jeesustellaan...
Miinusnappi hukassa?
Mr. Wolf
09.03.2004 18:13:46
Onpas hirveän aggressiivinen kirjoitustyyli, eikä mitään uutta asiaa tämän taivaan alla.

Maailman on tosissaan paha paikka, jos sitä noin katselee. Valitettavasti tekopyhyydessäkin on se "hyvä puoli", että kyllähän se omalla tavallaan pitää yhteiskuntaa kasassa. Ihminenhän on perusluonteeltaan opportunisti, mutta eihän sellainen käy, kun laumassa asustellaan.

Painaisinko nappia?
- En tiedä, varmaankin. Tosin aika hatara pohja moraalikeskustelulle tuollainen taikanappi.
Albert King: "..What´s that fast thing you´ve done, that rap thing...." SRV: "Pride and Joy.." |Albert King - In session|
Nuuskamuikkunen
09.03.2004 18:15:25 (muokattu 09.03.2004 18:25:00)
On todellakin hyvä, että ihmiset purkavat agressionsa foorumille, eivätkä ohikulkeviin "tekopyhiin" ihmisiin.

Have a Prozac and smile!

edit: Lisäämpähän tähän vielä, että minä lataan musiikkia P2P -ohjemalla. Lataan tutustuakseni uuteen musiikkiin. Radiota kuuntelemalla, kun ei voi löytää enää mielenkiintoista musiikkia, niin täytyy käyttää muita kanavia. Mutta kyllä minä rahani levykauppaan kannan siinä missä muutkin musiikkifriikit.
Kahvi on hyvää, mutta tee on parasta.
Schnowotski
09.03.2004 18:16:18
. Tietäisit, että kiinnijäämisen mahollisuutta ei olis. Miten on, tulisko paineltua nappia?

Ei tulisi paineltua. Ei ole tahtoa osallistua tuollaiseen laittomaan toimintaan. Tosin jos artisti itse haluaa jakaa levyjään ilmatteeksi niin mikäs siinä?

Sama juttu siinä kun sanotaan, että "mä olen hyvä ihminen, mä lataan ja kuuntelen, jos on hyvä niin ostan".

Moni bändi ei olisi saanut rahojani ilman tätä tapaa. Enkä välttämättä kuuntelisi maailman parasta bändiä, trio niskalaukausta.

Ja kyllä; olen lainannut niitä levyjä myös kirjastosta. (joku olisi kuitenkin huomauttanut).

Minua ärsyttää joskus kun on ostanut levyn, ja sitten tulevat sanomaan: "ei kannatanu. olisit saanu ilmaseksi deeseestä".
On tullut aika sietää itseään.
Ruosteinen vesuri on tylsä
Robert
09.03.2004 18:19:00
Kyllä 192 kbs alkaa olla jo niin hyvälaatuista, ettei sitä markettistereoista soitettuna aidosta erota....
Free samples = Taskut täyteen
nothingnes
09.03.2004 18:24:03
plussa napsahti gypsylle hienoa haistakaa tosiaan vittu
Gypsy
09.03.2004 18:24:05

Joku mieleterveyspalkinto pitäisi antaa muusikoiden.netille ja muille purkautumissaiteille. Minäkin saatoin vähentää diapamin syöntiä puoleen kun aloitin täällä kirjoittelun ;-P

Ainiin leikari muuten, ei diapamia lukihäiriöön vedetä. Et tainnu taaskaan tajuta koko kirjotuksesta mitään? Esität vaan niinkun olisit osannu lukee.
Miinusnappi hukassa?
Leikari
09.03.2004 18:33:27 (muokattu 09.03.2004 18:50:10)
Minua ärsyttää joskus kun on ostanut levyn, ja sitten tulevat sanomaan: "ei kannatanu. olisit saanu ilmaseksi deeseestä".

minulla on ollut semmoinen systeemi, että "nauhoitan" iltaisin radiosta tulevia musiikin erikoisohjelmia (jatseja, blueseja, heviä, avaruusromua, etnoa, housea, teknoa) MD:lle "puolinopeudella". Kuuntelen niitä - huonot biisit skippaan tai deletoin kun alkavat kyllästyttää - alkaa olla melkoisia sekasotku diskettejä, joiden loppuhin on vedetty "samaa" musiikkityyliä kirjaston cd:ltä. MD:n kotelossa lukee sitten vaikka "jatsia 14" ...niitä nappaan lenkille mukaan tai pistän kotona soimaan ellei radiossa juuri tule sopivaa - helppoa ja halpaa. Olen ottanut tämmöisen musiikinkuluttaja -asenteen kun keräily on suuntautuntu muualle (ulkovarastossa säilytettävään ;-) )

Nykyään on niin kova musiikkitulva, että en yritäkään haalia kaikkea itselleni - täysihintaisia levyjä ostan ehkä 10 vuoteen + edulliset uusintajulkaisut päälle - cd:t vievät paljon tilaa ja aika vähän loppujen lopuksi on levyjä, joissa olisi täysipainoisesti musiikkia myöskään hintansa eteen.

Kun ei enää ehdi seurata aktiivisesti uusia julkaisuja jne. ei myöskään tiedä mitä musiikkiliikkeessä tsekkaisia ja ostaisi. Kun kotona ei ole nopeata internetyhteyttäkään ei voi nettiakaupoista tsekata biisejä ja tehdä tilauksia sieltä. Niinpä levyt jäävät ostamatta - kerään mitä vastaan tulee ja esim. kavereiden luona kuulee sekä hyviksi havaitsee.
lxi
09.03.2004 18:33:48
Oletko tekopyhä paska?

Todennäköisesti.

Jos voisitkin ottaa ne levyt niin, että menisit jonnekkin sivuille, painasit nappia ja seuraavan postin mukana tulis levy ilmaseks? Kansilehtiset ja kaikki. Identtinen kaupasta ostetun kanssa. Tietäisit, että kiinnijäämisen mahollisuutta ei olis. Miten on, tulisko paineltua nappia?

En tiedä, näistä "jos voisit"-spekulaatioista ei ole mitään iloa kun ne eivät oikein kosketa realismia millään tasolla.

Sama juttu siinä kun sanotaan, että "mä olen hyvä ihminen, mä lataan ja kuuntelen, jos on hyvä niin ostan". Menisitkö ja maksaisit 20 euroo jos olisit jo ottanu ilmaseks levyn, mikä on ihan samanlainen kun kaupasta ostettu?

Ainakin olen tehnyt monta kertaa niin. Ja monta kertaa olen jättänyt ostamatta. Enkä väitä olevani hyvä tai oikeamielinen.

Epäselväksi jäi vielä, että mihin tuolla kirjoituksella oikeastaan pyrittiin.
"I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it." -- Voltaire
Leikari
09.03.2004 18:38:38
Ainiin leikari muuten, ei diapamia lukihäiriöön vedetä. Et tainnu taaskaan tajuta koko kirjotuksesta mitään? Esität vaan niinkun olisit osannu lukee.

se lukihäiriö nyt on pienin häiriö meikäläisellä?

tunnustan kuitenkin, että nyt en edes lukenut pätkää kokonaan
Gypsy
09.03.2004 18:41:11 (muokattu 09.03.2004 18:42:55)
En tiedä, näistä "jos voisit"-spekulaatioista ei ole mitään iloa kun ne eivät oikein kosketa realismia millään tasolla.

Se on ihan yks ja sama, kuinka realistinen semmonen nappi on. Nyt on kyse ajatusmaailmasta, jeesustelusta ja tekopyhyydestä. Kyllä mielikuvitusta sen verran pitäis löytyä, että osaat kuvitella jos tämmönen nappi olis, että ottaisitko levyjä vai et. Ja vastaus tähän riittää mulle vastaukseks tohon juttuun.
Miinusnappi hukassa?
Mr. Wolf
09.03.2004 18:45:01
Se on ihan yks ja sama, kuinka realistinen semmonen nappi on. Nyt on kyse ajatusmaailmasta, jeesustelusta ja tekopyhyydestä. Kyllä mielikuvitusta sen verran pitäis löytyä, että osaat kuvitella jos tämmönen nappi olis, että ottaisitko levyjä vai et. Ja vastaus tähän on vastaus siihen mitä kysyin.

Kyllähän sillä vaan on. Ajatusleikit ovat aina eri asia kuin oikea elämä. Kyllähän sitä ihminen tekee ajatuksissaan vaikka ja mitä, mutta se ei tarkoita, että sellaista tehdään oikeassa elämässä.

Tilannetta ei muuta sekään, vaikka kysymys on noinkin yksinkertainen. Ajatus ja teko eivät ole sama asia.
Albert King: "..What´s that fast thing you´ve done, that rap thing...." SRV: "Pride and Joy.." |Albert King - In session|
Turmis
09.03.2004 18:46:46 (muokattu 09.03.2004 18:49:06)

Eli varas, rikollinen ja huono ihminen on se, jolla on munaa kävellä kauppaan, ottaa levy käteen ja kävellä maksamatta ulos. Ja hyvä kunnon kansalainen on se, joka mielessään kyllä haluaa varastaa, mutta ei oo munaa toteuttaa sitä?

Kumpi noista sinun mielestä sitten on se parempi ihminen? Sekö jolla on munaa varastaa?

Minäkö tekopyhä? En. Miks olisin? Voin myöntää, että olis muutamat levyt otettu. Jos mä teen rikoksen niin mä myönnän sen enkä jauha paskaa ja leiki jeesusta.

Aha. Entä sitten? Minullakin on paljon mp3sia, jotka ovat kyseenalaisin perustein hankittuja. Tosin lähes kaikki piisit joita oikeasti kuuntelen, löytyvät sitten Alkuperäisinä CD-levyiltä.

Sama juttu siinä kun sanotaan, että "mä olen hyvä ihminen, mä lataan ja kuuntelen, jos on hyvä niin ostan". Menisitkö ja maksaisit 20 euroo jos olisit jo ottanu ilmaseks levyn, mikä on ihan samanlainen kun kaupasta ostettu?

Eipä ole moista tilannetta tullut vastaan, joten en tiedä miten toimisin. Tosin sellainen tilanne on ollut parikin kertaa, että jokin hyvä levy oli mahdollista ostaa käytettynä, läpyskät ja CD lähes uutta vastaavassa kunnossa. En kuitenkaan ostanut koska halusin uuden kaupasta, jotta minultakin ropsahtaisi sentti tai parikin artistille. Toki olen muutaman levyn käytettynäkin ostanut, ne tosin sattuivat silmään selatessani josko käytetyistä löytyisi jotakin mielenkiintoista.
Sethery ja sen musiikkivideo. Säälittävää mainostustako?
kede
09.03.2004 18:47:07
....en lataa huonolaatusia mp3:sia, poltetut on ihan paskoja". Nimenomaan, huonolaatusia, paskoja. Entäs jos ne ei oliskaan paskoja?

Ei ne olekaan. Pitää hallita homma ja imuttaa vaan hyvänlaatusta, you won't hear the difference in most cases.

RUAH!
PomppoK
09.03.2004 18:53:44

En painaisi taikanappulaa. Eihän levyillä olisi mitään jälleenmyynti-arvoakaan, kaikki voisivat painella nappia vain. Järjetöntä.

Ostaisin lähes levyn kuin levyn, mikäli vaihtoehtona on juoda rahat kurkusta alas. Se on se jännä ilmiö, kuinka opiskelijalla ei ole varaa ruokaan, mutta baareissa tulee käytyä kahdesti viikonlopun aikana vetämässä lärvit.

Olen materialisti ja raha-ahne paska, tiedän laittavani tietyn osan rahoistani säästöön ostaessani levyn ja kartuttamalla levyvarastoani. Kympinkin levystä saa hyvinkin 5 euroa takaisin, jos iskee akuutti rahan tarve ja levykin on kyllästyttänyt jo pitkään. En ajattele tukevani artistia, kun ostan levyjä, ellen sitten tee kauppoja suoraan kädestä käteen.
"I've been busier than one-armed bass player."
    Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
Turmis
09.03.2004 18:54:06 (muokattu 09.03.2004 18:58:33)

mp3-tiedostoista:
...you won't hear the difference in most cases.

Offtopiccia mutta menkööt.. juuri näin.
Minua lähinnä huvittaa hifistelijät jotka sanovat että mp3:t ovat paskalaatuisia. Jos konvertointi on tehty kunnolla, niin käytännössä ero alkuperäiseen on niin pieni että sillä ei ole mitään merkitystä kuuntelunautinnon kannalta... kas kun sitä eroa ei käytännössä edes kuule, tai en minä ainakaan, en edes vertailemalla alkuperäiseen.
Sethery ja sen musiikkivideo. Säälittävää mainostustako?
Sahanpurija
09.03.2004 18:54:35
Itseasiassa ei ne levyjen imuroijat niin kauheasti edes vituta, mutta siinä vaiheessa kun minulle ruvetaan selittämään että ei ole järkeä ostaa aitoja levyjä tai kyselemään että miksi en hae kaikkea netistä, alkaa naama punertaa. Ja tätä tapahtuu valitettavan usein.
Keep your Eyes Wide Open, Moonchild. We're going to Level Five to see One More Red Nightmare. But first you must eat your Cat Food.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)