Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ibanez, Squier vai Peavey?
1
anapena
16.02.2010 15:49:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oma bassovalintani on tiivistynyt kolmikkoon
 
Ibanez ATK
Squier Vintage Precision Telebass
Peavey Zodiac BXP
 
Etenkään Squierin Telebassista en ole onnistunut löytämään hyvälaatuista ääni-taikka videosamplea mistään. Ibanezista löytyy mukavan kuuloisia sellaisia, Peaveystakin jonkinlaisia.
Yhteenkään noista en ole vielä liikkeissä törmännyt.
Olisiko kellään vinkkejä taikka linkkejä, kokemuksia ja ajatuksia noista bassoista?
 
RNold
16.02.2010 17:29:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ipaneetsi on ihan saatnan hyvä. hae poies
 
J.Hollström
16.02.2010 17:31:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anapena: Etenkään Squierin Telebassista en ole onnistunut löytämään hyvälaatuista ääni-taikka videosamplea mistään.
 
Katoitko täältä vai eikö laatu riitä?
 
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=35&t=117907
 
Squier:
Precision Vintage Modified: http://www.pispala.net/geezer/kvaak/bass/squier_precision.mp3
Vintage Modified Precision Bass_ TB: http://juki.1g.fi/mp3/Bassottelua/Squju.mp3
Sama + särö: http://juki.1g.fi/mp3/Bassottelua/Squju2.mp3
 
anapena
16.02.2010 17:39:00 (muokattu 16.02.2010 20:34:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Hollström: Katoitko täältä vai eikö laatu riitä?
 
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=35&t=117907

 
Nojesus! Eipä ottanu puiseen silmääni, vaikka on ketjuna tuossa ylempänä...Kiitokset!
Pikasilmäisy ei löytänyt Peaveyta, mutta kylläkin TBn!
 
Onkohan Telebass painava? Entäs kaulan profiili, normaali? Vahvariksi olisi tulossa Trace Elliotin vanha Commando 15. Riittääköhän siinä treble ja middle muhkeuden taltuttamiseen...
 
jazzbass-74
16.02.2010 23:36:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ibanezin ATK:ssa on ainakin mun makuun hirmu leveä kaula. 42.5 mm satulan kohdalta. Squier on malliltaan rock-uskottavin ja varmaan muutenkin hyvä peli. Mutta eikö ne ääninäytteet olleet Vintage modified Presarista, eikä Telebassosta?
Peavey-bassoista voin sanoa, että ainakin omistamani Dyna Bass on tosi miellyttävä kaulan profiililtaan, ohut ja sopivan kapea. Siinä on tosin Humpparimikit, joten soundi on tosi paksu ja botnekas, vaikka yläpäätäkin löytyy. Ehkä se paljonpuhuttu middlepuukko puuttuu, mut rokki- ja slappitouhuihin oiva peli. Niitä ei vissiin vaan enää valmisteta.
 
Bassonsoiton salat on nopeat jalat!
J.Nikkanen
17.02.2010 11:12:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazzbass-74: Ibanezin ATK:ssa on ainakin mun makuun hirmu leveä kaula. 42.5 mm satulan kohdalta. Squier on malliltaan rock-uskottavin ja varmaan muutenkin hyvä peli. Mutta eikö ne ääninäytteet olleet Vintage modified Presarista, eikä Telebassosta?
Peavey-bassoista voin sanoa, että ainakin omistamani Dyna Bass on tosi miellyttävä kaulan profiililtaan, ohut ja sopivan kapea. Siinä on tosin Humpparimikit, joten soundi on tosi paksu ja botnekas, vaikka yläpäätäkin löytyy. Ehkä se paljonpuhuttu middlepuukko puuttuu, mut rokki- ja slappitouhuihin oiva peli. Niitä ei vissiin vaan enää valmisteta.

 
Iban ATK on hyvä. Niin hyvä että paraikaa modaan sitä pilalle.
 
Johannes_t
17.02.2010 12:57:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ATK on suorastaan hämmentävän hyvä peli.
 
J.Nikkanen
17.02.2010 13:01:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Johannes_t: ATK on suorastaan hämmentävän hyvä peli.
 
Mun mielestä siinä on kaikki kohdallaan, mutta rätisevät sähköt aiheutti oikosulun päässä, ja ensiviikolla sovittelen Nevalainen Jazz mikkejä runkoon.
 
J.Hollström
17.02.2010 14:50:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazzbass-74: Ibanezin ATK:ssa on ainakin mun makuun hirmu leveä kaula. 42.5 mm satulan kohdalta. Squier on malliltaan rock-uskottavin ja varmaan muutenkin hyvä peli. Mutta eikö ne ääninäytteet olleet Vintage modified Presarista, eikä Telebassosta?
Peavey-bassoista voin sanoa, että ainakin omistamani Dyna Bass on tosi miellyttävä kaulan profiililtaan, ohut ja sopivan kapea. Siinä on tosin Humpparimikit, joten soundi on tosi paksu ja botnekas, vaikka yläpäätäkin löytyy. Ehkä se paljonpuhuttu middlepuukko puuttuu, mut rokki- ja slappitouhuihin oiva peli. Niitä ei vissiin vaan enää valmisteta.

 
Mun tekemät juki.1g.fi -näytteet oli telebassosta.
 
2541
17.02.2010 14:51:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazzbass-74: Mutta eikö ne ääninäytteet olleet Vintage modified Presarista, eikä Telebassosta?

 
Jukin ääninäytteet on siitä Vintage Modified Precisionista mikä on samantyyppinen kuin '72 Telecaster.
http://www.bassemporium.com/images_products/fender0326503869f_big.jpg
eugen7
17.02.2010 15:55:37 (muokattu 17.02.2010 16:06:34)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tossa vähän Squier Classic Vibe Bassojen soudeja.
Onhan siellä jotain Fenkkujakin, mitä lie.
http://www.youtube.com/watch?v=x6Cd98DH__U
 
(edit: ei pitänyt lainata ketään)
 
anapena
18.02.2010 11:48:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jotkut tuninghirmut ovat laittaneet Telebassiin alkuperäisen kaveriksi vähän kirpeämmän mikin. Mitähän sellaisen laitattaminen maksaisi jollain ammattilaisella, esim Tampereen/Pirkanmaan seudulla?
 
TommiW.
18.02.2010 13:00:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Johannes_t: ATK on suorastaan hämmentävän hyvä peli.
 
Komppia täältäkin ATK:lle. Käsittämättömän hyvä hinta-laatu-soundi-suhde.
 
"...ettei ne oo omia itseään vaan on muka niin jes ja cool. Mua vituttaa sellanen fake-cool asenne, olen itse mieluummin un-cool! Paitsi et mä oon kyl oikeesti niin vitun cool." -V
anapena
16.03.2010 21:58:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No ei tullut sitten mitään noista alkuperäisistä...ATK oli aloittelijalle liian kallis, Squier ehkä vähän liian persoonallinen ensibassoksi ja sunbursti-Peaveyta ei ruvennu kauppaan kuulumaan. Välillä kattelin saxan, englannin ja amerikan ebayt, Peaveyn T-40set nousi niin kalliiksi, ettei ollut harrastuksen alkumetreillä mieltä...Suivaannuin ja tilasin dolphinista Yammun BB414sen wineredinä, jonka DPD-miehet tänään toivat tänne susirajan taa. Aloittelijana voisin sanoa, että ihan ok peli. Vahvarin kanssa en vielä ole kokeillut, mutta näin akustisenakin asiallisen olonen. Onhan se vähän halpisbasso, mutta oikeen sopiva tähän kohtaan, ja ihmeen halapa!
 
J.Hollström
16.03.2010 22:03:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anapena: Suivaannuin ja tilasin dolphinista Yammun BB414sen wineredinä
 
Toi jammuhan on ihan yleisesti hyväksi todettu peli, eli varmaan ok soitin noin alkuun, ja miksei pidemmäksikin aikaa.
 
pekezu
16.03.2010 23:15:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TommiW.: Komppia täältäkin ATK:lle. Käsittämättömän hyvä hinta-laatu-soundi-suhde.
 
Mut millanen pesutulos?
 
"Kiireessä ei tule kuin kusipäisiä lapsia. Ja paskaa housuun."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «