Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: resonaattori kitara
1 2
skitaristi
15.02.2010 19:51:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

siis mikä tämä resonaattori kitara on resonoiko se jotenkin paljon vai mitä? valistakaa minua=)
 
koponen
15.02.2010 19:54:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Google on tuollapäin ->
 
http://fi.wikipedia.org/wiki/Resonaattorikitara
 
I'm endorsed by Marshall
jkourula
15.02.2010 20:17:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ainakin sellainen kaasuttaa
 
Tinippa84
16.02.2010 12:18:25 (muokattu 16.02.2010 12:54:36)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mua kiinnostaa kanssa nää kovasti. Näihin vaan ei oikein törmää koskaan missään. Mitkähän merkit näitä valmistaa? Jos ajattelis semmosia "ei ihan kuraa" olevia. National nyt on kait se alkuperäinen. Fenderillä ja Gibsonilla tais olla kanssa...
 
EDIT. valmistaa siis noiden jo mainitsemieni merkkien lisäksi...
 
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
fox
16.02.2010 13:37:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tinippa84: Mua kiinnostaa kanssa nää kovasti. Näihin vaan ei oikein törmää koskaan missään. Mitkähän merkit näitä valmistaa? Jos ajattelis semmosia "ei ihan kuraa" olevia. National nyt on kait se alkuperäinen. Fenderillä ja Gibsonilla tais olla kanssa...
 
EDIT. valmistaa siis noiden jo mainitsemieni merkkien lisäksi...

 
No tuota.. noi resonaattorikitarat on etupäässä noita "suuren Lännen" tuotoksia, joten siellä on useempikin pikkupaja joka noita tekee, tosin moni ihan "osto-osilla" etteivät itse sorvaa noita coneja ym. osia..
Dopyeran veljekset tuon systeemin aloitti, siitä usein "hetekan" tapainen yleisnimitys resonaattorikitaralle on myös dobro. Ja Dobro on myös valmistaja, joka on fuusioitunu ja lähteny omille teilleen ym. useasti. National/Dobro, Valco/Dobro ym. Tällä hetkellä tuo Dobro on kaiketi osa Gibson-yhtiöö.
Niin niit valmistajia.. National, Valco, Dobro, Bacon, ja monia muita.. Sittenpä on noita "vähän halvempia" tullut tuolta itäsiltä mailta, itse oon kokeillu sellasta kuin Johnson.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Tinippa84
16.02.2010 16:31:34 (muokattu 16.02.2010 17:06:12)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Niin niit valmistajia.. National, Valco, Dobro, Bacon, ja monia muita.. Sittenpä on noita "vähän halvempia" tullut tuolta itäsiltä mailta, itse oon kokeillu sellasta kuin Johnson.
 
Tossa tulikin muutama josta en oo kuullukkaan. Onhan Washburnilla tietysti se Eric Sardinas malli. Tais olla kyllä rajoitettu custom shop tuote. Hintakin varmaan sitten justiin sen mukainen. Hieno se kyllä on kun mikä! Kuvakin löyty;
 
http://www.respectperfection.com/warpdriveresonator.jpg
 
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
Ukko
16.02.2010 21:19:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samick. Omakuvassa on sellainen. Halpis mutta ihan pätevä. Ääni ei ehkä ihan niin honottava kuin haluaisin mutta menettelee. Äänenvoimakkuutta piisaa mitä ei ihan aina voi sanoa näistä idän ihmeistä.Ja helevetin helpposoittoinen.
 
COVS jäsen nro 6
Andy Six
17.02.2010 19:37:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli joskus vähän aikaa tää Fenderin resonaattori-kitara,mutta enhän minä mitään slideä oppinut soittamaan,joten kiertoon se lähti...Kuulin,kun osaaja soitti sitä putkella kaupassa ja ostaahan se piti...Varmasti minulle turhin kitara koskaan,mutta upeelta kuulostaa,kun osaava soittaja slaidaa semmoisella...
 
"Behind these shades, the visions fade...." Ian Hunter
hallu
17.02.2010 22:21:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ukko: Samick. Omakuvassa on sellainen. Halpis mutta ihan pätevä. Ääni ei ehkä ihan niin honottava kuin haluaisin mutta menettelee. Äänenvoimakkuutta piisaa mitä ei ihan aina voi sanoa näistä idän ihmeistä.Ja helevetin helpposoittoinen.
 
Kokeilin kaupassa tollasta Samick resonaattoria itsekin ja ihan samat havainnot. Todella mukavasoittoinen ja vähän honottavuutta jäi uupumaan, mutta ei ihan mahdoton hankinta itsellenikään. Kokeilin toisessa liikkeessä Regal merkkistä resonaattoria jossa honottavuutta oli huomattavasti reilummin ja soitoltaan helppo sekin oli samaa hintaluokkaa, mutta hyllyyn jäi sekin. Itse en käytä slideä enkä ole aikeissa opetellakaan, mutta resonaattorin hankinta siintää mielessä silti ja nimenomaan puinen, kun se on mageemman näkönen. Ei mitään Gibsonia kumminkaan, vaan ihan jostain alle tonnin hintaluokasta Fender, Samiack, Regal, Dobro, tms.
 
Tinippa84
18.02.2010 13:18:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämmönen valmistaja löyty. Muutama hieno malli sivuilla. Eikä ilmeisestikkään mitään aasian tuotantoa.
 
http://www.republicguitars.com/
 
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
hallu
18.02.2010 14:25:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tinippa84: Tämmönen valmistaja löyty. Muutama hieno malli sivuilla. Eikä ilmeisestikkään mitään aasian tuotantoa.
 
http://www.republicguitars.com/

 
Hienoja olivat ja häkellyttävän halpoja ameriikan kamppeiksi. Ei ne aasialaisetkaan sitten vissiin niin huonoja ole kun maksavatkin yhtä paljon;-)
 
Kivijalka
18.02.2010 14:34:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tinippa84: Tämmönen valmistaja löyty. Muutama hieno malli sivuilla. Eikä ilmeisestikkään mitään aasian tuotantoa.
 
http://www.republicguitars.com/

 
Bluebook aloittanut kitaratuotannon Texasissa?
 
Myyn kaiken, myyn myös huomisen! A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
Tinippa84
18.02.2010 14:49:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Hienoja olivat ja häkellyttävän halpoja ameriikan kamppeiksi. Ei ne aasialaisetkaan sitten vissiin niin huonoja ole kun maksavatkin yhtä paljon;-)
 
Mää olin jostain löytäväni tietoa, että nää tehtäis tsekeissä... tai ainakin siellä suunnalla.
 
Sitten löyty toinenkin: http://www.amistar.cz/
 
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
rattledad
18.02.2010 14:56:53
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tinippa84: Tämmönen valmistaja löyty. Muutama hieno malli sivuilla. Eikä ilmeisestikkään mitään aasian tuotantoa.
 
http://www.republicguitars.com/

 
Eikös nuo kiinassa teetetä? Samalta tehtaalta kai tulee myös Busker ja MM resot. Ainakin Gibsonin nykyään omistaman Dobron halvin malli tehdään kiinassa myös, taitaa olla halvempi kuin nuo edelliset.
 
*****
hallu
18.02.2010 14:58:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tinippa84: Mää olin jostain löytäväni tietoa, että nää tehtäis tsekeissä... tai ainakin siellä suunnalla.
 
Sitten löyty toinenkin: http://www.amistar.cz/

 
No voi perhana, eikä myydä suomessa:-( on niin mageita että tekis mieli purskahtaa itkuun.
 
fox
18.02.2010 15:31:05 (muokattu 18.02.2010 16:27:44)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: No voi perhana, eikä myydä suomessa:-( on niin mageita että tekis mieli purskahtaa itkuun.
 
No mitäpäs? Eiks Amistaria saa Suomestakin? *muistelee*
Varmaan Euroopanpuodeista sitte.
 
Edith Piaf: Amistar CZ kuuluu Into-Luutmanin talliin, joten ei muuta ku soitinkauppaan ja tilailemaan, 1300-1500 mallista riippuen näky wanhassa hinnastossa olevan.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
hallu
18.02.2010 23:10:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: No mitäpäs? Eiks Amistaria saa Suomestakin? *muistelee*
Varmaan Euroopanpuodeista sitte.
 
Edith Piaf: Amistar CZ kuuluu Into-Luutmanin talliin, joten ei muuta ku soitinkauppaan ja tilailemaan, 1300-1500 mallista riippuen näky wanhassa hinnastossa olevan.

 
Kiitti:-) mää kattosin sieltä Amistarin sivuilta ne jälleenmyyjät niin siinä luettelossa ei ollut suomea ollenkaan. No mähän voin tuolta musafasulta käydä sitä tivaamassa kun ovat niin kivoja;-).
 
fox
18.02.2010 23:31:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Kiitti:-) mää kattosin sieltä Amistarin sivuilta ne jälleenmyyjät niin siinä luettelossa ei ollut suomea ollenkaan. No mähän voin tuolta musafasulta käydä sitä tivaamassa kun ovat niin kivoja;-).
 
Mulla ei tosin ole viimeisintä I-Lurkmannin katalookia, mutta tosiaan, kysäse. Voihan olla, että edelleenkin kuuluu "edustamiinsa merkkeihin".. vaikka jotain uusjakoja olen kuullu edustuksissa tapahtuvan..
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
McNulty
18.02.2010 23:40:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Kiitti:-) mää kattosin sieltä Amistarin sivuilta ne jälleenmyyjät niin siinä luettelossa ei ollut suomea ollenkaan. No mähän voin tuolta musafasulta käydä sitä tivaamassa kun ovat niin kivoja;-).
 
Nii'i... kun katsos Luthman AB on ruotsalainen firma. Vai olisikohan omistajuus kaiketi Norjassa asti. Mutta eniveis... Luthman Scandinavia on yhteispohjoismainen maahantuoja, eli Into-Luthmanin kautta saa Amistaria. En vain usko että varastoivat mahdottomia määriä ko. tuotteita, mutta kysyä aina kannattaa. Suomen päässä Ekbergin Mirko on paras kaveri hoitamaan touhuja tuolta osin.
 
The one who used to be known as bonecrusher
Tinippa84
19.02.2010 07:13:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Mulla ei tosin ole viimeisintä I-Lurkmannin katalookia, mutta tosiaan, kysäse. Voihan olla, että edelleenkin kuuluu "edustamiinsa merkkeihin".. vaikka jotain uusjakoja olen kuullu edustuksissa tapahtuvan..
 
Näky se Amistar vieläkin olevan listoilla. Tosin tuotteita ei ainakaan sivuilla ollut yhtään linkin alla.
 
Dean pääsi vähän yllättämään resonaattorivalikoimalla:
 
http://www.deanguitars.com/resonators.htm
 
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «