Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mark IV:n tilalle Orange vai joku muu?
1 2 3 4 523 24 25 26 27
Vladi
15.02.2010 18:30:05 (muokattu 15.02.2010 18:30:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä, luit oikein. Mark IV on torilla myynnissä. Ihan sama kuinka paljon sitä säädän ja yritän siitä pitää, niin ei, ei ole mun vehje. En ala kinastelemaan saako siitä sitä ja sitä soundia, enköhän minä parin kuukauden testin jälkeen tiedä tykkäänkö vaiko en.
 
Ja sitten asiaan:
Selailin vanhoja vahvistinketjuja ja niistä löytyneiden vahvarien ja omien kokemusten perusteella paras vaihtoehto olis Orange Rockerverb 50 nuppina ja kaveriks sille 2x12-kaappi. Ajattelin kysäistä, että olisko vielä jotain muita vaihtoehtoja. Vaatimuslista olis seuraavanlainen:
 
-Lähtökohtaisesti kamat olis treenis/keikkakäyttöön, mutta mielellään pystyis soittamaan kotonakin niillä.
-väh. 2 kanavaa, hyvä puhdas ja hyvä särö, joka riittää boostattuna Megadeth-tyyliseen soittoon, brittihenkinen soundimaailma etusijalla
-Helppo säätää, en tahdo enää miljoonaa potikkaa
-toimiva mastervolume
-mieluummin vähän kuin paljon watteja
-vahvistin on joko rele- tai midi-ohjattava
-sarjaefektilooppi, Rect-o-verbin rinnakkaisefektilooppi oli hirveätä shaissea enkä halua moisia enää
-nuppi+kaappi tai combo
-Ei mitään efektihommia itse vahvistimessa
-budjetti about 1600e
-saa olla ja melkeinpä mieluummin käytetty
 
Näillä vaatimuksilla en oo tähän mennessä keksiny oikein mitään muuta, kuin Rockerverbin. En oo valmis tinkimään oikein mistään vaatimuksista, joten näillä mennään. Löytyykö mitään muita vaihtoehtoja?
 
Kiitoksia asiallisista vastauksista.
 
-Vladi
 
Kyllä se siitä.
Evilson
15.02.2010 18:37:20 (muokattu 15.02.2010 18:37:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: ...kaveriks sille 2x12-kaappi. Ajattelin kysäistä, että olisko vielä jotain muita vaihtoehtoja.
 
Olis. Nimittäin 4x12" kaappi: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=394179
 
Toimii niin Orangen kuin Mesankin vahvareiden kanssa.
 
Ja aiheeseen: Miten olis VHT? http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=394599
 
Vladi
15.02.2010 18:39:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Evilson: Olis. Nimittäin 4x12" kaappi: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=394179
 
Toimii niin Orangen kuin Mesankin vahvareiden kanssa.
 
Ja aiheeseen: Miten olis VHT? http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=394599

 
VHT menee korvan taakse ja youtubeen tutustumaan --->
 
4x12-kaappi ei oikeen tuu kysymykseen, koska roudaus pitäis onnistua mun autolla. Eli 2x12 on valitettavasti rajoituksena, vaikkakin toi kaappi on hemmetin tyylikäs.
 
Kyllä se siitä.
P-man
15.02.2010 18:43:33 (muokattu 15.02.2010 18:45:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Lähtökohtaisesti kamat olis treenis/keikkakäyttöön, mutta mielellään pystyis soittamaan kotonakin niillä.
-väh. 2 kanavaa, hyvä puhdas ja hyvä särö, joka riittää boostattuna Megadeth-tyyliseen soittoon, brittihenkinen soundimaailma etusijalla
-Helppo säätää, en tahdo enää miljoonaa potikkaa
-toimiva mastervolume
-mieluummin vähän kuin paljon watteja
-vahvistin on joko rele- tai midi-ohjattava
-sarjaefektilooppi, Rect-o-verbin rinnakkaisefektilooppi oli hirveätä shaissea enkä halua moisia enää
-nuppi+kaappi tai combo
-Ei mitään efektihommia itse vahvistimessa
-budjetti about 1600e
-saa olla ja melkeinpä mieluummin käytetty

 
Marshall JVM410. Täyttää nuo yllämainitut kriteerit eli: on brittihenkinen, 4-kanavaa ja lähtee Megadeth soundi ilman buustausta (megadeth käyttää nykyään samaa vahvaria), on helppo säätää, pirunhyvä masteri (makkari käytössä ihan huippu), no watteja on se 100.., midi-ohjattava ja mukaan tulee todella toimiva rele-ohjain, säädettävä sarja-luuppi, yllättävän hyvä reverb, uutena saat nupin ja kaapin 1600e ja löytyy myös käytettynä.
 
Mä oon katunut ku omasta menin luopumaan..
 
Confidentum
15.02.2010 18:50:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

P-man: Marshall JVM410. Täyttää nuo yllämainitut kriteerit eli: on brittihenkinen, 4-kanavaa ja lähtee Megadeth soundi ilman buustausta (megadeth käyttää nykyään samaa vahvaria), on helppo säätää, pirunhyvä masteri ...
 
Tuohon alle uraltoonilta bluesbreaker mallinen oversize 2x12 sopivilla kartioilla - itse tykkään tuosta kovasti (Tonker loaded)
 
Kaiuttimesta kuuluu ääniä
Vladi
15.02.2010 18:50:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

P-man: Marshall JVM410. Täyttää nuo yllämainitut kriteerit eli: on brittihenkinen, 4-kanavaa ja lähtee Megadeth soundi ilman buustausta (megadeth käyttää nykyään samaa vahvaria), on helppo säätää, pirunhyvä masteri (makkari käytössä ihan huippu), no watteja on se 100.., midi-ohjattava ja mukaan tulee todella toimiva rele-ohjain, säädettävä sarja-luuppi, yllättävän hyvä reverb, uutena saat nupin ja kaapin 1600e ja löytyy myös käytettynä.
 
Mä oon katunut ku omasta menin luopumaan..

 
JVM:ää oon joskus katellukki. Mulla on vaan aika huono mielikuva marsuista, uskomattoman halvantuntuisia nappeja sun muita tuntuu olevan kalliissakin vehkeissä. Mutta pitääpä ottaa toi ylös kans, aivan ku sitä olis eräässä paikallisessa päässy testaamaan... :)
 
Kyllä se siitä.
P-man
15.02.2010 18:51:56 (muokattu 15.02.2010 18:55:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Confidentum: Tuohon alle uraltoonilta bluesbreaker mallinen oversize 2x12 sopivilla kartioilla - itse tykkään tuosta kovasti (Tonker loaded)
 
Tai torilta se combo-malli. EDIT. Se olikin mennyt jo..
 
aristoteles666
15.02.2010 18:52:51
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: -sarjaefektilooppi, Rect-o-verbin rinnakkaisefektilooppi oli hirveätä shaissea enkä halua moisia enää
--Vladi

 
rinnakkais looppi käännettynä "wet" asentoon täysille on sarjalooppi.
 
Jucciz
15.02.2010 18:53:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tai sit Vladi tuut testaamaan parit kioskit ennen lopullista päätöstä tuossa vähän matkan pässä ... ;)
 
Vladi
15.02.2010 18:59:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Tai sit Vladi tuut testaamaan parit kioskit ennen lopullista päätöstä tuossa vähän matkan pässä ... ;)
 
Joo minä tuun. Vois ens viikolla yrittää, jos sulle passaa. Laittelen pikaviestiä asiasta ;)
 
Kyllä se siitä.
Vladi
15.02.2010 19:00:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: rinnakkais looppi käännettynä "wet" asentoon täysille on sarjalooppi.
 
Tämän käsitän mutta ei toiminut ainakaan Mesassa käytännössä, vaan paskalta kuulosti silti.
 
Kyllä se siitä.
P-man
15.02.2010 19:01:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: JVM:ää oon joskus katellukki. Mulla on vaan aika huono mielikuva marsuista, uskomattoman halvantuntuisia nappeja sun muita tuntuu olevan kalliissakin vehkeissä. Mutta pitääpä ottaa toi ylös kans, aivan ku sitä olis eräässä paikallisessa päässy testaamaan... :)
 
Mielikuvat on mielikuvia :) Mun mielipide on et JVM410:lle, ei ole samassa hintaluokassa mitään vakavastiotettavaa kilpailijaa.
 
JuSu
15.02.2010 19:02:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: Vaatimuslista olis seuraavanlainen:
 
....
 
Löytyykö mitään muita vaihtoehtoja?

 
Suosittelen lämpimästi tsekkaamaan Blackstar Series 1 -sarjan romppeet.
 
http://www.blackstaramps.co.uk/products/seriesone/index.html
 
JuSu
 
Mitäs sulle kuuluu?
Vladi
15.02.2010 19:04:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu: Suosittelen lämpimästi tsekkaamaan Blackstar Series 1 -sarjan romppeet.
 
http://www.blackstaramps.co.uk/products/seriesone/index.html
 
JuSu

 
Ei hitto, tämän unohdin kokonaan. Kiitos!
 
Kyllä se siitä.
Jucciz
15.02.2010 19:14:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: Joo minä tuun. Vois ens viikolla yrittää, jos sulle passaa. Laittelen pikaviestiä asiasta ;)
 
Sopii. Ti-to on aika pitkälti tyhjää.
 
jpg
15.02.2010 19:42:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: JVM:ää oon joskus katellukki. Mulla on vaan aika huono mielikuva marsuista, uskomattoman halvantuntuisia nappeja sun muita tuntuu olevan kalliissakin vehkeissä. Mutta pitääpä ottaa toi ylös kans, aivan ku sitä olis eräässä paikallisessa päässy testaamaan... :)
 
Marshalleista on jäänyt vähän sellainen kuva että ovat nykyään tusinatuotteita.itellä DSL50 ja soittokaverilla ollut TSL60,Vintage Modern ja nykyään JVM205.että semmoinen vanhan kansan Marshall-murina puuttuu näistä nykyajan vehkeistä.semmonen mielikuva on väkisten tullut.
 
LesPaul70
15.02.2010 20:55:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Periaatteessa tuohon speksiin ottaisin mieluummin Marsun JVM:n kuin Orangen. Täyttää vaatimukset paremmin ja onhan se monipuolisempikin. Hyvä vahvarihan Orangen Rockerverbkin toki on.
 
Teoriassa Marshall JVM on juuri se mitä haet (paitsi potikoita & nappeja on ehkä "liikaa"). Mutta puhun nyt ihmisenä, joka vuosi pari sitten "melkein osti" JVM:n: yksi syy, miksi silloin jäi ostamatta, oli juuri tuo jpq:nkin mainitsema juttu eli niitä kaikkein perinteisimpiä Marshall-särösoundeja JVM:stä ei oikein tuntunut saavan irti. Sellaista supersaturoitunutta sliipatumpaa ja modernimpaa säröä kyllä löytyi. Eli kannattaa testata, vastaako sitä mitä haet, ennenkuin otat. Onhan tuo muuten loistava ja monipuolinen laite hintaansa nähden.
 
Jos jonain päivänä Marshall saisi ympättyä aidot (tai edes lähes aidot) JTM45-, Plexi- ja JCM800-soundit (ja miksei Silver Jubileenkin) JVM:ään, minäkin ostaisin sen heti.
 
Laudoista takki päälle vaan, sitten sä kelpaat manalaan
Tande
15.02.2010 21:01:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rockerverbistähän on myös 2x12 combo.
 
In Rock.
Antti1
15.02.2010 21:03:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tande: Rockerverbistähän on myös 2x12 combo.
 
Harva kitararomu on niin epäkäytännöllinen, kuin 2x12" putkicombo. Kamalia toosia roudata.
 
I like big butts and I can not lie
Vladi
15.02.2010 21:03:47 (muokattu 15.02.2010 21:04:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tande: Rockerverbistähän on myös 2x12 combo.
 
2x12 combo on oikeastaan paskin roudattava kaikista setupeista. Yleensä painoa on about 40kg ja siitä ei kuitenkaan saa samalla lailla otetta kuin vaikka 2x12 kaapista. Plus toi combo on takaa avoin mitä en halua. :)
 
E: Antinryökäle oli nopeampi.
 
Kyllä se siitä.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 523 24 25 26 27

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «