tuomittu 07.02.2010 11:45:38 (muokattu 07.02.2010 11:45:55) | |
---|
Monta vuotta olen pitänyt teleä tylsän näköisenä, jopa rumana kitarana, mutta jostain syystä on nyt sellainenkin alkanut sitten himottaa. Perkele. Onhan se nyt sitten tele saatava. JESTAS SENTÄÄN MITKÄ PILLUT! |
Freewheeler 07.02.2010 12:33:37 | |
---|
Kivijalka: Eipäs nyt olla kakkapyllyjä. :) Meikäläistä tuo Black Dove kyllä kiinnostaa (tulee ilmeisesti niistä mikkien mallista?) Kuten myös se Jim Adkins Tele. Jos jossain vaiheessa on tilaa uusille kitaroille niin tuollaista voisi kyllä harkita. Mitä tuossa sitten on muuta Telemäistä? Siinähän Straton kaula, Straton hard tail -talla, Gibsonin tyyppiset mikit, contourit bodyn takana, jne. Ei tuo ole Telecaster, vaikka siinä niin lukeekin ;-) Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. |
Kivijalka 07.02.2010 12:34:47 | |
---|
Freewheeler: Ei tuo ole Telecaster, vaikka siinä niin lukeekin ;-) Onpas, juurikin sen takia. Myyn kaiken, myyn myös huomisen! A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish. |
Freewheeler 07.02.2010 12:37:05 | |
---|
Kivijalka: Onpas, juurikin sen takia. Eipäsjuupas... En ole silloin 70-luvullakaan digannut Tele Deluxesta. Kyllä Telessä PITÄÄ olla oikean muotoisen bodyn lisäksi se alkuperäinen talla & singlecoil-mikki. Muuten ihan sama mitä siinä on... Puristi en ole, mutta rajansa kaikella. Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. |
s8na 07.02.2010 12:51:38 (muokattu 07.02.2010 13:19:47) | |
---|
Freewheeler: Eipäsjuupas... En ole silloin 70-luvullakaan digannut Tele Deluxesta. Kyllä Telessä PITÄÄ olla oikean muotoisen bodyn lisäksi se alkuperäinen talla & singlecoil-mikki. Muuten ihan sama mitä siinä on... Puristi en ole, mutta rajansa kaikella. Se on hyvä et suurinosa kitaristeista on puritaaneja. Saapahan ite soitella sellasilla kitaroilla joita ei ihan kaikilla ole. Perusprovo: Alkuperäsen telen talla on paska, lapa ruma ja mikit tuhnut. ;P Noei, kivojaovat kaikki, jokaiselle omansa. All the stuff I need is here, I just have to invent how to use them -McGyver |
M4ss3 m/ 07.02.2010 12:54:47 (muokattu 07.02.2010 12:54:56) | |
---|
72' Deluxe olisi ilman muuta minulla nyt omistuksessa jos en olisi tuota Jim Root-teleä ostanut. Lapa oli vain yhtä hirveä kuin siinä John 5:n telessä. Siinä Squierin versiossa on sentään kunnon Tele-lapa, mutta onko se muuten hyvä.............tuskin. |
Don Make 09.02.2010 16:28:24 | |
---|
Mulla on tossa tele-kopiossa ollu uudesta saakka semmonen ropleema että mikkikytkimen kun laittaa keskiasentoon, niin saundista tulee jotenkin "vajaa" ja "puolitehoinen". Eli jotain on sähköpuolella perseellään. Molemmat mikit yksinään pelaa hyvin, mutta kun pitäs olla molemmat käytössä niin homma kusee. Mikä mahdollisesti saattais olla pielessä? "Kiitos 24.12.2009 - 21.01.2010" |
fox 09.02.2010 16:33:03 | |
---|
Don Make: Molemmat mikit yksinään pelaa hyvin, mutta kun pitäs olla molemmat käytössä niin homma kusee. Mikä mahdollisesti saattais olla pielessä? Voi olla vaihevirhe, kokeile vaihtaa vaikka etumikin piuhat keskenään. Eli se piuha mikä menee nyt maihin, tuleekin siihen mikkiswitchille. Kannattaa kokeilla, ei häviä mitään. ;) |
trih 09.02.2010 16:38:28 | |
---|
Rhythm In Jump, Dancing Close To You. |
Freewheeler 09.02.2010 17:12:44 (muokattu 09.02.2010 17:32:41) | |
---|
trih: Tulikin sopivasti tää topikki pinnalle. Olen tuossa pohtinut miksi se 50's valkonen tele mustalla pleksillä ja vaahteraotelaudalla on niin legendaarinen? Mä aina oletin, että se "natural" oli se 50-luvun klassikko. Esim squierin 50's cv: http://www.squierguitars.com/products/search.php?partno=0303025507 Ensimmäiset Telet (ja aluksi Broadcasterit ja Nocasterit) 1950-53 olivat väritykseltään "blonde", niiden nitrolakkaus on tummunut ajan kuluessa "butterscotchiksi". Niissä oli musta bakeliittisuojus. 1954 väri muuttui vaaleammaksi ja Teleen tuli valkoinen pleksi. Joten tuo Skuju 50s CV on jonkinlainen yhdistelmä 50-luvun aineksia. Ihan hyvä skeba, muttei mikään Vintage Reissue... http://home.provide.net/~cfh/52tele.html Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. |
Progorava 09.02.2010 19:23:04 | |
---|
fox: Voi olla vaihevirhe, kokeile vaihtaa vaikka etumikin piuhat keskenään. Eli se piuha mikä menee nyt maihin, tuleekin siihen mikkiswitchille. Kannattaa kokeilla, ei häviä mitään. ;) Toinen ääni tälle. Kannattaa ehdottomasti kokeilla. Blues puhdistakoon sielusi,
Hevillä niskaa heiluttele,
Jatsista tulkoon tatsi,
Kovasta elämästä kuuluvat soinnut |
Freewheeler 09.02.2010 19:33:35 (muokattu 09.02.2010 19:34:01) | |
---|
mynok: Toinen ääni tälle. Kannattaa ehdottomasti kokeilla. Jos keskiasento toimii noin päin paremmin, pitää mikin alla oleva mikkikuoreen menevä maapiuha vaihtaa kiinni siihen toiseen piuhankiinnityskohtaan... Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. |
J-PPP 09.02.2010 20:05:12 | |
---|
Freewheeler: ... Ihan hyvä skeba, muttei mikään Vintage Reissue... Ja hyvä niin, kun se ei ainakaan minulle ole mikään tavoiteltava asia. Varsinkaan kun se usein tarkoittaa ominaisuuksina kaularaudan säätöä pleksin alta ja moderniin soittoon kelvotonta kaulaa 7,25" -radiuksella ja pienillä nauhoilla. Makuasioita toki :) |
MoreK 14.02.2010 08:10:21 (muokattu 14.02.2010 12:11:14) | |
---|
Nyt kun Joe Bonamassa tulee Suomen keikalle, on syytä nostaa tämä video esille: http://www.youtube.com/watch?v=gKS4YtmwcMs Bonamassa sai oppia nuorella iällä todella kovalta Tele-kepittäjältä, Danny Gattonilta. Jo videon ensimmäisestä lickistä lähtien kuuluu, että opit ovat menneet perille. Bonamassa soittelee Gigliotti merkkisellä Telellä. Valmistaja on minulle tuntematon, ja kitara omaan makuuni vähän turhan bling-bling. Mutta kyllähän se soundaa ihan tolkuttoman hyvälle: http://www.guitaraffair.com/product … gliotti-joe-bonamassa-gt-custom.php Bonamassan ohje Telecasterin omistajille on sijoittaa pala vaahtomuovia takamikin levyn alle, jos nyt oikein ymmärsin. Vähän jäi hämäräksi, mikä hyöty tuosta on, vai onko sarjaa "henkimaailman hommia". Tietääko joku? Edit: Täytyy vielä tämä video lisätä, on niin hauska. 12-vuotias Bonamassa jammailee Gattonin bändin kanssa: http://www.youtube.com/watch?v=WLB900atJFs |
Freewheeler 14.02.2010 08:48:44 (muokattu 14.02.2010 08:52:54) | |
---|
Bonamassan ohje Telecasterin omistajille on sijoittaa pala vaahtomuovia takamikin levyn alle, jos nyt oikein ymmärsin. Vähän jäi hämäräksi, mikä hyöty tuosta on, vai onko sarjaa "henkimaailman hommia". Tietääko joku? Se vaahtomuovi yksinkertaisesti vaimentaa Telen tallamikin herkkyyttä ei-toivotulle vinkumiselle. Mikki kun on kiinni siinä teräslevytallassa se on aika herkkä ottamaan ääniä ja kaiken maailman kolinoita vastaan. Toisaalta tuo tallamikin "mikrofonimaisuus" on yksi iso Telen soundin ainesosa. Se mikin metallinen pohjalevy kannattaa kiinnittää muutamalla liimatipalla koska sekin aiheuttaa kovalla volalla ei-toivottua vinkumista. Etumikin vinkuminenkin on yleistä, siihen auttaa sama vaahtomuoviviritelmä, usein joudutaan myös vahaamaan mikki uudestaan. Omassa '69 Telessä on erittäin mikrofoninen, mutta onneksi vinkumaton tallamikki. Se soundaa taivaalliselta! Etumikki taas on tuhnu ja vinkuu. Sellaisia ne oli 40 vuotta sitten... Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. |
tsim 15.02.2010 17:49:32 | |
---|
|
Freewheeler 15.02.2010 18:42:58 | |
---|
tsim: Kävisikö näillä mitoilla oleva 6-palainen silta uuteen CV Thinline Teleen. http://www.mojotone.com/Guitar-Part … ridge-w-Brass-Saddles-GTC201-Chrome Ainakin tässä on 4-ruuvinen kiinnitys. Onkohan tuo 10,8 mm kielten etäisyys OK. Löytyy Millbrookista hintaan 69€ Jos se on Fenderin standardimitoitettu se sopii. Miksi moinen vaihdos? CV:n talla on tuhti ja hyväsoundinen, eikä vireongelmia ole 3-palaisella tallallakaan ollut... Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. |
tsim 15.02.2010 19:30:27 | |
---|
Freewheeler: Jos se on Fenderin standardimitoitettu se sopii. Miksi moinen vaihdos? CV:n talla on tuhti ja hyväsoundinen, eikä vireongelmia ole 3-palaisella tallallakaan ollut... Kyselen vähän kuin etukäteen. Ei ole vielä kyseistä laitetta. Jotenkn vaan silmä tottunut tohon 6-palaiseen Telessä. Mutta jos alkuperäinenkin on hyvä niin mitä sitä turhaan vaintamaan. Onhan tuo aika kalliskin, jos vertaa kitaran hintaan. Alkuperäisessä oli ainakin urat kielille niin ei ainakaan ohut e.kieli pääse vaeltelemaan paikaltaan. Siitä Wilkinsonin täysin säädettävästä WT3 sillasta en ainakaan pitänyt. Tulipahan sekin kokeiltua CV Telessä, Siinä muistaakseni oli myös alkujaan melko samanlainen 3-palainen silta kuin tässä uudessä Thin Linessa. |
tsim: Kyselen vähän kuin etukäteen. Ei ole vielä kyseistä laitetta. Jotenkn vaan silmä tottunut tohon 6-palaiseen Telessä. Mutta jos alkuperäinenkin on hyvä niin mitä sitä turhaan vaintamaan. Onhan tuo aika kalliskin, jos vertaa kitaran hintaan. Alkuperäisessä oli ainakin urat kielille niin ei ainakaan ohut e.kieli pääse vaeltelemaan paikaltaan. Siitä Wilkinsonin täysin säädettävästä WT3 sillasta en ainakaan pitänyt. Tulipahan sekin kokeiltua CV Telessä, Siinä muistaakseni oli myös alkujaan melko samanlainen 3-palainen silta kuin tässä uudessä Thin Linessa. CV Thinline on aika ohutsoundinen skeba. Vaihdoin alkuperäisten teräspalojen tilalle CV 50:n messinkipalat ja soundiin tuli lämpöä ja "makua". Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. |
Grugi 15.02.2010 19:37:41 | |
---|
Onkos kukaan Fenderin Baja teleen vaihtanut tota talla/satula osaa ja mihin jos näin on päässyt käymään? SDMF |