Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Artec-pedaalit
1
Andi
15.02.2010 15:43:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen miettinyt ostavani T-kaupasta Artecin analog delay-spedun. Ajattelin kysellä,että onko kenelläkään kokemuksia moisesta, kun en ole Suomen kaupoissa moiseen törmännyt, hinta olisi kohdillaan, mutta antaako se häiriöääniä keikkatilanteissa tai onko jotain muuta negatiivista sanottavaa ? Tietysti jos positiivista sanottavaa on, niin saa kertoa..=D
 
Tämmöisestä vermeestä olisi kyse.
 
http://www.thomann.de/fi/artec_analog_delay_seadl.htm
 
Kommentteja ?
 
Krice
15.02.2010 16:28:36 (muokattu 15.02.2010 16:30:12)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuohon hintaan ei kannata odottaa mitään hirveän laadukasta pedaalia. Minulla on tuon "sarjan" Soloist, joka on huono ja käyttökelvoton tekele. Artecin isommat pedaalit on varmaan vähän parempia. Löytyy mm. delay:
 
http://www.thomann.de/fi/artec_analog_delay.htm
 
Grugi
15.02.2010 16:32:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voipi olla juu että ei tuohon hintaan saa mitään kovin mahtavaa mutta mikä kullekkin riittää on asia erikseen. EHX:n #1echo on hyvä vaikka ei olekkaan analoginen, ainoa miinus että siinä ei ole tap tempoa mutta se ei taas mua ole vaivannut.
 
SDMF
aristoteles666
15.02.2010 16:36:37 (muokattu 15.02.2010 17:05:38)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kyllä toi mitä katsoit itse(aloittaja) on aivan hyvä delay pedaali.
 
sinällään muutenkin turha lytätä saman valmistajan delaytä jos et (krice)pitänyt säröstä,
tai leimata huonoksi.
 
Numb
15.02.2010 16:36:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi: EHX:n #1echo on hyvä vaikka ei olekkaan analoginen.
 
Ei se Artec ole analoginen myöskään.
 
Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö
Grugi
15.02.2010 17:14:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Numb: Ei se Artec ole analoginen myöskään.
 
Roger
 
Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
 
SDMF
GrooverMan
15.02.2010 17:41:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Numb: Ei se Artec ole analoginen myöskään.
 
Ai ei ole? Oletko siis omakohtaisesti asian tsekannut? En itse ole asiaa tutkinut, mutta hyvin analogisen delayn tavoin käyttäytyy, eli jos laitat feedbackin täysille ja alat kääntelemään delay aikaa alkaa oskilloimaan eri korkeuksilla. Kai sitten jokin digitaalinenkin näin toimii, itse vaan olen huomannut että digitaaliset, kuten esim tuo EHX:n echo no1 tai Danelectron reel tape ei tällä tavalla käyttäydy.
 
No joka tapauksessa, mulla tollanen Artecin Analog delay on ja oon kyllä ihan tykännyt. Toimii varsin hyvin sooloissa ja myös leijuvammassa fiilistelyssä, toistot aika pehmeän ja analogisen kuuloisia (vaikka ei siis mahd analoginen olekaan??).
Pikkuisen boostaa signaalia päällä ollessaan, mutta mua ei ole häirinnyt koska sooloihin ihan mielellään ottaakin vähän ruutia lisää. Hinta/laatu-suhde on mun mielestä erittäin hyvä.
 
Vaikka yleisesti ottaen diggaan EHX:n tuotteista, on Echo nr1 mun mielestä huono, kliininen delay. Jos vetelis jotain kliinistä fuusiota, vois vielä toimia, mutta ei rosoisempaan rock touhuun.
 
Mielenkiintoista muuten, että yksikään yllä olevista vastaajista ei pohjannut omaan kokemukseen kommenttiaan. Mulla ei riittäis kantti kirjoitella mitään laitteista joita en ole kokeillut, edes pohjalta "tohon hintaan nyt ei voi..."
 
"I'd say it's a solid top but then again I don't know the difference" - anonymous, Harmony-Central
Numb
15.02.2010 17:52:51
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

GrooverMan: hyvin analogisen delayn tavoin käyttäytyy, eli jos laitat feedbackin täysille ja alat kääntelemään delay aikaa alkaa oskilloimaan eri korkeuksilla.
Kai sitten jokin digitaalinenkin näin toimii, itse vaan olen huomannut että digitaaliset, kuten esim tuo EHX:n echo no1 tai Danelectron reel tape ei tällä tavalla käyttäydy.

 
Kyl esim. Digitech Digidelay oskilloi, ja samoin tuo Rebote joka mulla on, ja joka on digitaalinen.
 
No joka tapauksessa, mulla tollanen Artecin Analog delay on ja oon kyllä ihan tykännyt. Toimii varsin hyvin sooloissa ja myös leijuvammassa fiilistelyssä, toistot aika pehmeän ja analogisen kuuloisia (vaikka ei siis mahd analoginen olekaan??).
 
Jep, sama tuossa Rebotessa, siinä on mukavan analoginen fiilis, eli toistot vähän tuhnuuntuvat. Digitech oli liian kliininen mulle.
 
Mielenkiintoista muuten, että yksikään yllä olevista vastaajista ei pohjannut omaan kokemukseen kommenttiaan. Mulla ei riittäis kantti kirjoitella mitään laitteista joita en ole kokeillut, edes pohjalta "tohon hintaan nyt ei voi..."
 
No, itse en ottanut kantaa kuin siihen, ettei laite käsittääkseni true analog. En ole itse sitä itse todennut, vaan muualta kuullut, ja yhdistänyt tähän sen tiedon joka minulla efektien värkkäämisestä on, joka kertoo että täysin analogisen delayn tekeminen tuohon hintaan ei ole mahdollista, jos meinaa liiketoimintaa pyörittää.
 
Sinällään minulle on aivan sama miten tuo tai mikä muu tahansa laite on teknisesti toteutettu. Olennaista on se miltä se kuulostaa.
 
Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö
jussimus
15.02.2010 17:57:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Andi: Olen miettinyt ostavani T-kaupasta Artecin analog delay-spedun. Ajattelin kysellä,että onko kenelläkään kokemuksia moisesta, kun en ole Suomen kaupoissa moiseen törmännyt, hinta olisi kohdillaan, mutta antaako se häiriöääniä keikkatilanteissa tai onko jotain muuta negatiivista sanottavaa ? Tietysti jos positiivista sanottavaa on, niin saa kertoa..=D
 
Tämmöisestä vermeestä olisi kyse.
 
http://www.thomann.de/fi/artec_analog_delay_seadl.htm
 
Kommentteja ?

 
Mulla on tuo kyseinen pedaali laudassa tälläkin hetkellä. Aivan loistava pedaali mielestäni! Ja hintakin on aivan olematon verraatuna vaikkapa Bossin dilsoihin. Eipä ole ainakaan itelle tullut Bossin dilsaa ikävä tuon Artecin jälkeen.
 
GrooverMan
15.02.2010 18:10:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No, itse en ottanut kantaa kuin siihen, ettei laite käsittääkseni true analog. En ole itse sitä itse todennut, vaan muualta kuullut, ja yhdistänyt tähän sen tiedon joka minulla efektien värkkäämisestä on, joka kertoo että täysin analogisen delayn tekeminen tuohon hintaan ei ole mahdollista, jos meinaa liiketoimintaa pyörittää.
 
Joo olen itekin lukenut ton väitteen tältä palstalta useamman kerran, ja aina perusteluna ollut, että on lukenut/kuullut asiasta jostain. On siis täysin mahdollista että spedu on digitaalinen, mutta nythän tästä täytyy oikein ottaa selvää. Mä luulen että liiketaloudellisilla perusteluilla ei ihan loppuun asti todisteta tän pedaalin digitaalisuutta, sen verran mystisillä laeilla homma toimii kun tuotanto on siirretty jonnekin kauas itään.
 
Sinällään minulle on aivan sama miten tuo tai mikä muu tahansa laite on teknisesti toteutettu. Olennaista on se miltä se kuulostaa.
 
Tämä se on totta jos jokin.
 
"I'd say it's a solid top but then again I don't know the difference" - anonymous, Harmony-Central
aristoteles666
15.02.2010 18:55:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Numb: Sinällään minulle on aivan sama miten tuo tai mikä muu tahansa laite on teknisesti toteutettu. Olennaista on se miltä se kuulostaa.
 
paitsi ettet ole kuullut sitä
 
erty
15.02.2010 19:57:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: paitsi ettet ole kuullut sitä
 
Kommentoiko hän kyseisen pedaalin saundista jotain?
 
dropD
16.02.2010 09:14:26
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun tässä vast'ikään delaypuolta päivittelin, niin ultimaattisen ratkaisun löytymistä odottaessa päädyin tuollaiseen http://www.dv247.com/studio-equipme … /electro-harmonix-memory-toy--68530 . Erittäin hyvin ajaa analogidilsan virkaa. Modulaatiota joutui vähän mulkkaamaan kun oli turhan hyökkäävä.
 
Mitä tuohon echo#1 kliinisyyteen tulee, niin onhan tuo selvästi esim. memory toyta puhtaampi ja värittömämpi, mutta 2 sekunnin delayn on sitä syytä ollakin. Muuten tulee muhjua. Pidemmissä kaiutuksissa tuo #1 hoitaa edelleen tehtävänsä...
 
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
Kuno
16.02.2010 11:40:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kai sitten jokin digitaalinenkin näin toimii, itse vaan olen huomannut että digitaaliset, kuten esim tuo EHX:n echo no1 tai Danelectron reel tape ei tällä tavalla käyttäydy."
 
Ihan näin offtopiccina, toi Reel echo (jos nyt tajusin oikein ja puhutaan samasta pedaalista, ja danelectrolla ei ole kahta erilaista nauhakaukusimulaattoria,) on kyllä aika helppo saada oskilloimaan vaikka onkin digitaalinen, kun pelleilee delayn pituuden kanssa.
 
Oli muuten yllättävän hauska lelu aikansa sekin, vaikka loppujen lopuksi aika paska pedaali olikin.
 
Artecin vehkeistä ei ole kokemusta, mutta olen kiinnostuneena katsellut kyseisen firman kitaraelektroniikkasydeemejä. Kätevän näköisiä ja edullisia noi piezoetuasteet yms yms. Onko niistä kokemusta kellään?
 
Paskakitaristi #4
GrooverMan
16.02.2010 12:19:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuno: Ihan näin offtopiccina, toi Reel echo (jos nyt tajusin oikein ja puhutaan samasta pedaalista, ja danelectrolla ei ole kahta erilaista nauhakaukusimulaattoria,) on kyllä aika helppo saada oskilloimaan vaikka onkin digitaalinen, kun pelleilee delayn pituuden kanssa.
 
Oli muuten yllättävän hauska lelu aikansa sekin, vaikka loppujen lopuksi aika paska pedaali olikin.

 
Joo sori, muistin pedaalin nimen väärin, Danelectro Reel Echo siis.
 
Mun muistaakseni sen saa kyllä tavallaan oskilloimaan, mutta ei analogisen delayn tavoin. Yksissä studiosessioissa tota käytettiin ja yritettiin perinteistä oskillointia, mutta sen sai jotenkin vain hakkaamaan ja surisemaan eri korkeuksilta... vähän vaikea selittää, mutta ei siten kuin oon tottunut analogisen delayn oskilloivan.
 
"I'd say it's a solid top but then again I don't know the difference" - anonymous, Harmony-Central
Klapp
16.02.2010 14:20:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aika paska pedaali olikin
 
Jotenki tekis mieli kysyä, ja kysynkin, että mitä lie Reel Echolta haettu, jos sitä paskana on pidetty? Toki en tässä esitä loukkaantunutta, kun itse hyväksi kokemaani vermettä alistetaan, vaan ihan mielenkiinnolla kysyn. Mitä Reel Echo ei hoitanut mallikkaasti?
 
Jos vastaus on "analogidelayn hommaa", niin-vai-niin, väittikö joku sen olevan ensisijaisesti delay, saati analoginen?
 
Jos taas vastaus on, että "luvattua hommaansa, eli nauhakaiun simulaatio-paatiota", niin rohkenen olla ihan perkeleesti eri mieltä.
 
"Tahdikkuus ja pidättyväisyys ovat aivan paikallaan ihmisten kanssa rupatellessa, mutta ei pidä kierrellä ja kaarrella, kun on kysymys musiikista." -David Mitchell: Pilvikartasto
GrooverMan
16.02.2010 14:49:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Klapp: Jotenki tekis mieli kysyä, ja kysynkin, että mitä lie Reel Echolta haettu, jos sitä paskana on pidetty? Toki en tässä esitä loukkaantunutta, kun itse hyväksi kokemaani vermettä alistetaan, vaan ihan mielenkiinnolla kysyn. Mitä Reel Echo ei hoitanut mallikkaasti?
 
Jos vastaus on "analogidelayn hommaa", niin-vai-niin, väittikö joku sen olevan ensisijaisesti delay, saati analoginen?
 
Jos taas vastaus on, että "luvattua hommaansa, eli nauhakaiun simulaatio-paatiota", niin rohkenen olla ihan perkeleesti eri mieltä.

 
Mun mielikuva pedaalista on myös, että oli varsin mainio tarkoitukseensa. Kyseisessä äänityssessiossa muun muassa analogisynapörinöihin ja -ulinoihin saatiin varsin pelottavia ulottuvuuksia Reel Echolla :)
 
"I'd say it's a solid top but then again I don't know the difference" - anonymous, Harmony-Central
Kuno
17.02.2010 00:41:34 (muokattu 17.02.2010 00:47:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Klapp: Jotenki tekis mieli kysyä, ja kysynkin, että mitä lie Reel Echolta haettu, jos sitä paskana on pidetty? Toki en tässä esitä loukkaantunutta, kun itse hyväksi kokemaani vermettä alistetaan, vaan ihan mielenkiinnolla kysyn. Mitä Reel Echo ei hoitanut mallikkaasti?
 
Jos vastaus on "analogidelayn hommaa", niin-vai-niin, väittikö joku sen olevan ensisijaisesti delay, saati analoginen?
 
Jos taas vastaus on, että "luvattua hommaansa, eli nauhakaiun simulaatio-paatiota", niin rohkenen olla ihan perkeleesti eri mieltä.

 
Joo, arvelinkin, että joku varmasti tarttuu tavalla tai toisella tohon lauseeseen kun noin jyrkästi asiani esitän. Tottakai, kyseessähän on vain mun oma mielipide laitteesta, vaikka sen urposti esitänkin.
 
Reel echo varmasti on ihan asiallinen kopio nauhakaiusta hintaansa nähden, tai ainakin karvalakkinauhakaiun ominaisuuksista, mutta ainakin se kyseinen pedaali mikä mulla oli käytössä, söi ihan älyttömästi saundia (oli se sitten päällä tai ei), hurisi älyttömästi (oli se sitten päällä tai ei), ja käyttäytyi aivan oudosti eri tavoin riippuen siitä, käyttikö sitä paristoilla vai verkkovirralla (esim. Sound on sound-nappulalla ei ollut mitään vaikutusta kun laite toimi paristoilla, ja kyllä, kokeilin eri paristoja). Minun tapauksessani siis Reel echo ei toiminut yleensäkään mallikkaasti. Voihan se olla, että minulle sattui maanantaikappale, mutta melkoisen paljon vikaa siitä paljastui sinä aikana, kun pedaali mulla käytössä oli.
 
Lisäksi vielä itse kypsyin aika pian reel echon saundiinkin. Se on melkoisen "raaka" verrattuna esim. juuri joihinkin analogidelayhin, joiden pehmeydestä pidän todella paljon. Tottakai tää on mielipidekysymys, itse en hae nauhakaikusaundia, enkä hakenut reel echoa ostaessanikaan sitä, vaan perusvarmaa kaikupedaalia monipuoliseen käyttöön. Aluksi reel echo tuntui olevan erinomainen munkin käyttötarkoitukseeni, mutta ei se lopulta ainakaan mun juttu ollut. En kyllä epäile hetkeäkään, etteikö se olisi jollekin muulle erinomainen pedaali - olettaen, että muissa yksilöissä ei ole kaikkia noita häröjä vikoja joita mun kappaleessani oli.
 
Paskakitaristi #4
Kuno
17.02.2010 00:45:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

GrooverMan: Joo sori, muistin pedaalin nimen väärin, Danelectro Reel Echo siis.
 
Mun muistaakseni sen saa kyllä tavallaan oskilloimaan, mutta ei analogisen delayn tavoin. Yksissä studiosessioissa tota käytettiin ja yritettiin perinteistä oskillointia, mutta sen sai jotenkin vain hakkaamaan ja surisemaan eri korkeuksilta... vähän vaikea selittää, mutta ei siten kuin oon tottunut analogisen delayn oskilloivan.

 
Joo, taidan tietää mitä meinaat. Tuossa edellistä viestiä kirjoitellessa pääsi muistelemaan vähän tarkemmin tuota pedaalia ja joo, se enemmänkin taisi tosiaan piereskellä kuin ujeltaa kun sen laittoi oskilloimaan :D
 
Paskakitaristi #4
Klapp
17.02.2010 10:28:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Reel echo varmasti on ihan asiallinen kopio nauhakaiusta hintaansa nähden, tai ainakin karvalakkinauhakaiun ominaisuuksista, mutta ainakin se kyseinen pedaali mikä mulla oli käytössä, söi ihan älyttömästi saundia (oli se sitten päällä tai ei), hurisi älyttömästi (oli se sitten päällä tai ei), ja käyttäytyi aivan oudosti eri tavoin riippuen siitä, käyttikö sitä paristoilla vai verkkovirralla (esim. Sound on sound-nappulalla ei ollut mitään vaikutusta kun laite toimi paristoilla, ja kyllä, kokeilin eri paristoja). Minun tapauksessani siis Reel echo ei toiminut yleensäkään mallikkaasti. Voihan se olla, että minulle sattui maanantaikappale, mutta melkoisen paljon vikaa siitä paljastui sinä aikana, kun pedaali mulla käytössä oli.

Lisäksi vielä itse kypsyin aika pian reel echon saundiinkin. Se on melkoisen "raaka" verrattuna esim. juuri joihinkin analogidelayhin, joiden pehmeydestä pidän todella paljon. Tottakai tää on mielipidekysymys, itse en hae nauhakaikusaundia, enkä hakenut reel echoa ostaessanikaan sitä, vaan perusvarmaa kaikupedaalia monipuoliseen käyttöön. Aluksi reel echo tuntui olevan erinomainen munkin käyttötarkoitukseeni, mutta ei se lopulta ainakaan mun juttu ollut. En kyllä epäile hetkeäkään, etteikö se olisi jollekin muulle erinomainen pedaali - olettaen, että muissa yksilöissä ei ole kaikkia noita häröjä vikoja joita mun kappaleessani oli.

 
Okei. Mulla ei hurise eikä syö. On toki aina narun päässä kiinni. Ja soundin raakuudesta en tiiä, mulla on lo-hi-nappula aina ihan siellä nollissa, paitsi jos iskee lyhyempien kaikujen rokkivaihde silmään, niin laitetaan vähä yläpäätä peliin. Uskon maanantaikappaleen erheisiin näillä puheilla.
 
"Tahdikkuus ja pidättyväisyys ovat aivan paikallaan ihmisten kanssa rupatellessa, mutta ei pidä kierrellä ja kaarrella, kun on kysymys musiikista." -David Mitchell: Pilvikartasto
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «