Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Oma teksti Marshall -fontilla
1
s151669
15.02.2010 08:04:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Marshallin 18-wattisen klooni valmistui
 
http://muusikoiden.net/dyn/users/70144.jpg
 
mutta logo puuttuu. Koska tuo ei ole varsinainen Marshall kumminkaan, niin ajattelin vaatimattomana miehenä laittaa tuohon oman sukunimeni :-)
 
Kilpikaivertamoista saisi kyllä mustan/kultaisen kilven valkoisella/mustalla kaunokirjoituksella. Vaan mistä saisi tuota
 
http://www.thomann.de/fi/marshall_amp_logo_medium.htm
 
vastaavan omalla tekstillä ? Tai onko näppäriä konsteja itse tekemiseen ? Valkoinen muovilevy ja lehtisaha kuulostaa pikkaisen työläältä..
 
Antikitarasankari
harryk
15.02.2010 09:17:19
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen itse tilannut vastaavat nimikilvet omiin vahvareihini laser-riimikolta. Se löytyy varmaan netistä kuukkelilla. Esimerkkejä tuollaisista kylteistä voi katsoa täältä www.bluetone.fi. Harry
 
Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia vaativille soittajille www.bluetone.fi
AleksiS
15.02.2010 09:17:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro,
 
kannattaisi kysyä laser24.fi:stä. Olen siellä teettänyt vahvistimen etupaneelin ja keskusteluista jäi sellainen kuva, että pystyvät kyllä kaivertamaan "pelkän tekstin" (kuten tuossa Marshallin logossa). Noita kiinnityspiikkejä siinä ei tietysti ole, mutta eiköhän tuonkin pystyisi jollain tavalla itse tekemään. Liimalla jos ei muuten.
 
Niin ja oli muuten tyylikkään näköinen nuppi!
 
-Aleksi
 
Limes
15.02.2010 09:29:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ulkomaisten foorumien mukaan Märshällin logo ei ole tehty millään yleisellä fontilla,joten täsmälleen samanlaista ei löydy...kaunokirjoitusmaiset on muutenkin
harvinaisempia.
 
Tämä on kuitenkin aika hyvä:
 
http://www.dafont.com/honey-script.font
 
Jos nimesi sattuu oleellisesti poikkeamaan Märshällistä niin saattaa mennä täydestä.
Niin joo,tuolla voi testailla omalla tekstillä miltä about näyttää.
 
s151669
15.02.2010 09:38:42
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

harryk: Olen itse tilannut vastaavat nimikilvet
 
Mitä materiaalia nuo ovat ?
 
Antikitarasankari
harryk
15.02.2010 16:24:48
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uusimmat kilvet ovat 2-3 mm alumiinista ja muut vastaavasta muovista, jonka olen pintakäsitellyt hopeanväriseksi. Harry
 
Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia vaativille soittajille www.bluetone.fi
s151669
15.02.2010 16:50:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AleksiS: Niin ja oli muuten tyylikkään näköinen nuppi!
 
Ensivaikutelma pettää :-) Keinonahat eivät istu oikein kunnolla tuossa kontrollipaneelin aukon pyöristyksissä. Eivät mokomat venyneet tarpeeksi. Kai siinä joku jippo on, jota en tiedä...
 
Antikitarasankari
Tuomoo
16.02.2010 00:09:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itekin oon muuten tuota Marshall-fonttia etsinyt, ja joskus oon törmänny jollakin ulkomaisella foorumilla sellaseen tietoon, että tuo ei tosiaan oo mikään fontti, koska siinä kirjaimet on kiinni toisissaan. Jos katot esim. koneellas noita koneen omia fontteja, niin mun käsittääkseni yhessäkään fontissa kirjaimet ei oo kiinni toisissaan. Tuo on siis ilmeisesti käsin tehty fontti, mistä on työstetty noita etulogoja. Joitakin lähelle tuota marsun logoa kirjaavia fontteja saattaa löytyä, google avuksi vaan. Itsekin aloin etsimään huonolla tuloksella.
 
s151669
16.02.2010 07:46:19
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuomoo: Itekin oon muuten tuota Marshall-fonttia etsinyt, ja joskus oon törmänny jollakin ulkomaisella foorumilla sellaseen tietoon, että tuo ei tosiaan oo mikään fontti
 
Juu, näin on. Jäsen Limeksen linkkaama honeyscript kyllä sattuu melkoisen lähelle. Ja bonuksena kaikki kirjaimet menivät yhteen, joten ei tarvitse irtokirjaimia ruveta linjaamaan.
 
Antikitarasankari
Tuomoo
16.02.2010 10:00:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

s151669: Juu, näin on. Jäsen Limeksen linkkaama honeyscript kyllä sattuu melkoisen lähelle. Ja bonuksena kaikki kirjaimet menivät yhteen, joten ei tarvitse irtokirjaimia ruveta linjaamaan.
 
Katopas. Aika kummallista kun mää eilen tätä ketjua katoin niin tuota kirjotusta ei tuossa näkyny ollenkaan. On kuitenki kirjotettu useampi tunti ennen mun vastausta, mutta ei siinä mitään näkyny.
 
66leyde
17.02.2010 10:33:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hieno. Ajattelin itekin väsätä rakennussarja vahvarin. Mietin vain, että millähän liimalla oot liimannut tuon päällysteen. Ja sit se, että oliko runko valmiina liimattuna ja ruuvit paikallaan kun päällystit sen. Siis tarkoitan, että päällystit valmiin kotelot etkä seinämä kerrallaan. Takaseinä tosin pitää varmasti päällystää erikseen kun siitä tulee avattava, mutta onko etuseinä päällystetty erikseen ja vasta sitten laitettu paikoilleen.
 
s151669
17.02.2010 10:46:42
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Päällyste on ihan eurokankaan jämälaarin keinonahkaa. 1,5m*1,5m maksoi vissiin 13 euroa. Kiinni se on ihan erikeepperillä. Lisäksi se on taitettu reunojen yli laatikon sisään, ja napsittu rakennusnitojalla kiinni. Nähtäväksi jää, kuinka pian alkaa repsottamaan jos alkaa. Kokeilin pienellä koepalalla lakattuun jyrsinterärasian kanteen, ja siitä pala irtosi liimoineen päivineen -> päättelin, että kyllä se lakkaamattomassa pinnassas pysyy.
 
Kannattaa sitten tehdä se naamataulu tuohon malliin
 
http://bluetone.fi/files/bluetone.f … urgundy_red_tolex_10.1.2010_012.jpg
 
ei siis pyöristettyä aukkoa, jos haluaa säästää hermojaan :-)
 
Kotelo oli valmiina, kun sen päällystin. Tuo naamataulu tosin oli irrallaan, ja se on ruuveilla takaapäin kiinnitetty. Takalevyä en edes vaivautunut tekemään :-)
 
Muuten tuossa kotelossa ei ole ruuveja ollenkaan. Kasasin tuon ensin kahdella ruuvilla per kulma. Sitten porasin kahdelle poratapille reiät per kulma suoraan levyn läpi. Ruuvit irti, liimaa väliin, poratapit paikalleen ja ruuvit kiinni toimimaan puristimen korvikkeena.
 
Liiman kuivuttua otin ruuvit pois, ja porasin poratapin reiät tilalle. Lisäksi porasin kaksi vinoon porattua poratapin reikää per kulma - vastakkaisiin suuntiin vinoina. Ja liimallalla kiinni. Liiman kuivuttua sahasin vain selkäsahalla tappien päät poikki, ja ajoin jyrsimellä pyöristykset. Nähtäväksi jää, kuinka tuollainen rakennelma kestää käytännössä.
 
Antikitarasankari
pick 86
18.02.2010 08:46:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä tein joskus alkuperäisestä Marshall-teksistä Masa- tekstin ( Matti kun olen) ja hyvä tuli.:)
Kyllähän sillä huvittuneita kommentteja kerättiin.
 
s151669
24.02.2010 21:43:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaahas, valmista tuli tuolta osin. Jälkeä voi ihmetellä tuosta:
 
http://muusikoiden.net/dyn/users/70621.jpg
 
Kolmen millin akryyliä ja pikaliimalla kiinni.
 
Antikitarasankari
Johnson D
25.02.2010 16:28:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Not bad.
Onneksi et ole Saarela-Vähä-Möttönen.
 
Se, kellä on kuollessaan eniten romua, on voittaja!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «