Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Peavey Valveking 212 ja Digitechin Bad Monkey
1
Tinde-95
14.02.2010 13:05:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kysymykseni kuuluu suoraviivaisesti että mitenköhän noista saisi semmosen Metallica/Megadeth thrashsoundin? Itse kun olen kokeillut niin ei ole meinannut löytyä, tosin olen aika uusi näiden asioiden kanssa vielä =)
 
Jos joltain kyseiset kamat löytyy niin olisin todella kiitollinen jos joku opastaisi näissä asioissa vähän enemmän.
 
Kiitos !
 
Ptlepha
14.02.2010 13:28:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tinde-95: kysymykseni kuuluu suoraviivaisesti että mitenköhän noista saisi semmosen Metallica/Megadeth thrashsoundin? Itse kun olen kokeillut niin ei ole meinannut löytyä, tosin olen aika uusi näiden asioiden kanssa vielä =)
 
Jos joltain kyseiset kamat löytyy niin olisin todella kiitollinen jos joku opastaisi näissä asioissa vähän enemmän.
 
Kiitos !

 
Itellä on tuosta valvekingistä pienempi versio, ja sillä olen metallisoundeja hakenut näin: Kitara tallamikki-monkey, vola aluksi n. 6/10, gain 0-2/10 ja low 7/10 high 6/10 - valveking (sun tapauksessa särökanava, mulla ei oo kuin yksi kanava tuossa) Gain n. 7/10, eq aluksi kaikki puoleenväliin, ja masterilla sopiva volume. Tästä sitten etsimään sopivaa särön määrää nostamalla tai laskemalla monkeyn volaa, ja tarvittaessa säätämällä myös vk. gain namiskaa. masterilla sitten sopiva vola, ja eq:tä säädät oman maun mukaan sekä pedaalissa että vkssa.
 
Tonski: No itse asiassa monien huippukitaristien pimittämä salaisuus on, että se liike lähtee olkapäästä! Vaivattominta, nopeinta ja tarkinta!
aristoteles666
14.02.2010 13:43:51 (muokattu 14.02.2010 13:56:03)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kitaratyyppi96: Itellä on tuosta valvekingistä pienempi versio, ja sillä olen metallisoundeja hakenut näin: Kitara tallamikki-monkey, vola aluksi n. 6/10, gain 0-2/10 ja low 7/10 high 6/10 - valveking (sun tapauksessa särökanava, mulla ei oo kuin yksi kanava tuossa) Gain n. 7/10, eq aluksi kaikki puoleenväliin, ja masterilla sopiva volume. Tästä sitten etsimään sopivaa särön määrää nostamalla tai laskemalla monkeyn volaa, ja tarvittaessa säätämällä myös vk. gain namiskaa. masterilla sitten sopiva vola, ja eq:tä säädät oman maun mukaan sekä pedaalissa että vkssa.
 
hienoa, joku näkee vaivan että seikkaperäisesti kertoo kuinka saa jotain tehtyä. kiitos.
 
Tande
14.02.2010 13:54:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jokuhan voisi tehdä FAQ-artikkelin siitä, miten yleisimmillä vahvistimilla saa Metallica-soundin. :)
 
In Rock.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «