Aihe: Ruokangas guitar builder
1 2 3 4 5 6 79 10 11 12 13
Krice
13.02.2010 11:32:05

Tuollainen valkoinen kitara vaatii luonnollisesti täysvalkoisen esiintymisasun, jossa on röyhelöitä.
Tommittaja
13.02.2010 11:45:50

mieluummin tilaisin kitaran ihan täysin omila spekseillä että saa oikeasti omanlaisen. eli custom paintit ja kaikki. tuo duke oli kyllä ihan hieno, loppuhinnaksi tosin tuli yli 5000€ :(
I'm bad to the bone, honey ------------------------------- www.youtube.com/user/TommittajaFIN
joku muu sikko
13.02.2010 12:50:56 (muokattu 13.02.2010 13:42:37)
Tommittaja: mieluummin tilaisin kitaran ihan täysin omila spekseillä että saa oikeasti omanlaisen. eli custom paintit ja kaikki. tuo duke oli kyllä ihan hieno, loppuhinnaksi tosin tuli yli 5000€ :(

pientä editiä:D Juu aika kallis. MItähän sillä voi tehdä mitä ei voi tehdä 2tonnin espillä.
JeKo
13.02.2010 13:25:40

Ambitus: aina on joutunu kompensoimaan otelautakädellä terssien sointia ja varsinkin kun soittaa kahta nuottia samaan aikaan. Nyt ei tarvii enää kelata kumpi nuotti on ylhäällä tai alhaalla...senkus soittelee menemään.

Niin, tuon TT:n jälkeen ei varmaan osaa soittaakaan enää norminauhoilla :) Oon menossa Tukholmaan piakkoin ja pitää mennä käymään Paul Guyn pajalla testimässä tuota systeemiä. Sen verran saanut kuitenkin hypetysta.

Hienon kepin oot kyllä teettänyt! Tuossa on varmasti kitara loppuiäksi.
Instrumentaalikitarointia Mikseri
Bilemeininkiä Tsekkaa ulos!
joku muu sikko
13.02.2010 14:19:37
Krice: Tuollainen valkoinen kitara vaatii luonnollisesti täysvalkoisen esiintymisasun, jossa on röyhelöitä.

Lisäksi selässä voisi olla valkoiset siivet ja Matias laskeutuisi keikan alussa vaijereiden varassa kitaroineen messiaana katosta lavalle savuverhon läpi.
Ambitus
13.02.2010 14:51:57

joku muu sikko: pientä editiä:D Juu aika kallis. MItähän sillä voi tehdä mitä ei voi tehdä 2tonnin espillä.

Tossapa se on...en tiedä susta mut mä oon sellasilla soitellu ja itseasias vielä hieman kalliimmeillakin ESPeillä. Ne ei oo lähelläkään samaa viivaa, mitä Ruokangas edustaa. Onhan ne ihan kivoja ja hyviä työvälineitä ja kyllä niillä soittaa pystyy. Hyvä kitara on hyvä kitara ja sit sen jälkeen tulee Ruokankaan kitarat.

ps. Enkelin siivet ja vaijerirata on tilattu.
Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? Ja mikset tulisi tänne soittamaan nopeasti?!?!
joku muu sikko
13.02.2010 16:12:31
Ambitus: Tossapa se on...en tiedä susta mut mä oon sellasilla soitellu ja itseasias vielä hieman kalliimmeillakin ESPeillä. Ne ei oo lähelläkään samaa viivaa, mitä Ruokangas edustaa. Onhan ne ihan kivoja ja hyviä työvälineitä ja kyllä niillä soittaa pystyy. Hyvä kitara on hyvä kitara ja sit sen jälkeen tulee Ruokankaan kitarat.

En epäile yhtään etteikö siinä vaiheessa kun kitara on ollut kourassa niinkin monta tuntia kuin kuvittelen sinun soitelleen ja homma on ammatti niin haluaa että kaikki on työkaluissa justiin niinkuin itse haluaa. Niin sen pitää ollakin ja meikäläiset harrastelija rämpyttelijät ollaan erikseen :D Ruokankaan kitaroita olen nähnyt vain kuvissa mutta jo tuota viimeistely jälkeä katsellessa lähtee hattu päästä että on se sen verran taidetta.
Vladi
13.02.2010 16:45:05
Ambitus: Tossapa se on...en tiedä susta mut mä oon sellasilla soitellu ja itseasias vielä hieman kalliimmeillakin ESPeillä. Ne ei oo lähelläkään samaa viivaa, mitä Ruokangas edustaa. Onhan ne ihan kivoja ja hyviä työvälineitä ja kyllä niillä soittaa pystyy. Hyvä kitara on hyvä kitara ja sit sen jälkeen tulee Ruokankaan kitarat.

Mitä Unicornin rakennusprojektia seurasin, niin Juhassa on mielestäni ihailtavaa se, että mies ei tyydy pelkästään tekemään hyvää laatua. Joo, kyllähän ESP:llä tehään varmasti hyviä kitaroita kokemuksella, mutta Ruokankaalla tuntuu, että rakenteesta, soundista ja soitettavuudesta ollaan oikeasti kiinnostuneita. Juhalla on vissiin ollut useampi huippuopettaja, varmasti jokaiselta tullut jotain vinkkejä ja itsekkin tekemällä oppinut, niputtanut tietonsa yhteen ja lopputuloksena on sitten maailman parhaimmistoon kuuluvia soittimia. Nyt kun tarkemmin miettii, niin ei se 4000e:n hintalappu lopulta niin paha olekkaan.
Kyllä se siitä.
hollstro
13.02.2010 17:30:26

Vladi: Mitä Unicornin rakennusprojektia seurasin, niin Juhassa on mielestäni ihailtavaa se, että mies ei tyydy pelkästään tekemään hyvää laatua. Joo, kyllähän ESP:llä tehään varmasti hyviä kitaroita kokemuksella, mutta Ruokankaalla tuntuu, että rakenteesta, soundista ja soitettavuudesta ollaan oikeasti kiinnostuneita. Juhalla on vissiin ollut useampi huippuopettaja, varmasti jokaiselta tullut jotain vinkkejä ja itsekkin tekemällä oppinut, niputtanut tietonsa yhteen ja lopputuloksena on sitten maailman parhaimmistoon kuuluvia soittimia. Nyt kun tarkemmin miettii, niin ei se 4000e:n hintalappu lopulta niin paha olekkaan.

Näin juuri. Toi Unicorn alkaa todella kiinnostamaan.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
jyrkalt
13.02.2010 17:31:52
Tän illan lotton päävoitolla vois muutaman tilata.
Vaikka kavereillekki.
Anyone? ;D
"Huuhdon kultaa", sanoi lapin-ukko, kun eukkoaan hukutti.
hollstro
13.02.2010 17:38:50

Ambitus: Tossapa se on...en tiedä susta mut mä oon sellasilla soitellu ja itseasias vielä hieman kalliimmeillakin ESPeillä. Ne ei oo lähelläkään samaa viivaa, mitä Ruokangas edustaa. Onhan ne ihan kivoja ja hyviä työvälineitä ja kyllä niillä soittaa pystyy. Hyvä kitara on hyvä kitara ja sit sen jälkeen tulee Ruokankaan kitarat

Näiden jälkeen tulee vielä Versoul, omien kokemusten mukaan. En yhtään epäile jäsen Ambituksen asiantuntemusta tässä asiassa, Ruokankaat on huippupelejä.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Väsykäsi
13.02.2010 19:02:43
jyrkalt: Tän illan lotton päävoitolla vois muutaman tilata.
Vaikka kavereillekki.
Anyone? ;D

Tänne kiitos Unicornia sunburstillä ja Bigsbyllä. ;)
Miten käy Oivan lihapiirakoiden jos karhu piripäissään nakkelee vaseliinia pitkin gröööööölantia jaettikyrpae heiluem? -Räbbänä
joku muu sikko
13.02.2010 20:59:38
Saako tuota Hellcatia ollenkaan kiinteällä tallalla?
Terry Pantheras
13.02.2010 21:57:51
joku muu sikko: Saako tuota Hellcatia ollenkaan kiinteällä tallalla?

En nyt halua nälviä, mutta kyseessä on custom-paja... :)
einzweidreivier MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~
Tommittaja
13.02.2010 23:28:38 (muokattu 13.02.2010 23:31:43)

onneks se on tuolla hyvinkäällä niin voi sitten työiässä ottaa lainaa/säästää ja mennä suunnittelemaan oma (luultavasti vain hellcat = halvin, noin 3000€) kitara. ilman tuollaista en suostu kuolemaan.

Edit: on noi hellcatit kyllä hienojakin, natural värisenä (se eka see-thru) ja otelauta halvaks vaaleaksi. mikit HSH ja stainless steel frets + high and narrow. grrr.. pakko saada... pakko mennä kesätöihin. :D
I'm bad to the bone, honey ------------------------------- www.youtube.com/user/TommittajaFIN
Tande
13.02.2010 23:45:19
Tommittaja: onneks se on tuolla hyvinkäällä niin voi sitten työiässä ottaa lainaa/säästää ja mennä suunnittelemaan oma (luultavasti vain hellcat = halvin, noin 3000€) kitara. ilman tuollaista en suostu kuolemaan.

Edit: on noi hellcatit kyllä hienojakin, natural värisenä (se eka see-thru) ja otelauta halvaks vaaleaksi. mikit HSH ja stainless steel frets + high and narrow. grrr.. pakko saada... pakko mennä kesätöihin. :D

Jos itse lähtisin hommaamaan korkelaatuista Custom-kitaraa, niin silloin en kyllä ainakaan missään nauhoissa tai otelaudassa säästäisi.. Ja kun käsittääkseni metallia veivaat, niin "high and narrow"-nauhat tuskin ovat parhaat siihen tarkoitukseen.
In Rock.
bfoc
14.02.2010 00:01:43
Jucciz: Mitä ihmettä te näätte tuossa Anistonissa?

Lompakon. Virhe! Tyhjä tai liian rehellinen kirjoitus!
sutiojrikellA
joku muu sikko
14.02.2010 10:10:55
Terry Pantheras: En nyt halua nälviä, mutta kyseessä on custom-paja... :)

No kun ei se builder anna sellaista optiota. Mahtaako osata rakentaa? Joutuis konffaamaan yläjyrsimen asetukset uusiks sille lankulle.
No ei vaan sehän olisi varmaan jopa halvempi. Täytynee ihan kysäistä.
Joees
14.02.2010 12:15:26 (muokattu 14.02.2010 12:17:31)
joku muu sikko: No kun ei se builder anna sellaista optiota. Mahtaako osata rakentaa? Joutuis konffaamaan yläjyrsimen asetukset uusiks sille lankulle.
No ei vaan sehän olisi varmaan jopa halvempi. Täytynee ihan kysäistä.

Ei tuo builderi kerro kaikkea ja ole mikään absoluuttinen totuus. Enemmänkin mun mielestä semmonen suuntaa antava systeemi mistä näkee vähän mitä kaikkea sitä voikaan valita. Kyllä ne tekee ihan mitä sä haluat(paitsi tietenkään eivät tee muiden valmistajien malleja). Hinta voi toki olla sit jotain ihan muuta...

Tande: Jos itse lähtisin hommaamaan korkelaatuista Custom-kitaraa, niin silloin en kyllä ainakaan missään nauhoissa tai otelaudassa säästäisi.. Ja kun käsittääkseni metallia veivaat, niin "high and narrow"-nauhat tuskin ovat parhaat siihen tarkoitukseen.

Eiks ne nauhat ole just parhaat siihen tarkotukseen jos itsestä siltä tuntuu? Tottumisesta nää on kiinni ja joku diggaa pienistä nauhoista ja joku isoista. Ei liene genrekysymys - ainakaan mulle.
Loafers
Grunge-garagerokin räimettä höystettynä powerbluesilla á la Zepukat -fox
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)