Aihe: Yleisöönsä turhautuneet muusikot ja bändit
1 2 3 4
Simo78
12.02.2010 12:52:55
sub zero: mitenköhän noi kirkot uskaltaa ottaa ton vetämään jotain kirkkokonsertteja... mä en ainakaan uskaltais

Paha mennä sanomaan, kait ne luottaa että herran voimat pitää miehen kurissa ja järjestyksessä:-D
C
12.02.2010 13:03:08
Ihan kiinnostavia esimerkkejä artistien reaktioista...

... mut meniks tää nyt vähän tollaisten hetkellisten ärsyyntymistilanteiden listaamiseksi? Eihän ne kerro siitä (välttämättä), että artisti olisi täysin kyllästynyt yleisöön tai keikkailuun.
Heavy on kaunista ja melodista musiikkia. - General Njassa
*tuuh*
DethBanger
12.02.2010 13:27:41
danny: Beatlesit taisivat lopettaa keikkailun siksi, että bändi ei kuullut omaa soittoaan, kun tytöt kirkuivat niin lujaa. Ja tästä taisi etenkin Lennon turhautua aika lailla.

I hate when that happens.

Itse joskus omistin sellaisen asenteen että porukkaa pitää olla minimissään sen ja sen verran, muuten en hymyile väkisinkään. Naurettava asenne. Saa keikkailusta paljon enemmän irti kun ei aseta tuollaisia standareja itselleen/yhtyeilleen.
Christs may come and christs may go but Caesar is forever.
Loijaa
12.02.2010 13:40:57

Mitäköhän Tom Jones sanoisi, jos joku heittäisi lavalle vanhanaikaiset tapettikuvioiset pitkät kalsarit?
You know that I would be a liar
Karipiirto
12.02.2010 18:50:14

Mun täytyy sanoa että poislukien ne tilanteet kun joku fani käy artistiin käsiksi, niin ärsyttää suuresti semmoinen asenne että esim. kameroiden takia keskeyttä keikan tai siksi että ärsyttää esimerkiksi yleisön taputukset väärässä paikassa tai se ettei ne "yllätys yllätys" olekaan hiljaa ja paikallaan kokoajan.
"Sä osaat purra ja raapia mutta tapella et kyllä osaa." - 7 vuotias serkuntyttö pikkusiskolleen mummoni 91 päivillä.
rapture
12.02.2010 19:20:45
C: Ihan kiinnostavia esimerkkejä artistien reaktioista...

... mut meniks tää nyt vähän tollaisten hetkellisten ärsyyntymistilanteiden listaamiseksi? Eihän ne kerro siitä (välttämättä), että artisti olisi täysin kyllästynyt yleisöön tai keikkailuun.

No eikös suurin osa lopettaneista bändeistä voitaisi listata tähän kategoriaan? Ei soittaminen enää nappaa.
Max Sechino
12.02.2010 20:51:36
Sir Lemmy hoitaa asian aina tyylikkäästi:
http://www.youtube.com/watch?v=YGlHmtnze7o
padaa@dadaa!
12.02.2010 23:33:39

Max Sechino: Sir Lemmy hoitaa asian aina tyylikkäästi:
http://www.youtube.com/watch?v=YGlHmtnze7o

http://www.youtube.com/watch?v=gpd24yVy5C4

Ringo Starr ehkä vähemmän tyylikkäästi...
ganesha
13.02.2010 10:04:32
muistan joskus multaisella 90-luvun alkupuolella kun olin Tavastialla jossain yksityiskekkereissä. Siellä soitteli jotain opistomuusikkobändejä. Osa oli ihan hyviä, ja osa sitten...noh, sitä pavloviaanista vatkausta :) Illan viimeisenä soittanut bändi oli oikeinkin hyvä, ostin jopa heidän c-kasettidemonsakin joltain nätiltä tyttöseltä ja kun bändi keräili kamojaan lavalta, yhytin kitaristin ja kehuin bändin soittoa. Ilmeisesti kuitenkin väärin sanakääntein koska hemmo veti herneen niin syvälle nenään että taitaa olla siellä poskionteloissa vieläkin. Ehken sitten osannut jäsennellä ihailuani oikeaoppisin snobitermein, mene ja tiedä. Sit kun näin Kummelissa sen Jussi Pattitussi & Kikka Korea-sketsin, "me emme tee virheitä, emme musiikissa emmekä elämässä" niin kylläpä repesin koska ensimmäisenä tulvahti mieleen muisto tästä opistosankarista. Bändin nimeä en enää muista ja ehkä hyvä niin :)
viina. hanuri. ja naiset.
Teijo K.
13.02.2010 13:38:07

Karipiirto: Mun täytyy sanoa että poislukien ne tilanteet kun joku fani käy artistiin käsiksi, niin ärsyttää suuresti semmoinen asenne että esim. kameroiden takia keskeyttä keikan tai siksi että ärsyttää esimerkiksi yleisön taputukset väärässä paikassa tai se ettei ne "yllätys yllätys" olekaan hiljaa ja paikallaan kokoajan.

Paitsi että tommonen diivailu voi olla jonkun artistin kohdalla sellainen imagoon kuuluva juttu, ja monet menee katsomaan nimenomaan sitä kun se ojentaa valokuvaajia tms.
kylereese
13.02.2010 19:35:18
Teijo K.: Paitsi että tommonen diivailu voi olla jonkun artistin kohdalla sellainen imagoon kuuluva juttu, ja monet menee katsomaan nimenomaan sitä kun se ojentaa valokuvaajia tms.

monet onki aika helvetin urpoja
i hate everything
Teijo K.
13.02.2010 19:37:59

kylereese: monet onki aika helvetin urpoja

Kaikki, eri tavoilla vaan. Water-Lilies on kyllä hieno maalaus.
Juhani
13.02.2010 23:26:49

Teijo K.: Paitsi että tommonen diivailu voi olla jonkun artistin kohdalla sellainen imagoon kuuluva juttu, ja monet menee katsomaan nimenomaan sitä kun se ojentaa valokuvaajia tms.

Viime Ruisrokissa Faith No Moren Patton antoi kyllä kuvaajien kuulla "kunniansa".

GET THE FUCK OUT OF HERE YOU FUCKING FREERIDERS!! FUCK OFF!!

Onneksi en ollut itse kuvaamassa. Huh.
jarkkkk
13.02.2010 23:55:46
Valaiskaas nyt et mikä siinä kuvaamisessa sieppaa?
miten ajetaan grungeparta? -haulikolla. "Neekerit, homopopparit ja muut hipit jamittelevat. hewy äjjät vaan mulkoilevat toisiaan ja virittävät kitaroita kilpaa alemmas." -Jawski
kylereese
14.02.2010 12:10:07
LeoFender: En osaa sanoa tarkkaa syytä, kun en itse keikkaa tee, mutta kyllä mua ainakin ärtyttäisi jotain vaativaa soolopianokonserttoa soittaessa jos joku häiritsee sillä räpsimisellä.
Toi on ehkä vähän eri juttu...

mut onhan noil isommilla keikoilla aika tarkat kuvaus säännöt joten tommonen em. Pattonin vinkuminen on aika vajaria koska ne on ite suostunut siihen esim 2 ekan biisin aikana tapahtuvaan pro kuvaukseen ja tietää et se tasan tarkkaan tapahtuu jokaisella keikalla..?!

jotku pikkubändit saisivat olla vaan tyytyväisiä et joku haluaa tuhlata aikaa ja energiaa niiden kuvaamiseen..
i hate everything
kylereese
14.02.2010 12:13:09
Tuli viel mieleen provinssirokissa joskus taannoin the tearsin keikalla tapahtunut spedeily missä
Bernard Butler sylki ja potki kameramiestä lähes koko keikan ajan.. no eipä bändi muutenkaan kauaa jaksanut
i hate everything
vasili
14.02.2010 12:14:29
LeoFender: En osaa sanoa tarkkaa syytä, kun en itse keikkaa tee, mutta kyllä mua ainakin ärtyttäisi jotain vaativaa soolopianokonserttoa soittaessa jos joku häiritsee sillä räpsimisellä.

Pientä täsmennystä: pianokonsertto on sinfoniaorkesterille ja pianosolistille sävelletty teos. Tarkoitatko soolopianokonserttia vai oliko tuo ihan typo?

Niin, ja sitä paitsi nykyaikaisista kameroista saa suljinäänen mutetettua. Kännykkäkameroilla ilmaan lupaa räpsivät saa mun puolesta heittää ulos, vaikka minua itseäni tuo toiminta ei varsinaisesti häiritse. Ammattilehtikuvaajilla on lupa ja sitä yleensä kysytään erikseen artistiltakin. Tottakai yksityishenkilö voi ottaa ennen konserttia yhteyttä ja kysyä lupaa kuvaamiseen.
padaa@dadaa!
14.02.2010 12:51:20 (muokattu 14.02.2010 12:54:56)

kylereese: Toi on ehkä vähän eri juttu...

No joo, se on eri juttu, mutta en kehdannut sanoa mitään "mut en mä ymmärrä mitä välii jossain ramonesrämpytyksessä on kuvaako joku vai et" koska joku olis vetäny kuitenkin herneen nenäänsä.

vasili: Pientä täsmennystä: pianokonsertto on sinfoniaorkesterille ja pianosolistille sävelletty teos. Tarkoitatko soolopianokonserttia vai oliko tuo ihan typo?

Typo, soolopianokonsertti tarkoitin.
patonki
14.02.2010 13:10:15

kylereese:

mut onhan noil isommilla keikoilla aika tarkat kuvaus säännöt joten tommonen em. Pattonin vinkuminen on aika vajaria koska ne on ite suostunut siihen esim 2 ekan biisin aikana tapahtuvaan pro kuvaukseen ja tietää et se tasan tarkkaan tapahtuu jokaisella keikalla..?!

Itse olin paikalla siellä kuvauspitissä ja mua se Pattonin ja kumppanien avautuminen huvitti kyllä kovasti ja mun mielestä se oli ihan aiheellinen avautuminen, sillä siellä Ruisrockissa FNM:n aikana oli kyllä ihan helvetisti liikaa niitä kuvaajia. Siellähän oli pro-kuvaajien lisäksi kaiken maailman teakhalifat näpsimässä kuvia pokkareillaan. Tämä johtuu siitä, että Ruisrockissa ei ole erikseen photo-passeja, vaan pressipassilla pääsee kaikki halukkaat lavan eteen, ellei kuvaajien määrää ole erikseen bändin toimesta rajoitettu. FNM:n aikana kuvausalueella oli siis ihan järjetön vilske. Se yllätti hiukan, koska Kaisaniemen keikalla bändi oli suhteellisen tiukka kuvauksen suhteen; kuvaajia päästettiin alueelle vaan kymmenen ja kuvaajien liikkumista rajoitettiin jne.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)