Aihe: Kyllä tietotekniikka sitten on ihmeellistä
1 2 3 4 57 8 9 10 11
Timi
12.02.2010 17:36:44
Mikä perhana ny tätä läppäriä vaivaa?Pysähtyy vähän väliä kesken haun kun klikkaan.Pakko pysäyttää prosessi ja taas alkaa alusta.JOskus aikaisemminkin ollut sama pulma mutta välillä pelannut ihan ok.
Vaikea.Mutta varma!
Pete V.
13.02.2010 21:17:23
Timi: Mikä perhana ny tätä läppäriä vaivaa?Pysähtyy vähän väliä kesken haun kun klikkaan.Pakko pysäyttää prosessi ja taas alkaa alusta.JOskus aikaisemminkin ollut sama pulma mutta välillä pelannut ihan ok.

Niin, joskus tulee vastaan oikukkaita tilanteita, ja niiden alkuperän selvittäminen on moista salapoliisin työtä, helposti 1-2 joskus jopa 5 h, mutta saattavat "korjaantua" kyllä itsestäänkin jonkun päivityksen myötä ... Nykyään ei välttämättä kovin pitkää aikaa kannata etsiskellä jotain jossain "syvällä" piilossa olevaa ongelmaa, tulee "kalliimmaksi" kuin uusi tai vaikka vähän käytetty kone, varsinkaan jos ei ole paljoakaan koneelta toiselle siirrettäviä tärkeitä tiedostoja.
Lyyki
13.02.2010 23:02:02
Timi: Mikä perhana ny tätä läppäriä vaivaa?Pysähtyy vähän väliä kesken haun kun klikkaan.Pakko pysäyttää prosessi ja taas alkaa alusta.JOskus aikaisemminkin ollut sama pulma mutta välillä pelannut ihan ok.

Poista kaikki (turhat) virus ohjelmat, varsinkin jos ne on maksullisia. Niistä ei ole mitään hyötyä ja hidastavat koneen toimintoja. Tolla prosessilla tarkoitat varmaan selaimen sinisen viivan edistymistä. Se liittyy sivun lataukseen, prosessi on selain itse. Firefox IE:n tilalle yleensä korjaa 78-97% (arvio) ongelmista. Selailun jälkeen poista aina kaikki välimuistista! Hoida koneen tietoturvapäivitykset kuntoon aina kun niitä löytyy.

Muita neuvoja: Mopolla ei pidä vetää täysillä kun mopo on kylymä.
Timi
14.02.2010 01:32:08
Lyyki: Poista kaikki (turhat) virus ohjelmat, varsinkin jos ne on maksullisia. Niistä ei ole mitään hyötyä ja hidastavat koneen toimintoja. Tolla prosessilla tarkoitat varmaan selaimen sinisen viivan edistymistä. Se liittyy sivun lataukseen, prosessi on selain itse. Firefox IE:n tilalle yleensä korjaa 78-97% (arvio) ongelmista. Selailun jälkeen poista aina kaikki välimuistista! Hoida koneen tietoturvapäivitykset kuntoon aina kun niitä löytyy.

Muita neuvoja: Mopolla ei pidä vetää täysillä kun mopo on kylymä.

Täs Liinukses ei oo muita virusjuttuja ko se mikä tuli koneen mukana.Painan Ctrl ja Alt sekä Del jolloin aukee se prosessit.Lopetan sen Firefoksin ja kun klikkaan taas selainta tää kysy haluatko aloittaa uuden istunnon vai jatkaa edellisellä jos epäilet avonaista ikkunaa?Jotenkin sillee?
Vaikea.Mutta varma!
EP
14.02.2010 02:47:44 (muokattu 14.02.2010 23:17:21)
Pete V.: Juu, siis, tietysti uusi istunto aina parempi, ja lopetettaessa yksityisyystietojen poisto kaikkine rukseineen, niin ei jää ainakaan mitään "muhimaan" seuraavaa istuntoa varten ... tällä voi koittaa, ja, seuraava askel voisi olla FF:n vanhan version poisto ja uuden version asennus, voi olla että uusi menee vanhan päälle kyllä jo muutenkin ...

Homma ok!
Kävin vähän asetuksia tsekkamassa.
baron
21.02.2010 13:25:11

"Tyhmä pää niin koko ruumis kärsii"
Viime yönä surffaillessa tuli hankituksi "Personal Security" virus, joka osoittautui olevan harvinaisen älykäs.
Estää muitten virusohjelmien toiminnan, on koko ajan löytävinään viruksia joiden poisto maksullista.
Kotikonstein ei pysty poistamaan.
Kun yrittää käydä netistä lukemassa ohjeita, blokkaa virussivut.
Kun yrittää downloadata poisto-ohjelmaa, lopettaa sen.
Kun yrittää asentaa poisto-ohjelmaa, estää sen ja väittää sitä virukseksi joka pitää poistaa.

Sain sen pois käymällä toisella tietokoneella downloadaamassa viruksen pysäytys- ja poisto-ohjelman ja ajamalle ne vikasietotilassa.
Ohjelma joka sen sitten sai pois oli "Malwarebytes' Anti-Malware".
Nyt taas Nortonkin toimii kun toinen ohjelma poisti viruksen:-)
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Timi
21.02.2010 14:13:43
Pete V.: Juu, siis, tietysti uusi istunto aina parempi, ja lopetettaessa yksityisyystietojen poisto kaikkine rukseineen, niin ei jää ainakaan mitään "muhimaan" seuraavaa istuntoa varten ... tällä voi koittaa, ja, seuraava askel voisi olla FF:n vanhan version poisto ja uuden version asennus, voi olla että uusi menee vanhan päälle kyllä jo muutenkin ...

Jostain syystä en saa uudempaa FF versiota asennettua.Latautuu kyllä ja siihen jää?Tai lienee oikeampi syy se etten taida osata.
Vaikea.Mutta varma!
EP
21.02.2010 14:19:00
Timi: Jostain syystä en saa uudempaa FF versiota asennettua.Latautuu kyllä ja siihen jää?Tai lienee oikeampi syy se etten taida osata.

Hei! Olis kiva kuulla muuten esim. ton FF :n käyttökokemuksia, minä kun käytän vaan tätä perinteistä IE :tä, oonko menettänyt jotain oleellista?
mack the knife
21.02.2010 14:23:36
EP: Hei! Olis kiva kuulla muuten esim. ton FF :n käyttökokemuksia, minä kun käytän vaan tätä perinteistä IE :tä, oonko menettänyt jotain oleellista?

Tuntuu jotenkin, että sä vähän ärsyttääkses teet tuota. Tykkäät muka sata vuotta vanhasta humpasta, et tykkää yhtään tämän päivän etkä ihan eilisenkään musiikista. Etkä tämän päivän soittimistakaan välttämättä.
Nyt sanot, että et tiedä muista selaimistakaan kuin IE:stä, vaikka niihin törmäämiseltä ei voi kukaan välttyä. Olet nimittäin näitäkin palstoja lukenut monta vuotta ja täällä on puhuttu Firefoxista monia kertoja. Ja muistakin selaimista, mutta se nyt ei kuulu tähän.
Et viittis.
COVS n:o 1.
EP
21.02.2010 18:01:29 (muokattu 21.02.2010 18:02:27)
mack the knife: Tuntuu jotenkin, että sä vähän ärsyttääkses teet tuota. Tykkäät muka sata vuotta vanhasta humpasta, et tykkää yhtään tämän päivän etkä ihan eilisenkään musiikista. Etkä tämän päivän soittimistakaan välttämättä..

Pidän musiikista sen iästä riippumatta, tykkäämiseen vaikuttaa ihan eri asiat.
Tanssimusiikki on se ykkönen! ..ja siihen on ihan selvä syy!
Jos mennään kovasti siitä sivuun niin henk. koht. ei välttämättä kovasti kiinnosta, mutta vaikutteita ihan joka suunnalta.

..Nyt sanot, että et tiedä muista selaimistakaan kuin IE:stä, vaikka niihin törmäämiseltä ei voi kukaan välttyä. Olet nimittäin näitäkin palstoja lukenut monta vuotta ja täällä on puhuttu Firefoxista monia kertoja. Ja muistakin selaimista, mutta se nyt ei kuulu tähän.
Et viittis.

Oon käyttäny IE :tä kun se on ajanu asiansa, en ole sen paremmin asiaa edes miettiny, koneella on niin paljon muutenkin kaikkea, että ihan huvikseen ei viitsi alkaa latailemaan ja kokeilemaan.
Pete V.
21.02.2010 18:47:18 (muokattu 21.02.2010 19:08:56)
Timi: Jostain syystä en saa uudempaa FF versiota asennettua.Latautuu kyllä ja siihen jää?Tai lienee oikeampi syy se etten taida osata.

Tämä ohje on Debian Linux'ille, muun version, esim. ASUS Eee PC:n Xandros'issa joku sana/asia/yksityiskohta saattaa olla toisinkin, eli, ei takuuta neuvoista, kun saattaa helposti kyllä upota suohonkin tällaisessa puuhassa ...

1. Lataa FireFox 3.6 Linux -versio

2. Latauksen valmistuttua klikkaa latausikkunan ylälaidassa -> Pura, jolloin avautuu kansionäkymä omaan Kotikansioosi

3. Aloita purku klikkaamalla alhaalla -> Pura

4. Aloita "asennus" kaksoisklikkaamalla -> firefox -kansiota, jolloin avautuu sen kansion näkymä

5. Etsi tämän kansion sisällöstä -> firefox -tiedosto/ohjelma, ja vedä se Työpöydälle

6. Työpöydällä kaksoisklikkaa -> firefox -tiedostoa/ohjelmaa, niin johan aukenee FireFox'in uusi versio!

... niin siis, jos kaikki menee jotenkin kohdalleen ...

Eli, sanoisin kyllä, että jotenkin "kömpelön" näköinen toteutus ainakin minun silmääni, mutta "hienosäätöä" voi ihmetellä sitten onnistuneen kokeilun jälkeen joskus ajan kanssa ...

P.S. Niin, kuten olen aiemminkin todennut, kun eri Linux'eja on niin mahdottoman monia eri versioita, niin varmaan sitten vastaavasti asioille erilaisia toteutustapoja/ohjeitakin ...
Ukko
21.02.2010 19:02:38

EP: Hei! Olis kiva kuulla muuten esim. ton FF :n käyttökokemuksia, minä kun käytän vaan tätä perinteistä IE :tä, oonko menettänyt jotain oleellista?

Jep. Olet menettänyt kaiken tärkeän elämässäsi.
COVS jäsen nro 6
WanhaWetäjä
21.02.2010 19:33:15

Ukko: Jep. Olet menettänyt kaiken tärkeän elämässäsi.

Asiaan liittyvää eli taas uusia merkillisyyksiä tietotekniikassa selaimista puheenollen; Elisa Viihde-boxin tallenukset toimii PC-puolella Safarilla, IE:lla mutta EI Firefoxilla! Onneks Safarilla, ei tarvi IE:ta käyttää.
Mac-puolella taas homma pelittää Firevoxilla paremmin kuin Safarilla, ihme hommia nämä, Safarihan on alunperin Macille "tuunattu" selain.

Jos ei joku tiedä mistä puhun niin ElisaViihde on laajakaista +"virtuaalidigiboxi, tallenteita voi katsoa joko Elisa-digiboxilta telkkarista tai kotiverkossa olevilta tietokoneilta, sinänsä ihan kätsy systeemi, tallenustilaa 2500 tuntia, voi tallentaa vaikka kaikkia kanavia yhtä aikaa. Miinuksena ne tavalliset, eli Ylen ohjelmissa tekstitysongelmia tietsikoilla katsottaessa, boxin kautta toimii kyllä.
Otin tuon siksi että netin kuukausimaksu putos 10€, lisäksi sai tuon digiboxin ja
modeemin jossa on wlan + 4 normaalia johdollista nettiliitäntää.

http://www.elisa.fi/viihde/
EP
21.02.2010 19:42:21
Ukko: Jep. Olet menettänyt kaiken tärkeän elämässäsi.

Tuskimpa, suurin aika netissä menee kuitenkin täällä M.net :ssä, muuten virtuaalielämä aika vähäistä.
mack the knife
21.02.2010 20:05:14
Safari herjaa tämmöstä Facebookissa:

Safari ei löydä Internet-liitännäistä.
Osaa sivun "Facebook" sisällöstä ei voida näyttää, koska sen MIME -tyyppiä ei ole määritelty.

Tuo tapahtuu chatissa kun joku kirjoittaa mulle viestin. Se keskeyttää sitten mun kirjoituksen, ennen kuin klikkaan OK.
Mitä pitää tehdä?
COVS n:o 1.
WanhaWetäjä
21.02.2010 21:15:28

mack the knife: Safari herjaa tämmöstä Facebookissa:

Safari ei löydä Internet-liitännäistä.
Osaa sivun "Facebook" sisällöstä ei voida näyttää, koska sen MIME -tyyppiä ei ole määritelty.

Tuo tapahtuu chatissa kun joku kirjoittaa mulle viestin. Se keskeyttää sitten mun kirjoituksen, ennen kuin klikkaan OK.
Mitä pitää tehdä?

Tossa on jotain aiheesta....
http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?t=100401&highlight=mime
Pete V.
22.02.2010 04:17:48
WanhaWetäjä: Asiaan liittyvää eli taas uusia merkillisyyksiä tietotekniikassa selaimista puheenollen; Elisa Viihde-boxin tallenukset toimii PC-puolella Safarilla, IE:lla mutta EI Firefoxilla! Onneks Safarilla, ei tarvi IE:ta käyttää.
Mac-puolella taas homma pelittää Firevoxilla paremmin kuin Safarilla, ihme hommia nämä, Safarihan on alunperin Macille "tuunattu" selain.

Jos ei joku tiedä mistä puhun niin ElisaViihde on laajakaista +"virtuaalidigiboxi, tallenteita voi katsoa joko Elisa-digiboxilta telkkarista tai kotiverkossa olevilta tietokoneilta, sinänsä ihan kätsy systeemi, tallenustilaa 2500 tuntia, voi tallentaa vaikka kaikkia kanavia yhtä aikaa. Miinuksena ne tavalliset, eli Ylen ohjelmissa tekstitysongelmia tietsikoilla katsottaessa, boxin kautta toimii kyllä.
Otin tuon siksi että netin kuukausimaksu putos 10€, lisäksi sai tuon digiboxin ja
modeemin jossa on wlan + 4 normaalia johdollista nettiliitäntää.

http://www.elisa.fi/viihde/

OK, juu, tuttua juttua muutamien ao. asennuskeikkojen kohdalta ...
Pete V.
22.02.2010 04:26:47 (muokattu 22.02.2010 04:28:18)
EP: Oon käyttäny IE :tä kun se on ajanu asiansa, en ole sen paremmin asiaa edes miettiny, koneella on niin paljon muutenkin kaikkea, että ihan huvikseen ei viitsi alkaa latailemaan ja kokeilemaan.

Niinpä, koneillahan voi tehdä/kokeilla ihan mitä vaan, vain oma aika on kattona ...

Siis, IE on kuitenkin se, millä oikeasti tehdään jotkut asiat ihan oikeesti, esim. Windows-päivitykset ... ja, ihan kaikissa selaimissa on kaiken aikaa piileviä tietoturva-aukkoja, kunnes ne vaan sitten jotenkin tulevat esiin! Että, silleen ...
leprechaun
22.02.2010 12:27:42

Noi on hieman erilaisia. Itse tykkään IE:n mutkattomuudesta ja siitä että se kytkeytyy XP:hen saumattomasti. Samoin asetuksista saa heivattua tarpeettoman ulos hyvinkin laajasti. FF:ssä taas on pari hyvää puolta, siihen saa muutamia aika käyttökelpoisia lisukkeita ja myös reitityksen helposti vaikka ulkomaisten palvelimien kautta jos ominaisuutta tarvitsee (F1). Nopeuseroa en noissa ole huomannut mikäli asetukset ovat samat. Käytän molempia, tilanteen mukaan. Pankkiyhteyksissä aina IE, olen jo siirtynyt IE6:teen, olen siis nykyaikainen ihminen.
Turvaominaisuuksista en osaa sanoa, ongelmia ei ole ollut koskaan. ZA 6xxx ja Aviran Antivir koneella. Windowsin palomuuri kytketty pois. Rautapalomuuria ei ole.
Samat kamat naisen ja pojan koneella, ei ongelmia.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)