karkki 08.03.2004 18:40:10 | |
---|
Meillä Porvoossa muutama innokas nuorukainen yritti jonkin aikaa järjestää ikärajattomia bändi-iltoja paikallisessa nuorisokellarissa. Homma tyssäsi nyt sitten melko alkuunsa yleisön puutteeseen. Viimeinen naula arkkuun oli kuulemma kahden järvenpääläisen hevibändin keikka, jolle katsojia siunaantui 1 per bändi eli paikalla velloi kahden hengen yleisömeri. Kotikaupungin bändien kanssa on ollut vähän paremmin, kun niitä tulivat sentään soittajien kaverit katsomaan. Sääliksi käy järjestäjiä ja soittajia, hyvää yritystä ei palkita millään tavalla. Masentavaa. |
Bonham 08.03.2004 18:42:35 | |
---|
Tähän on törmätty ja monta kertaa... ikävä tilanne, kun nuorille ei livemusa kelpaa kuin Idolsin tai Pikku G:n muodossa. Itse natiaisena joutui oikein etsimään ja odottamaan niitä livekeikkoja... no, ajat muuttuu mutta huolestuttaa silti... Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
JTS 08.03.2004 19:03:30 (muokattu 08.03.2004 19:05:43) | |
---|
Muistuupa tässä mieleen Manifesto Jukeboxin kesäinen keikka Lohjan keskusaukiolla. Bändistä kiinnostuneita oli minun ja kaverin lisäksi paikalla ehkä noin 5 kappaletta. Taisivat pojat olla hieman väärässä paikassa, muina bändeinä kun oli jotain hiphop-suuruuksia.. Hyvän keikan heittivät silti, ei siinä mitään.. Syksyllä oli paikallisella nuorisotalolla soittamassa myös mielestäni erittäin hyviä virolaisia rokkibändejä, paikalla oli loppuillasta, jolloin pääesiintyjä aloitti, vajaa kymmenen ihmistä henkilökunnan lisäksi. Sääli. Ja lippujen hinnoista tämä ei tosiaan voi olla kiinni, Manifesto Jukeboxin keikka oli ilmainen ja noille nuorisotalon keikoille maksaa liput 1-2 euroa. Jäätävää. |
Kusse 08.03.2004 19:17:20 | |
---|
Ikäväähän se on, ei voi muuta sanoa. Voipi toki yleisökato johtua siitä että alaikäisillä on se yksi tai useampi lempparibändi, joiden musiikkia kuunnellaan himassa. Ei ole mielenkiintoa käydä kattomassa tuntemattomia bändejä. Kun taas hieman vanhemmat ihmiset ei tahdo mennä samoille keikoille natiaisten kanssa, ja ei ole ees kaljatarjoilua. Saithan sä selvää? Älä valita! |
leka 08.03.2004 19:23:42 (muokattu 08.03.2004 19:25:07) | |
---|
Lahdessa nyt alkanut Komeettaklubi on ollut molemmilla kerroilla loppuunmyyty (200 henkeä). Että kyllä se alaikäisten massa tulee jos se saadaan liikkeelle... Tuossa on tietysti kaupungin tuki ollut takana. Eli näkyvyyttä on ollut lehdissä ja komeita värijulisteita painettu. yleistäminen on aina väärin |
C.F.D.T 08.03.2004 19:37:40 | |
---|
rokki vois kelvatakin, jos sitä oikeesti olisikin jossain esillä, muutakin kun toi s-tanan rasmus.. sehän on vaa tervettä, et hevi ei vedä jengii :) älkääkä sit syyttäkö nuorisoo/lapsia musiikin yksipuolisuudesta, vaan formaattiradioo, se on oikeesti syyllinen.. "You Can't Dis Hip Hop So Don't You Even Go There" KRS-One |
Kapina 08.03.2004 20:38:57 | |
---|
älkääkä sit syyttäkö nuorisoo/lapsia musiikin yksipuolisuudesta, vaan formaattiradioo, se on oikeesti syyllinen.. Radioiden soittolistat tappaa musiikin ja nuorison. En ole tyhmä, olen basisti. |
Fortune 08.03.2004 20:54:01 | |
---|
Radioiden soittolistat tappaa musiikin ja nuorison. Kunnes musiikki ja nuoriso tappavat radioiden soittolistat, sanokaa minun sanoneen. Kyllä tämä nykymeininki tulee tiensä päähän ennen pitkää, niin sairaalloistahtisen työelämän kuin sen lieveilmiöiden suhteen. "Look behind you, a three-necked guitar!" |
Vemmy 08.03.2004 21:11:32 | |
---|
Joka paikassahan tätä samaa ongelmaa on. Tuo Lahden esimerkki on kyllä mukava poikkeus sääntöön. Monissa kunnissa ja kaupungeissa pidetään kuitenkin monennäköisiä tapahtumia nuorisolle, ja käsittääkseni ne kyllä yleensä myös saavat jonkinverran yleisöäkin, mutta jostain syystä yhtyeiden live-esiintymiset bidetään usein omana erillisenä tapahtumanaan, jolloin männävuosilta itsellekin tuttu formaatti eli se, että bändit esiintyvät siellä, missä on muutakin toimintaa ja täten yleisöäkin, on jäänyt unholaan. Olisikohan syytä perustaa Operaatio:NuorisoLive, jonka tarkoituksena olisi saada kaupungit ja kunnat pitämään nuorisolle suunnattuja iltamia, joissa esimerkiksi kaksi tai kolme paikallista yhtyettä pääsisi muun ohjelmiston seassa esiintymään. Jos yleisö ei tule musiikin luokse, niin musiikin pitää mennä yleisön luokse. Tuskin näitä bändejä heiteltäisiin vanhentuneilla elintarvikkeilla, vaikka ne vetäisivätkin setin rockia kesken dj:n levynsoiton? Ehkä tutustuminen elävään musiikkiin saisi nuoret myöhemmin lähtemään "oikeisiinkin" konsertteihin, tutustumaan tuntemattomampiinkin yhtyeisiin ja muuten vaan nauttimaan live-esiintymisistä. Taitaa olla taas kuolleena syntynyt ajatus. Mielipiteeni ovat omiani. Tai sitten lainattuja. |
Notefix 08.03.2004 21:17:09 | |
---|
Jotenkin musta tuntuu että nykyään ihmisille kelpaa mikä vaan kunhan se vain markkinoidaan hyvin. My name is Baron, Notefix Baron- "mä oon meshissä" |
midprice 08.03.2004 21:25:28 | |
---|
Jotenkin musta tuntuu että nykyään ihmisille kelpaa mikä vaan kunhan se vain markkinoidaan hyvin. Aivan, ja se sitten juuri näkyy Ripsipiirakoiden yms. "menestyksenä". |
el Bastardo 08.03.2004 21:30:54 | |
---|
Kunnes musiikki ja nuoriso tappavat radioiden soittolistat, sanokaa minun sanoneen. Kyllä tämä nykymeininki tulee tiensä päähän ennen pitkää, niin sairaalloistahtisen työelämän kuin sen lieveilmiöiden suhteen. Amen. Toivotaan että näin tapahtuu. |
Agag 09.03.2004 10:02:30 | |
---|
Kotipaikkakunnallini ei (onneksi) ole tätä ongelmaa vaan oli bändi mikä tahansa, porukkaa tulee täältä ja lähikunnista ihan kiitettävästi. Itse olen järkkäämässä bänditapahtumia ja muita semmosia aika paljonkin tänne. Tärkeintä ei ole voitto vaan hyvä show |
SandOfTime 09.03.2004 10:20:39 | |
---|
Kotipaikkakunnallini ei (onneksi) ole tätä ongelmaa vaan oli bändi mikä tahansa, porukkaa tulee täältä ja lähikunnista ihan kiitettävästi. Sama meisinki meilläpäin. Itse asiassa olis tuossa huhtikuun 8 päivä semmonen raskaamman musiikin tapahtuma. Täällä tapahtumat ovat vielä viranomaisten ja muiden ahdasmielisten takia päihteettömiä! NO! Those are my tortillos! |
Dumb 09.03.2004 10:29:38 (muokattu 09.03.2004 16:13:25) | |
---|
Syksyllä oli paikallisella nuorisotalolla soittamassa myös mielestäni erittäin hyviä virolaisia rokkibändejä, paikalla oli loppuillasta, jolloin pääesiintyjä aloitti, vajaa kymmenen ihmistä henkilökunnan lisäksi. Sääli. Ja lippujen hinnoista tämä ei tosiaan voi olla kiinni, Manifesto Jukeboxin keikka oli ilmainen ja noille nuorisotalon keikoille maksaa liput 1-2 euroa. Me ollaan muuten tuolla nuorisotalolla (Dixi) soittamassa perjantaina! Täytyy vaan toivoa, että olisi porukkaa paikalla edes jonkin verran. EDIT: Lauantai muuttui perjantaiksi. |
Dumb 09.03.2004 10:30:26 | |
---|
Kotipaikkakunnallini ei (onneksi) ole tätä ongelmaa vaan oli bändi mikä tahansa, porukkaa tulee täältä ja lähikunnista ihan kiitettävästi. Itse olen järkkäämässä bänditapahtumia ja muita semmosia aika paljonkin tänne. Ja sun kotipaikkakuntas on, mikä? |
Safaweb 09.03.2004 10:34:57 | |
---|
Kyllä rokki varmaan kelpaa, mutta tiedotus keikoista on joskus köyhää, eikä potentiaalinen yleisö varmaan edes halua etsiä tulevia keikkoja. Basistit: tyhmiä ja hiljaisia
Rumpalit: tyhmiä ja äänekkäitä
Kitaristit: itserakkaita
Kosketinsoittajat: haluaisivat olla kitaristeja
Laulajat: eivät kertakaikkiaan vaan osaa soittaa mitään
|
Bassballs 09.03.2004 11:48:56 | |
---|
Aivan, ja se sitten juuri näkyy Ripsipiirakoiden yms. "menestyksenä". Minusta tämä on hyvin surullista.. Sarvesta El Tiempoa, pullosta Makkista. |
Agag 09.03.2004 12:52:40 | |
---|
Ja sun kotipaikkakuntas on, mikä? Kälviä, kokkolan vieressä. Tärkeintä ei ole voitto vaan hyvä show |
Jännä juttu. Kotipaikkakunnan omien poikien keikat olivat aina huippusuosittuja, kun taas varsinaiset esiintyjät (Zero Nine...en muista nyt muita) olivat tausta-alalla. No, se oli sitä 90-lukua. En kylläkään halua ymmärtää tuota Protonin (ja muiden vastaavien) suosiota. Made in Bed. |