ppsa 07.02.2004 17:23:14 | |
---|
Alunperin haltijoiden "Luvattu maa" eli Valinor oli samassa yhteydessä Keski-Maan jne. kanssa. Muinainen Westernessen ihmisten kansa (jonka jälkeläinen mm. Aragorn on) kuitenkin aikoinaan erinäisistä syistä yritti purjehtia sinne vaikka se oli ihmisiltä kielletty. Eikö Westernessen ihmisillä kuitenkin tarkoiteta alkuperäisiä Keski-Maan ihmisiä kuten Laakson Brandin kansaa ja Mustainmaalaisia ja Numénorilaisilla édainin jälkeläisiä, jotka siis asuivat omalla saarellaan irrallaan Keski-Maasta ja jotka Sauron puhui hyökkäämään Valinoriin saavuttaakseen ikuisen elämän? "Do you like good music?" eiku varmaa huonosta... |
Uruk 08.02.2004 11:24:00 | |
---|
Hetkinen, eihän Arwen lähtenyt milloinkaan, koska kun Aragorn kuoli (N.A.120) ja Arwen meni Lohtlorieniin samoilemaan vuodeksi kunnes sinne sitten kupsahti. Korjatkaa jos olen väärässä? Muistaakseni liitteissä luki että Arwenkin poistui Kuolemattiomien maille... Ja Legolas ja Gimli seikkailivat yhdessä vielä vuosia Keskimaassa kunnes hekin häipyivät. Merri/Pippin(Jompikumpi.) Valittiin Konnun pormestariksi ja toinen "sheriffiksi"... "Olen A ja O. Olen alku ja loppu. Olen idiootti ja profeetta. Olen Tilu ja Lilu. |
Uruk 08.02.2004 11:25:49 | |
---|
Jos olen oikeassa.. "Olen A ja O. Olen alku ja loppu. Olen idiootti ja profeetta. Olen Tilu ja Lilu. |
ppsa 08.02.2004 13:14:07 | |
---|
Eikö Westernessen ihmisillä kuitenkin tarkoiteta alkuperäisiä Keski-Maan ihmisiä kuten Laakson Brandin kansaa ja Mustainmaalaisia ja Numénorilaisilla édainin jälkeläisiä, jotka siis asuivat omalla saarellaan irrallaan Keski-Maasta ja jotka Sauron puhui hyökkäämään Valinoriin saavuttaakseen ikuisen elämän? Pitää kommentoida omaa kommenttia kun tuli puhuttua läpiä päähän. Eli Westernesse = Numénor, édainin jälkeläisiä ovat Numénorilaiset ja Laakson kansa on myös édainin jälkeläisiä tai heidän lähisukuaan, Mustainmaalaiset taas ovat jotain ikivanhaa sukua, joka on asunut Keski-Maassa jo ammoisista ajoista. Muistaakseni liitteissä luki että Arwenkin poistui Kuolemattiomien maille... Ja Legolas ja Gimli seikkailivat yhdessä vielä vuosia Keskimaassa kunnes hekin häipyivät. Toi Arwenin kohtalo on kyl päässyt unohtumaan aika pahasti meikäläiseltä, pitäisi kyllä tarkistaa vielä kirjasta. Ja tosiaan, "huhutaan" että Gimlikin pääsi Kuolemattomille maille... Merri/Pippin(Jompikumpi.) Valittiin Konnun pormestariksi ja toinen "sheriffiksi"... Frodo valittiin aluksi Vili Valkojalan sijaispormestariksi, sitten Vili otti takaisin tittelin haltuunsa. Hänen jäätyään eläkkeelle Sam valittiin pormestariksi noin 7 kertaa peräkkäin. Pippinistä tuli tháin ja Merriä kutsuttiin Meriadoc Mahtavaksi, en muista oliko hänellä mitään varsinaista virkaa. "Do you like good music?" eiku varmaa huonosta... |
elementti 08.02.2004 22:27:48 | |
---|
Onhan siellä jotain action lausahduksia tyyliin "Let's hunt some orcs!" Pienen pieni korjaus: repliikki kuuluu "Let us hunt some orc." "Holy Jesus, what are these goddamn animals?!" |
Jkob 23.12.2004 21:09:19 | |
---|
Bror-Erik - ranskalaista kuivaa valkoviiniä. Vuosikerta 1955 - klassikko jo ennen sadonkorjuuta |
Robert 23.12.2004 23:45:19 | |
---|
Just kattelin ton extended editionin. Yllättävän hyvin jyrisee noi mun vanhat Luxorin kaapit. Aikanaan tuli luettua enklanniksi toi kirja... Joka ainoan vieraan sanan katoin sanakirjasta, ja pari vuottahan siinä meni =D Allekirjoitus |
rc 25.12.2004 11:31:05 | |
---|
Muistaakseni liitteissä luki että Arwenkin poistui Kuolemattiomien maille... Ei ei ei ei ei... Arwen kuoli kuten ihminen, hän menetti kuolemattomuutensa koska meni naimisiin kuolevaisen kanssa. Arwenin hautapaikaksi tuli Cerin Amrothin kumpu Lothlórienissa. Pakko tätäkin juttua sitten on jatkaa kun kerran tämä threadi ronkittiin (syystä) esille. Illalla katon sitten sen pidennetyn version. Joulupukki on kiva setä. "Saattaa kuulostaa oudolta jos olet yhden lyönnin jäljessä koko riffin ajan" -MrFunk- |
Torniojaws 25.12.2004 14:50:25 | |
---|
Juuh, viime yönä katsoin sitten viimeisenkin Extendedin ja kylläpä oli loistavia lisäyksiä. Neljä tuntia meni kuin siivillä. Tässä tänään vuorossa nuo behind the scenes-bonukset, perinteisesti. "No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies"
- Charles Baudelaire |
Jkob 13.02.2010 00:49:39 | |
---|
Jees, kuusi vuotta vanha ketju. Kuitenkin joku fani on ilmeisesti todella innostunut tästä saagasta ja teki oman elokuvan. Budjetti on ollut 25 000 dollaria (?) ja siihen nähden hyvää jälkeä. Koko leffan saa katsottua youtubesta, laillisestikin vielä, eli Born of Hope: http://www.youtube.com/watch?v=qINwCRM8acMWanking is timeless |
Kapane 13.02.2010 03:53:20 | |
---|
Jkob: Jees, kuusi vuotta vanha ketju. Kuitenkin joku fani on ilmeisesti todella innostunut tästä saagasta ja teki oman elokuvan. Budjetti on ollut 25 000 dollaria (?) ja siihen nähden hyvää jälkeä. Koko leffan saa katsottua youtubesta, laillisestikin vielä, eli Born of Hope: http://www.youtube.com/watch?v=qINwCRM8acM Uskomattoman hyvä tuotanto ja maski/puvustus. Muuten koko pätkässä huokuu aika ikävästi harrastelijamaisuus. Varmuuden vuoksi olen puhunut pahaa kaikista |
Jkob: Jees, kuusi vuotta vanha ketju. Kuitenkin joku fani on ilmeisesti todella innostunut tästä saagasta ja teki oman elokuvan. Budjetti on ollut 25 000 dollaria (?) ja siihen nähden hyvää jälkeä. Koko leffan saa katsottua youtubesta, laillisestikin vielä, eli Born of Hope: http://www.youtube.com/watch?v=qINwCRM8acM Oli melkoisen hyvä leffa! Kannattaa katsoa, jos aihepiiri yhtään kiinnostaa. |
Gleb91 14.02.2010 00:35:04 | |
---|
Robert: Oli melkoisen hyvä leffa! Kannattaa katsoa, jos aihepiiri yhtään kiinnostaa. Kyllä. Paha vaan, että vähän tylsähkö. Mutta täytyy sanoa, että erittäin hyvin tehty, eikä mikään harrastelijamaisuus haitannut yhtään, tai ehkä odotukset oli niin alhaalla. |
Teijo K. 14.02.2010 10:29:08 | |
---|
Jkob: Jees, kuusi vuotta vanha ketju. Kuitenkin joku fani on ilmeisesti todella innostunut tästä saagasta ja teki oman elokuvan. Budjetti on ollut 25 000 dollaria (?) ja siihen nähden hyvää jälkeä. Koko leffan saa katsottua youtubesta, laillisestikin vielä, eli Born of Hope: http://www.youtube.com/watch?v=qINwCRM8acM Ihan hupaisa, ja budjettiin nähden komeakin, mutta jos tuosta olisi vahingossa maksanut jotain niin kyllä harmittaisi. :) Vähän samat fiilikset kuin sen Star Wreckin kanssa. Hyvää näyttelemistä ei taida osata arvostaa kunnolla ennen kuin näkee oikeasti huonoa ja voi sitten vertailla. |
Gandhi 14.02.2010 16:25:32 | |
---|
Samaa mieltä tuon Star Wreckin suhteen. Tekijöille tuntuu olevan tärkeintä elokuvan näyttävyys sekä esikuvien ja ylipäätään Hollywoodin kopiointi. Mutta propsit silti, hyvin tämä oli tehty, vaikka tylsyys vähän vaivasikin - tai ehkä tylsyyskin oli kopioitu Sormusten herra -leffatrilogiasta... Aito tribuutti siis! |
Lennu 14.02.2010 17:21:37 | |
---|
Ihan hieno kyllä, mutta tosiaan näyttelijäsuoriutuminen oli jopa tuskaista seurattavaa. Ihan hauskaa, että jengi jaksaa näitä väkertää. Mun mielestä se Star Wreckin näyttelijäkökköys oli vedetty niin överiksi, että se toimi sinällään niinkö juttuna. Tässä kun yritettiin näytellä tollee ns. oikeesti, niin kyllä sitä taas ymmärtää, miksi päteville näyttelijöille maksetaan leffoista miljoonia. My life is like an Opel-highway. |
elementti 15.02.2010 00:59:45 | |
---|
"We have it within our power to begin the world over again." |