Aihe: Line6 M9 vaiko valittuja yksittäispedaaleja?
1 2
aristoteles666
30.01.2010 15:58:37

JuSu: Huomioitu on...

Mulla nyt on tässä se, että pieni on kaunista. Nova System on jo kuitenkin aika jööti, eikä mahtuisi lautaan (ToneTrunk 68) millään, kun siihen on mahduttava vielä Mesan kanavanvaihdin ja wah. Tuon M9:nkin kanssa on vähä hiinä ja hiinä.

Mä en itseasiassa tarvitsisi siinä vermeessä säröosastoa ollenkaan, säröt tulee vahvistimesta kuitenkin.

Tuumailin tätä nyt niin, että taidankin toistaiseksi jäädyttää hankinnat, ja laittaa G-Majorin vahvistimen päälle muljutuksia tuomaan. Pitäis vielä väsätä piuha, jolla saa Mesan kanavat vaihtumaan G-Majorin releellä, TC:n sivuilla oli ohje. Ku ehtis ja jaksais.

Kiitoksia vaan edelleen kaikille!

JuSu

komppaan tätä, en mäkään halua säröjä mistään efektijutusta, säröjä varten olen ostanut vahvistimen, efektilaite efektilaitteena.
Ziggy Bubba
30.01.2010 22:19:02 (muokattu 30.01.2010 22:19:16)

aristoteles666: komppaan tätä, en mäkään halua säröjä mistään efektijutusta, säröjä varten olen ostanut vahvistimen, efektilaite efektilaitteena.

Jep. Säröissä nuo Line 6:t ei musta pärjää niin hyvin yksittäispedaaleille kuin muissa muljutuksissa - esim. jo Bad Monkey vie tuota tubescreamer-mallinnusta aika 6-0. Fuzz Facet sun muut ei lähe oikein yhtään ainakaan XT:stä...
The Crookmachine Project
jussu69
11.02.2010 14:52:17
Sama pohdinta on menossa kuin Jusullakin. Tällä hetkellä kitaran ja Mesan välissä on Wahwah, Bossin kompura ja viritysmittari sekä Iban tubescreamer. Loopissa on sitten Hardwire chorus ja Bossin digital delay. Lisäksi käytössä Mesan kanavavaihtimet.

Noilla hoitaa helposti kaikki perustarpeet, mutta haluaisin looppiin lisää satunnaisleluja, mm. tremolon, rotaryn ja autofilttereita. Vaihtoehdot tuollaiselle pelkälle multiefektille ilman vahvistinsimulaatioita taitaa olla M9, M13 tai Nova, vai tuleeko muita mieleen?

Multipaavolla voisi samalla korvata vanhan delayn ja choruksen. Lisäksi satunnaisilla lainavahvarikeikoilla olisi helppoa ottaa pelkkä multipaavo mukaan ja lyödä vahvistimen eteen. GAShan tämä on juu, mutta olkoon tämä nyt Jusulle ja itselleni uskottelua että näin se kannattaa tehdä. Tai jos vielä menisi pidemmälle niin pitäisi olla esim. 2 kpl M9:ää, toinen vahvarin edellä ja toinen loopissa ;))
Y3J
11.02.2010 15:00:15
Voin kyllä varauksetta suositella tuota Line 6:n M13-pedaalia. Itsehän menetin tosiaan koko pedaalilautani treeniksen vesivahingossa, ja mietin mitä hankkisin tulevaisuudessa mahdollisilla vakuutusrahoilla. Puolueettomana mielipiteenä voin siis antaa plussat M13-vehkeelle, sillä ennakko-odotuksiani vasten tämä multiefekti on ollut simppeli käyttää ja saundit ovat jees. Säröpuolta en oikeastaan käytä, sillä satsasin korvauksilla kunnon säröpedaaliin (OCD) joka riittää oikeastaan kaikkeen käyttöön omassa soitossani.

Tuo M9 olisi kyllä kivan kompakti paketti. Saakohan siihen päivityksiä samalla tavalla kuin isoveljeensä?
Kaikki sulle nauraa, Liisakin taivaassa timantteineen. http://www.myspace.com/rumbleonthesea
junnnu
12.02.2010 03:02:32 (muokattu 12.02.2010 03:06:49)
nakedzen:Mutta ostinkin tuon pattern tremolon ja synamallinnusten takia. :D

tarkoitatko tuolla pattern tremololla tremolon tahditusta?

Esimerkki linkissä olevassa videossa alkaen kohdasta 06:00

E:http://www.youtube.com/watch?v=0VJwRfaleKQ
"Raha ei tuo onnea, mutta mielummin itken Jaguaarissa kuin bussissa"
HeavyMachinery
13.02.2010 15:26:11

jussu69: Tai jos vielä menisi pidemmälle niin pitäisi olla esim. 2 kpl M9:ää, toinen vahvarin edellä ja toinen loopissa ;))

Miksi ?

M13:sta voi tehdä sen suoraan.
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Midrange
13.02.2010 15:42:18
Ikinä en ole hyvää multiefektiähässäkkää löytänyt, mut kerran musakaupassa myyjä iski jonkun kalliin bossin vehkeen kitaran ja vahavarin eteen. Kumma kyllä, siitä löytyi jopa pari käyttökelpoista säröä.

No ei tehty kauppoja kun hintaa oli jotain 400e. Mut kyllä singlepedaalit on parhaita. Etenkin digitaalivermeistä kannattaa pysyä kaukana kun on säröistä kyse..
Ps. Elä välitä kirjoitusvirheistä. En oo korjaamassa
Midrange
13.02.2010 15:42:47 (muokattu 13.02.2010 15:43:07)
HeavyMachinery: Miksi ?

M13:sta voi tehdä sen suoraan.

No kato rikas mies ei paina kahta kertaa samasta multiefektipedaalista ;)
Ps. Elä välitä kirjoitusvirheistä. En oo korjaamassa
Lunnu
13.02.2010 15:49:46
Itse vaihdoin muutaman modulaatiopedaalin T.C. Nova modulator speduun. Siinä on yhdessä rasiassa tyypillisimmät modulaatioefektit (chorukset, flanger, phaser, tremolo ja pari muuta). Kykenee ajamaan kahta eri efektiä samaan aikaan.

Ton lisäksi tarvitaan kuitenkin vielä dilsa, mutta muutoin on vähän niinkuin multimuljuttimen ja erillis-spedujen välimaastossa.

Hintakaan ei kaada taloutta ja ihan laadukkaan kuuloisiltahan nuo kuulostaa.
Nostalgy is not what it used to be
Y3J
13.02.2010 19:50:14
HeavyMachinery: Yhdet reenit se kesti ennenkuin eka kytkin hajosi ja ekalla keikalla midi vittuili eikä vaihtanunt kanavaa vahvarista...

Hoh, onpa jännä. Mielestäni tuossa on yllättävän jämpti kyseisen firman vehkeeksi. Olen kyllä lukenut juttua noista kytkimistä, joissain yksilöissä ne ilmeisesti ovat vain huonommin pykätty paikoilleen kuin toisissa. Tuntuu oudolta, mutta tämmöiseen päätökseen tuolla netin maailmoissa porukka oli päässyt. Itselläni ovat kyllä pelanneet hyvin. Toivottavasti ei hajoa yhtä nopeasti kuin tavalliset tietokoneet itselläni ovat tehneet.

Vissiin tuo midi vaatii jotain säätämistä että sillä voi vaihtaa kanavaa? Olen kyllä tähän asti luottanut vahvarin omaan kanavanvaihtajaan. Toimiiko lie kaikenlaisissa vahvistimissa tuo kanavanvaihto M13:lla?
Kaikki sulle nauraa, Liisakin taivaassa timantteineen. http://www.myspace.com/rumbleonthesea
HeavyMachinery
14.02.2010 23:30:04

Y3J: Hoh, onpa jännä. Mielestäni tuossa on yllättävän jämpti kyseisen firman vehkeeksi. Olen kyllä lukenut juttua noista kytkimistä, joissain yksilöissä ne ilmeisesti ovat vain huonommin pykätty paikoilleen kuin toisissa. Tuntuu oudolta, mutta tämmöiseen päätökseen tuolla netin maailmoissa porukka oli päässyt. Itselläni ovat kyllä pelanneet hyvin. Toivottavasti ei hajoa yhtä nopeasti kuin tavalliset tietokoneet itselläni ovat tehneet.

Vissiin tuo midi vaatii jotain säätämistä että sillä voi vaihtaa kanavaa? Olen kyllä tähän asti luottanut vahvarin omaan kanavanvaihtajaan. Toimiiko lie kaikenlaisissa vahvistimissa tuo kanavanvaihto M13:lla?

SE pitää olla siinnä Latch modiissa että scenet vaihtuu lennosta niin saa vaihdettua midi PC:tä. Mulla InVader ottaa vastaan midiä suoraan niin helppo nakki...
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
nakedzen
14.02.2010 23:42:22 (muokattu 14.02.2010 23:43:45)
junnnu: tarkoitatko tuolla pattern tremololla tremolon tahditusta?

Esimerkki linkissä olevassa videossa alkaen kohdasta 06:00

E:http://www.youtube.com/watch?v=0VJwRfaleKQ

Ei, pattern tremolo on mallinnus Zvexin Seek-Tremista:

http://www.youtube.com/watch?v=c06md5Lmd7E
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)