Aihe: Blu-ray, sekö se on?
1 2 3 4 5 6
Teijo K.
12.02.2010 00:22:41

Lennu: Siis, että niille ei vois sitten enää kirjoittaa mitään muuta, mitä järkeä siinä nyt olis?

Ois helppo käydä ostamassa äänite kaupasta. Ei tarttis koheltaa minkään latailun ja semmosen kanssa. Tallentamiseenhan on sitten eri tikut. Tilaa riittäisi kuitenkin sitten vaikka sitä parempaa äänenlaatua varten tai vaikka lisämatskua. Samat perustelut kuin Blue Rayssa. Ainoa että muoto olisi kätsympi ja kestävämpi.
Lennu
12.02.2010 00:38:22

Teijo K.: Ois helppo käydä ostamassa äänite kaupasta. Ei tarttis koheltaa minkään latailun ja semmosen kanssa. Tallentamiseenhan on sitten eri tikut. Tilaa riittäisi kuitenkin sitten vaikka sitä parempaa äänenlaatua varten tai vaikka lisämatskua. Samat perustelut kuin Blue Rayssa. Ainoa että muoto olisi kätsympi ja kestävämpi.

Onhan tuossa tietysti se, että levyliikkeiden ja niiden logistiikan työpaikat säilyy ja jengistä on kiva käydä selailemassa uusia flashkortteja(!) siellä liikkeessä. Bändit voi painattaa hienoja booklettejä, joissa pienessä muovitaskussa tulis sitten se kortti tai jotain. Tai kirjakaupat myy näitä. Joo. Mutta oon kyllä skeptinen tuon suhteen. Kun mobiililaitteet kulkee niin kätsysti mukana ja jengi sit ostaa niihin kertakäyttömusaansa.

Me vaan ostellaan vinyylejä, hehe.
My life is like an Opel-highway.
Johnny Buzz
12.02.2010 07:44:28

Teijo K.: Ois helppo käydä ostamassa äänite kaupasta. Ei tarttis koheltaa minkään latailun ja semmosen kanssa. Tallentamiseenhan on sitten eri tikut. Tilaa riittäisi kuitenkin sitten vaikka sitä parempaa äänenlaatua varten tai vaikka lisämatskua. Samat perustelut kuin Blue Rayssa. Ainoa että muoto olisi kätsympi ja kestävämpi.

Jotenkin en kyllä nää, että tää tulis ikinä tapahtumaan. Siis, että fyysinen jakelu tuohon suuntaan muuttuisi. Eikä tuollanen tikku, kyllä houkutteleva ole musakeräilijällekään. Kyllä tässä digijakelu on todennäköisesti se voittaja, vaikka itsekään en sitä haluaisi. Kaikken musan ostan levyillä ja en ole edes harkinnnut mp3:ien ostamista. Digitaalisen musiikin ostaminen on jo nyt tehty kohtuu helpoksi ja siihen mukaan Spotify:n tyyliset streamauspalvelut, niin aika heikoile se fyysinen tuote valitettavasti jää.
Teijo K.
12.02.2010 10:19:48

Johnny Buzz: Jotenkin en kyllä nää, että tää tulis ikinä tapahtumaan. Siis, että fyysinen jakelu tuohon suuntaan muuttuisi. Eikä tuollanen tikku, kyllä houkutteleva ole musakeräilijällekään. Kyllä tässä digijakelu on todennäköisesti se voittaja, vaikka itsekään en sitä haluaisi. Kaikken musan ostan levyillä ja en ole edes harkinnnut mp3:ien ostamista. Digitaalisen musiikin ostaminen on jo nyt tehty kohtuu helpoksi ja siihen mukaan Spotify:n tyyliset streamauspalvelut, niin aika heikoile se fyysinen tuote valitettavasti jää.

Voi hyvin olla että digijakelu on se voittaja, mutta senverran on pakko todeta, että ainakin mun kaveripiirissä tosta cd-levystä puhuttiin ihan samaan malliin silloin kun vinyylit korvattiin sillä. Eli ei ole houkutteleva musakeräilijälle. Mä en oikeastaan ymmärrä miksi se tallenteen pyöreä muoto on se juttu, mikä tekee siitä houkuttelevan keräilykohteen. Digitaalista musaahan se cd:kin on.
Johnny Buzz
12.02.2010 12:18:20

Teijo K.: Voi hyvin olla että digijakelu on se voittaja, mutta senverran on pakko todeta, että ainakin mun kaveripiirissä tosta cd-levystä puhuttiin ihan samaan malliin silloin kun vinyylit korvattiin sillä. Eli ei ole houkutteleva musakeräilijälle. Mä en oikeastaan ymmärrä miksi se tallenteen pyöreä muoto on se juttu, mikä tekee siitä houkuttelevan keräilykohteen. Digitaalista musaahan se cd:kin on.

Pientä muistitikkua ei oo niin kiva laittaa olohuoneen levyhyllyyn?
Teijo K.
12.02.2010 12:26:49

Johnny Buzz: Pientä muistitikkua ei oo niin kiva laittaa olohuoneen levyhyllyyn?

Aika harvalla ne cd-levytkään on siellä hyllyssä ilman koteloa. Ja aika sama perustelu tuli aikoinaan kun siirryttiin vinyylistä cd-levyyn. Ei niin pieneen koteloon vaan voi mahduttaa kunnon kansitaidetta jne. Eli tääkin on tavallaan jo kuultu eri yhteydessä. Se pienempikin kotelo on kuitenkin mahdollista laittaa sinne olkkarin hyllylle, toisin kuin aineeton versio.
StJerky
12.02.2010 12:35:54
Johnny Buzz: Pientä muistitikkua ei oo niin kiva laittaa olohuoneen levyhyllyyn?

Voisi tehdä sellaisen reikäseinän johon voisi tökkiä ne muistitikut.
Lennu
12.02.2010 14:09:42

Teijo K.: Voi hyvin olla että digijakelu on se voittaja, mutta senverran on pakko todeta, että ainakin mun kaveripiirissä tosta cd-levystä puhuttiin ihan samaan malliin silloin kun vinyylit korvattiin sillä. Eli ei ole houkutteleva musakeräilijälle. Mä en oikeastaan ymmärrä miksi se tallenteen pyöreä muoto on se juttu, mikä tekee siitä houkuttelevan keräilykohteen. Digitaalista musaahan se cd:kin on.

Silloin ei ollu digitaalista jakelukanavaa. Nykyäänhän kansitaidekin tulee levyn mukana esim iTunesista. Ei kasoittain koteloita hyllyjä ja laukkuja täyttämässä, kätevästi aina mukana. Eihän kukaan nykyään enää lue niitä kirjojakaan, siis niitä tosi vanhoja ihan nidottuja sivujuttuja.
Teijo K.
12.02.2010 14:21:01

Lennu: Silloin ei ollu digitaalista jakelukanavaa. Nykyäänhän kansitaidekin tulee levyn mukana esim iTunesista. Ei kasoittain koteloita hyllyjä ja laukkuja täyttämässä, kätevästi aina mukana. Eihän kukaan nykyään enää lue niitä kirjojakaan, siis niitä tosi vanhoja ihan nidottuja sivujuttuja.

Kirjojen myntihän on kovasti kasvanut ihan viimevuosina. Tosin siihenkin hommaan on tulossa se immateriaaliversio, eli lukulaite ja datana kirjat, mutta ne on toistaiseksi vielä aika marginaalinen juttu.
Lennu
12.02.2010 16:38:08

Teijo K.: Kirjojen myntihän on kovasti kasvanut ihan viimevuosina. Tosin siihenkin hommaan on tulossa se immateriaaliversio, eli lukulaite ja datana kirjat, mutta ne on toistaiseksi vielä aika marginaalinen juttu.

Juu. Huomasin itekin kesken virkkeeni, että ehkä tää mun usko mobiililaitteiden ylivertaisuuteen on vähän trhan jyrkkä. Hyväksyn.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)