Twinkle 12.02.2010 23:13:19 | |
---|
JuSu: Hehe. Kun tätä ketjua katsoo vähän vinkeästi, niin voisi todeta, että kylläpä me kitaristit ollaan tavallisen tasapäistä porukkaa, kun uskalletaan ostaa vaan toisten suosittelemia kamppeita. Niitä sitten taas ostellaan sokealla luottamuksella, ku "jäsen nönnönnöö sano että on hyvetty ja silläkin on ja kylä lähtee". Oikeastaan ainoa mahdollisuus on olla tasapäinen, koska on yleisesti ottaen aika mahdotonta ottaa kaikesta rojusta tuntumaa henkilökohtaisesti siinä määrin, että niiden oikeaa luonnetta ja sopivuutta omaan käyttöön voisi arvioida. Ennemmän tai vähemmän täällä on pakko kartoittaa käyttäjäkokemuksia ja laittaa ruletissa rahat siihen, joka vaikuttaa eniten oikealta jutulta. Eniten tämä nimenomaan on mikeissä ja pedaaleissa, jonkun vahvarin perussoundin pystyy toki arvioimaan näytteistä ja sen sellaisesta. |
Terry Pantheras 12.02.2010 23:29:39 | |
---|
rheinone: Voihan vittu mitä omahyväistä paskaa. Eipä silti, tottakai frendien mielipidettä kyselen ja pane painoa kokemukselle itseäni kiinostavasta kitararomusta. Juu, eipä tämä tavallaan jostain runkkuringistä kaukana ole... einzweidreivier MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~ |
ReBeat 12.02.2010 23:47:16 | |
---|
Ultex Sharp -plektroja lähdin hankkimaan, kun bonecrusher ehdotti niitä ja muutama muu käyttäjä ehti kehumaan niitä. |
Jii 12.02.2010 23:50:05 | |
---|
Twinkle: Oikeastaan ainoa mahdollisuus on olla tasapäinen, koska on yleisesti ottaen aika mahdotonta ottaa kaikesta rojusta tuntumaa henkilökohtaisesti siinä määrin, että niiden oikeaa luonnetta ja sopivuutta omaan käyttöön voisi arvioida. Ennemmän tai vähemmän täällä on pakko kartoittaa käyttäjäkokemuksia ja laittaa ruletissa rahat siihen, joka vaikuttaa eniten oikealta jutulta. Eniten tämä nimenomaan on mikeissä ja pedaaleissa, jonkun vahvarin perussoundin pystyy toki arvioimaan näytteistä ja sen sellaisesta. Tai no, joku vahvistinkin soi aivan eri tavoin eri kitaran kanssa, ts. päästää läpi soundin. pirun vaikea polku tuosta on mitään teoreettista saada. eri soittaja soi samalla setilläkin eri tavoin. Southbound again. Don't know if I'm going or leaving home. |
sepisti 13.02.2010 00:07:01 | |
---|
Koch Studiotone tuli taloon m.net-juttujen takia. Muistaakseni Rosberg ja Wilo ainakin kehuivat ko. vahvistinta. Taisi moni muukin. Pedaltrainin ja George L:n piuhat hommasin Juccizen juttujen perusteella. Spectraflexin piuhoja tuli hankittua muistaakseni Bonecrusherin kehujen perusteella. Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! |
DrGreenegg 13.02.2010 00:34:18 | |
---|
Everybody knows this is nowhere |
ReBeat 13.02.2010 00:36:28 | |
---|
|
DrGreenegg 13.02.2010 00:37:37 | |
---|
ReBeat: Haut ei näy tässä systeemissä. pahus, no hakekaa hakusanalla rölölöö... Everybody knows this is nowhere |
Jormaz 13.02.2010 00:51:24 | |
---|
Oikeastaan kaikki hankinnat olen tehnyt Jucciczen innoittamana. No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän.. |
Twinkle 13.02.2010 00:54:50 | |
---|
Jii: Tai no, joku vahvistinkin soi aivan eri tavoin eri kitaran kanssa, ts. päästää läpi soundin. pirun vaikea polku tuosta on mitään teoreettista saada. eri soittaja soi samalla setilläkin eri tavoin. Joo, se tietty riippuu täysin kuinka hienosäätöön mennään, mutta loppupeleissä kitara kuulostaa kitaralta ja isommat linjat pystyy kyllä sampleistakin näkemään. Minä olen vähän sitä mieltä, että loppupeleissä esim. vahvistimen funktio ja kitaran funktio on olla laite joka mahdollistaa muutoksen. Jos esim. aatellaan sitä että miten middle-potikan pyöräyttäminen suuntaan jos toiseen vaikuttaa soundiin, niin enemmänhän sillä on merkitystä kuin sillä, että millä kitaralla sitä kasaansa ajaa. Se on sitä ihan viimekäden trimmaamista että haetaan parasta joka osa-alueelta. Loppupeleissä kuitenkin, mikä on oleellisinta, niin kaikkea kampetta tosiaan ei voi kokeilla ja ennemmin tai myöhemmin pitää lyödä rahat kiinni johonkin missä tuntee että erehtymisen riski on kaikista pienin. Voi kokeilla mutta se testaaminen vaatii kumminkin tosi paljon aikaa että soittimesta, vahvarista, pedaalista ja muista saa todellista kuvaa. |
Osteri 13.02.2010 01:06:19 | |
---|
JuSu: ...kylläpä me kitaristit ollaan tavallisen tasapäistä porukkaa, kun uskalletaan ostaa vaan toisten suosittelemia kamppeita. Periaatteessa mulle ainakin on turha suositella mitään: "Mainostaminen ei tehoa, koska käytän vain merkkituotteita." Toisaalta...monikin on kehunut Twang Kingejä ja Bad Monkeytä, joten ainakin tuollaiset on tullut hankittua. Kai sitten vähän joustin..... |
Ziggy Bubba 13.02.2010 02:03:42 | |
---|
Osteri: Periaatteessa mulle ainakin on turha suositella mitään: "Mainostaminen ei tehoa, koska käytän vain merkkituotteita." Onko se merkkituote sitten parempi kuin tuo M.netin hyväksymä? Jos vaikka Marshall on se "merkkituote", niin en menis ollenkaan takuuseen :) |
Onhan näitä m.netin hyväksi havaitsemia laitteita mullakin muutamia, erityisesti tuolla polkusinosastolla. Jucciz taisi tuoda Pedaltrain-laudat m.netin käyttäjille suurempaan tietoisuuteen. Väsykäden kommenttien perusteella päädyin itsekin Pedaltrainin pehmeällä laukulla varustettuun kakkosmalliin. Kimurantin suositusten perusteella päädyin hankkimaan Voodoo Lab Pedal Power 2 Plussan virtalähteeksi. Korg Pitchblack on täällä monien toimesta hyväksi havaittu viritinpedaali ja Insane Kanen tekemien pedaalien hehkutuksen vuoksi minultakin löytyy pari Kane-tuotetta. Piuhoina on George L:ää, Spectraflexiä, Klotzia ja Cordialia. "Palkkapäivä iskee kuin miljoona GASia" - Kivijalka |
Krice 13.02.2010 07:25:17 | |
---|
JuSu: Hehe. Kun tätä ketjua katsoo vähän vinkeästi, niin voisi todeta, että kylläpä me kitaristit ollaan tavallisen tasapäistä porukkaa, kun uskalletaan ostaa vaan toisten suosittelemia kamppeita. Jos tilaa jotain eikä kokeile itse kaikkea, niin ihmisten kokemukset kyseisestä laitteesta on usein paras tietolähde, vaikka jokaisella onkin oma mielipiteensä. Varsinkin huonoimmat ja parhaimmat vehkeet erottuvat massasta. |
jniska 13.02.2010 09:05:22 | |
---|
Jucciz: Eli muusikoiden.nettiläisten osuus oli...? :) Ja se tärkeä lause jäis just pois. Pahoittelen. Eli kyllä mun hankinnat menee omien mieltymysten mukaan, joistain ketjuista on täällä ollut apua, mutta enempi nämä trendsetterit on vahvistanut minun käsitystä pitää kiinni omista mieltymyksistä. Muusikoiden.netin lukeminen ja ketjuissa esiintyvä juupas - eipäs väittely vahvistaa omia käsityksiä siitä, että teen niin kuin itse hyväksi näen. Laiha Lissu oli paras |
Pluto 13.02.2010 09:17:48 | |
---|
jniska: Ja se tärkeä lause jäis just pois. Pahoittelen. Eli kyllä mun hankinnat menee omien mieltymysten mukaan, joistain ketjuista on täällä ollut apua, mutta enempi nämä trendsetterit on vahvistanut minun käsitystä pitää kiinni omista mieltymyksistä. Muusikoiden.netin lukeminen ja ketjuissa esiintyvä juupas - eipäs väittely vahvistaa omia käsityksiä siitä, että teen niin kuin itse hyväksi näen. Samaan pyritään täälläkin. En muista, että olisin ostanut mitään kitarakamaa pelkästään toisten suositusten perusteella. Inspiraatiota voi toki saada, mutta aina käyn kuitenkin itse testaamassa monta kertaa ennen ostopäätöksen tekemistä. Meikäläisen filosofiassa kitarakamat (ja kitaristit) ovat niin herkkiä kapistuksia, että jonkun toisen sormissa hyvältä kuulostava laite saattaakin itselle olla täysin käyttökelvoton. Dillon, you son of a bitch! |
h.e.k.a 13.02.2010 09:32:05 | |
---|
Aikoinaan tuli testattua ENGL:n Screamer kun sitä niin kovasti kehuttiin täällä. Soundi kyllä miellyttikin, ja Saksasta tilattu kombo pysyi talossa usean vuoden ajan. Kyseinen kombo vaihtui Orangen AD30HTC-nuppiin osittain Mnetin palstoilla esiintyneen hehkutuksen takia, mutta lähti vaihtoon puolen vuoden jälkeen. Tiny Terrorin hankinnassakin taisi vielä Mnetin kehuilla olla osuutta asiaan, tosin enemmän kyse oli kyseisen nupin olemassaolon tiedostamisesta. Pari vuotta sitten huomasin, että Jucciz omistaa/on omistanut paljon samoja pedaaleja ja vahvistimia kuin meikäläinen (mm. RMC Wah, Traynor YCV20, OCD, jne), ja seurasin hieman tarkemmin kyseisen hemmon edesottamuksia. Keskustelut volvosäröstä ja tietyistä kitaristeista kuitenkin osottivat, että ainakin tällä hetkellä soundi-ihanteemme ovat menneet hieman eri suuntiin ja kaiken lisäksi budjettimme ovat aavistuksen eri luokassa, joten ei ollut mitään syytä edes harkita "matkimista". Muutenkin on aika vähän tullut hankittua pelkästään Mnetin kehujen takia mitään, eikä ainakaan nykyinen perussetti (EBMM JP6 + AXE-FX) ole kovinkaan "hehkutettu" yhtälö Mnetin sivuilla... "isi, katso, tuo yksi kitara on ihan rikki!" - 3v. tytär DLX-musicin kitaraosastolla kommentoi Jacksonin RR3:sta... |
Väsykäsi 13.02.2010 09:58:53 (muokattu 13.02.2010 10:03:38) | |
---|
Kiitos Juccizen hankin Pedaltrainin ja delayta kun ostin, niin päädyin Red repeattiin, kun sitä kerran dadassa niin hehkutettiin. Muuten olen lähinnä mennyt oman (jäärä)pääni mukaan. Edit: Juu ja kyllähän mulla nykysin on Elixirit kiinni kitaroissa. Kiitos kaikille niitä hehkuttaneille. Pidän niiden soundista ja tatsikin on hyvä, eivätkä pelästy jos on vähän lihapiirakkaa nauttinut ennen soittoa. Vieläkin edittiä: Niin ja onhan ton Vintagemodernin ostoon muusinettiläiset vaikuttanut kanssa. Miten käy Oivan lihapiirakoiden jos karhu piripäissään nakkelee vaseliinia pitkin gröööööölantia jaettikyrpae heiluem? -Räbbänä |
rheinone 13.02.2010 11:15:39 | |
---|
Jormaz: Oikeastaan kaikki hankinnat olen tehnyt Jucciczen innoittamana. HOHO! Plussaa paukkuu! |
Jucciz 13.02.2010 12:10:45 | |
---|
Jormaz: Oikeastaan kaikki hankinnat olen tehnyt Jucciczen innoittamana. Painoin varoitusta. |