Aihe: Musiikin teoria / sävellajit
1 2 3 4 5 6
baron
13.02.2010 00:21:58 (muokattu 13.02.2010 00:51:09)

levesinet: Häh, aikuinen kiipparisti!? mä mitään skebaa soita. :D

Tä? Et muka tunne kiipparitabuja?

http://en.wikipedia.org/wiki/Keyboard_tablature
http://www.learn-piano.org/how-to-read-piano-tabs.html
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
levesinet
13.02.2010 11:07:15
baron: Tä? Et muka tunne kiipparitabuja?

Joo, paljastui aukko sivistyksessäni. Sitä paitsi en osaa käyttää suhteuttamatonta fonttia tällä foorumilla, joten mössöksi menisi.
kurrekullervo
16.02.2010 16:50:49
Muutettuani tänne kuumaan ja eksoottiseen Kajaaniin olen tavannut harmonikansoittajia (hienoja alan miehiä) jotka tekevät keikkaa myös OMB tyyliin; mukana ehkä laulaja tai laulava kitaristi. Siis harmonikka on miditetty ja jatkona moduli (Roland RA-90, Generalmusic, Ketron tms). Kysymys kuuluu, miten esim. yllämainittu Siks oon mä suruinen sävellyksen komppiosasto hoituu asianmukaisesti? Käsittääkseni harmonikan vasemman käden näppäimistö triggaa MIDI-modulia eri kanavalla kuin diskanttipuoli. Asiantuntijat, tietoa olkaa hyvä!
EP
16.02.2010 21:42:22 (muokattu 16.02.2010 21:54:44)
----------------
Meisseli
17.02.2010 00:17:06

jon lord: Siks oon mä suruinen ( koko matka c-mollia ) ja väliin G7, se on siinä.

G:kin vaan kolmisointuna.
Musiikin opiskelija
KoskPaavo
17.02.2010 10:36:21
kurrekullervo: Muutettuani tänne kuumaan ja eksoottiseen Kajaaniin olen tavannut harmonikansoittajia (hienoja alan miehiä) jotka tekevät keikkaa myös OMB tyyliin; mukana ehkä laulaja tai laulava kitaristi. Siis harmonikka on miditetty ja jatkona moduli (Roland RA-90, Generalmusic, Ketron tms). Kysymys kuuluu, miten esim. yllämainittu Siks oon mä suruinen sävellyksen komppiosasto hoituu asianmukaisesti? Käsittääkseni harmonikan vasemman käden näppäimistö triggaa MIDI-modulia eri kanavalla kuin diskanttipuoli. Asiantuntijat, tietoa olkaa hyvä!

Mulla ei ole midihaitaria , mutta tosiaan se haitarin bassopuoli on vielä niinkin jaoteltu että sointubassot määrävät komppimoduulin soinnun sekä perusbassot vielä koneen perusbasson samalla tavalla kuin esim. jalkio.Monimutkaisemmatkin soinnut (esim. G7+5, -5, G9 yms) on tuollakin vehkeellä mahdollisia, mutta vaatii ns. soittajan.
Tuo toteutettavuushan riippuu ihan siitä, miten filsun envelope triggautuu...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)