Aihe: Muusikoiden.netin trendsetterit
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Dunga
12.02.2010 10:02:43
Suhrin ostoon varmasti vaikuttivat svilon hehkutukset, tuubipätkät ym. vaikka melko spontaanisti tuo tuli napattua muuta romua etsiessä.

Taannoin jäsen Methiksellä tais olla Minimat ennen mua ja ne kehut saattoivat johtaa ostopäätökseen.

Muut vuosien varrella olleet romut on sitten saaneet ostokipinänsä yleisemmällä tasolla tai muualta.
War... war never changes.
Klapp
12.02.2010 10:08:45 (muokattu 12.02.2010 10:11:55)
Josko en tapaa noudattaa säädyllisyyttä tahi hyväksi todettuja ratkaisuja hankinnassani, niin ketjun aloittajan monivuotinen OCD-puffaus puri lopulta. Hakusessa oli vanhemman sortin blues-sointiin semmonen rasahtava reunasärö ja senhän OCD HI-puolella tekkee enemmän kun mallikkaasti. No regrets. Rasahtelee yhä. Les Lius on viime aikoina alkanu kuumottaa samassa mielessä, mutta vähän eri mielessä, ya know.

H & K Edition Tuben hankin koko perkeleen m.netin hehkutuksen ansiosta ja joo, se kliini oli ihan jees ja monesta muusta poiketen pidin myös siitä kaikutankista, mut esteetikolle se boksi oli vaan yksinkertasesti liian ruma ja kolho. Ja särökanava käyttökelevoton kapine. Enkä mä tarvii montaa juttua mihinkään. Yks kelepo riittää.

E: Nii ja Blue Steeleistäkin vallitsi joku Juccizen käyntiinpuhaltama konsensus, liityin siksi joukkoon jo tovi takaperin.
"Tahdikkuus ja pidättyväisyys ovat aivan paikallaan ihmisten kanssa rupatellessa, mutta ei pidä kierrellä ja kaarrella, kun on kysymys musiikista." -David Mitchell: Pilvikartasto
dropD
12.02.2010 10:19:59

En muista kuka foorumilla väläytti plekujen rei'ittämistä paperirei'ittimellä pidon parantamiseksi, mutta tuon olen kyllä omaksunut. Pito ja tuntuma niin omaa luokkaansa ettei enää tulee rei'ittämättömillä edes soitettua...
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
Muerte9
12.02.2010 11:01:14
Telefunkenin etuasteputkia päädyin hankkimaan hyvän kasan ja tyytyväinen olen ollut. En vain millään muista kuka niitä täällä olisi suositellut...... ;)
HTMono
12.02.2010 11:13:04
Dadan "avustuksella" on kyllä kaasut heränny ties minkämoisiin tuotoksiin. Ja tietyiltä ihmisiltä on helppo kysyä mielipidettä jos jotain kaasutettavaa ei pääse testailemaan. Aina välillä tullut toki järkikin sitä kautta päähän osto- ja myyntiaikeissa.

Lisäksi taas kerran Jucciz on syypää vaikkei mitään ole tullut vielä ostettua. Budda tulee kyllä taloon joskus paremmassa rahatilanteessa, pitkälti herran soittamien pätkien takia.
Fake Noir --- If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to sort it out for themselves.
Numb
12.02.2010 11:23:46

HTMono: Budda tulee kyllä taloon joskus paremmassa rahatilanteessa, pitkälti herran soittamien pätkien takia.

Budda on taas mulle yksi niistä monista vahvistimista, joissa on loistava soundi, joka ei ole minun soundini.

Minulla ei taida olla muita "trendihankintoja" kuin Bad Monkey a Jekyll&Hyde. BM onkin loistava - mutta vain boosterina tuottamaan sen yhden tietyn soundin. Jekyll&Hyde taas ei ollut minun juttuni yhtään.
Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö
vänkylä
12.02.2010 11:25:08
Jucciz: Vaikka ite sanonkin, tää on muuten itse asiassa todella kiinnostavaa ja viihdyttävää luettavaa: millä perusteella ja kenen innoittamana tyypit ovat päätyneet ostamaan sitä, tätä ja tuota.

Jatkakaa, toivottavasti tulee pitkä ketju! :)

Onko tässä havaittavissa pientä ironiaa erästä toista m-netin ahkeraa ketjujen aloittajaa kohtaan...?
doctrine
12.02.2010 12:24:24 (muokattu 13.02.2010 20:11:30)

Virhe tai tyhjä kirjoitus!
http://www.payloadband.info/
JCM
12.02.2010 12:32:14

Jäsen Ossi on soitellut niin miellyttävällä soundilla M.I.A. Bandmasterillaan, että semmoinenhan piti itsellekin laittaa. Kävin eräs lauantai luonaan testailemassa ko. kapistusta ja siinähän se päätös sitten syntyi.

Myöskin Ossiin ja Bandmasteriin liittyen hankin samanmoisen Whirwind Selectorin mikä Ossillakin on. Oikein näppärä spedu ko. vahvistimen kanssa.
Jucciz
12.02.2010 14:20:05
Klapp: ...ketjun aloittajan monivuotinen OCD-puffaus puri lopulta.

Tuskin se nyt suorastaan monivuotinen on ollut, kun omanikin sain vasta noin vuosi sitten. :) Hyvä pedaali toki, itselläkin edelleen käytössä.
Sensonic
12.02.2010 17:10:10
Joku jenkkikirjailija oli pari päivää sitten haastateltavana TV:ssä. Kertoi, että ei seuraa TV:tä, ei käy elokuvissa, ei lue toisten kirjoja jne. Eli ei seuraa mitään trendsettereitä.

Mulla taitaa olla vähän sama juttu noissa musiikkikamoissa. Mieluummin tykkään itse tutkia, mitä mistäkin saa milläkin rahalla ja onko se asiallista tavaraa. Jos on, niin sitten on tyytyväinen. Jos on taas lyönyt kätensä paskaan, niin on ainakin yhtä kokemusta rikkaampi.
Yngwie Malmsteen: "Some people say 'less is more'. That's bullshit. Less is less and more is more."
McNulty
12.02.2010 17:27:24
Sensonic: Joku jenkkikirjailija oli pari päivää sitten haastateltavana TV:ssä. Kertoi, että ei seuraa TV:tä, ei käy elokuvissa, ei lue toisten kirjoja jne. Eli ei seuraa mitään trendsettereitä.

James Ellroy. Kerrassaan mainio kirjailija.
The one who used to be known as bonecrusher
BigPapa
12.02.2010 17:44:13 (muokattu 12.02.2010 17:50:58)

Parissa Stratocasterissa on Lindy Fralin mikit jäsen Velsan kanssa käytyjen keskustelujen johdosta. 82 tai 83 JV Squier Stratocasterissa on Lindy Fralin VH:t ja Fender American Standard Stratocaster -87:ssa on Lindy Fralin Blues Specialit. Mjaa sitä kautta sitten alkoi myös kiinnostaa nuo Sola Soundin pedaalit, joita pari on tullut hankittua, Colorsound Overdriver Jumbo (Wide Box) -70 luvulta ja samoin Tone Bender (Narrow Box).

http://maihinnousu.net/dyn/gallery/f/1284.jpg

http://maihinnousu.net/dyn/gallery/f/1285.jpg
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
JuSu
12.02.2010 19:34:56 (muokattu 12.02.2010 19:40:50)
Hehe. Kun tätä ketjua katsoo vähän vinkeästi, niin voisi todeta, että kylläpä me kitaristit ollaan tavallisen tasapäistä porukkaa, kun uskalletaan ostaa vaan toisten suosittelemia kamppeita. Niitä sitten taas ostellaan sokealla luottamuksella, ku "jäsen nönnönnöö sano että on hyvetty ja silläkin on ja kylä lähtee".

Älkää nyt suuttuko. Tai suuttukaa vaan, sama se mulle on... =) Itekkin olen menny noihin Edition Tube ja OCD -ansoihin, kaipa jäsen Juccickhcelle noista voisi sitten antaa trendsetterin arvonimen. Kumpikaan vempele ei kauaa talossa pysynyt, ei noissa ole musta mitään keskinkertaista kummoisempaa. Mutta makuasioitahan nämä, sano se eräskin koira...

Tälle ketjulle vastineeksi voisi perustaa ketjun, jossa ruoditaan Mnetin yliarvostetuimmat kamppeet, ja kamppeet, joista pidät Mnetin raadin suosituksista huolimatta.

JuSu
Mitäs sulle kuuluu?
Artist
12.02.2010 19:53:25
Enpä ole hommannut mitään "mnet approved" tavaraa kenenkään täältä inspiroimana. Pitchblack viritin mulla tosin löytyy, mutta ostin sen jo aikoja sitten heti kun saataville tuli. Mielestäni muuten se Korgin vanhempi viritin on parempi.

Nimimerkin Jungleman muistan tosin kehuneen Effector 13 -pedaaleja (toki muutenkin kirjoittanut paljon hyviä kommentteja eri laitteista) ennen kuin itse niitä olin päässyt testaamaan/ostamaan.

Vaikka täällä hyviä kommentteja monista laitteista onkin, suurin osa kitarakamapalstan viesteistä taitaa kuitenkin koskea ihan muita vermeitä kuin niitä jolla soitan/jollaisia olen hakemassa. Mutta ei kai siinä, mieltymyksiä on monia.
"They tell me, but I tell them, I do it my way and I always will"
BigPapa
12.02.2010 20:10:42 (muokattu 12.02.2010 21:00:55)

Kun tätä ketjua katsoo vähän vinkeästi, niin voisi todeta, että kylläpä me kitaristit ollaan tavallisen tasapäistä porukkaa, kun uskalletaan ostaa vaan toisten suosittelemia kamppeita. Niitä sitten taas ostellaan sokealla luottamuksella, ku "jäsen nönnönnöö sano että on hyvetty ja silläkin on ja kylä lähtee".

Eipä se nyt ihan näinkään ole. Kyllä siinä silti omaakin researchia tuli ainakin omalta osaltani sen lisäksi tehtyä.
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
rheinone
12.02.2010 20:27:20
Voihan vittu mitä omahyväistä paskaa.

Eipä silti, tottakai frendien mielipidettä kyselen ja pane painoa kokemukselle itseäni kiinostavasta kitararomusta.
Töynävä
12.02.2010 20:30:35
Ibanezin J-Custom sarjan mahtavan laadun piiriin meikäläisen saatteli DZN. Ei o kertaakaan kaduttanut.
Caparisonit taasen esitteli osuvalla myyntipuheellaan p_ofony. Jälleen - ei kaduta.
Loput - PRS, Tom Anderson, Suhr, Music Man, Ibanez Jem/Universe - on ollut ihan omaa vikaa ja välillä on (lompakkoa) kaduttanut, mutta aina sinne on uusia lantteja saatu pohjalle raavittua.

Jäsen slx900 on saanut aikaan kovat kaasut Fractal Audion Axe Fx -vekotinta kohtaan, mutta edelleen EVH III on vankkumattoman kannatuksen kohteena.
Sujuvaa kauppaa: slx900, tiluttaja-pro, albero, DZN, JMT, tipi tuovinen, avantz, mattipar, Rakoni...
Ziggy Bubba
12.02.2010 20:57:54 (muokattu 12.02.2010 22:12:00)

Jäsen Nacher aikoinaan hehkutti miten hyvin 50-wattinen Orange Rockerverb toimii myös himavolyymeillä, eikä hän ollut väärässä.

Vahvarin sopivuus omiin hommiin oli just eikä melkein, eikä vain ton kotisoiton kannalta - simppeli kaks kanavainen ja todella monipuolinen mylly, josta irtoaa hieno kliini, modernia mättöä ja vanhemman koulun ruttua ja rutosti siltä väliltä. Kyseessä pitkälti oma "all-time" paras kitarakamasijoitus.

Noissa klipeissä on kaikkissa vaffarina RV50 (+Orangen PPC212 -kaappi) ja kaikki nauhotettu kerrostalokämpässä hiljasilla volakoilla:
http://maihinnousu.net/a/?artist_id=830
This Is Sonar Transistor...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)