Aihe: Yhden miehen vehkeet
1 2 3 4
pekkajau
09.03.2004 14:46:14
Olet niin oikeassa kuin vain olla voit!
Pirun hauskaa hommaa soittaa kurttua päin persettä ja ryypätä hyvien kavereiden kanssa noissa olosuhteissa!

Hyvien kaverien kanssa on välillä mukava ryypätä vaikkei ole edes kurttua mukana.
vanhami
09.03.2004 15:35:48
Hyvien kaverien kanssa on välillä mukava ryypätä vaikkei ole edes kurttua mukana.

No se, no se.

Antaa se kuitenkin eri aspektin puuhaan, kun on soittimia mukana. Viinakaan ei mee niin äkkiä päähän, kun ei ehi lappamaan niin nopeesti.

Olipa vaan hauskaa, kun pidettiin bänditorin tapaaminen tuossa vuodenvaihteen jälkeen. Vedettiin kuppendahlia ja soitettiin. Välillä oli orkesteri sen kokoinen, ettei porukassa ollut edes yleisöä ja jäseniä oli 5 eri orkesterista.

Voi helvetti, nyt alko suu napsaamaan.

Tulis jo perkele se kesä
Mika
Sertzo S
09.03.2004 17:32:14

Niin, eikä epävireisiä kitaroita, joita kukaan ei saa enää
vireeseen varsinkaan loppuillasta.
baron
10.03.2004 07:46:02

Ei COB,n kanssa voi ryypata ilman soittimia ja mutta ilman yleisoa pitaa olla.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group> Soitto kuulostaa hyvalta vaikka onkin loistavaa
Fred Riksberg
15.03.2004 08:18:03
Ei COB,n kanssa voi ryypata ilman soittimia ja mutta ilman yleisoa pitaa olla.

Tiiätkö että Ameriikassa tarkemmin sanottuna Hollywoodissa löytyy vastine teidän COB:illenne: Beverly Hills COB!
M.i.k.key
15.03.2004 11:19:08
Tiiätkö että Ameriikassa tarkemmin sanottuna Hollywoodissa löytyy vastine teidän COB:illenne: Beverly Hills COB!

Oho, täytyy varmaan lähteä tervehdyskäynnille. Jos ovat tylsiä kavereita ja niillä ei ole motiffeja niin pitää haastaa ne oikeuteen.
My name is Baron, M.i.k.key Baron
Anonymous-jazz
17.03.2004 02:35:11

Oltiin kerran aikanaan vuonna 2002 Marraskuussa Tampereen pajasaaressa intti-huttubändillä keikalla jonkun navigointiseuran pippaloissa.

Siellä oli meidän humppavetomme jälkeen joku oneman-band MIDIHANURIN kanssa. Oli helvetin jämäkkä ja toimiva meininki, vaikka se oneman MIDIHANURI meininki vähän poikia nauratti. Äijä veteli midihanurin kanssa tuttuja ikivihreitä biisejä ja taustat tulivat suoraan sekvensseristä. Hienot oli haitarisaundit yhdistettynä midillä strings mattoon. En sitten katsonut mitkä vehkeet sillä oli siinä midin kautta kiinni. Varmaan joku soltonin räkki ?

Vedettiin vielä vikaa huttusettiä kun se soittajamies siellä hanurin kanssa soitti mukana nurkassa :) Oli hänelle selvästi selkärangassa pässinlihaa nämä huttubiisien klassikot, tangot/valssit jne. kuten monelle muullekin pitkän linjan tanssimuusikolle.

Oli sillä oneman band ukolla kuitenkin kokonaiset kamat, mitkä vei yhden peräkärryllisen koteloita jne. vahvistimet, mikserit, mikrofonit, räkit, kaiuttimet.
jeppeq
17.03.2004 17:58:55
Oli sillä oneman band ukolla kuitenkin kokonaiset kamat, mitkä vei yhden peräkärryllisen koteloita jne. vahvistimet, mikserit, mikrofonit, räkit, kaiuttimet.

Paljolla pärjää aina..
isojussi
17.03.2004 22:27:07
...Oli sillä oneman band ukolla kuitenkin kokonaiset kamat, mitkä vei yhden peräkärryllisen koteloita jne. vahvistimet, mikserit, mikrofonit, räkit, kaiuttimet.

Pakkohan se on olla yhdelläkin ukolla riittävät vehkeet - jos sitä hommaa meinaapi tosissaan tehdä.
Osta mut - ma olen kaupan!
markkuv
23.03.2004 16:39:28 (muokattu 03.05.2004 16:56:34)

Jep. minulla on kohtuullisen tanakka Pa - samaa käytän sekä yksin, että bändikeikalla. Yhden miehen bändihän joutuu kuulostaakseen "hyvältä" toimimaan niin kuin bändikin, eli laadukas ja riittävän tehokas äänentoisto pitää olla, eihän se muuten kuulosta esiintymispaikalla hyvältä. Lisäksi yhden miehen keikkoja on myös tosi suurissa paikoissa, joten reserviä tehoissa pitää olla.

Peruskampe:

- Korg PA80
- Korg i5s
- Yamahan 800 watin aktiivisubbari
- Peaveyn 800 watin mikserivahvistin
- EV:n sx 200 yläpäät
- Akg:n headset laululle
KoskPaavo
24.03.2004 16:04:00
Ky-yyllä o-on , näin miehen pari kuukautta sitten.
Noista yhden miehen vehkeistä puheenollen mulla taas on koko ajan ollut semmoinen ideologia että kun on vähän roudattavaa niin tulee jonniimoisen "uusiopelimannin" olo, kun pistää äkkiä kioskin pystyyn ja kirnu käyntiin.
Soittaja selviää aina.
Mikko T.
24.03.2004 16:22:00

Mulla on noilla oneman-band/duo-keikoilla Yamaha Tyros ja EX5, sitte tietty PA-kamat. Tyroksen kompit on aika tiukkaa tuuttia, ei kovin ihmeellistä PA:ta tarvii ja silti kuulostaa isolta.
Pieru naurattaa aina.
MUUDI
24.03.2004 19:22:51 (muokattu 24.03.2004 20:22:52)
mää söisin mialummin matoja, kuin istusin kapakan nurkassa jonkun vidun urun takana yksikseni kyyläämässä ohikulkijoita....(tarkotettu.. juu tiijätte kyl...)
baron
24.03.2004 20:12:59

mää söisin mialummin matoja, kuin istusin kapakan nurkassa jonkun vidun urun takana yksikseni kyyläämässä ohikulkijoita.............

Kyllä meitä on joka junaan. Musta hauskin keikka on kun mä istun yksin pianon kanssa yleisön keskellä ja soitan just' mitä mua huvittaa (OK, se ei ole humppakeikka)
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group> Soitto kuulostaa hyvalta vaikka onkin loistavaa
Tankoprinssi
24.03.2004 21:16:43

Näkojään Pertsa esiintyy nykyään "taitelijanimellä" Markku V. Paljjasti itsensä vetämällä "purut nokkaan" poikien kommenteille.

Ps. Kahta en vaihda: Sukkia. Vai mitä Pertsa.
jeppeq
24.03.2004 22:03:14
että mitään tietämättömät/osaamattomat räkänokat puuttuu asiaan.

perhans.

juuri kun olin kirjoittanut noin 30 riviä kalustosta, jota "me harrastajat" kannetaan stagelle ja jolla huolehditaan että se yleisö kanssa kuulee hyvillä soundeilla sen mitä esitetään, niin tuli näppihäiriö ja koko jutska hävis bittimaailmaan..
Sen verran niistä, että sitä tavaraa on, laatumerkkejä ainoastaan ( R&H,Crest,Lexicon,Soundcraft,Fender,Warwick etc. ), on valoa ja tarvittaessa vaikka salimiksaaja.Rahallisesti ehkä lähemmäs 2 sataa mummoo uushankintahinnoin.Enpä o vaivautunut laskemaan.

Tyypit, kun hermostuu nettipalstan heitoista, ovat unohtaneet roudata mukanaan huumorintajun niitten muitten rojujen kanssa sinne keikkapakuun. Me muut MUUSIKOT, jotka enemän tai vähemmän osaamme jo suhtautua huumorilla turhaan vakavuuteen, olematta silti "kusipäisiä harrastelijoita", tai muuten vaan kerrostalokitaristeja, jotka tilasi juuri eilen tomannilta floytroysen ja kyllä kohta lähtee muute ! ( ei pahalla, musiikki on kaikille yhteinen iloinen asia !)

Mulla on tänävuonna tanssikeikkaa riittänyt jo 25v ja sitä riittää edelleenkin, ihan sillä samalla asenteella, että tehdään työtä yleisölle yleisön ehdoilla pitäen silti tiukasti omaa linjaa. Meidän tiemme ovat yhtyneet, vaikka "kaikkea ei aina oikein jaksa ymmärtää".

Olen siinä mielessä ihan noviisi, etten ole tehnyt kuin parisen tuhatta keikkaa, mutta uskon tietäväni jo jotain, miksi siellä ollaan ja mitä tekemässä. Nuhaa mulla ei ole ainakaan nyt, joten en liene ed. "taiteilijan" tarkoittamaa räkänokka joukkiota.

Joskus aiemmin, kun vielä myin muitakin esiintyjiä pudotin automaattisesti ns. hankalat tapaukset pois listoilta yhteistyökyvyttömyyden tai sen vaikean tavan vuoksi. Näissäkin asioissa suositaan maalaisjärkeä.

Multa saa koukkuja, jos meni liikaa herneitä/palkoja nenuun joillekin.

Minunkin mielestäni tanssimusiikkipalstalle tulisi hyväksyä vain ne tyypit, jotka omaavat myös tanssimuusikon työssä väliin tarvittavan paksun selkänahan... Täällä on kyllä upeita herroja muutama, kiitos Teille siitä, että väliin viledaa tarvitaan näytön pyyhkimiseen huumoripläjäyksistä !!

taas meni osin ohi aiheen.
Tankoprinssi
24.03.2004 22:29:13

Jes! Mutta se jäi vaivaamaan kun sanoin sua "pojaksi". MarkkuV (alias Kortti Perhonen) se niistä räkänokista puhui. Tosin jos sulla on 25 v keikkakokemus, niin itsekin jo "ikämiehenä" (eka keikka 30 v sitten) pidän kohteliaisuutena jos kutsutaan pojaksi.
Mutta pitää tietysti muistaa, että nää yhden miehen "bändin" hemmot ei ehkä oo oppinut kestämään tätä normaalia muusikkohuumoria, kun kertoivat "vitsejä" ja "herjoja" vaan itsekseen.
Antakaamme se heille anteeksi. Itse tosin en ole vieläkään toipunut siitä kapakkareissusta kun mainoksessa luki, että Tiina-Irmeli yhtyeineen ja paikan päällä väänteli yksi "käärmehameeseen" pukeutunut leidi ja nurkassa "tökötti" se "orkesteri", eli one man band. Huijausta sanon minä mutta se suotakoon heille (tää olikin amatöörin mielipide, jonka mielestä bändiin tarvitaan vähintään 3).

Mulla on muuten nuha, koska mun pieru ei haise.
jeppeq
24.03.2004 22:51:25
Mulla on muuten nuha, koska mun pieru ei haise.

jouv vei !! loihe lausuma tuo mieleen noin klo 5.12 tunnelman keikka-bussissa matkalla sieltä tänne, kun ei tuu vaikka kuinka yrittää..kaikkensa antaneena joutuu tyytymään pelkkään tuhnuun..

poika mää oonkin, ny tulee vasta 38, mutta aloittelin jo 13v. eiks se siitä tu ?

missäkohtaa suomee vaikutat rinssi ? ( tollanimellähän saa tonnin lisää rahaa ja keikan galaksiin turkuu.. )
KoskPaavo
24.03.2004 23:03:12
Näissä "yhden-miehen -bändeissäkin " on sellaisiakin jotka osaa "oikeastikin" soittaa ja sitten on sellaisia jotka tyrkkää korpun koneeseen ja painaa play-nappulaa.Väitän kuuluvani ensinmainittuihin.
Soittaja selviää aina.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)