Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Missä rakentaa kitara Helsingissä?
1
tele09
11.02.2010 23:38:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi,
 
olisin halukas aloittamaan sähkökitaran rakentamisen, mutta työkalut ja tilat puuttuvat..
 
Eli missä Helsingissä olisi tilat ja työkalut kitaran rakennusta varten? Voisin myös maksaa jos pitäisi..
 
Myös vinkit kitaranrakennus-kursseille tervettulleita..
 
Kiitos neuvoista!
 
Little Savage
12.02.2010 08:36:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Työväenopistoilla on kitaran rakennus kursseja mutta niille voi olla kova kysyntä helsingin seudulla.
 
ÄÄ TÄKÄ TÄKÄ TÄKÄ TÄÄ. Anna sakkoa saatana.
probus
12.02.2010 15:19:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soitinrakennuskurssi lienee paras vaihtoehto, jos ei omia tiloja ole.
 
Nikkariverstas on myös hyvä paikka. Kalliiksihan se tulisi tuolla koko kitara rakentaa, mutta jos on joku oma työtila missä tehdä suurin osa työstä, niin vaativammissa ja erikoistyökaluja (esim. harvinaisia poranteriä tms.) vaativissa hommissa tuo on hyvä vaihtoehto omien laitteiden hankkimiselle.
 
http://www.espoo.fi/default.asp?pat … 11866;11703;11742;11848;11849;42930
 
HeNe.334
12.02.2010 16:04:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä rakensin viimeisimmän kitarani kansalaisopiston viikonloppu
kurssilla silleen että päivässä oli 8 tuntia aikaa ja sain kaikki muut
paitsi loppuhionnan ja lakkauksen tehtyä.
 
Ei se ole viellä pilalla
Little Savage
13.02.2010 11:59:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

probus: Soitinrakennuskurssi lienee paras vaihtoehto, jos ei omia tiloja ole.
 
Nikkariverstas on myös hyvä paikka. Kalliiksihan se tulisi tuolla koko kitara rakentaa, mutta jos on joku oma työtila missä tehdä suurin osa työstä, niin vaativammissa ja erikoistyökaluja (esim. harvinaisia poranteriä tms.) vaativissa hommissa tuo on hyvä vaihtoehto omien laitteiden hankkimiselle.

 
Heh, juttelin yhden kaverin kanssa joka rakensi kitaroita Espoon Nikkariverstaalla. kysyin että paljonko maksaa kitaran teko. Kaveri vastasi ettei ajattele koko asiaa.
 
Mä olen käyny siellä pajalla vaan höyläilemässä ja porailemassa. Hintaa ei tule paljon kun kaiken tarvittavan ehtii alle tunnissa tehdä. Jyrsimet jä käsityökalut multa löytyy itseltä ja kellaritila jossa voi sotkea.
 
ÄÄ TÄKÄ TÄKÄ TÄKÄ TÄÄ. Anna sakkoa saatana.
justus5
13.02.2010 21:45:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Little Savage: Mä olen käyny siellä pajalla vaan höyläilemässä ja porailemassa.
 
Jokunen vuosi sitten Nikkariverstaan listahinnat olivat kyllä täysin suuntaa-antavia ja varsinainen tuntiveloitus sitten sovittiin molempia osapuolia tyydyttäväksi aina illan lopuksi. Näin siis omakohtaiset kokemukset ko. paikasta.
 
Mitä tulee noihin työväenopiston soitinrakennuskurssien tungoksiin niin aiemmin olen muiden sanomisista ja kirjoittamisista ymmärtänyt, että uusien naamojen on hankala päästä kursseille sen takia, että ns. "ikimiehet" saavat nimensä seuraavan kurssin listaan jonon ohi aina edellisen loputtua. Näin ollen jäljelle jäävällä muutamalla paikalla on tietenkin kysyntää.
 
Nyt kun itse on reilun kuukauden vastaavalla kurssilla penkkiä kuluttanut, niin täytyy kyllä allekirjoittaa homma täysin - kurssin 15 aloituspaikasta peräti 11 on tainnut mennä konkareille.
 
Remember to rebel against authorities, kids!
Kämis
14.02.2010 08:42:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse ilmoittauduin tavalliselle puutyökursille Espoon työväenopistossa viime syksynä. Ei siellä muita soitinrakentajia tai soitinrakennustaitoisia ole mutta onhan isot sähkötyökoneet ja tavalliset käsityökalut, jossei niitä itse ole haalinut.
 
samipa
16.02.2010 01:20:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täällä palstalla on myös joskus ollut puhetta lähikoulujen veistoluokista, joihin voisi joillakin suhteilla tai hyvillä käytöstavoilla päästä puuhailemaan omia juttujaan.
 
-Sami
 
ATIA
27.04.2010 20:53:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisiko tuosta apua, joskus muistaakseni joku mainitsi tuon paikan http://www.horisontti.net/fi/pajat/puupaja.html
 
T: at
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «