zahmbba 12.02.2010 00:38:04 | |
---|
|
pekezu 12.02.2010 01:49:25 | |
---|
Hommasin levyn kirjaversion paikallisesta prismasta. Kolisee aika tykisti. Väittäisin, että tähän mennessä ei ole tainnut yksikään levy kuulostaa heti alkuunsa näin kimakalta. Katsotaan miten käy, meneekö UKK:sta ohi. Positiivista oli huomata, että Rajan siistitystä meiningistä ollaan siirrytty tekemään vähän rosoisempaa jälkeä. Tämä levy palautti kieltämättä Rajan jälkeisen lievästi pettyneen tunnelman taas plussalle ja taidan ilomielin raahautua orkesterin keikoillekin. Lisäksi Jäteputkiaivot antaa tällaiselle entiselle grindifriikille kovasti intoa ja pontta kuunnella levyä. Kummasti koskettimetkaan ei tällä levyllä häiritse. Ehkä siksi, että ne saundaa osassa biiseistä hieman Strapping young ladille, joka ei ole ollenkaan huono asia. "Kiireessä ei tule kuin kusipäisiä lapsia." |
Natrug 12.02.2010 02:17:46 | |
---|
itkettää. Virhe! Liian natsi forum policy kirjoitusten mitan suhteen. Bilsanopettajat ja heidän muistisääntönsä....
"[22:50] Heetteri: 'Sympaattinen sykähdyttää - parasympaattinen paskattaa'." |
Rhapa 12.02.2010 07:48:08 | |
---|
zahmbba: Alkaa haiskahtaa off-topicille. Mutta ymmartaakseni ei ihan hetkeen ole ollut tapana talla tapaa pyryttaa taallapain. Se on sitä ilmaston lämpenemistä. gigity gigity |
BobHope 12.02.2010 09:51:46 | |
---|
Tämähän on ihan hauska levy :D Niin riffeille, kuin laulusuorituksillekin tuli repeiltyä hyvässä mielessä. Oikein pirteää ja toisaalta ahdistavaakin menoa. Soundeista tykkään kyllä, syntikatkin saatu ujuttettua messiin ihan toimivasti. Stam1nassahan nuo soolot on aina ollu tollasta mitäänsanomatonta pilitystä, omalla tavallaan toimivaa tyylitajutonta shittiä. Tää levy ei nöyristele kenellekään. |
xulu 12.02.2010 10:33:29 | |
---|
Rhapa: Se on sitä ilmaston lämpenemistä. Niin se näkyy ainoastaan lämpötilan nousuna. the purity of German electronic music |
Rhapa 12.02.2010 10:35:53 | |
---|
xulu: Niin se näkyy ainoastaan lämpötilan nousuna. Epäilemättä kaiken voi kääntää puhumaan asian puolesta. Sinänsä aika surkuhupaisaa touhua. Its only human. Stam1nasta en ole koskaan digannut mutta uusi avautuu pikkuhiljaa sitä kuunnellessa. Taidokasta soittoa. gigity gigity |
xulu 12.02.2010 10:39:28 | |
---|
Rhapa: Epäilemättä kaiken voi kääntää puhumaan asian puolesta. Sinänsä aika surkuhupaisaa touhua. Its only human. Juu, eiköhän tää ollu tässä. the purity of German electronic music |
Disposable 12.02.2010 11:38:01 | |
---|
Hrrr. Kylmät väreet Eloonjääneen lopun "Ja kun meri kutsuu, minä kuuntelen"-huudosta. Eihän tämmöisiä nyt normaalit kuolevaiset voi tuottaa. "PS. Kirk on ihan hyvä kitaristi!" -EVH |
CPU 12.02.2010 11:43:00 | |
---|
Rhapa: Epäilemättä kaiken voi kääntää puhumaan asian puolesta. Sinänsä aika surkuhupaisaa touhua. Its only human.
/palmface K. http://www.therepublicofdesire.net/
http://www.myspace.com/protectorateindustrial |
Deep Shadow 12.02.2010 12:14:03 | |
---|
En ihan hirveän montaa kertaa ole ehtinyt vielä kuunnella, ajatuksen kanssa en vielä oikeastaan kertaakaan, mutta Eloonjäänyt on ehkä tämän levyn hienoin biisi. Sen sijaan pohdin sitä, onko tämä kuitenkaan kaiken sen suitsutuksen ja ylistyksen tasoinen, jota kriitikoiltakin on sadellut. Hyvä levy siis, mutta en tiedä nouseeko tämä jotenkin niin paljon muita ylemmäs että olisi aihetta puhua vuosituhannen kovimmasta heavy-levystä... "Evoluutio jää / vain ihminen häviää / ei meitä ollut syytä säilyttää". Loppujen lopuksi yksinkertainen sananparsi, mutta tuossa ollaan totuuden jäljillä. Valitettavasti. "Piristypä nyt, pahin on vielä tulossa." - Philander Case Johnson |
Ihan kivaa jytinää. Kyllä tää Rajan voittaa. Ja debyytin, sitä en pysty kuuntelemaan ollenkaan. Atlantiksen ensimmäinen puolisko on melkeinpä täyttä timanttia, mutta sitten meno lörpsähtää harmillisesti Elämän tarkoituksen kohdalla. Viestintuojan kertsi on aivan järkyttävän huono. Samoin Rikkipään kertosäe on levyn tympeintä antia. Tsunami on kokonaisuutena vähän körsö. Levyn päättävä sinänsä makoisa nimibiisi tavallaan paljastaa kokonaisuuden ongelman: levyn tarina ei kanna koko albumin mittaa ja intensiteetti häviää kohellukseen. Eeppinen lopetusraita tuntuu irralliselta alun ekokatastrofitunnelman kadottua. Sellainen fiilis tulee, että ikään kuin kaikki sanottava puhallettaisiin ulos levyn kolmen - neljän ensimmäisen kipaleen aikana. Musiikillisesti ja ekologisesti. On tää silti enempi hyvä kuin huono. 3 nakkia. PROG OUT WITH YOUR FROG OUT |
CanYouStayStill 12.02.2010 12:57:24 (muokattu 12.02.2010 13:39:51) | |
---|
Kylläpä pojat pisti kovan levyn pihalle. Eroa edellisiin on musiikillisesti, mutta parempi vain, ettei kaikki ole samanlaisia. Pitää vielä kuunnella muutama kerta lisää, jotta voisi luoda tarkemman mielipiteen. Edit: Viimeisen atlantiksen alkupuolisko tuo mieleen Tehosekoittimen Kaukaiselle rannalle -biisin. |
Viui 12.02.2010 14:08:42 | |
---|
Nyt oon tätä kuunnellu jo sen verran, että on tää kuitenkin aikas hyvä. Kuitenkin UKK on parempi. VA:n huono puoli on siinä, että jotkut vähän heikommat jutut laskevat biisien tasoa. Esim. Kertsit ovat huonompia kuin aiemmilla levyillä. Huomasin muuten äsken noitten muitten levyjen sanoituksista pari juttua, mitkä oon aina ennen ajatellut ihan eri taval. Koe Murhan oon käsittäny jotenkin Testi Murhana, enkä murhan kokemisena. Susi-Ihmisessä sanat: yksi laumasta miettii: "Se en onneksi ollut minä, jos koskaan kotiin päästään, ketkä meistä ovat hengissä?" oon aina ajatellu muotoon: yksi laumasta miettii, se en onneksi ollut minä "jos koskaan kotiin päästään, ketkä meistä ovat hengissä?" |
Räkkipeli 12.02.2010 14:23:47 (muokattu 12.02.2010 14:25:31) | |
---|
villasukat: Koe Murhan oon käsittäny jotenkin Testi Murhana, enkä murhan kokemisena. Susi-Ihmisessä sanat: yksi laumasta miettii: "Se en onneksi ollut minä, jos koskaan kotiin päästään, ketkä meistä ovat hengissä?" oon aina ajatellu muotoon: yksi laumasta miettii, se en onneksi ollut minä "jos koskaan kotiin päästään, ketkä meistä ovat hengissä?" Koe Murhahan olisi yhteen jos se tarkottaisi testimurhaa? En nyt muista tarkkaan mistä siinä laulettiin, mutta itse luulisin että tarkottaa murhan kokemusta. E: Niin ja onhan siellä lopussa tämmöinen teksti: "On helppo todeta itsensä erilaiseksi jos ei ole kokemusta". Ja sit voi tietenki miettiä, että kumpaa tarkoitettiin Susi-ihmisessä. Kumpi on "kieliopillisesti" ja muutenkin fiksumman kuuloinen. :) Ensimmäinen minusta. "Foorumeiden pahimpia trolleja on ne, jotka osaa ja tietää paljon, mutta esittävät mielipiteensä faktoina." -IJarro |
Viui 12.02.2010 14:39:35 | |
---|
Räkkipeli: Koe Murhahan olisi yhteen jos se tarkottaisi testimurhaa? En nyt muista tarkkaan mistä siinä laulettiin, mutta itse luulisin että tarkottaa murhan kokemusta. E: Niin ja onhan siellä lopussa tämmöinen teksti: "On helppo todeta itsensä erilaiseksi jos ei ole kokemusta". Ja sit voi tietenki miettiä, että kumpaa tarkoitettiin Susi-ihmisessä. Kumpi on "kieliopillisesti" ja muutenkin fiksumman kuuloinen. :) Ensimmäinen minusta. Niinhän se olisi, mutta jotenkin oli jäänyt päähän sellainen vaikutelma, että se olisi testimurha. Katoin levyn kansivihosta, niin Susi-ihmisessä se oli nimenomaan toi ensimmäinen vaihtoehto. Jotenkin ajattelin sen niin, että oli onni, että biisin henkilö ei ollut menettänyt toivoaan, siitä että selviäisi hengissä. Vähän hankala selittää, mutta kuitenkin. |
d3monilaama 12.02.2010 15:36:07 | |
---|
On tämä kyllä kova levy. Ehdottomasti menee Rajan ohi jo nyt. Verrataan UKK:hon sitten pidemmän sulattelun jälkeen. Kovimmat kipaleet taitaa tällä hetkellä olla Maalla, merellä, ilmassa; Jäteputkiaivot ja Eloonjäänyt. Ensimmäisellä kuuntelukerralla, ja hieman vieläkin, Elämän tarkoitus kummastutti. Ihme pophippiduuririffi. Kaiken kaikkiaan todella rautainen lätty, muutama biisi nousee esiin, mutta yhtään huonoa ei ole joukkoon eksynyt. Soundeista tykkään paljon. Ja niistä Pexin sooloista. Herralla on kyllä hyviä sooloja, kuten aikaisemmin mainituissa Muurissa ja Luovassa hulluudessa. On tällä uudellakin, ainakin Maalla, merellä, ilmassassa (hieman hankala taivuttaa). Tämäkin, kuten kaikki Stam1nan albumit, vaatii muuta musiikkia hieman enemmän sulattelua ja kuuntelua auetakseen, joten lopullista tuomiota ei voi vielä antaa, mutta jo tällä kuuntelulla voi sanoa ne kolme sanaa, jotka eivät ole kadonneet: on se kova. Menes nyt siitä ryyppäämään, ennen kuin masennut niin pahasti, ettei edes viinakaan enää auta. |
Booombox 12.02.2010 15:41:56 | |
---|
Stam1nalla on kyllä helvetin hyviä noita sanaleikkejä lyriikoissa. Pakkolasku = Ihmisten leveän elämän takia maksettava pakollinen lasku siellä lopussa sittenkun tsunamit iskee rantaan. Vähän hävettää että tajusin sen mitä se rikkipää oikeasti tarkottaa vasta monen kuuntelukerran jälkeen. Get your money for nothin' Get your chicks for free |
besamme 12.02.2010 16:47:28 (muokattu 12.02.2010 16:49:35) | |
---|
Joo, meikän mielipide muuttui kyllä totaalisesti keskiviikosta. Kahden kuuntelukerran jälkeen läks toimimaan kun hirrvi. Parhaiten päräyttävät tähän mennessä ainakin viis ekaa rallia + tietty eloonjäänyt, joka on niin kaunista että. Ja koko ajan tuntuu paranevan, kun nonstoppina pyörittelee. Sanotuksetkin sulautuvat nätisti osaksi kokonaisuutta. Että noinhan niitten kuuluukin olla. Rentoa, luovaa, luomua & viihdyttävää paskaa! |
something 12.02.2010 17:35:25 (muokattu 12.02.2010 17:41:53) | |
---|
Iski nyt toisella kuuntelukerralla. Sain vasta tänää kun cd.onin tilaus saapu vasta nyt. On kova. Siis aivan prkln kova. S.O.S, Maalla, merellä, ilmassa ja Rikkipää on parhaat. Jossain biiseissä tosin liikaa ihmeshittiä mutta ei se aikasemmillakaan levyillä ole ongelmaksi muodostunut. Tarpeeks kuuntelua vaan. Iskee kyllä kovaa. Tuli kyllä viluväreet ku SOS lähti siittä soimaan. Se oli vaan niin toimiva. Ja siinä täpinöissään, kädet tärräten, hyvä kun ei levyke kädestä tippunu ku sitä sinne laitteeseen asettelin. Sanon vielä, perkeleen kova. E: Video tosin minusta aika kuraa. I don't care what mama don't allow I'll play my guitar anyhow. |