Aihe: Amp Maker kitit
1 2
AleksiS
11.02.2010 16:30:33
Moro,

se WF-55 on hyvä projekti ekaksi vahvariksi. Tein itse viime vuonna Ampmakerin muuntajilla ja turret boardilla hyvinkin saman tyylisen vahvarin. Noissa "Champeissa" on todella hyvät puhtaat soundit, ainakin Stratolla on täysin meikäläisen makuun.

Kuinka monta kittiä muuten yhteensä tilasitte tuolta Ampmakerilta?

-Aleksi
zzy
11.02.2010 16:41:32
AleksiS: Moro,

se WF-55 on hyvä projekti ekaksi vahvariksi. Tein itse viime vuonna Ampmakerin muuntajilla ja turret boardilla hyvinkin saman tyylisen vahvarin. Noissa "Champeissa" on todella hyvät puhtaat soundit, ainakin Stratolla on täysin meikäläisen makuun.

Kuinka monta kittiä muuten yhteensä tilasitte tuolta Ampmakerilta?

-Aleksi

Terve,

Äkkiseltää ku laskin niin 29 kittiä. Lisäksi jokunen muuntaja ja kotelo oli listalla. Omaani odotellessa :)
Twinkle
11.02.2010 17:09:32 (muokattu 11.02.2010 17:10:43)
AleksiS: Kuinka monta kittiä muuten yhteensä tilasitte tuolta Ampmakerilta?

30 kittiä. 3 kappaletta WF-55, 19 kappaletta SE-5a ja 8 kappaletta PP18-kittejä.

arvoa tilauksella oli joku 5200 puntaa ennen alennuksia.

EDIT: tarkka arvo: 5 268,50 puntaa, rahdit maksoi jonkun 450 puntaa.
Vousku
12.02.2010 10:17:57

Olen yksi noista 19:sta SE-5a:n tilaajista, ja se on nyt kohta viikon ollut tutkailtavana ja räpellettävänä. Joo teen madellen, mutta siihen on syyt ja tarkoituskin.

Jokatapauksessa on pakko kehua, että on todella hyvä kitti ja ennenkaikkea miellyttävä rakentaa. Ohjeet on tosi selkeät ja hyvin kuvitetut. Voin suositella kyllä ainakin tekemiseksi, soundista ei vielä tietoa, mutta pikkuhiljaa, pikkuhiljaa..
Tä?
miksaa
16.02.2010 15:08:37
Minkäslaista elementtiä/kaappia SE-5a:n rakentajat on ajatelleet laittaa vehkeen perään? Itseäkin tuo SE-5a kiinnostaa ja siksi kyselen...
"Ruuvaa, väännä, säädä, hinkkaa, tee! "
Tuomoo
16.02.2010 22:48:24
miksaa: Minkäslaista elementtiä/kaappia SE-5a:n rakentajat on ajatelleet laittaa vehkeen perään? Itseäkin tuo SE-5a kiinnostaa ja siksi kyselen...

Siinäpä vasta pulma. Mulla tuossa nurkassa könöttää tuo Blackstarin mini-stack niin jos siitä lainais alkuun yhen 10" kaapin siihen alle. Mutta joku 212 kiinnostais, aattelin ehkä V30:llä yrittää. Saas nähdä.
Seba
16.02.2010 23:53:59

Tuomoo: Itekin kyllä yllätyin näistä ohjeista, on kyllä todella korkeatasoiset ohjeet. Ikinä en oo vahvistinta rakentanu ennen, enkä oo muutenkaan vahvistinten kans leikkiny muuten kuin soittaen, mutta tämä vaikuttaa kyllä aika hyvältä kohteelta aloittelijan rakentaa. Jospa sen saisi ens viikolla kasaan.

Joo tää oli kiva laite tehdä, ja jopa minä sain sen kerralla kasaan 3 illan aikana.

Soi kauniisti ja lujaa. Kotitarpeisiin ehkä turhankin lujaa :)
Ehkä..

Tai siis tuon PP-18 mallin.

Tuon näköinen tuli sisältä:
http://i2.photobucket.com/albums/y48/Sebarator/amps/jotain023.jpg

Koteloitahan nuo tarvii, siis tällainen on tekeillä, kuvassa raakapuinen ilman hiontoja, siistimisiä ja mitään pintakäsittelyitä vielä.

Tummenee hieman tuosta wenge öljyttynä.
http://i2.photobucket.com/albums/y48/Sebarator/amps/koteloi012.jpg

http://i2.photobucket.com/albums/y48/Sebarator/amps/koteloi011.jpg

Toistakin aloin tekemään ovangolista tuollaiselle 5W versiolle, mutta enklannista saatujen tietojen mukaan kontrollien piti olla samanlevyisen kummassakin, mutta eipäs ollutkaan ja nyt tuota etuaukkoa pitää suurentaa, tai tehdä uusi.

Ovangol tummenee reilusti tuosta viimeisteltynä:

http://i2.photobucket.com/albums/y48/Sebarator/amps/koteloi020.jpg

http://i2.photobucket.com/albums/y48/Sebarator/amps/koteloi017.jpg
miksaa
17.02.2010 00:13:17
Erinomaisen komeita koteloita Seba. Olet tehnyt niitä useammankin ;)

Miltäköhän kuulostaisi Celestionin G12H30 Heritage tuon SE5A:n jatkeena? Yhdellä elementillä, combona...Suolainenhan tuo elementti on hinnaltaan enkä tiedä sitten paljonko siinä on mojoa hinnoittelussa.
"Ruuvaa, väännä, säädä, hinkkaa, tee! "
Seba
17.02.2010 00:18:13

miksaa: Erinomaisen komeita koteloita Seba. Olet tehnyt niitä useammankin ;)

Miltäköhän kuulostaisi Celestionin G12H30 Heritage tuon SE5A:n jatkeena? Yhdellä elementillä, combona...Suolainenhan tuo elementti on hinnaltaan enkä tiedä sitten paljonko siinä on mojoa hinnoittelussa.

Vinkkinä että kimppahuoneessa on käynnissä weber-kimppa josta saa niin hyviä, kuin budjettimallinhyviäkin elementtejä :)
efunkelist
19.03.2010 14:59:12

Joo no menipä taas aikansa sitten että sai jotain valmiiksi mutta just otin ekat jamittelut irti WF-55 vahvistimesta.

Nyt on PUHDAS ja DYNAAMINEN putkisoundi, just sellane mitä oon hakenu. Harmi että mun iso-subi-cabi on aika tumppusoundinen mutta kyllä nyt kelpaa soitella. Viimeksi kun katoin kelloa se tais olla tunnin verran vähemmän.

Koitan ens viikolla saada jotain ääntä ja kuvaa jakoon...
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
B-tone-flat
19.03.2010 16:53:56
Sama täällä. Nyt mutaman päivän ollut PP-18 läjässä. Lopussa tuotti ongelmia hot-input, surisi vaan. Oli se vastus mennyt sököksi kolvatessa ilmeisesti. Hain uraltonesta uuden ja rupes toimimaan. Testiajossa mulla on cabinettina HB g212 johon pistin parin Greenbackejä. Treeniksellä odottaa sitten marsun 1965a jossa pari V30:ä. Niin, ja koko paketin pisti läjään mun 15 vuotias kundi. Itse toimin vaan "työnjohtajana" ja suomensin vaikeampia kohtia ohjeista.

Seuraavana olis sitten varmaan medium nuppikotelon tilaus Chrisiltä ellen sitten innostu itse sitä väsäämään..
This is what you want, This is what you get!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)