Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Potikka kytkimen tilalle?
1
jaripat
12.02.2010 10:16:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko tietoa/kokemuksia?
 
Miksei kaksmikkisessä kitarassa voisi olla mikkikytkimen tilalla potikkaa? Potikalla vois blendata esim kaulamikin oheen snadisti tallamikkiä. Mä kerran kokeilin tätä pikaisesti ja musta se vaikutti toimivalta. En tosin soitellut pitempään, kunhan vaan kokeilin. Kytkentähän on helppo; mikkien outputit potikan laidoille ja keskeltä eteenpäin. Ajatus tuli lähinnä siitä, että olis mahd vähän kytkimiä ja potikoita skebassa. Onko kokemuksia? Tietoa? Perusteluja?
 
Nimim "laita snadisti dolbya"
 
päänahka
12.02.2010 12:52:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jaripat: Kytkentähän on helppo; mikkien outputit potikan laidoille ja keskeltä eteenpäin.
 
Ei toimi noin. Pitää olla stereopotikka, jonka keskinastoihin mikit, ja laitoihin maa ja output, vastakkaisiin päihin eri puoliskoille. Bassoillahan tuo on ihan peruskäytäntö. Voishan se kitarallakin olla ihan kiva joskus, mutta jos pitää valita, niin tykkään enemmän tuosta kytkimestä ja kahdesta volumesta.
 
Työ norjat, Zorron yöstä nouskaa.
fox
12.02.2010 13:22:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katso tuolta "50's mod" -säikeestä se sinne postaamani kuvalinkki.. Tuolla tavoin kun kolvaat ne volapotikat, onnistuu vallan hyvin molemmat päällä-asennossa se "snadisti kaulamikkiä"-blendaaminen, eikä kaulamikin volapotikka vaikuta siihen tallamikin volaan. Eli ei pistä sitäkin hiljaiseksi, vaikka kääntäis kaulamikin volat kiinni kokonaan.
On olemassa kitaroitakin, joissa on tuollainen kuvaamasi johdotus, ne vaan eivät ole olleet niin "käytössä mukavia" ja osaan niistä onkin myöhemmin modattu blendipotikan tilalle tavan 3-asentoinen mikkiswitchi.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Simo78
12.02.2010 13:25:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun kakkoskeppiin J.Salo duunasi kaulamikin puolituksen toiseen tonepotikkaan(toisesta tuli mastertone), ihan kiva systeemi ja parempi noin kuin että ois puolitus tehty erillisellä kytkimellä... Toi blendaussysteemi voi olla ihan hyvä, tiedä sitten oisko mun käyttöön kuitenkaan mitään hyötyä.
 
fox
12.02.2010 13:32:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Simo78: Toi blendaussysteemi voi olla ihan hyvä, tiedä sitten oisko mun käyttöön kuitenkaan mitään hyötyä.
 
Ihan sanoisin, että jos vallankaan ei itse tee modauksia, kannattaa harkita vallankin suuremmissa "rojekteissa" että onko se ko. modaus itselle kuinka tarpeellinen ja hyödykäs, vaikka se jossain jonkun käytössä "vaikuttaa kivalta".. =)
Kun se kitaraseppä siit kumminkin jotain velottaa.. Sen verran taustoja, että pari-muutama Page-modausta tullut tehtyä (ja sitten myöhemmin palautettua) kun toimeksiantaja on meinannut, että vois olla kiva ja hyödykäs, mutta sitten ei ole ollutkaan niin käytännöllinen syystä tai toisesta. Mutta modattua tuli, koska se oli mahdollista, ja vaikutti monipuoliselta... Totta kai se onkin monipuolinen, mutta jos ei sillä ole sitten sen suuremmin käyttöä... =)
 
Tää näkemys ihan vaan sen "loppukäyttäjän" kannalta, tietenkin se rakentajaseppä mieluusti tekee!
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «