Aihe: Paramoren signeerama 72' Telecaster Deluxe meni halvalla?
1 2 3 4 5
Simo78
11.02.2010 22:29:56 (muokattu 11.02.2010 22:33:18)
JCM: Ysärillä lähti paha paha alamäki. Valitettavasti.

Totuuksia mitkä pitävät paikkaansa vain ja ainoastaan sun päässäsi. Valitettavasti. Moni muu on varmaan kanssani samaa mieltä, joille Nirvana, Faith No More, Pearl Jam, Therapy? jne. on se juttu mistä kiinnostus musaa kohtaan heräsi. Jos multa kysytään, niin juuriki se kasari on sitä musiikin alennusta tilaa... Mitään yhtä totuutta kun ei vaan ole olemassa...

Ja miten hemmetissä pari vuotta pinnalla kellukkeiden varassa pulikoinut bändi olisi voinut mitään statusta saada oikeasti? Tottakai nykypäivän 15v. silmissä, mutta niillehän muutenkin tarjotaan kertakäyttökamaa jolla on status niiden silmissä just max. muutaman vuoden ajan ja sit se iloisesti unohtuu.

Onhan tää kyseinen bändi tehnyt jo kolme levyä ja mistäpä sitä tietää kuinka pitkää porskuttavat...
McLeach
11.02.2010 22:33:17
Simo78: Toi mitään uutta ole, ihan yhtä rajoittuneita me fossiilitkin ollaan.-). Osa ei vaan suostu tätä myöntämään. Mun mielestä parasta blackmetallia on Ajattara ja Itse levy! Ja jos multa kysytään, niin ei rappi ole musaa...

...hmm, kyllähän siellä rapbiiseissä aika usein kyllä musiikki soi taustalla. Se on taas eri asia että onko räppääminen laulua ;)
Simo78
11.02.2010 22:34:44
McLeach: ...hmm, kyllähän siellä rapbiiseissä aika usein kyllä musiikki soi taustalla. Se on taas eri asia että onko räppääminen laulua ;)

Tai pitääkö sitä umbtsipumbtsia musiikkina;-)
McLeach
11.02.2010 22:37:37 (muokattu 11.02.2010 22:38:25)
Simo78: Tai pitääkö sitä umbtsipumbtsia musiikkina;-)

kyllähän sieltä 90 luvun alun gangsta meiningistäkin jo kitaraa löytyy, ei ehkä siinä perinteisessä rokkimielessä, mutta ei kai sen tarttekaan
Jucciz
11.02.2010 22:39:13 (muokattu 11.02.2010 22:39:36)
Simo78: Totuuksia mitkä pitävät paikkaansa vain ja ainoastaan sun päässäsi. Valitettavasti. Moni muu on varmaan kanssani samaa mieltä, joille Nirvana, Faith No More, Pearl Jam, Therapy? jne. on se juttu mistä kiinnostus musaa kohtaan heräsi. Jos multa kysytään, niin juuriki se kasari on sitä musiikin alennusta tilaa... Mitään yhtä totuutta kun ei vaan ole olemassa...

Nirvana ja FNM perustettiin 80-luvulla. FNM:n King for a Day on yksi parhaita levyjä koskaan. Pearl Jam ois varmaan paikka paikoin ihan hyvää jollain muulla laulajalla - Eddien takia ei vaan pysty kuuntelemaan. Therapy?:stä en sano mitään, kun en tiedä yhtään biisiä.

Nirvanasta on sen verran sanottava, että niiden konsepti oli toimiva ja hyviä biisejäkin oli paljon, vaikka yleisesti ottaen grunge oli kyllä ilmiönä ja genrenä jokseenkin masentavan kauhea - onneksi se kuolikin pian. Alkuysäri noin aikakautena ei ollut ihan niin masentava kuin keski- ja loppuysäri.

Omaa pohdiskelua: jos vertaillaan ihan sävellyksinä keskivertokasari- ja -ysärirockbiisiä siten, että kummatkin riisutaan soundimaailmoistaan ja unohdetaan hius- ja vaatemuoti, mun mielestä 80-luvulla tehtiin paljon parempaa musiikkia.

Toisaalta, 60-70-luvuille ei vedä vertoja mikään. :)
Simo78
11.02.2010 22:42:54
Joo perustettiin kasarilla mutta ei ole kasaria:-)

Ja juurikin tuo ysärin loppu on sitä aikaa, kun vihdoin ja viimein täällä pohjolassakin alkoi musahommat toimimaan, tuli Him ja rasmukset ja pärjättiin ulkomailla. Joten tostakin voidaan olla montaa mieltä:-) Mun mielestä on paljon mukavampaa, kun täältä tulee ulkomailla menestyviä bändejä, kuin silloin meijän nuoruudessa kun oman maan bändejä vain häpesi;-)
JCM
11.02.2010 22:43:54

Jucciz: Samaa mieltä. Vaikka 80-luvun hiusmuodista ja ällöchorus-kitaroista onkin jäänyt ikuiset traumat, on pakko myöntää että silloin vielä tehtiin musiikkia ja kitarasoundeissakin oli keskiääntä. Melkeinpä yhden käden sormilla on laskettavissa kiinnostavat 90-luvulla tai sen jälkeen siinneet bändit: Absoluuttinen Nollapiste, Foo Fighters, Cardigans, Hellacopters ja Kosteusprosentti tulevat mieleen kun nopeasti mietin. Olikohan muita?

80-luvin hiusmuodista en oo kyä ikinä tykkäilly, mutta ne ällöchorukset jotenkin joissain tapauksissa iskee muhun oikein täysillä:D

Mut juu, Absot, Foot, Cardigans, Hellacopters. Siinä on ihan varteenotettavia kyllä. Kosteusprosenttia en tiiä. Ja on niitä toki hyviäkin joukossa, mutta yleisesti ottaen rankkaa on alamäki ollut.

En muuten tiedä tai ole kuullut yhtään biisiä Paramorelta. Ei se oo pelkästään Paramoren vika, mutta mua ei jostain syystä edes haittaa se, että olen enimmäkseen täysin pihalla siitä, mitä musiikkia viimeisen 15-20 vuoden aikana on tehty. Jotenkin vaan ei kiinnosta mikään uusi, ellei joku hyvällä musamaulla varustettu luotettavaksi osoittautunut henkilö ihan tosissaan pakota kuuntelemaan. Aika vähän on sellaisia tilanteita tullut viime vuosina.

Et miitissäkään kuunnellu Paramore -tribua? Niillähän on oikein kivoja rokkiralleja kyllä. Mulla on vähän sama, viimeisen 20 vuoden ajalta ei juurikaan napostele yleisesti mikään, ellei vahingossa satu joku harhalaukaus osumaan kohdalleen. No esim. Jamie Cullum on vitun kova. Puristijazzarithan sitä, ainakin, lyttää kun se tekee poppiakin, mutta muhun sen kama iskee.
tracyjacks
11.02.2010 22:44:37
Tais mennä taas juttu off-topiciksi aikuisilla täällä.
Son, your ego is writing checks your body can't cash!
JCM
11.02.2010 22:48:41

Simo78: Totuuksia mitkä pitävät paikkaansa vain ja ainoastaan sun päässäsi. Valitettavasti. Moni muu on varmaan kanssani samaa mieltä, joille Nirvana, Faith No More, Pearl Jam, Therapy? jne. on se juttu mistä kiinnostus musaa kohtaan heräsi. Jos multa kysytään, niin juuriki se kasari on sitä musiikin alennusta tilaa... Mitään yhtä totuutta kun ei vaan ole olemassa...

Faith no more on perustettu hyvissä ajoin ennen ysäriä. Samoin Nirvana, mutta Nirvana nyt.. menköön poikkeuksesta:)

Mulla kiinnostus musaa kohtaan alkoi vuonna 1984. Ja siitä asti on tullut nappailtua endorfiinejä sitä kautta.

Onhan tää kyseinen bändi tehnyt jo kolme levyä ja mistäpä sitä tietää kuinka pitkää porskuttavat...

JO kolme levyä:D ..on teetetty niillä:)

:-----D
Jii
11.02.2010 22:49:36
tracyjacks: Tais mennä taas juttu off-topiciksi aikuisilla täällä.

täällä menee kaikki ohi aiheen. :)

kasarimusiikista pidän paljon. vanhempi musiikki vaikuttaa enemmän. 90-luku oli vähän turha. kentin isola oli kova, samoin radioheadin ok computer. vuosituhannen vaihteen jälkeen en ole oikein päässyt mukaan. anssi kela teki hyvän ekan levyn, joka soitettiin radiossa puhki.
Southbound again. Don't know if I'm going or leaving home.
JCM
11.02.2010 22:50:21

Jucciz: Pearl Jam ois varmaan paikka paikoin ihan hyvää jollain muulla laulajalla - Eddien takia ei vaan pysty kuuntelemaan. Therapy?:stä en sano mitään, kun en tiedä yhtään biisiä.

Sama.

Nirvanasta on sen verran sanottava, että niiden konsepti oli toimiva ja hyviä biisejäkin oli paljon, vaikka yleisesti ottaen grunge oli kyllä ilmiönä ja genrenä jokseenkin masentavan kauhea - onneksi se kuolikin pian. Alkuysäri noin aikakautena ei ollut ihan niin masentava kuin keski- ja loppuysäri.

Sama.

Omaa pohdiskelua: jos vertaillaan ihan sävellyksinä keskivertokasari- ja -ysärirockbiisiä siten, että kummatkin riisutaan soundimaailmoistaan ja unohdetaan hius- ja vaatemuoti, mun mielestä 80-luvulla tehtiin paljon parempaa musiikkia.

Sama. Edelleen.

Meillä on niin paljon yhteistä, että mun pitäis vielä oppia soittamaan niin sais edes neljä oikein:D
JCM
11.02.2010 22:52:30

Simo78: Joo perustettiin kasarilla mutta ei ole kasaria:-)

Tässä piilee homman ydin.

Ja juurikin tuo ysärin loppu on sitä aikaa, kun vihdoin ja viimein täällä pohjolassakin alkoi musahommat toimimaan, tuli Him ja rasmukset ja pärjättiin ulkomailla. Joten tostakin voidaan olla montaa mieltä:-) Mun mielestä on paljon mukavampaa, kun täältä tulee ulkomailla menestyviä bändejä, kuin silloin meijän nuoruudessa kun oman maan bändejä vain häpesi;-)

HIM ja Rasmus kuuluu just siihen kategoriaan mitä.. tota.. mistä.. tota, en jaksa jauhaa yhtään enempää.

Mua ei kiinnosta bändien menestys ulkomailla, vaan se, osaako ne soittaa ja tekeekö ne hyvää kamaa vai ei. Eli ulkomusiikillisuus nyt rajataan tästä pois.
Simo78
11.02.2010 22:53:07 (muokattu 11.02.2010 22:58:05)
JCM: JO kolme levyä:D ..on teetetty niillä:)

:-----D

joo ja vasta se toka breikkasi kunnolla eikä ole edes idolsvoittaja bändissä, ihan samalla tavalla voi kai puhua monesta muusta artistista joka on levyjä tehnyt...
novo
11.02.2010 22:54:16
Simo78: joo ja vasta se toka breikkasi kunnolla eikä ole edes idolsvoittaja bändissä, ihan samalla tavalla voi kai puhua monesta muusta artistista joka on levyjä tehnyt...

Anna ny jannun nuolla perperiä, kun on vauhtiin kerran päässy.
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
Jii
11.02.2010 22:54:43
Jucciz: Therapy?:stä en sano mitään, kun en tiedä yhtään biisiä.

Levynsä Troublegum oli melodista "punkahtavaa" poppista. Pidin tuosta aikoinaan paljon. Lyriikat olivat varsin synkkiä. Muistaakseni levyn lopussa lähtee soimaan rahisten "you are my sunshine, my only sunshine..." :)

sama. 80-luvulla tehtiin paljon hyvää musiikkia. vanhempi tavara silti vie voiton.

ja tuohon teleen liittyen. minusta tuo malli on kaukana semmoisesta telestä, miten itse kitaran nään. :)
Southbound again. Don't know if I'm going or leaving home.
JCM
11.02.2010 22:55:07

Simo78: Emmä nyt tiedä, eikös tässä koko ajan haeta vastausta, onko paramorella statusta vai ei? Ja siinnä sivussa vähän muuta. Oikeesti JCM ja jucciz, miten te voitte arvostella musaa mitä te ette oo kuullut? Siis jos ette kuuntele kuin 20v. sitten tehtyjä levyjä:-DD (ei tarvii ottaa tätä liian tosissaan)

Kyllä sitä on kuultu, ja just siksi sitä ei kuunnella. Vahva ero noilla asioilla. Jos kuulee paskaa musaa niin eihän sitä ny herrajumala aleta kuuntelemaan.

Mä en vaan rehellisesti jaksa kuunnella noin vanhaa musaa, kun se kuullosta mun korviin jotenkin huonolla tavalla vanhalta....

Jeh. Listoilta on helppo poimia suosikit:D

Huonolla tavalla vanhalta kuulostavaa musiikkia jäin pohtimaan. Hmm. Pitääkin miettiä mitä se tarkoittaa.
trih
11.02.2010 22:56:52
AIC Dirt. Huippukamaa huippusoundeilla. Ei siinä pärjää kovin moni vanhempi tuotos.
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
JCM
11.02.2010 22:57:40

Simo78: joo ja vasta se toka breikkasi kunnolla eikä ole edes idolsvoittaja bändissä, ihan samalla tavalla voi kai puhua monesta muusta artistista joka on levyjä tehnyt...

Tällä menolla Paramorella on 10 vuoden päästä jo orastava status. Mut sithän se on jo vanha bändi mitä vain patut kuuntelee eikä siitä enää saa digata.
Simo78
11.02.2010 22:58:10 (muokattu 11.02.2010 23:01:37)
Mua ei kiinnosta bändien menestys ulkomailla, vaan se, osaako ne soittaa ja tekeekö ne hyvää kamaa vai ei.

Ei muakaan. Mutta mun mielestä loppuysärillä on tehty ne ensimmäiset suomalaiset levyt, joitakin poikkeuksia lukuunottamatta tyylin pellen levyt, missä on mun mielestä järkeä. Eikä sitä tarvii mitään jauhaa, jos vaan hyväksyy että maailma on täynnä mielipiteitä ja kaikki ei diggaa siitä 60/70/80 luvun musasta, vaikka kuinka yritäisitte. Ja tää sama keskustelu nyt on käyty täällä mnetissäkin jo niiiin useasti. Sorkke poijat, mutta välillä on pakko päästä provoamaan... Ei mulla oikeesti ole mitään suuria antipatioita noita vuosikymmeniä kohtaan.

Tällä menolla Paramorella on 10 vuoden päästä jo orastava status. Mut sithän se on jo vanha bändi mitä vain patut kuuntelee eikä siitä enää saa digata.

Oikeesti tää menttaliteetti, en siis väitä että sulla sitä ois, mutta monella on "tosta saa digata, mutta tosta ei" on ihan hanurista! Mä kuuntelen tasan sitä mikä mun korvaan toimii, ei tällä iällä ja iän tuomalla kyynisyydellä kiinnosta kuulua mihinkään joukkoon:-)

novo: Anna ny jannun nuolla perperiä, kun on vauhtiin kerran päässy.

Enkä anna. JCM on mun kokemuksen mukaan asiallinen kaveri, mutta eihän nyt kaikkien kanssa tarvii olla musasta samaa mieltä!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)