Aihe: Muusikoiden.netin trendsetterit
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
aristoteles666
11.02.2010 21:58:10 (muokattu 11.02.2010 21:58:27)

Terry Pantheras: Suomenkieli 6, väärinymmärrys 10..

4 käännöstä sanalle trendsetter sanakirjassa englanti - suomi
1 edelläkävijä
2 muotisuuntauksen luoja
3 muodinluoja
4 suunnannäyttäjä

edelläkävijänkin seuraaja on vain seuraaja, haluatko olla seuraaja vai sinä itse?
ballfish
11.02.2010 21:59:15
aristoteles666: 4 käännöstä sanalle trendsetter sanakirjassa englanti - suomi
1 edelläkävijä
2 muotisuuntauksen luoja
3 muodinluoja
4 suunnannäyttäjä

edelläkävijänkin seuraaja on vain seuraaja, haluatko olla seuraaja vai sinä itse?

Siis mitä ihmettä?
"Vaikka ajatus 170 euron pitsasta Simpeleellä, kera omien PA-kamojen, eräänä maanantaina houkuttelee, tämä ilmoitus kuulunee torille." -moderaattori
McNulty
11.02.2010 21:59:58
Kukakohan lanseerasi ensimmäisenä m.netissä tuon RG321 + MicroCube trendin? Se olisi hauska tietää, koska sehän on varsin hyvä setti monelle aloittelijalle ja harrastajalle. Varmasti moni vanhemman polven kitaristi olisi toivonut vastaavia värkkejä oman soittouransa alkumetreille.
The one who used to be known as bonecrusher
Swan
11.02.2010 22:08:34
Satunnaisten mainintojen kautta olen kiinnostunut ja lopulta hankkinut vehkeitä kuten Vox DA5, Boss DC-2 sekä Bare Knucklen ja Lundgrenin mikit. Yksittäisiä nimimerkkejä en noiden osalta osaa eritellä, mutta ilman Mnettiä tuskin noiden olemassaoloa olisin älynnytkään.

Sen sijaan nykyään pedaalilaudasta löytyy kolme vehjettä, joihin tutustuttamisesta voidaan suoraan syyttää Juccizta: Fulltone OCD, Maxonin kompura sekä TC Nova Delay. Itse asiassa taitaa myös tuo T-Rex Fuel Tank olla kuvistaan bongattu. Toimiviksi ja omiin tarkoituksiin sopiviksi vehkeiksi nuo on todettu, enkä näe syytä vaihtaa niitä poiskaan.
"Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!"
>-)))> #26
S.M.A.K.
VIPMetal
11.02.2010 22:11:38

Mesan ostoon innoitti John Petrucci ja Ibanezin ostoon Steve Vai. Ja BB Preamp Andy Timmonsin takia. Mutta haluan olla oma itseni... =D

Noh, asiaan:

Epiphonen Valve Jr combo tuli hommattu palstan hehkutuksen takia. Ja sen jälkeen Blackheart-nuppi. Nyt olen miettinyt tuota Blackstaria, mutta jotenkin en oo vaan syttyny... =)

Bad Monkey on myös täältä m.netistä bongattu. Valitettavasti yksittäistä nimimerkkiä ei tule mieleen..

Pekurides on hehkuttanu lievän kaasun Studio Preamppiin ja ENGLin etuseen tällä hetkellä.
Tähänkö se nimi laitetaan?
Johann Onn
11.02.2010 22:13:19 (muokattu 11.02.2010 22:13:36)
McNulty: Kukakohan lanseerasi ensimmäisenä m.netissä tuon RG321 + MicroCube trendin?
Haku löysi ton sanayhdistelmän, ekana (= vanhin) tästä:

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … 5&t=96851&o=0&#p2999554

Yamaha Pacifica 112 + Microcube oli tohon aikaan, se toinen tarjottu yhdistelmä.

Herra itsekkin siellä puoltaa, ekan sivun alimpana, just RG321:stä.
artha61
11.02.2010 22:16:42 (muokattu 11.02.2010 22:25:19)
aristoteles666: 4 käännöstä sanalle trendsetter sanakirjassa englanti - suomi
1 edelläkävijä
2 muotisuuntauksen luoja
3 muodinluoja
4 suunnannäyttäjä

Tiedä sitten - kun omien vermeiden kohdalla olen käyttänyt suht monia eri tiedon hankintakanavia (toki m.net mukaanlukien - jo vuosia ennen jäseneksi liittymistä) ja sitten varsinaisen hankintapäätöksen olen tehnyt oman kokeilun ja arvioinnin jälkeen.

Tää ketju menikin hiukan lisää huumorin puolelle edellisellä sivulla (setteri -> terrieri -> Setzer -> suihku jne).
Mutta jo ketjun alkupään tekstit hiukan hymyilyttää - tuo otsikon "trendsetterit" vs. "...ostin boostpedaalin, kun jäsen x suositteli sitä..."
Melkoinen trendsetter tuommonen "jäsen x".

Tietty tuo Budda (ja vastaavat) voitaneen jo laskea trendsetter-luokkaan - ainakin m.netin mittakaavassa. Suhteellista kaikki tyynni.

Mutta jatkakaa toki - olisi kiinnostavaa, jos joku m.netin jamppa olisi aiheuttanut oikein lumivyöryefektin jollekin tuotteelle.
Tai jos löytyis jotain sellaista, että itelle iskis oikein kiinnostusta päälle...
"pakko saada, kun muillakin on" ;D
En allekirjoita - kunhan totean
Jucciz
11.02.2010 22:32:54
Vaikka ite sanonkin, tää on muuten itse asiassa todella kiinnostavaa ja viihdyttävää luettavaa: millä perusteella ja kenen innoittamana tyypit ovat päätyneet ostamaan sitä, tätä ja tuota.

Jatkakaa, toivottavasti tulee pitkä ketju! :)
antnis
11.02.2010 22:36:44 (muokattu 11.02.2010 22:52:51)
Ostin Epiin Sheptonen kaulamikiksi, kun sitä merkkiä jucciz on täällä niin hehkuttanut, ja toinen vinkkasi, että olisi torilla myynnissä. Hyvä ostos, tosin voi olla että joudun myymään kitaran eteenpäin.
Taustasta fiilistä ja SRV-likkejä päälle paskalla soundilla.
Jii
11.02.2010 22:39:05 (muokattu 11.02.2010 22:44:21)
Jucciz: Vaikka ite sanonkin, tää on muuten itse asiassa todella kiinnostavaa ja viihdyttävää luettavaa: millä perusteella ja kenen innoittamana tyypit ovat päätyneet ostamaan sitä, tätä ja tuota.

Jatkakaa, toivottavasti tulee pitkä ketju! :)

no laitetaan. mutta ei sittenkään. :)
Southbound again. Don't know if I'm going or leaving home.
Jucciz
11.02.2010 22:40:50 (muokattu 11.02.2010 22:41:17)
Jii: no laitetaan.

fender-diggailu johtuu mark knopflerista. signaturestratoaan en silti tunne tarvitsevani.

teininä stone oli kova bändi. oli pakko teettää rr "roope latvala" -tyyliin. ja sillä stonea muutaman viisun soitinkin.

Eiku "Kenen foorumilaisen takia tai suosittelemana päädyit hankkimaan kitarakamaa, ja mitä?"
Jii
11.02.2010 22:44:05
Jucciz: Eiku "Kenen foorumilaisen takia tai suosittelemana päädyit hankkimaan kitarakamaa, ja mitä?"

anteeksi. pyyhin kirjoituksen pois.
Southbound again. Don't know if I'm going or leaving home.
Kivijalka
12.02.2010 00:42:52 (muokattu 12.02.2010 00:46:12)
T-Rexin pedaaleja ajauduin omistamaan myös jonkun dadaajan kehujen perusteella. Joku väitti että Mudhoney olisi maailman paras palikka, ja sen ostinkin. Hyvä palikkahan se onkin, muttei meikäläiselle joten pistin kiertoon. Ihastuin kuitenkin koko konseptiin ja työn laatuun sen verran että nyt omistan 2 pedaalia, virtalähteen ja pedaalilaudan T-Rexiltä (lauta tosin on melkoisen heikkolaatuinen.)

Edit: Tai no laudan laatu on välttävä, mutta ideaa ei ole ihan loppuun asti mietitty. Huomaa että T-Rex tekee päätoimisesti efektejä, ei efektilautoja.
Myyn kaiken, myyn myös huomisen! A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
junnnu
12.02.2010 01:25:09 (muokattu 12.02.2010 01:37:36)
Jucciz: Mä olen käyttänyt tähän mennessä noin 50-60 settiä Blue Steelejä (11-52) ja joka ainoassa kitarassa intonaatio on saatu niiden kanssa kohdalleen. Yhtään "susikieltä" ei ole vielä tullut vastaan, joten voisin ainakin pitää näitä ilmeisen tasalaatuisina. Hyvä nin, sillä kaapissa on vielä ainakin 30-40 settiä. Mun tatsille nuo toimivat hyvin, vire pysyy mainiosti ja tuntuma on sata kertaa miellyttävämpi kuin vaikkapa teflonpäällysteisissä Elixireissä.

Mut hyvähän se on, että eri merkkejä on tarjolla: yleensä jokaiselle joku niistä lopulta on hyvä. Mut takas aiheeseen. :)

Kaverilla on kans siniteräksen kanssa intonatio ongelmaa, oli D tai G kieli.

E: Ja ihan itse asiaankin :)

Perikudesin hehkutuksen myötä tarttui ainakaan mukaan VHT 2150
Kanen syytä taas on etten enää haaveile kuvavahista, vaan meinaa modata perus itkupillin.
Jucciksen takia on pari telefunkkenia tallessa. On näitä muitakin mutten just muista enempää.
"Raha ei tuo onnea, mutta mielummin itken Jaguaarissa kuin bussissa"
calluna
12.02.2010 08:40:53
Kannan korteni:

olikohan se juki68 tms. kun esitteli artikkelissa Fender champion 600-pikkuvahvaria. Olihan se saatava. Hyvä on se laite.
Ja sit Freewheeler hehkutti Squier Classic Viben teleä. Oli nin komiaa kuvaa ja juttua siitä telestä että kiinnostus heräsi, ja nyt itellä löytyy saman sarjan 60strato. Ja hyvähän sekin.

Ja eihän sitä muutenkaan voi olla kurkkaamatta mnetin analyysejä kun jotain on hankkimassa :)
"B.B. King can make one note count for a million Malmsteen notes" -Yngwie Malmsteen
nannne
12.02.2010 09:00:59

Numbin artikkeli oli lopullinen sysäys Rockeriin.
zuppermuhle
12.02.2010 09:17:43
Aika hyvin taas täälllä luettu aloitustekstejä.

Niin. Yleisen m.net hehkutuksen takia olen ostanut Bad Monkeyn ja Neutrikin kaapeleita. Muut suositukset ovat jääneet gasituksen tasolle(joista esimerkkeinä taas Juccizen Banana clipi, Hannu H:n Jubilee klipit yms)
"Itse aloin harjoittaa heti kävelyikään päästyäni muinaista kungfu-tekniikkaa, jossa luustoa vahvistetaan vahingoittamalla, ja iskinkin toistuvasti päätäni erinäisiin koviin esineisiin ensimmäisten elinvuosieni aikana."
P-man
12.02.2010 09:44:19 (muokattu 12.02.2010 10:17:20)
Jäsen P ofonyn innoittamana ostin ensimmäisen Caparisonin. Tais kyseinen heppu olla ensimmäinen Caparisonin omistaja mnetissä.. tai ainakin ensimmäisiä.
LesPaul70
12.02.2010 09:57:20 (muokattu 12.02.2010 09:58:14)
Jos nyt jätetään laskuista vinkin perusteella torilta kerran ostamani Mesan vahvari (jonka olen jo sittemmin myynyt eteenpäin), niin yllättävän vähiin taitavat oikeasti jäädä ne kamat, jotka olisin juuri m.net-inspiraatiosta tulleet ostaneeksi. Paljon toki on ollut sellaisia, joita olen täällä lukemani perusteella harkinnut ja osaa jo testannutkin, mutta sitten loppupeleissä todennut ettei ollutkaan mun juttuni. Tähän sarjaan kuuluu mm. Englin ja Orangen vahvareita. Ok, Orangen Rockerverb olisi voinut olla mun juttuni, mutta sillä kertaa siis tulikin hommattua tuo mainittu Mesa.

Hei, yhden keksin. Se Ibanezin pisaranmuotoinen pleku, jossa on hiekkapaperipinta. Vinkin sain joko täältä tai riffi.comin palstalta, kun kaipasin paremmin hikisissä näpeissä pysyvää plekua. Aluksi tuntui aivan vääränmuotoiselta, ei sopinut ollenkaan mun näppeihin. Mutta sitten satuin olemaan yhtenä kesänä viikon mökillä, ja huomasin ettei mukaan ollut tullut muita plekuja kuin taskun pohjalle jäänyt Ibanezin pisaranmuotoinen valkoinen, jolla oli sitten veivattava koko viikko. Viikon jälkeen olinkin jo niin tottunut siihen, että muilla soittaminen tuntui aivan vieraalta.
Laudoista takki päälle vaan, sitten sä kelpaat manalaan
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)