Aihe: Kaikki mitä olet halunnut tietää efektilaudasta=pedalboardista
1 2 3 4 5 6 7 8128 129 130 131 132
Fortune
27.02.2004 20:08:51
Äkkiäkös me sahataan sun midipedaalista pari namiskaa pois!? ;) hoidetaan homma kuntoon vaikka sunnuntaina?

Iik.

Tuo iso olisi kyllä aika kitarasankarimeininkiä. Ja ilmeisesti halukkaita roudaajiakin on bändi täynnä :)

Sitten pitää vain ostaa iso kassi halpoja pedaaleja, jotka laittaa lautaan kiinni muttei kytke signaaliketjuun. On komea :)
"Look behind you, a three-necked guitar!"
goose
28.02.2004 11:40:33
Tuo iso olisi kyllä aika kitarasankarimeininkiä. Ja ilmeisesti halukkaita roudaajiakin on bändi täynnä :)

Sitten pitää vain ostaa iso kassi halpoja pedaaleja, jotka laittaa lautaan kiinni muttei kytke signaaliketjuun. On komea :)

Joo pistät vesan roudaamaan niin pääsee sekin jätkä vähän roudaamisen makuun ;)
...toivotaan parasta varotaan varasta..
Fortune
28.02.2004 19:10:28
Hiihoo, se Drivemaster sopi kuin sopikin luovaa ajattelua (=lihasvoimaa) käyttäen. Eipähän ainakaan irtoa, niin tukevasti on jumissa.

Eli nyt on halapa ja hyvä, pro-näköinen pedaalilauta.

Eli tuo Tarjoustalon keissi on kuin onkin vaneria, ohutta tosin, itse ajattelin laittaa pohjaan (eli kanteen, jossa pedaalit ovat kiinni) vahvikkeeksi vähän lisää vaneria, että ruuvit pysyvät tukevasti kiinni. Tuo valmis pehmuste keissin sisällä on loistava (se joka jää nyt laatikon kanneksi), eivät pedaalit hölsky vaikken vielä niitä kiinni ruuvannutkaan. Ja koodilukot ja kaikki, tosi pro :)
goose
29.02.2004 13:00:18 (muokattu 29.02.2004 13:01:01)
Hiihoo, se Drivemaster sopi kuin sopikin luovaa ajattelua (=lihasvoimaa) käyttäen. Eipähän ainakaan irtoa, niin tukevasti on jumissa.

Eli nyt on halapa ja hyvä, pro-näköinen pedaalilauta.

Eli tuo Tarjoustalon keissi on kuin onkin vaneria, ohutta tosin, itse ajattelin laittaa pohjaan (eli kanteen, jossa pedaalit ovat kiinni) vahvikkeeksi vähän lisää vaneria, että ruuvit pysyvät tukevasti kiinni. Tuo valmis pehmuste keissin sisällä on loistava (se joka jää nyt laatikon kanneksi), eivät pedaalit hölsky vaikken vielä niitä kiinni ruuvannutkaan. Ja koodilukot ja kaikki, tosi pro :)

Kannattaa vielä punnita sitä ruuvailua. Musta tarra on ihan riittävä tässä tapauksessa kun ainut tilanne missä pedaalit voi olla ylösalaisin on silloin kun kansi + tukipehmuste on päällä. Ajattelin vaan, että tulee kuitenkin lisäpainoa siitä extravanerista ja helpompi modata kun hassahtaa taas uusiin purkkeihin.
Fortune
29.02.2004 20:37:52
Kannattaa vielä punnita sitä ruuvailua. Musta tarra on ihan riittävä tässä tapauksessa kun ainut tilanne missä pedaalit voi olla ylösalaisin on silloin kun kansi + tukipehmuste on päällä. Ajattelin vaan, että tulee kuitenkin lisäpainoa siitä extravanerista ja helpompi modata kun hassahtaa taas uusiin purkkeihin.

Ei tuo Roland pysy paikoillaan tarranauhalla ja toisekseen ruuvatut eivät lähde niin helposti pitkäkyntisten mukaan. Eikä tuo paina paljoa muutenkaan.
Dumb
07.03.2004 19:52:04

Uusi pedaalilauta alkaa valmistumaan! Roikka on jo kiinni ja tänään illalla tai viimeistään huomenna päivällä olisi tarkoitus pistää pedaalit kiinni...
Dumb
08.03.2004 23:26:07

Nyt on valmista!

Ihan hyvin sain (ompeluliikkeestä ostetulla) tarranauhalla kaikki pedaalit pysymään kiinni. Ainoastaan roikan pistin ruuvien kanssa kun sitä tuskin tarvitsee juurikaan irti saada. Whammykin pysyy kiinni ihan kiltisti, vaikken kumitassuja pois pohjasta ottanutkaan. Laitan kuvia myöhemmin.

Vielä tarvitsisi hoitaa jotain liukuestettä laudan pohjaan, että pysyisi varmasti paikoillaan joka paikassa.

Huomenna pääsee vetämään ensimmäiset treenit tuon systeemin kanssa (lähinnä pääsee testaamaan kiinnityksien pitämisen tositoimissa) ja keskiviikkona sitten ensimmäisen keikan (ollaan Formedin, Reddien bändi, kanssa Espoon Dicossa!).
teleman
10.03.2004 19:51:43
Tarranauhan kiinnityksestä esim. Bossin pedaaleihin - liimasitteko tarranauhan kiinni pohjakumiin vai otitteko pohjakumin pedaalista pois liimaten nauha peltiin? Meinaan vaan, että nauhaliiman mahdollinen poisto kumista joskus myöhemmin voi olla hankalaa hommaa.
goose
10.03.2004 21:40:47 (muokattu 10.03.2004 21:42:30)
Tarranauhan kiinnityksestä esim. Bossin pedaaleihin - liimasitteko tarranauhan kiinni pohjakumiin vai otitteko pohjakumin pedaalista pois liimaten nauha peltiin? Meinaan vaan, että nauhaliiman mahdollinen poisto kumista joskus myöhemmin voi olla hankalaa hommaa.

Ennen kun oli paavot tarralla niin pistin siivut molempiin laitoihin pystysuunnassa ja hyvin pysy. En siis lähteny poistamaan pohjakumia. Jälleenmyyntiarvo säilyy =)
Nyt pistän reikänauhalla pohjaruuveihin kiinni ja sitten lautaan.
Fortune sai pääni kääntymään ton ruuvaamisen suhteen =) Se kun nimenomaan on hyvä keino edes vähän jarruttaa pitkäkyntisiä.

Laitoin myös pohjalle 10 millisen vanerin, jonka kiinnitin ruuvaamalla pohjaan kumitassut vähän pidemmillä ruuveilla.
Vaneriin on myös nyt helppo ruuvata spedut kiinni.
Että kiitos fortunelle.
BenGlenton
11.03.2004 00:35:27
Sain tuossa joku aika sitten valmiiksi väsättyä tuollaisen boardin mallia Tarjoustalo :)

Kiitoksia erityisesti Fortunelle ja Gooselle vinkeistä ja ideoista.

Laitan kuvia heti kun saan digikameran käsiini boardin välittömässä läheisyydessä ;)
http://www.supremecourtband.fi
goose
11.03.2004 08:41:32
Niistä kumitassuista sen verran että starkista löytyy just hyviä tassuja lautaan kuin lautaan. Ne taitaa olla ovistoppari tms. nimikkeellä ja niitä on harmaita ja valkoisia. pieni reikä löytyy keskeltä joten ruuvaaminen on helppoa ja ruuvin kanta menee sopivasti piiloon. materiaalikin tuntuu olevan aika pitävää. ja helppo vaihtaa jos kuluu pois.

Itse laitoin tassut kaikkiin kulmiin ja etureunaan keskelle yhden.
Tami
11.03.2004 20:59:26 (muokattu 11.03.2004 21:05:45)

Laitan kuvia heti kun saan digikameran käsiini boardin välittömässä läheisyydessä ;)

Mulla on tuommonen robin hoodista ostettu aselaukku ollut jo muutaman vuoden ja hyvin on toiminut. Boardissa olen pitäny l6 floorboardia ja pedaalien muuntajia. Mitää vikaa ei ole ollut kestävyyden suhteen tms. Ja tuo sarana patentti on tod. nopea/ kätevä systeemi eikä maksa paljon!!

Edellisistä kirjoittajista poiketen mä olen ruuvannu fb:n kiinni suoraan pohjan läpi. Eli pohja ruuvit L6- floorboardista irti ja reiät laukun kanteen(pohjaan) ja sitte nuo fb:n 6 kumityynyä tuon laukun ulkopuolelle ja ruuvit uudelleen pedaaliin kiinni. Tällä viisiin juuri valmistunut floorboard seisoo noiden l6 kumityynyjen varassa eikä vioita kallista parkettia/ keikkalavaa...Tuo laukku on niin halpa, ettei ainakaan minua haittaa siihen jäävät reiät, jos fb:n tilalle tulee joskus avihdettua jotain muuta!!!

Kuvia mun boardista saa maililla, koska kotivutilaa ei just nyt ole......

No laitoinpa odotellessa, omakuvaksi sekä avatariksi pikkukuvat laudasta. Noistaa puuttuu ne dl4 ja mm4 pedaalien muuntajat...
Dumb
12.03.2004 10:30:34

Kuvia kehiin, ehdottomasti!

Parempia kuvia odotellessa voitte katsoa omasta kuvastani hieman esimakua!
SiwamieS
16.03.2004 21:14:13 (muokattu 16.03.2004 21:57:47)
http://www.kolumbus.fi/eemeli.hakala/4.jpg (myös 1-3 liittyvät aiheeseen)
Tuommoinen. Kovin on pikkuinen isojen poikien vehkeisiin verrattuna, mutta ajaa asiansa ja hoitaa hommansa jne..
There's too much caffeine in your blood stream and a lack of real spice in your life..
zorro
17.03.2004 17:21:36
http://www.kolumbus.fi/eemeli.hakala/4.jpg (myös 1-3 liittyvät aiheeseen)
Tuommoinen. Kovin on pikkuinen isojen poikien vehkeisiin verrattuna, mutta ajaa asiansa ja hoitaa hommansa jne..

mikä logiikka tuossa pedaalien järjestyksessä on?

ite laittaisin sd:n ekaksi ja tremolon viimiseksi
OSTETAAN: Digitech WH1
SiwamieS
17.03.2004 18:15:28
mikä logiikka tuossa pedaalien järjestyksessä on?

ite laittaisin sd:n ekaksi ja tremolon viimiseksi

Logiikka on se, että toi on mun mieleisin setuppi tosta nelikosta... Makuasioitahan nuo... =)
There's too much caffeine in your blood stream and a lack of real spice in your life..
goose
17.03.2004 21:19:06 (muokattu 18.03.2004 08:38:51)
Logiikka on se, että toi on mun mieleisin setuppi tosta nelikosta... Makuasioitahan nuo... =)

Aivan. Makuasioistahan ei voi kisitellä.
Mutta koitas joskus pistää delay viimeiseksi. Kuitenkin särön jälkeen.

EDIT: tyhmyydet korjattu =)
SiwamieS
17.03.2004 23:07:00
Mutta koitas joskus pistää delay viimeiseksi. Kuitenkin ennen säröä.

hmm. kumma lause.. =P En nyt tiiä, nythän se on ennen säröä, mutta ensimmäisenä... se oli mulla myös särön jälkeen hetken aikaa, mutta soundaa paremmalta sen edessä imho..
Exhausted
19.03.2004 15:30:53

mun mielestä taas delayn on pakko olla särön jälkeen. koska särö kuitenkin kompressoi niitä kaikuja aika reilusti niin kaikutasoja on mahdoton säätää sekä cleanilla että säröllä toimivaksi. tremolossa sama juttu, jos pistää särön tremolon jälkeen niin se efekti häviää melkein kokonaan
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)