Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: 50's mod anyone?
1 2
Freewheeler
11.02.2010 16:07:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.lilypix.com/photos/data/ … 1f348082ff6c4b20768/2344_p39557.jpg
 
Tein Les Pauliin ja Firebirdiin ns. 50's modin, eli siirsin tonepotikasta tulevan piuhan volapotikan keskimmäiseen nastaan. Miksei tätä kytkentää ole skitoissa vakiona? Soundi säilyy kirkkaana kun volapotikkaa kääntää pienemmälle. Ei mene mössöksi, kuten normikytkennällä. I like!
 
Kokeilkaapa, ei ole iso operaatio!
 
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
s151669
11.02.2010 16:45:21
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokeiltu on, ja laitettu kaikkiin kitaroihin, ja mainostettu kaikissa sopivissa väleissä. Todellakin toimiva muutos.
 
Antikitarasankari
jyrkalt
11.02.2010 16:48:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuon vois kokeilla viikonloppuna.
 
Kiitos vinkistä :)
 
-j-
 
"Huuhdon kultaa", sanoi lapin-ukko, kun eukkoaan hukutti.
Broadcaster
11.02.2010 17:00:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Telecaster -foorumilla taisin nähdäkin tuon vähän aikaa sitten, taidan myös kokeilla tuota heti kun tulee sellanen puuhafiilis.
 
5E3, AB763, AA763
Wespa
11.02.2010 18:11:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hmm, eli korvaako tää käytännössä täysin kaikki treble bleed -modit? Hassua jos näin on, ei pysty käsittämään miksi kukaan ei aiemmin ole maininnut asiasta, paljon helpommalla pääsee kuin lisävastuksia ja konkkia kolvaamalla.
 
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
Lilli
11.02.2010 18:14:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No tuotahan pitää ilimammuuta kokeilla. Sopii vielä juuri ja juuri vaikeusasteeltaan mestaritinaajan asteikolle. Meinaan meikäläisen. Kommentteja kokeiltuanne!
 
But she never lost her head Even when she was given head She says, hey babe, take a walk on the wild side
Kivijalka
11.02.2010 18:14:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meikäläistäkin alkoi kiinnostaa. Lisätäänkö sinne siis pätkä johtoa vai siirretäänkö jo kiinniolevaa?
 
Myyn kaiken, myyn myös huomisen! A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
Grugi
11.02.2010 18:17:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites ton kanssa kun mulla Tokaissa LP ja Fenderissä Baja mikkien puolitus/sarja rinnakkain ja piuhaa niin maan pirusti eli saakos tota duunattua vielä noihin lisäksi?
 
SDMF
Freewheeler
11.02.2010 18:18:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kivijalka: Meikäläistäkin alkoi kiinnostaa. Lisätäänkö sinne siis pätkä johtoa vai siirretäänkö jo kiinniolevaa?
 
Siirretään kiinniolevaa :-)
 
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
Jii-Gee
11.02.2010 20:28:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Freewheeler: Tein Les Pauliin ja Firebirdiin ns. 50's modin, eli siirsin tonepotikasta tulevan piuhan volapotikan keskimmäiseen nastaan.
 
Siis onko tää ollu 50s nurkilla yleinen modaus,vaiko ihan skittavalmistajien käyttämä standardikytkentä ??
 
" You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns "
Freewheeler
11.02.2010 20:32:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jii-Gee: Siis onko tää ollu 50s nurkilla yleinen modaus,vaiko ihan skittavalmistajien käyttämä standardikytkentä ??
 
Mun käsittääkseni se on alkuperäinen 50-luvun tone-kytkentä. Miksi ihmeessä ne on aikoinaan mennyt sen muuttamaan?
 
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
J-PPP
11.02.2010 21:53:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muistan lukeneeni että tuossa volume laskee myös tonea laskiessa, huomaako tuota merkittävästi vai ollenkaan?
 
jra
11.02.2010 22:03:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J-PPP: Muistan lukeneeni että tuossa volume laskee myös tonea laskiessa, huomaako tuota merkittävästi vai ollenkaan?
 
Kerran 50's modista Tele-ketjussa kyselin, ja silloin joku enemmän kytkennöistä perillä oleva (olikohan nim. Aki?) kertoi vastaavaa, tai että potikat "näkevät" tuossa kytkennässä toisensa jotenkin epämääräisesti. Täyteen tulleesta Tele-ketjusta varmaan löytyisi juttu oikein selitettynä. Itse laitoin ko. kytkennän CV-teleen, mutta en nyt muista onko se vielä, vai vaihdoinko jossain välissä takaisin treble bleedin. Pitääpä vilkaista.
 
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
fox
11.02.2010 22:30:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Freewheeler:
Kokeilkaapa, ei ole iso operaatio!

 
http://www.dominocs.com/Gibson/WiringLibrary/wiringModernInd.jpg
 
Tuo myös mahdollistaa molempien mikkien "blendaamisen" molemmat päällä-asennossa. Ei mee pimeeks koko kitara, vaikka kääntää esim. kaulamikin volumet nollaan... ;)
Eli "Independent volume control-mod"
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Lilli
13.02.2010 18:56:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: http://www.dominocs.com/Gibson/WiringLibrary/wiringModernInd.jpg
 
Tuo myös mahdollistaa molempien mikkien "blendaamisen" molemmat päällä-asennossa. Ei mee pimeeks koko kitara, vaikka kääntää esim. kaulamikin volumet nollaan... ;)
Eli "Independent volume control-mod"

 
Tuossa aiemmin joku kertoi jotain tästä liitännästä teleen (???) liittyen, mutta voisiko, ja miten, pistää stratoon? Kuvia (meille yksinkertaisemmille)!
 
But she never lost her head Even when she was given head She says, hey babe, take a walk on the wild side
s151669
13.02.2010 21:12:14
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J-PPP: Muistan lukeneeni että tuossa volume laskee myös tonea laskiessa, huomaako tuota merkittävästi vai ollenkaan?
 
Älä usko kaikkea, mitä netistä luet. :-)
 
Antikitarasankari
Janne19691
14.02.2010 09:54:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse en digannut kun muutin 50's kytkennän R8 Les Pauliin. Ulostulo tippui kai jonkun verran mikä on ihan ok ja tonet tuli jotenkin "erilaisiksi" joka sekin oli ihan ok. Yläpää säilyi kun volumea tiputti joka oli tiestysti kliffaa. Se mikä ei ollut kliffaa oli se että soundi muuttui ohueksi ja se Les Paulille ominainen keskialue kärsi joten muutin kaiken takaisin.
 
Rule #1: There are no rules.
Freewheeler
14.02.2010 10:09:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jlummaa: Itse en digannut kun muutin 50's kytkennän R8 Les Pauliin. Ulostulo tippui kai jonkun verran mikä on ihan ok ja tonet tuli jotenkin "erilaisiksi" joka sekin oli ihan ok. Yläpää säilyi kun volumea tiputti joka oli tiestysti kliffaa. Se mikä ei ollut kliffaa oli se että soundi muuttui ohueksi ja se Les Paulille ominainen keskialue kärsi joten muutin kaiken takaisin.
 
Ei toi kytkentä vaikuta mitenkään ulostuloon eikä toneen, kun potikat ovat täysillä. Se middlen "katoaminen" johtuu siitä, että nyt Lespan treble ei leikkaudu kun volaa pienentää... Samat middlet siellä ovat edelleen.
 
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
Janne19691
14.02.2010 10:29:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Freewheeler: Ei toi kytkentä vaikuta mitenkään ulostuloon eikä toneen, kun potikat ovat täysillä. Se middlen "katoaminen" johtuu siitä, että nyt Lespan treble ei leikkaudu kun volaa pienentää... Samat middlet siellä ovat edelleen.
 
Ok, kokeilusta on nyt jo kohta 3 vuotta että en pysty muistamaan tarkkaan kaikkia ilmiöitä mitä siinä muuttui. No, kaikesta huolimatta en digannut kun Lespan soundi alko lähestyä Teleä.
 
Rule #1: There are no rules.
Freewheeler
14.02.2010 10:40:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jlummaa: Ok, kokeilusta on nyt jo kohta 3 vuotta että en pysty muistamaan tarkkaan kaikkia ilmiöitä mitä siinä muuttui. No, kaikesta huolimatta en digannut kun Lespan soundi alko lähestyä Teleä.
 
No sitähän mä just tolla modauksella haenkin!!! :-)
 
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «