Aihe: Soittaminen & Laulaminen - yhtä aikaa.
1 2
Ianuarius
09.02.2010 22:01:17

Ihan nuotti kerrallaan vaan lähtee vetämään, niin kyllä se siitä. Ite oon treenannu tota Poets of the Fallin Illusion & Dream biisiä ja se oli kyllä aluksi ihan saatanallisen vaikea ku laulu ja sit ne kitaran pimputukset menee siinä ihan eri rytmityksellä.

http://www.youtube.com/watch?v=5Cf_ytRn3Q0

Eihän tossa laulaja tietenkään soita tota kitaraa samalla, mut ite vaan halusin vetää sen silleen. :)
And we got caught in the whirlwind // Torn by the storms of our lives.
papitsu
11.02.2010 18:20:09
saha: Kitaran kanssa sen oppii kyllä vaan sitä tekemällä. Basson kanssa itse en koskaan ole oppinut tekemälläkään. Minun aivoilleni liian haastavaa toimintaa kun pitäisi rumpujen kanssa pelata jonkinlaista rytmihommaa ja laulaa vielä hivenen eri iskuille. Reenaaminen kitaran kanssa on hyvä polkasta liikkeelle vain semmoisella taa-taa-taa-soittamisella ja keskittymällä siihen lauluun. Basson kanssa pystyn tuohon, mutta siihen se jääkin.

Sama. Leirinuotiokitarointi ja laulaminen on ihan helppoa yhtä aikaa, mutta bassoilu ei onnistu millään laulun kera. Tai ainakaan tiukka ja muutakin kuin pelkkää juurisäveltä sisältävä bassoilu.
Mielipiteeni on fakta.
latuska90
11.02.2010 19:03:23 (muokattu 11.02.2010 19:04:15)

Raist: Kyllä ne aivot sen oppii kun tarpeeks harjotteleepi :-)

Niinpä, muuta keinoa tuohon ei olekaan kuin tietoinen ja tavoitteellinen harjoittelu. Kuitenkin omalla kohdallani tuo laulaminen ei oo mun juttu, että taidanpa pysytellä vain kitaristina.
"Valkoinen mies on viisas sen sähkön kanssa, mutta mitäs sitten tehdään kun sähkö loppuu?" - Albert Järvinen
RobStone
14.02.2010 14:21:34
Todellakin ihan järjettömästi reeniä vaatii. Ja sitten kun sen ekan pylvään saavuttaa eli pystyy jotenkuten laulamaan ja soittamaan samaan aikaan sujuvasti tahissa pysyen, niin soittovirheiden määrä kasvaa silti moninkertaseks jos koittaa laulaa samalla. :D

http://www.youtube.com/watch?v=1xkiVL5MbgU&feature=related

Paljonkohan tota laulu + tapping -kohtaa varten tarttee sitten reenata? Tai vaikka Hyrden rytmikitarointia + laulua... :) Pelottavaa.
Gleb91
16.02.2010 16:09:27
RobStone: Todellakin ihan järjettömästi reeniä vaatii.

Mitä kummaa. Muistan kun jossain vaiheessa en osannu yhtään, mutta sitten jotenkin se vaan tuli sen kummemmin treenaamatta. Että enpä sanoisi ihan järjettömäksi. Jos ei suju jollain, niin tosiaankin suosittelen rohkeasti vaan hitaasti opettelemaan helppoja juttuja. Sama homma mulla oli esim. semmosen näppäilyn kanssa missä basso ja melodia kulkee vähän 'limittäin'. Esim. http://www.youtube.com/watch?v=2VphtU-Fmus

Nyt onnistuu leikiten tuon näppäilyn soittaminen ja laulumelodian lauleskelu samaan aikaan. Tosiaankin, ei vaadi paljoa varsinaista treenaamista, kunhan rallattelette huolettomasti jonkun aikaa niin kyllä se luontevasti sieltä putkahtaa.
Wallesmanni88
17.02.2010 06:31:38

Joo on se kyllä hassua että niinkin yksinkertasia biisejä kun esim. Doorsin Roadhouse Blues tai Nirvanan Come as you are on niin hankala soittaa ja laulaa samaan aikaan. Sointujen soittaminen ja laulaminen samaan aikaan onkin sitten iisimpää.
"In a closed society where everybody's guilty, the only crime is getting caught. In a world of thieves, the only final sin is stupidity."
roopeok
21.02.2010 22:59:19
Wallesmanni88: Joo on se kyllä hassua että niinkin yksinkertasia biisejä kun esim. Doorsin Roadhouse Blues tai Nirvanan Come as you are on niin hankala soittaa ja laulaa samaan aikaan. Sointujen soittaminen ja laulaminen samaan aikaan onkin sitten iisimpää.

Toi on kyllä totta. Kaikenlaista on tullut opeteltua mutta silti Roadhouse Blues tuottaa ongelmia. Kummallista.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)