Aihe: Muusikoiden.netin trendsetterit
1 2 3 4 58 9 10 11 12
Jii-Gee
11.02.2010 16:15:10

Torille kun ilmestyi MIJ reissue Fender late 60s henkinen keppi,niin aloin muistelemaan et mitäs
jäsen Juki68 (nyttemmin J.Hollström)
mahtoikaan vastaavanlaisesta laitearvioartikkelissaan kirjoittaa.

Jukin jorinat kepistä siis helpotti päätöstä lähteä tsekkaamaan laite,ja tuollahan se nyt sit poseraa omakuvissa.
( Siis Fender,ei Juki... )
" You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns "
Krice
11.02.2010 16:32:17

Blue Steelit ostin kun Jucciz meuhkasi niistä (muistaakseni). Se oli virhe.
Jucciz
11.02.2010 16:39:05
Krice: Blue Steelit ostin kun Jucciz meuhkasi niistä (muistaakseni). Se oli virhe.

Sun kitarat on väärän muotoisia noille kielille. :)
Terry Pantheras
11.02.2010 16:39:31
BKP Warpig ja Nailbomb. Blue Steel-kielet ja Barge Consepts DB-2 booster. Kaikki paitsi Warpig on pysyneet; Warpig lähti uuteen kotiin SG:n myynnin kyljessä.

Onhan tuota ollut myös Framus Dragon omistettua hehkutusten ja sen jälkeen testauksen perusteella.
einzweidreivier MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~
Juicy
11.02.2010 16:48:07 (muokattu 11.02.2010 16:48:38)

Testasin mäkin Blue Steeleja, mutta se taisi olla hieman ennen kuin kuulin Juccikzen käyttävän niitä. Ei ne kyllä mitenkään ihmeelliset olleet, tai kestäneet kauemmin kuin normaalit Nickel Steelit. Kalliimmat ne kyllä on.

Sitä en muista, sotkiiko ne sormet yhtä helposti (tummuessaan kun ne vanhenee). Noi normikielet ainakin tummenee melko pian, vaikka niiden soundi ja vireenpito ei heikkenekään. Käykö siinä jokin kemiallinen reaktio hien ja nikkelin kanssa?

Vähän offariksi meni...
Juicylle jallua juotetaan, sairasauton paareilla kannetaan. Ei Juicy-boyn maksa kauaa kestä, Vaseliinia jaettukyrpae roloem. -Räbbänä
jyrkalt
11.02.2010 16:53:02 (muokattu 11.02.2010 16:55:32)
Buddan mäkin ostin Juccizen klippien perusteella.
Vähän aikaa diggailin hulluna. Vaihtoon meni tuokin loppujen lopuksi.
Aikamoista säätöä oli toi aika muutenkin. Vahvistimia tuli ja meni. Hyvä kun pysyi itse mukana :D
Nyt tuo Marshall on rauhoittanut mua aika lailla tällä vahvistin osastolla.
Se tuntuu vaan niin omalta.

Pitääkin merkata tää päivä kalenteriin kun tuli näin sanottua..
E: svilo tuota Marshallia vähän modaili ja alkoi ns. Lyyti kirjoitteleen ;D

-j-
"Huuhdon kultaa", sanoi lapin-ukko, kun eukkoaan hukutti.
Vladi
11.02.2010 16:54:29
jyrkalt: Buddan mäkin ostin Juccizen klippien perusteella.
Vähän aikaa diggailin hulluna. Vaihtoon meni tuokin loppujen lopuksi.
Aikamoista säätöä oli toi aika muutenkin. Vahvistimia tuli ja meni. Hyvä kun pysyi itse mukana :D
Nyt tuo Marshall on rauhoittanut mua aika lailla tällä vahvistin osastolla.
Se tuntuu vaan niin omalta :D

Pitääkin merkata tää päivä kalemteriin kun tuli näin sanottua..

-j-

Hohoo, näin mäkin ajattelin kun ton Mark IV:n hommasin, mutta aina vaan hiipii jostain sellainen tunne, että ei tää ehkä sittenkään ollu unelmien täyttymys ;)
Kyllä se siitä.
Terry Pantheras
11.02.2010 16:56:22 (muokattu 11.02.2010 16:57:32)
Krice: Blue Steelit ostin kun Jucciz meuhkasi niistä (muistaakseni). Se oli virhe.

Eihän se virhe ollut jos nyt kerran tiedät... Sanoi Ossi kun liiteri paloi ja kaakki karkasi.
einzweidreivier MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~
jussi1976
11.02.2010 16:57:50
Ööhh... hyvä kysymys. Ensimmäisen kitarani, joka oli japsefenderi, musta ja valkoinen pleksi, ostin ekalla opintolainalla ja siihen pikkumukavan Fenderin X-15 trankun, joka oli tietysti ihan naurettava. Jussi Ala-Kuha teki mulle yhden Brian May - mallin kitaran vuosi sen jälkeen, hinta 5.000 markkaa. Sitten näin kun Slash ja Page soittivat kaksikaulaista SG:tä. JAK teki sellaisen mulle. Nykyään kyseinen loistokappale on JAK - näyttelyssä. Siihen loppui. Ihanstuin myös EVH Wolfgangiin, ja Jussi teki mulle sen ekan Fusion - mallinsa. Sittemmin Jussi teki niitä muutaman lisää. Jossain vaiheessa katselin lehtiä ja huomasin Ibanezin Jem 7VWH - mallin. Ja eikun kokeilemaan. Ostin pois. Tästä on varmaan 12 vuotta. Ja sen jälkeen kyllä mainaxe on ollut Jem, Musarin EVH on mainio.. eiku loistava - mutta mulla on niin isot kädet.

Alun pari vuotta seurasin, mitä muut käyttää, mutta esimerkiksi vahvareissa en ole seurannut ketään. Ensin oli Fender X-15, sitten Peavey Transtube Bandit 112, sitten Fender Princeton Chorus, sitten Rathamp 50W, Soldano HR 50+, Marshall 50/50 ja Voodu Valve, Crate VC, Marshall MG, Fender HotRod, Marshall JVM ja nyt sitten, huhhuu.... ;O)

Kaikkina vuosina pedaalit on olleet Morleyn wah ja Pro-Rat. Ja ne pysyy.
"Rautalankasoittajat soittaa Fenderillä, rautakankimiehet Marshallilla!"
Twinkle
11.02.2010 16:59:10
Jäsen efunkelist hypetti tuota Blackstarin HT-5 -komboa ja sit totesin että se voisi olla hyvä peli. Myöhemmin kojones myi sellaista ja ostin mokoman pois. Ihan hyvä ostos se on ollut, nyt kun siinä on vielä tollainen DIY-digireverbbi lenkissä niin kotisoittoon se on ihan omiaan.
Jucciz
11.02.2010 17:00:51
Luitkos jussi1976 kysymyksen ennen vastaamista? :)
zzy
11.02.2010 17:04:15
Vladi: Hohoo, näin mäkin ajattelin kun ton Mark IV:n hommasin, mutta aina vaan hiipii jostain sellainen tunne, että ei tää ehkä sittenkään ollu unelmien täyttymys ;)

Sinä taas oot jutuillas saanu mulle jonku ihme ajatuksen, että juurikin toi Mark IV pitäs hankkia. Mutta katsotaas nyt taas mitä sitä keksii :)
Tjero
11.02.2010 17:04:22
Jucciz: Luitkos jussi1976 kysymyksen ennen vastaamista? :)

Kyl vissiin ku alotus oli "Ööhh... hyvä kysymys." ;)
Jäsen #75428.
Vladi
11.02.2010 17:06:07
zzy: Sinä taas oot jutuillas saanu mulle jonku ihme ajatuksen, että juurikin toi Mark IV pitäs hankkia. Mutta katsotaas nyt taas mitä sitä keksii :)

Hohoo, jos haluat asiasta tarkempaa selkoa ni pistä vaikka pikaviestiä. Ei se huono ole, ei taida vaan olla mun juttu se. :) Ei tukita tätä ketjua Markkukeskustelulla.
Kyllä se siitä.
9292
11.02.2010 17:26:13

Varmaankin omiin kamoihin on tämä mnet jotenkin vaikuttanut.. Ainakin tuon Tokain valintaan liittyi tämä mnetin hehkutus ja hyvät kommentit Japanin Tokaista. Varmaan muutkin kamat ovat olleet täällä keskustelun alla ja jotenkin vaikuttaneet omiin valintoihin. Uskon, että eipä noista vaikutuksista haittaa ole ollut, itse olen ainakin ihan tyytyväinen omiin hankintoihin ollut
Tinippa84
11.02.2010 17:32:27

Telecaster keskustelun informaation pohjalta päädyin hankkimaan Baja telen...
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
Jucciz
11.02.2010 17:36:12
Jos vaan suinkin muistatte nimimerkkejä, joiden "syytä" (suorasti tai epäsuorasti) hankintanne ovat, mainitkaa ne ihmeessä - tietääpähän, keiden kanssa keskustelua kannattaa välttää silloin kun pitäisi säästää viimeiset pennoset vaikkapa ruokaan tai vaatteisiin tai muuhun joutavaan. :)

"Äläkä saata meitä kiusaukseen..."
-Cale
11.02.2010 17:41:22
Juccizen syytä on että ostin aikoinaan Hughes&Kettnerin Edition Tuben, ja sittemmin vielä Statesmanin kaveriksi. Tai no, hehkuttihan ET:tä moni muukin.

Jäsen Foxin suositusten perusteella ostin vanhan 70-lukulaisen japanissa valmistetun Vantagen VP -sarjalaisen DC -johdannaisen, jonka tyhmyyksissäni myin hänelle ja jota nyt olen yrittänyt ostaa takaisin :)

Varmaan aika moni muukin ostos ja ostopäätös on ollut enemmän tai vähemmän m.netin syytä.
vänkylä
11.02.2010 17:44:37
Mä ostin myös m-netissä suitsutusta saaneen Blackstar HT-5 combon,soittelin sillä 5 päivää huomatakseni miten persiistä kyseinen vehje oli.Vaihdoin sen sitten Juccizin(vai miten tää taipuu)kehujen perusteella H&K edition tubeen, joka oli vielä suurempi virhe,mut onneksi se oli niin helppo myydä eteenpäin.Opetus oli lapsukaiset että ei muiden kehut vaan omat korvat.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)