Confidentum 11.02.2010 08:54:12 (muokattu 11.02.2010 09:09:40) | |
---|
Näinhän se menee kehitys boutique-tuotteesta Pirkka-tuotteeksi. Hyvä puoli on se että yhden kasvu antaa tilaa aina uusille boutique-valmistajille. Kyllähän meillä iki GASilaisilla oon nykyään loistavan paljon valinnanvaraa, että se hyvä puoli tässä minusta on Kaiuttimesta kuuluu ääniä |
Kerran Levytukussa yks myyjä selitti mulle varsin perinpohjaisesti kuinka Celestion siirsi tuotantoaan Englannista halpamaihin, mutta Mesalta tuli nootti, että jos Englannin tuotanto lopetetaan niin Mesa ei osta enää Celestioneja. Eli Mesan elementit tulis edelleen Englannista. Siellä joku paja (sama paja?) niitä valmistaa alkuperäisellä meiningillä, pienemmällä volyymilla vaan. |
Ziggy Bubba 11.02.2010 12:23:38 (muokattu 11.02.2010 12:24:09) | |
---|
Orangelta taas sanottiin (firman sivujen mukaan) näistä kiinalaisista V30:stä: " If anything, we think theyre actually better than the last UK make ones". Mesalle tuo on saletisti ollut erityisesti imagokysymys - vaikka kiinalaiset olis jotakuinkin samaa kamaa. Harva muu firma tuosta valmistusmaasta taitaa niin välittää. |
Progorava 12.02.2010 15:55:05 (muokattu 12.02.2010 15:55:53) | |
---|
Kerran Levytukussa yks myyjä selitti mulle varsin perinpohjaisesti kuinka Celestion siirsi tuotantoaan Englannista halpamaihin, mutta Mesalta tuli nootti, että jos Englannin tuotanto lopetetaan niin Mesa ei osta enää Celestioneja. Eli Mesan elementit tulis edelleen Englannista. Siellä joku paja (sama paja?) niitä valmistaa alkuperäisellä meiningillä, pienemmällä volyymilla vaan. eli oletuksena kaikki rahvaalle myytävät celestionit ovat siis nykyään made in china osastoa? milloinkas tämä muutos muuten on tullut? ilmeisesti hiljattain, koska ostin lanikkaani noin vuosi sitten 10 tuuman greenbackin ja siinä ainakin oli vielä made in uk leimat päällä. Blues puhdistakoon sielusi,
Hevillä niskaa heiluttele,
Jatsista tulkoon tatsi,
Kovasta elämästä kuuluvat soinnut |
duc 12.02.2010 15:56:04 (muokattu 12.02.2010 15:56:42) | |
---|
mynok: eli oletuksena kaikki rahvaalle myytävät celestionit ovat siis nykyään made in china osastoa? milloinkas tämä muutos muuten on tullut? ilmeisesti hiljattain, koska ostin lanikkaani noin vuosi sitten 10 tuuman greenbackin ja siinä ainakin oli vielä made in uk leimat päällä. Heritaget on vielä briteissä tehty, ja myös jotku muut kalliimmat tai erikoisemmat mallit. Ehkä myös tuo kymmpituumainen greenback.. |
Jucciz 12.02.2010 16:35:06 | |
---|
kimurantti1: Onko näin nykyään? Ainakin mun 2003 ostetun kaapin elementit on vielä Briteissä tehdyt. Samoin. Mulla on Marshall 1960TV, sarjanumeron perusteella vuodelta 2003, ja siinä on englantilaiset G12M:t. Ilmeisesti aika pian tämän jälkeen tosin tuotanto siirtyi Kiinaan? |
kimurantti1 12.02.2010 18:29:07 | |
---|
Jucciz: Samoin. Mulla on Marshall 1960TV, sarjanumeron perusteella vuodelta 2003, ja siinä on englantilaiset G12M:t. Ilmeisesti aika pian tämän jälkeen tosin tuotanto siirtyi Kiinaan? Niinhän sitä sanotaan. Mulla oli kuitenkin sellainen käsitys, että Kiinaan siirtymisen jälkeen osa elementeistä tehtiin Briteissä, kuten esim. Mesalle menevät tötteröt. Jos tää on muuttunut, niin olisi kiva saada jotain faktaa. |
Ziggy Bubba 12.02.2010 18:31:48 | |
---|
kimurantti1: Jos tää on muuttunut, niin olisi kiva saada jotain faktaa. Vielä kivempi ois kuulla kiinalaisten ja brittien soundieroista :) Jotkut nettitohtorit tuntuvat löytävän noista (ainakin V30:stä) varsin radikaaleja eroja, mutta tarkempaa tietoa ei itellä ainakaan ole. |
kimurantti1 12.02.2010 18:34:47 (muokattu 12.02.2010 18:34:58) | |
---|
sikki-six: Vielä kivempi ois kuulla kiinalaisten ja brittien soundieroista :) Samaa mietin, mutta ne on kuitenkin makuasioita. Toi valmistusmaata koskeva väite taas absoluuttisesti joko on tai ei ole totta. |
Ziggy Bubba 12.02.2010 18:36:53 | |
---|
kimurantti1: Samaa mietin, mutta ne on kuitenkin makuasioita. Toi valmistusmaata koskeva väite taas absoluuttisesti joko on tai ei ole totta. Kai sekin on makuasia miten paljon sitä eroa lopulta on, kai. |
kimurantti1 12.02.2010 18:44:50 | |
---|
sikki-six: Kai sekin on makuasia miten paljon sitä eroa lopulta on, kai. Miten niin? Elementtien erot on kyllä täysin mahdollista todistaa. Otetaan kaksi uutta elementtiä, laitetaan vuoronperään samaan vahvistimeen ja äänitetään reampattu pätkä. Pelkästään aaltomuodosta voidaan nähdä, että onko ne elementit oikeasti samanlaisia. Jos eroa on tarpeeksi, niin se ero on myös mahdollista kuulla. Huomaa, että mä en nyt sano, että brittielementit on automaattisesti hyviä ja kiinaelementit huonoja. Se on makuasia, ihan niin kuin tossa lainaamassasi kirjoituksessa sanoin. Mua ei ne makuasiat ainakaan tässä yhteydessä kiinnosta. Mua kiinnostaa absoluuttisest mitattava tieto, makuasiat voin sitten päättää ite jos eteen sattuu. :-) |
Ziggy Bubba 12.02.2010 18:50:23 | |
---|
Kimurantti: Ihan samoilla linjoilla olen. Vähän vaan "vinkkasin silmää" ilman sitä perinteistä hymiötä :) Psykoakustiikan massiivista merkitystä tossa aiemmassa kirjotuksessa yritin hilppasen osoitella... On toki varsin mahdollista, että noissa on selkeitäkin eroja - olisi hauska tosiaan nähdä niitä taajuuskäyriä ympäripyöreiden ja ankarasti subjektiivisten kuvailujen sijaan. |
p130 12.02.2010 20:20:25 | |
---|
mynok: eli oletuksena kaikki rahvaalle myytävät celestionit ovat siis nykyään made in china osastoa? milloinkas tämä muutos muuten on tullut? ilmeisesti hiljattain, koska ostin lanikkaani noin vuosi sitten 10 tuuman greenbackin ja siinä ainakin oli vielä made in uk leimat päällä. 10" greenbackit ovat ainakin toistaiseksi UK-kamaa. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. |