TAMAS 09.02.2010 17:46:07 | |
---|
markkuliini: Vanhoista bassorummun kalvoista saa myös mainiosti lepotuoleja kun vähän askartelee ja väliin laittaa vanutuppoja. Virvelinkalvot taas toimivat ikkunalaudalla kukkaruukunalusina hienosti. Vanhat kapulat voi liimata seinään, ja kun niitä tulee tarpeeksi niin hirsimökkitunnelma on taattu! Tyylikästä halvalla! Voin suositella! :) No perhana!!! Täällähän taitaa ihan asiantuntioita olla. Nii ja tietty jos on ylimääräisiä rumpuja, jos nyt ei ole saanut myytyä jotain ripuli settiä pois, niin pöntöt kun täyttää mullalla ja istuttaa vaikkapa Amazonin liljan siemeniä, niin johan hienolta näytää!! :) |
damn u 09.02.2010 18:27:36 | |
---|
Epämuusikko: Tosco on jees, mutta jätkällä on toisessa kuvassa Ringerin virityspedaalit. Selitystä. Veivasin niillä yhden proggigsen tuossa joskus. Ne on niin lähellä Ringeriä kuin voi olla, Hardtke aus Berlin. Ringerit rulettaa. |
Cimble 10.02.2010 12:30:25 (muokattu 10.02.2010 12:53:38) | |
---|
damn u: Mättäminen voi näyttää hienolta, mutta tietyn pisteen jälkeen symbaali ei soi enää yhtään kovempaa vaikka kuinka pieksäisi. Oikeastaan soundi vain menee tukkoon. Nööh, ei täällä kukaan kai mätä. Ja jos joku lyö vähän napakammin kuin halvaantunut varpunen, niin ei se pelti mene tukkoon, jos se on oikeanlainen. Ihan samoin mutta päinvastoin vois ääripäistää, että ei se saundi ja ergonomia siitä parane, vaikka miten yrittäis huomaamattomasti hipsutella. Oikeastaan siten soundi ei pääse oikeuksiinsa eikä syty, jos pelti on riittävän iso ja vähintään medium-paksu. Ja mitä tulee peltien hajoamiseen, kyllä ne kalliitkin voi hajota kun ja vaikka niitä käytetään oikein. Tietääkseni rikkoontumatonta peltiä ei ole keksitty. Hyvä pelti tosin voi kestää vuosikymmeniä. Mutta kyllä ikä ja käyttöaste vaikuttavat siihen, että toisinaan se voi antaa lopullisesti periksi. Ei tosin pitäisi eka vuosien aikana. Eri asia on sitten jotkut halvemmat. Sellaisen olen saanut kunnolla halki alle vuodessa. Oli muuten Istanbul Alchemy-sarjan 18" crash. Aattelin ostaessani, että tämä passaa, on edullinenkin, eikä niin kauheelle kuulosta tai tunnu... Taloudellinen sijoitus! |
Cimble 10.02.2010 12:51:02 (muokattu 10.02.2010 13:35:05) | |
---|
KKK: Avaudun sen takia, koska joskus haluaisi mielellään ostaa/kokeilla käytettyjä symbaaleja, mutta ei voi ku joka toinen symbaali mistä on kinnostunut on rikki :) Tämä on jännää, että jotkut kehtaa myydä romuja. Mutta miksi jotkut niistä kiinnostuu..? ;) Strumbali: On niitä hajonnut ja ei niitä ole hajonnut. Osaan molemmat hommat. ; ) Erittäin hyvin sanottu, sama täällä. Mutta tosiaan, puolustelen aina napakkaa soittamista, jotta markkuliini ja hengenheimolaiset pääsis vastaamaan. ;) Silti en ole saanut kuin yhden crashin rikki, jonka olen itse hommannut uutena. Muuten olen rikkonut n. 25 vuodessa yhdet haitsut, ja ehkä lähelle 10 crashia. Mutta kun ne ovat olleet jo mulle siirtymisvaiheessa määrittelemättömän käytettyjä, ja osa halvempia. Joskus niille on annettu keinotekoinen jatkoaika. Yksikin vanha Paiste 2002 14" crash meni vähän laidasta halki, joten ajoin rälläkällä halkeamasiivun pois ja fiilasin ja höyläsin sileäksi. Välttävä treenipelti oli vielä sittenkin, vaikka vähän epätasapainossa ständissä... Ai mikä treenipelti? Unohdin, että minähän en juuri koskaan treenaa. Eli siis tarkennettuna bänditreenipelti. |
Ruutikallo 10.02.2010 14:04:10 (muokattu 10.02.2010 14:07:07) | |
---|
Cimble: Mutta kyllä ikä ja käyttöaste vaikuttavat siihen, että toisinaan se voi antaa lopullisesti periksi. Mikäs sen vikkeläkäden nimi olikaan, jota kuvattiin jollain pikakameralla(?). Siinä näkyi hidastuksessa miten kalvot ja symbaalit elävät iskun voimasta. Itse olen rikkonut vain yhden lätyn koko "urani" aikana, ja se oli eka settini mukana tullut Headliner -crash/ride-, muistaakseni 18", soundi kuin satakielen laulua. Nyt on pitkään ollut nuo extra thinit, mutta tatsikin on kevyt, ehkä jossain tapauksissa liiankin kevyt. Kyllä niistäkin varmasti aika joskus jättää. Toisaalta tekisi mieli jotain paper-thin symbaaliakin kokeilla, mutta tarvetta ei varsinaisesti ole. Siitä miten tämä liittyy symbaalien kestävyyteen, ei mulla ole aavistustakaan, kunhan kirjoitan. [Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö-
www.tukalaband.com
http://s1012.photobucket.com/albums/af242/henydrum/ |
Alpha 10.02.2010 14:20:02 (muokattu 10.02.2010 14:20:26) | |
---|
Itse olen rikkonut vain yhden lätyn koko "urani" aikana, ja se oli eka settini mukana tullut Headliner -crash/ride-, muistaakseni 18", soundi kuin satakielen laulua. Joo siis en noissa kirjoituksissani muistellut omaa aloittelijaisuuttani jolloin tuli hutkittua kaverin Headlinerit tuhannen rusetille ja omat Dixie/101/201 Paisteet siruiksi. |
hollmi-5 10.02.2010 14:42:21 | |
---|
henydrum: Mikäs sen vikkeläkäden nimi olikaan, jota kuvattiin jollain pikakameralla(?). Siinä näkyi hidastuksessa miten kalvot ja symbaalit elävät iskun voimasta. Itse olen rikkonut vain yhden lätyn koko "urani" aikana, ja se oli eka settini mukana tullut Headliner -crash/ride-, muistaakseni 18", soundi kuin satakielen laulua. Nyt on pitkään ollut nuo extra thinit, mutta tatsikin on kevyt, ehkä jossain tapauksissa liiankin kevyt. Kyllä niistäkin varmasti aika joskus jättää. Toisaalta tekisi mieli jotain paper-thin symbaaliakin kokeilla, mutta tarvetta ei varsinaisesti ole. Siitä miten tämä liittyy symbaalien kestävyyteen, ei mulla ole aavistustakaan, kunhan kirjoitan. Mike Mangini? Soundit, piuhat ja kajarit. |
Ruutikallo 10.02.2010 15:24:12 | |
---|
hollmi-5: Mike Mangini? Juu, sepä se, musikaalisuuden ylipappi. [Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö-
www.tukalaband.com
http://s1012.photobucket.com/albums/af242/henydrum/ |
damn u 10.02.2010 19:15:27 | |
---|
Cimble: Nööh, ei täällä kukaan kai mätä. No ei kai täällä mutta jos naapurissa? Tai Tanskassa tai Ameriikassa. Ja onhan se myös tärkeää miltä näyttää. Joskus pikkutyttönä harrastin Paiste Rude 14" Crash/Rideä. Mielestäni "ihan normaalilla" käytöllä meni kaksi tismalleen samalla tavalla rikki, kaverilla myös. Pellin pinnassa näkyi sellainen ihme rusketusraita, jota pitkin se aina halkesi. Taisi olla sarjavika tai ominaisuus. |
damn u 10.02.2010 20:07:50 | |
---|
Ja sitäpaitsi MÄ olen saanut rikki (silloin kun soitin Antraxissa ja Iron Maidenissa) 16" Paiste 3000 Power Crash 16" Paiste 2002 Medium 18" Paiste 2002 Heavy Crash 18" Paiste 3000 China 18" Invader China 2 kpl 14" Paiste Rude 3000 Crash/Ride 18" Zildjian A Medium Crash 10" Sabian AA Splash Muut on säilyny ehjänä. |
marchangel Miquel 10.02.2010 22:44:28 | |
---|
damn u: Ja sitäpaitsi MÄ olen saanut rikki (silloin kun soitin Antraxissa ja Iron Maidenissa) 16" Paiste 3000 Power Crash 16" Paiste 2002 Medium 18" Paiste 2002 Heavy Crash 18" Paiste 3000 China 18" Invader China 2 kpl 14" Paiste Rude 3000 Crash/Ride 18" Zildjian A Medium Crash 10" Sabian AA Splash Muut on säilyny ehjänä. Ego. Luulis Portnoynki ihan vaan ettei ego kärsi hajottavan 20 peltii/keikka. Distant future. Year two thousand. Humans are dead. |
Cimble 11.02.2010 01:58:06 | |
---|
damn u: Ja sitäpaitsi MÄ olen saanut rikki (silloin kun soitin Antraxissa ja Iron Maidenissa) 16" Paiste 3000 Power Crash 16" Paiste 2002 Medium 18" Paiste 2002 Heavy Crash 18" Paiste 3000 China 18" Invader China 2 kpl 14" Paiste Rude 3000 Crash/Ride 18" Zildjian A Medium Crash 10" Sabian AA Splash Ääh, lyöt tarpeettoman kovaa tai tekniikka on väärä. Et osaa soittaa, saati käsitellä peltejä. Ne ei voi muuten hajota, kysy vaikka viisaammilta. Ja mieluiten mahdollisimman kevyen musiikin ammattilaisilta. Listasi kyseenalaistaa joko heidän näkemyksensä tai sinun soittosi. ;) Anthraxistasi puuttui muuten h ja molempien bändien biosta sinun nimi... :) |
MegaMan 11.02.2010 04:59:53 | |
---|
Ääh, lyöt tarpeettoman kovaa tai tekniikka on väärä. Et osaa soittaa, saati käsitellä peltejä. Ne ei voi muuten hajota, kysy vaikka viisaammilta. Ja mieluiten mahdollisimman kevyen musiikin ammattilaisilta. Listasi kyseenalaistaa joko heidän näkemyksensä tai sinun soittosi. ;) Anthraxistasi puuttui muuten h ja molempien bändien biosta sinun nimi... :) Ei tietenkään ne pellit voi hajota kun niitä hakkaa vuodesta toiseen puisilla kapuloilla ja roudaa keikoilla. Jaa täähän on muutenkin ihan väärä toimintamalli. Niitä rumpuja ja peltejä pitää vaa silittellä ja kiillotella himassa, ei niitä saa lyödä, ei varsinkaan kovaa ja napakasti että ne saundais hyvältä ;) Minä juon kossua!!! |
Kukkis 77 11.02.2010 06:04:18 | |
---|
damn u: Ja sitäpaitsi MÄ olen saanut rikki (silloin kun soitin Antraxissa ja Iron Maidenissa) 16" Paiste 3000 Power Crash 16" Paiste 2002 Medium 18" Paiste 2002 Heavy Crash 18" Paiste 3000 China 18" Invader China 2 kpl 14" Paiste Rude 3000 Crash/Ride 18" Zildjian A Medium Crash 10" Sabian AA Splash Muut on säilyny ehjänä. Mutta sina soitta HB Retard-kapulat, se olla syy. "Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin." -Aki Kaurismäki |
damn u 11.02.2010 07:19:04 | |
---|
Cimble: Ääh, lyöt tarpeettoman kovaa tai tekniikka on väärä. Et osaa soittaa, saati käsitellä peltejä. Ne ei voi muuten hajota, kysy vaikka viisaammilta. Ja mieluiten mahdollisimman kevyen musiikin ammattilaisilta. Listasi kyseenalaistaa joko heidän näkemyksensä tai sinun soittosi. ;) Anthraxistasi puuttui muuten h ja molempien bändien biosta sinun nimi... :) Dorka, se on ihan eri bändi! Tuohon suoritukseen vaaditaan nimenomaan oikea tekniikka. Kato mättö hei! |
damn u: Veivasin niillä yhden proggigsen tuossa joskus. Ne on niin lähellä Ringeriä kuin voi olla, Hardtke aus Berlin. Ringerit rulettaa. Asiallista. Patapata. Ämpärit täyttyvät, mieli on iloinen. |