Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tilastonikkareille tiedoksi: radioiden soittotietoja
1 2 3
digitaalimies
10.02.2010 13:21:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://soitto.info/radiorock/
 
Eksyinpä sitten soitto.info -sivuille. Sivustolta voi tarkkailla muutaman radiokanavan, tunnetuimpana niistä Radio Rock, soittopolitiikkaa ainakin vuoden 2008 lopulta asti. Todella karua seurattavaa, toisaalta hyvinkin addiktoivaa puuhaa. Tilasto muistuttaa taas tehokkaasti siitä, miksi en ole kuunnellut radiota aikoihin..
 
Tähän mennessä olen oppinut Radio Rockista mm. seuraavaa:
 
Nickelbackin Burn It to the Ground on soitettu viimeisen viikon aikana 40 kertaa.
 
Kotiteollisuuden viimeisimpiä soittokertoja:
07.02 20:20_
Lemminkäisen Laulu
07.02 17:17_
Lemminkäisen Laulu
07.02 15:11_
Tämän Taivaan Alla
07.02 13:33_
Lemminkäisen Laulu
07.02 10:21_
Lemminkäisen Laulu
 
Volbeatin soitetuimmat kappaleet, neljän kärki (soittokerrat):
825 Radio Girl
740 Guitar Gangsters & Cadillac Blood
681 Sad Man's Tongue
8 I Only Wanna Be With You
 
Kaikki Killersiltä soitetut kappaleet:
308 Somebody Told Me
6 When You Were Young
 
Teijo K.
10.02.2010 16:09:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taitaa kaikilla radiokanavilla olla nykyään joku kohdeyleisö jolle ne ohjelmat sorvataan, ja jos et satu siinä kohdeyleisössä olemaan niin se on voi voi. Tota radiorokkia en ole jaksanut itsekään ikinä, mutta semmosta tää on.
 
Treenaamalla saat käyttöösi reaaliaikaisen autotunen
Alkuperäiskokoonpano
Things and Stuff
Lesko
10.02.2010 16:37:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toi on kyllä surullista luettavaa, koska Radio Rockillakin olisi, minun mielestäni, mahdollisuuksia vaikka mihin, enkä tarkoita, että pitää lähteä soitamaan mitään UG-kamaa kuitenkaan. Volbeatillakin on kolme pirun hyvää levyä, joista luulisi soitettavaa löytyvän helposti vaikka 20 eri kappaletta, yhtään tasoa laskematta.
Tuollainen kanava voisi ihan reippaasti sekoittaa sitä rock-musiikin soittoa, ihan niinkuin tosissaan ja soittaa bändeiltä monipuolisesti kappaleita sieltä sun täältä ja monelta vuosikymmeneltä monipuolisesti.
Tande
10.02.2010 17:14:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän radio Rock on ainakin nykyään pikemminkin Radio Metal...
 
In Rock.
Walker
10.02.2010 17:29:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harvemmin sieltä metallia tulee. Vähän kyrsii nuo samat renkutukset pikkuhiljaa kyllä, vähän vaihtelua olis kiva saada.
 
Ei skulaa ni ei skulaa.
Bongowing
10.02.2010 22:01:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, mikä se on se kohdeyleisö, joka diggaa biisiä x, mutta vaihtaa taajuutta, jos soitetaan saman bändin biisiä y?
 
Urpot? Aivokuolleet?
 
But where the heck is magenta?
Teijo K.
10.02.2010 22:15:33
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bongowing: Niin, mikä se on se kohdeyleisö, joka diggaa biisiä x, mutta vaihtaa taajuutta, jos soitetaan saman bändin biisiä y?
 
Urpot? Aivokuolleet?

 
Ihmiset joille musa ei nyt ole niin tärkeä juttu, mutta on kiva kun tulee niitä tuttuja biisejä. Yleensä kyllä vielä nuoruudesta tuttuja.
 
Treenaamalla saat käyttöösi reaaliaikaisen autotunen
Alkuperäiskokoonpano
Things and Stuff
JCM
10.02.2010 22:25:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

digitaalimies: http://soitto.info/radiorock/
 
Kotiteollisuuden viimeisimpiä soittokertoja:
07.02 20:20_
Lemminkäisen Laulu
07.02 17:17_
Lemminkäisen Laulu
07.02 15:11_
Tämän Taivaan Alla
07.02 13:33_
Lemminkäisen Laulu
07.02 10:21_
Lemminkäisen Laulu

 
Karua on kyllä. Siksi sitä ei pysty kuuntelemaankaan, paitsi aamulla uutisia ja härskiä läppää. Aina ku joku biisi alkaa soimaan niin pitää vaihtaa kanavaa.
JCM
10.02.2010 22:26:53
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Teijo K.: Ihmiset joille musa ei nyt ole niin tärkeä juttu, mutta on kiva kun tulee niitä tuttuja biisejä. Yleensä kyllä vielä nuoruudesta tuttuja.
 
Eli mm. urpot ja aivokuolleet, kuten Bongowing ehdotti.
Teijo K.
10.02.2010 22:29:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JCM: Eli mm. urpot ja aivokuolleet, kuten Bongowing ehdotti.
 
Jos musa ei jollekin ole se elämän tärkein juttu, niin se ei todellakaan tee kenestäkään urpoa, ja mun mielestä on paitsi urpoa, niin myös ylimielistä väittää muuta. Jos musa on meille se elämän iso juttu, niin ei sen tarvitse olla sitä kaikille.
 
Ei pahalla.
 
Treenaamalla saat käyttöösi reaaliaikaisen autotunen
Alkuperäiskokoonpano
Things and Stuff
JCM
10.02.2010 22:32:15
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Teijo K.:
 
Ei pahalla.

 
Ei musalla ookaan suoranaisesti mitään tekemistä sen kanssa, mutta kyllähän nämä valtamedioiden kohderyhmät suurimmaksi osaksi urpoja ovat, jos nyt eivät aivan aivokuolleita.
 
Annetaanhan jengin palata aiheeseen ennen kuin menee liian offariksi.
Planetist
10.02.2010 22:41:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Teijo K.: Jos musa ei jollekin ole se elämän tärkein juttu, niin se ei todellakaan tee kenestäkään urpoa, ja mun mielestä on paitsi urpoa, niin myös ylimielistä väittää muuta. Jos musa on meille se elämän iso juttu, niin ei sen tarvitse olla sitä kaikille.
 
Ei pahalla.

 
Aika hienosti johdettu: Pystyy kuulemaan samalta esittäjältä useamman kuin yhden biisin = Musa on se elämän tärkein juttu.
 
Itse annan ääneni urpoille ja aivokuolleille, radio rockin onneksi sitä porukkaa piisaa.
 
Bongowing
10.02.2010 22:42:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Teijo K.: Ihmiset joille musa ei nyt ole niin tärkeä juttu, mutta on kiva kun tulee niitä tuttuja biisejä. Yleensä kyllä vielä nuoruudesta tuttuja.
 
Jotka on tuttuja, koska niitä soitetaan.
 
Jos musa ei jollekin ole se elämän tärkein juttu, niin se ei todellakaan tee kenestäkään urpoa, ja mun mielestä on paitsi urpoa, niin myös ylimielistä väittää muuta. Jos musa on meille se elämän iso juttu, niin ei sen tarvitse olla sitä kaikille.
 
Soittolistojen laatijat ym. markkinamiehet ne kuulijoita urpoina pitää.
 
But where the heck is magenta?
lurkki
10.02.2010 22:45:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soittolistojen laatijat ym. markkinamiehet ne kuulijoita urpoina pitää.
Eivätkä pidä. He vain tuntevat urpojen kuuntelutottumukset paremmin kuin urpo itse.
Siksi ne kanavat saundaa tuolta.
 
Teijo K.
10.02.2010 22:55:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Planetist: Aika hienosti johdettu: Pystyy kuulemaan samalta esittäjältä useamman kuin yhden biisin = Musa on se elämän tärkein juttu.
 
Melkein yhtä hyvin kuin sulla tässä. Sillä musalla nyt ei vaan ole merkitystä monille, mutta tuttu biisi nyt menee siinä taustalla. Ei tää mee silleen joko tai, tietenkään, niinkuin sä johdit tossa, vaan asteittain. Melkein kaikilla meillä kuitenkin on ne rajat olemassa. Toisilla ne menee intialaisessa musassa ja toisilla vaikka sen yhden bändin tuotannon sisällä.
 
Olis se munkin mielestä kiva jos olisi monipuolisesti ja vaihtelevasti kevyttä musaa soittavia radikanavia. Vähän niinku Yle ykkönen mutta kevyttä. Mutta ei semmonen saa kuulijoita. Yle Q oli, mutta lakkautettiin kun jengiä ei vaan kiinnostanut. Täällä monikin vetää sellaista linjaa, että jotkut markkinamiehet päättävät mitä radiosta tulee, mutta kyllä sen loppujenlopuksi tekee ne keskivertokuulijat. Ne on valinnoillaan osoittaneet että toi radiorock ja nova kelpaa, Yle Q ei. Vituttaahan se muakin, mutta mitäs sitten? Kun ei vaihteleva musa kiinnosta porukkaa, niin ei sitä voi niille väkisin syöttää.
 
Mutta toi ei silti ole mun mielestä mikään perustelu kutsua eri tavalla ajattelevia urpoiksi.
 
Treenaamalla saat käyttöösi reaaliaikaisen autotunen
Alkuperäiskokoonpano
Things and Stuff
Simo78
10.02.2010 23:17:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JCM: Karua on kyllä. Siksi sitä ei pysty kuuntelemaankaan, paitsi aamulla uutisia ja härskiä läppää. Aina ku joku biisi alkaa soimaan niin pitää vaihtaa kanavaa.
 
Ai mulla taas vaihtuu useasti kanava juuri tuon urpoilun takia, vittu ylikolmikymppiset(mun ikäiset) jätkät vetää välistä niin yläastetasoista läppää ettei tosikaan--> pitipä laittaa bändin tulevalle musavideollekin omat terveiset tuohon suuntaan:-)- Välistä ne kyllä vetää ihan hyvin ei voi sitä kiistää...
 
Bongowing
10.02.2010 23:30:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Teijo K.: Kun ei vaihteleva musa kiinnosta porukkaa.
 
En vaan suostu uskomaan tähän.)
 
Mutta toi ei silti ole mun mielestä mikään perustelu kutsua eri tavalla ajattelevia urpoiksi.
 
Mun pointti siis nimenomaan oli se, että pidän suomalaista keskivertokuulijaa fiksumpana, kuin mitä vaikka radiorockista kuuluva yhden hitin toisto antaa ymmärtää.
 
But where the heck is magenta?
Teijo K.
10.02.2010 23:45:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bongowing: En vaan suostu uskomaan tähän.)
 
Mä taas toivon olevani väärässä, mutta toistaiseksi ei siltä oo näyttänyt.
 
Mun pointti siis nimenomaan oli se, että pidän suomalaista keskivertokuulijaa fiksumpana, kuin mitä vaikka radiorockista kuuluva yhden hitin toisto antaa ymmärtää.
 
Ja mun se, että ne musavalinnat ei määrittele fiksuutta, mun mielestä. Se radiorokin puhuttu osuus ehkä. :)
 
Treenaamalla saat käyttöösi reaaliaikaisen autotunen
Alkuperäiskokoonpano
Things and Stuff
Lennu
10.02.2010 23:48:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin"
 
My life is like an Opel-highway.
arsu
11.02.2010 08:48:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuttu biisi nyt menee siinä taustalla.
 
Eikös se radio tee näistä biiseistä tuttuja. Vaihtasivat biisiä ja noilla toistomäärillä olisi uusia "tuttuja" biisejä parin päivän päästä. Tää on raivostuttavaa, kun radiokanavat tekee hyvistäkin biiseistä kuuntelukelvottomia toistomäärillään. Ja tästä syystä pysyy ratio kiinni itsellänikin. Ja nämä ihmiset, joille musiikki ei ole niitä tärkeimpiä asioita elämässä, luultavasti toivovat löytävänsä sitä uutta hyvää musiikkia radion kuuntelulla. Siis kun ei muuten ole innostusta sitä hakea.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «