Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Laney Supergroup ja hommat toimimaan
1
pommari
10.02.2010 19:26:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hankin tuossa 100 wattisen Laney Supergroupin. Olen täysin keltanokka putkivahvistimien suhteen, joten tarvisin muutamia neuvoja alkuun pääsemiseksi.
 
Ensinnäkin, minkälaiset putket tuohon kannattaisi hankkia? Hakusessa kun olisi tuollainen varhainen Black Sabbath -murina. Ja kannattaako soundia lähteä hakemaan nupista itsestään, vai onko syytä hakea apua pedaaleista? Kolmanneksi, minkälainen kaappi tuolle olisi sopiva kaveri?
 
Grugi
10.02.2010 20:11:30 (muokattu 10.02.2010 20:31:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sori ja kaikkee mut eikös olis eka kannattanut hieman kartottaa mistä vehkeistä se varhainen Sabbath soundi lähtee, nyt sulla on nuppi ilman kaappia ja ei hajuakaan miltä se mahtaa kuulostaa. Luulis tolla kuitenkin suht helposti kaivavan sen Sabbath soundin esiin.
 
Joku nyt vetää taas palkokasvin hengitystiehen tästä kirjotuksesta mutta mun mielestä näitä ostan mutta en tiedä mitä ostin tyylisiä juttuja on ollut viimeaikana aika monta.
 
SDMF
naavanka_
10.02.2010 20:20:06 (muokattu 10.02.2010 20:22:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Iommi sporttaili muistaakseni alkuaikoina Sgtä jossa oli p90 tyyliset mikit, siinä ehkä suurin vaikuttaja saundiin.
Kyllä minä uskon että lähes mistä tahansa 70-80 luvun putkinupista saa hyvällä kaapilla ja mahdollisella boosteripurnukalla Sabbath saundeja.
 
Kaapiksi voisi sopia melkein mikävain hieman brittivaikutteita omaava 2x12 tai 4x12.
Putkiksi melkein mitkävain laadukkaat El34 ja 12ax7 röörit, hyvät putket on hyvät.
 
Näin ainakin minusta, korjatkaa jos puhun omiani.
 
Jucciz
10.02.2010 20:33:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt ois muuten Telefunken EL34:iäkin, sovitettuja pareja, tai nelikkokin, 60-luvulta. Maksaa tosin melkeen tuon nupin verran... ;)
 
Imper
10.02.2010 20:43:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tolla styrkkarilla tarviit kyllä jonkun purnukan väliin, että saat Iommin soundia järkevällä volyymillä. Kuulostaa kyllä täysillä luukutettuna aika mureelta ja sapatilta, mutta metelin määrä on täysin käsittämätön.
 
Mutta vastaus kysymykseen: osta saman aikakauden 4x12" -kaappi, SG ja joku fuzz/treblebooster ja laita vahvistin kovalle!
 
Everyone is a per-son
Wespa
10.02.2010 21:11:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Komppia Imperille, 4x12" komero Greenbackeilla ja joku hyvä germanium-fuzz, ei tosta ilman kuulovauriota tarpeeks säröä saa edes ihan alkupään Sabbath-meininkeihin. ;)
 
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
Tympee Huttunen
10.02.2010 21:19:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wespa: Komppia Imperille, 4x12" komero Greenbackeilla ja joku hyvä germanium-fuzz, ei tosta ilman kuulovauriota tarpeeks säröä saa edes ihan alkupään Sabbath-meininkeihin. ;)
 
Iommilla tosiaan oli joku treblebooster. Keinokuormaa kannattaa myös koittaa väliin. Iommi tosin taisi ihan aluksi ihan stratolla soittaa. Itse ymmärsin, että Sabbath Bloody Sabbathilla (missä on aika legendaarinen kitarasoundi) oli käytössä Laneyn nuppi, jossa oli fuzz itsessään. Mielestäni tuo ei jätä vaihtoehtoja, vaan kyseessä olisi ollut Laney Klipp. Tiedä sitten.
 
Onnittelut kyllä topicin aloittajalle. Hieno vahvistin!
Jucciz
10.02.2010 21:53:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla saattais olla just passeli boosteri torilla:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=391055
 
Tympee Huttunen
10.02.2010 22:07:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Mulla saattais olla just passeli boosteri torilla:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=391055

 
Onko sulla rahat loppu, kun koko ajan kaikkea myymässä?:D
Jucciz
10.02.2010 22:13:31 (muokattu 10.02.2010 22:13:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mäkrö: Onko sulla rahat loppu, kun koko ajan kaikkea myymässä?:D
 
Tuo pedaali jäi vaan ylimääräiseksi kun löysin sopivamman pedaalin sooloja boostaamaan (johon tarkoitukseen tuon erehdyksissäni hommasin).
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «