Aihe: E-mu USB 0404 ongelma 1 2 | |
---|---|
![]() 14.08.2008 20:54:21 | |
Jos kaikki USB laitteesi ovat kiinni samassa USB kontrollerissa niin saattaa tulla ongelmia. Myös USB 1.1 protokollan potrtin käyttö saattaa olla ongelmallista (0404 USB toimii parhaiten USB 2.0 liitännällä). t. Juha Koneessa on kolme USB 2.0 paikkaa, muita ei ole käytössä kun se missä äänikortti on..otin langattoman hiirenkin pois. Mutta vaikuttaa siltä että juuri itse äänikortti liitettynä aiheuttaa päällekkäisyyttä. | |
![]() 07.01.2010 13:41:47 (muokattu 07.01.2010 14:14:59) | |
Laitetaanpa tänne tämä vinkki tähän korttiin liittyen vaikka onkin vanha threadi. Hankin E-MU 0404 USB kortin ihan juuri ja kokeilin jos jotakin konstia, jotta saisin naksut ja rätinän pois. Minulla oireina oli ensin satunnaiset napsut ja sitten rätinä/särö ja vähän ajan päästä ääni hävisi kokonaan. Minulla ongelmaan auttoi se, että siirsin audio-raidat pois koneen omalta levyltä USB-levylle tai tikulle (erillistä kovaleyvä audiolle taidetaan jossain Cubasen oppaassa suositellakin). Tosin vieläkin välillä tulee napsuja, mutta ääni ei enää häviä kokonaan. Latenssia säätämällä napsuihin voi vaikuttaa ja ehkä voisin vielä kokeilla laittaa pois päältä turhia ohjelmia jne. En osannut tuota kovalevyä epäillä, kun Cubase Essential 5 toisti ihan mallikkaasti läppärin omalla äänikortilla kaiken koneen omalte levyltä ilman mitään ongelmia. Asio4All toimi minulla paremmin kun toistin raitoja koneen omalta levyltä kuin nuo E-MUn omat ajurit (Windows XP), mutta napsui ja rätisi sekin. | |
![]() 02.02.2010 14:26:09 | |
hkokko: Laitetaanpa tänne tämä vinkki tähän korttiin liittyen vaikka onkin vanha threadi. Hankin E-MU 0404 USB kortin ihan juuri ja kokeilin jos jotakin konstia, jotta saisin naksut ja rätinän pois. Minulla oireina oli ensin satunnaiset napsut ja sitten rätinä/särö ja vähän ajan päästä ääni hävisi kokonaan. Minulla ongelmaan auttoi se, että siirsin audio-raidat pois koneen omalta levyltä USB-levylle tai tikulle (erillistä kovaleyvä audiolle taidetaan jossain Cubasen oppaassa suositellakin). Tosin vieläkin välillä tulee napsuja, mutta ääni ei enää häviä kokonaan. Latenssia säätämällä napsuihin voi vaikuttaa ja ehkä voisin vielä kokeilla laittaa pois päältä turhia ohjelmia jne. En osannut tuota kovalevyä epäillä, kun Cubase Essential 5 toisti ihan mallikkaasti läppärin omalla äänikortilla kaiken koneen omalte levyltä ilman mitään ongelmia. Asio4All toimi minulla paremmin kun toistin raitoja koneen omalta levyltä kuin nuo E-MUn omat ajurit (Windows XP), mutta napsui ja rätisi sekin. Eikä muuten auttanut tämäkään kovin pitkälle. Napsut ja rätinä tuli takaisin. Pitänee kokeille onko tuolla virtalähteen irroittamisella vaikutusta, mutta luulisi että se vaikuttaa vain huonontavasti. Koneena on Lenovon T60 ja muistia 4 gigaa. Kaikennäköisiä optimointejakin olen koittanut. Virussoftaa vain en saa pois päältä. Ehkä tässä joutuu vielä hommaamaan uuden koneen. Minkälaisilla kokoonpanoilla olette saaneet tän kortin toimimaan ongelmitta? | |
![]() 02.02.2010 19:46:59 | |
Kokeile (jos hinta ei hirvitä) SSD-levyä. Läppäristä kaikki virransäästöomituisuudet pois, tai siis ainakin Vista/Windows7:ssa täytyy luoda uusi profiili parhaalle performanssille (tappeli T61:n WLAN:in kanssa aikani ennenkuin tajusin tuon, äänityshommat vielä odottavat). | |
![]() 02.02.2010 21:19:16 | |
mhelin: Kokeile (jos hinta ei hirvitä) SSD-levyä. Läppäristä kaikki virransäästöomituisuudet pois, tai siis ainakin Vista/Windows7:ssa täytyy luoda uusi profiili parhaalle performanssille (tappeli T61:n WLAN:in kanssa aikani ennenkuin tajusin tuon, äänityshommat vielä odottavat). Olen läppäristä noita säätöjä jonkin verran rukannut eikä mikään tunnu auttavan. Tänään sain liikkeestä Steinbergin CI2 äänikortin testikäyttöön ja siinä oli aivan samat ongelmat kuin tuolla EMU:llakin, joten ei tämä taida tosiaan olla kiinni äänikortista ja sen ajureista sitten kuitenkaan. Tämä T60 on työkone, joten pitänee hommata sitten ihan oma pöytäkone äänityskäyttöön ja tehdä siitä sellainen, että homma hoituu. SSD-levyt voi olla vähän tyyriitä, mutta jos laittais sitten pari erillistä n. 500 gigan kovalevyä - toiselle ohjelmat ja toiselle datat. | |
![]() 09.02.2010 22:00:50 (muokattu 09.02.2010 22:05:51) | |
hkokko: Olen läppäristä noita säätöjä jonkin verran rukannut eikä mikään tunnu auttavan. Tänään sain liikkeestä Steinbergin CI2 äänikortin testikäyttöön ja siinä oli aivan samat ongelmat kuin tuolla EMU:llakin, joten ei tämä taida tosiaan olla kiinni äänikortista ja sen ajureista sitten kuitenkaan. Tämä T60 on työkone, joten pitänee hommata sitten ihan oma pöytäkone äänityskäyttöön ja tehdä siitä sellainen, että homma hoituu. SSD-levyt voi olla vähän tyyriitä, mutta jos laittais sitten pari erillistä n. 500 gigan kovalevyä - toiselle ohjelmat ja toiselle datat. Tuli tuossa mieleen josko tulostin -ajurit olisi syypää noihin ongelmiin. Jotku (varsinkin USB kytkentäisten monitoimi -tulostinten) keskustelevat tämän tästä laitteen kanssa. Muistaakseni ne perinteiset kirjottimet sai kuriin asettamalla portin tyyppi joksikin yksisuuntaiseksi tms. (sori vaan etten muista kunnolla ... siitä on yli 5v kun tulostin oli kiinni rinnakkaisportissa) BIOSin kautta tai/ja sitten pysäyttämällä palvelut (printspooler taisi olla yksi pysäytettävä). USB laitteissa palvelun pysäyttäminen taitaa myös autta (itsellä kun tuo tulostuspuoli hoidetaan vaihtoehtoisessa käynnistyksessä joten ainakaan se ei ole ollut ongelmana vuosikausiin). Kokemuksen pohjalta, syvällä rintaäänellä voin todeta jotta, jos ulkoisen levyn laitat niin taitavat eSata (jos on liitäntä) ja FireWire ovat ainoat vaihtoedot USB äänilaitteen kanssa. "Kunnollinen" SSD levy on periaatteessa läppäriin paras vaihtoehto varsinkin jos sieltä löytyy vapaa levypaikka koneen sisuuksista niin ei siinä tapauksessa tarvitse ulkoisten asemien kanssa alkaa 'pelleilemmään'. t. Juha | |
![]() 10.02.2010 20:08:32 | |
HPeen printterin ajurit muistelen jollain ollut musakoneen pykimisen syyt. Tarkasti en muista ja harmi kun tämmöinen hyvä kortti joka ongelmoi jollain. itsellä pci versio joka pohjalta komentti hyvyydestä. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. | |
![]() 23.02.2010 09:28:55 | |
JPQ: HPeen printterin ajurit muistelen jollain ollut musakoneen pykimisen syyt. Tarkasti en muista ja harmi kun tämmöinen hyvä kortti joka ongelmoi jollain. itsellä pci versio joka pohjalta komentti hyvyydestä. Ongelmat on ainakin toistaiseksi historiaa. Hommasin sitten uuden pöytäkoneen, johon tuli seuraavanlaisia sisuskaluja: - Iso tornikotelo - Amd:n tuplaydinprosessori 3.0 Ghz - Kaksi terasta Western Digitalin black caviar levyä (toisella ohjelmat ja toisella datat) + ulkoinen USB levy varmuuskopiointiin - 4 gigaa muistia - Windows XP Nyt pelittää E-MUN omatkin ajurit. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)