Ziggy Bubba 10.02.2010 14:27:23 (muokattu 10.02.2010 14:30:01) | |
---|
Kävin hakemassa Jäänsärkijästä vinyylimallin, jossa oli sisällä latauskoodit, vaikkei niistä mitään mainintaa ollut kansissa - jibii! Saapahan laitettua aiPodiin lätyn kanssa ilman laittomuuksia tai älyttömiä säätöjä :) Pitääpä laittaa kuppi sumppia tulemaan ja lätty pyörimään... E: oli vielä samaan hintaan tuo vinyyli ku CD - latauskoodien kanssa ei tartte tossa kohtaa miettiä kumman ostaa. Lisää tätä niin vinyylihylly kasvaa... |
kid ego 10.02.2010 14:40:58 | |
---|
|
Disposable 10.02.2010 14:43:35 | |
---|
"PS. Kirk on ihan hyvä kitaristi!" -EVH |
Jokku 10.02.2010 15:14:58 | |
---|
Päättänyt oon jo aikoja sitten, että ostan. Äsken piti kuitenkin käydä ennakkokuuntelemassa kaverin varoitusten ja tämän ketjun takia. Kuuntelin 1:36 ekaa biisiä ja päätin että ostan. Riitti vakuuttamaan, että ansaitsee vähintään pari kunnon kuuntelukertaa. Mulle stam1na ei oo koskaan iskenyt kovaa munille heti, vaan oon kypsyny musiikkiin tosi hitaasti eikä nykyäänkään tuu usein kuunneltua, silti tykkään. |
Burn 10.02.2010 15:23:08 | |
---|
"Kristinuskon vastaisuuden lisäksi Benton on kiinnostunut moottoripyöristä." |
SH1THEAD 10.02.2010 15:24:32 | |
---|
Luojan kiitos ettei Stam1nan saundi ole mennyt yhtään lähemmäs Amerikkaa, vaan paketissa on yhtälailla tilaa kuten Uudet kymmenen käskyä -levyllä. Jos levy ei ala suoraan vokaaleilla, niin ensimmäisenä kiinnittää huomiota saundeihin ja ne ansaitsevat kiitosta. Itseäni ei kyllä nuo ympäristöä käsittelevät aiheet haittaa yhtään, ennemminkin tervetulleita tuulia myös metalliin. |
Disposable 10.02.2010 15:24:56 (muokattu 10.02.2010 15:45:25) | |
---|
Ei vielä kykene kirjoittamaan täysipainoista arviota, mutta nyt jo pitää sanoa yksi asia. Eloonjäänyt = kylmät väreet. 1:49 - 2:36 on vain yksinkertaisesti kaunista. Stam1na on ottanut tavakseen tehdä levyn toiseksi viimeisestä biisistä levyn parhaan. "PS. Kirk on ihan hyvä kitaristi!" -EVH |
spacemonkeyevolution 10.02.2010 15:34:04 | |
---|
3 kertaa levy pyörähtänyt soittimessa. On se. On se. On se ihan helvetin kova. Sinänsä ei yllätys, mutta että näillä ennakko-odotuksilla ja odottamisen jälkeenkin tuntuu tuolta. On se kova. |
Lamonte 10.02.2010 15:44:37 | |
---|
Näyttäisi jakavan mielipiteitä. Itse ole ehtinyt jo useampaan kertaan kuunnella ja täytyy sanoa että on hyvä. Hieman Rajan tyylinen, mutta parempi. Yhtä hyvä kuin UKK? Saa nähdä, mutta ei kaduta hankinta tippaakaan. Jau! Tavastialla nähdään lauantaina. |
StoRBa 10.02.2010 16:31:30 | |
---|
Pari kertaa levyn kuunnelleena voi todeta olevan vähintäänkin hommaamisen arvoinen! Tuo kirjaversio on vieläpä ihan näyttävä ja syventää kokonaisfiilistä. MadCraftin keikka YouTubessaTuunausta, puunausta ja yleistä löpinää blogissa.
Onko tuo... Super Guss Cola?? |
Cathi777 10.02.2010 17:10:43 | |
---|
Kyllä tännekin tämä maistuu oikein hyvin. Enemmän sellaista hulluttelua ja hassuttelua mukana menemättä kuitenkaan huumorimusiikin puolelle. Tää hevimetelöinti on usein niin otsa rypyssä tehtyä meininkiä, että on oikein positiivista tällaista kuunnella välillä. Moneen kertaan meni suu kyllä hymyyn, varsinkin monien vokaaliosuuksien suhteen. Hieno, että niitäkin tehdään silleen, että vähän sinne päin tyylillä eikä aina niin tarkasti kaikkia painoituksia sun muita. Levyn a-puoli ( vinyyliversiota kuuntelen ) kuulostaa ainakin tällä hetkellä selkeästi b-puolta paremmalta, mutta katsotaan miten sen mielipide tässä jatkossa menee. Ehkä toisella puolella se hulluttelu on vähemmässä roolissa ja välillä bändi kuulostaa ihan Mokomalta, niin se ehkä siinä häiritsee. Annetaan levylle kuitenkin aikaa ja soittokierroksia niin pystyy paremmin sanomaan tästä teoksesta. Only pop music can break my heart... |
bastardo 10.02.2010 17:35:35 (muokattu 10.02.2010 17:37:42) | |
---|
Kolmen kuuntelukerran perusteella vähän pettyneet fiilikset. Varsinkin Hyrden sävellyksistä jäi sellaiset fiilikset, että eikö nämä biisit ole jo kuultu. Olkkosen biiseissä ei oikein muuta valittamista kuin ukon soolot, en vieläkään pidä. Jäteputkiaivot on piristävä poikkeus em. kaksikon sävellysten seassa ja toi "Viihdeteollisuuden liukuhihnan paskasade, lankesi kasvoillemme länsimainen bukkake" pisti repeämään ääneen. Synahommat kuulostavat tyylikkäiltä, samoin Eloonjääneen sellot on todella piristävä uudistus. Ei tämä niiden viiden tähden hehkutuksien arvoinen ole, ja pistääkin vähän miettimään onko ne arvioijatyypit kuunnelleet Stam1nan aiempaa tuotantoa, koska varsin samalta Stam1naltahan tämäkin kuulostaa minun korviini. Itse odotin rohkeampaa uudistumista, mutta eiköhän tämäkin kolahda paremmin lisäkuunteluilla. Olin muuten vähän yllättynyt kun Swampissa olisi ollut vielä iltapäivälläkin kirjasettiä jäljellä. Putiikissa oli porukkaa, mutta kuulin ainoastaan yhden mimmin tulevan ostamaan Viimeistä Atlantista lisäkseni juuri kun olin lähdössä. Ehkä ne muut oli sitten HIM-faneja. :) EDITH: Se piti vielä sanomani, että pidän levyn teemasta paljonkin, tuo ekokatastrofin kautta maailmanlopun maalaaminen toimii levyllä helvetin hyvin. Kaikissa biiseissä kuitenkaan sanoitukset eivät osu ihan nappiin ja välillä Hyrden laulu kuulostaa vähän kehvalta. "If I'm crazy, then you're boring." -Henry Rollins |
Taivaan Tor 10.02.2010 17:38:34 | |
---|
Oonko se vain minä vai tuleeko kenellekkään fiilis että noi soolot ois jo kuultu? |
RekoS 10.02.2010 17:42:48 | |
---|
Paras Stam1na -levy varmaankin. Mukavaa vaihtelua, mukavan menevää settiä, ei voi sanoa muuta kuin että parhautta on tämä! Eikä tämä kyllä kovin old-school stam1nalta kuulosta, mun mielestä. Mukavia uusia ulottuvuuksia haettu, enkä voi valittaa sooloistakaan. Suosittelen, hankkikaa ehdottomasti. |
En sitte muista tiiä, mut meikälle kyllä iskee kuin 220 kiloa sitä itseään!! 3 kertaa kuunneltu läpi ja 4:s lähtee!! Metal up your ass!!! |
Booombox 10.02.2010 18:17:02 | |
---|
No nyt on sitten kuunneltu. Mitäs sanois. Sanotukset on helvetin hyviä ja hienoja paria poikkeusta lukuun ottamatta. Sävellykset on Stam1naa. Levyn alkupään biisit iskivät kyllä paremmin kun lopun mutta uskon että tässä pikkuhiljaa ne kaikki jutut sieltä alkaa aukeemaan. Aikalailla tuli sitä mitä odotin. Hieno levy. Palaillaan. Get your money for nothin' Get your chicks for free |
Marshallga 10.02.2010 18:24:40 (muokattu 10.02.2010 18:24:53) | |
---|
Levykauppax:n sivuilta maistelen, ei tämä tunnu edes irrallisena näin ensimmäisellä kuuntelulla, oksennan henkisesti poppikertsien soidessa. "Support music, not rumors." |
TTV 10.02.2010 18:43:58 | |
---|
Tätä ja tätä ja tätä, eli levy aukeaa joka kuuntelulla enemmän ja enemmän aivan kuten Rajakin aikoinaan. Hyvä lätty ja aina vaan paranee, mielenkiinnolla odotan lauantain keikkaa :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.) |
allupatukka 10.02.2010 18:49:41 | |
---|
Sanotukset on helvetin hyviä ja hienoja paria poikkeusta lukuun ottamatta. Olen täysin eri linjoilla, helvetinmoista paskaa. Nimikkokappaleen alku on ehkä typerintä mitä olen pitkiin aikoihin kuullut. Stam1nalla on kyllä taitoa sanottaa, mutta kuulemani perusteella pojat ovat alisuoriutuneet ja teemakin vielä ärsyttää. Muutenkin tulee jo melkein YUP mieleen tuosta "tekotaiteellisuudesta" pahemmin kuin aiemmin, niin hyviä tai mieleenpainuvia vertauksia ei ole osunut korviin kuin aiemmilla levyillä, mutta kyllä vielä on toivoa, jokin saattaa syöpyä mieleen... Pakkolasku-biisin musavideo on tähän asti älykkäintä juttua mikä levyltä on jäänyt käteen, minulle. Ja siinä oli kyllä hieno meininki! Näitä lisää. Pitää kai vielä mainita, että tämä on kärjistetty mielipide, ei provo tms. Provosoitua vai provota itse... |
dDevil 10.02.2010 19:16:48 | |
---|
Nonnih, nyt on punertava kirjanen luettu ja kuunneltu. Samanmoinen mitä vittua -efekti tuli kuin UKK:n aikoihin, joten mennee Stam1na -tuotoksien listalla sijalle kaksi, heti UKK:n jälkeen. Hyvää paskaa! Spank the monkey! |