Aihe: Kukaan vaihtanut Ibanez RG:hen mikkejä?? 1 2 | |
---|---|
![]() 06.03.2004 12:14:20 | |
Eli haluaisin tietää, miten uuden mikin johdot pitäisi juottaa vanhoihin nähden. Vanhassa mikissä (V8) oli seuraavat piuhat: valkoinen punainen maadoitus Duncanissa on seuraavat piuhat: valkoinen punainen musta vihreä+maadoitus (noi tulee potikkaan sen tiedän) Eli mitkä värit tulee entisten paikalle?? valkoinen=Duncanin? punainen=Duncanin? maa=Duncanin vihreä ja maa | |
![]() 06.03.2004 16:14:32 | |
Omaani olen dimarziot vaihtanut. Niissä on samanlainen johdotus. Muistelisin, että musta ja valkoinen on toinen kela ja vihreä ja punainen on toinen kela. Niitä sitten voi käyttää miten tykkää. Varmasti joku PRO osaa neuvoa paremmin. Onko sulla muuten se viisiasentoinen kytkin? Kahvi on hyvää. | |
![]() 06.03.2004 16:45:06 (muokattu 06.03.2004 16:50:24) | |
Duncanin musta tulee siihen mihin Iban valkoinen meni. Onko kitarassa 5 way switch ja 3 mikkiä? Tuleeko tuo tallaan vai mihin? Itselläni on juuri tuo konfiguraatio ja pähkäilin kovasti että mihin ne Duncanin valkoinen ja punainen pistetään. Luulisi, että ne molemmat tulevat siihen mihin Iban musta meni, mutta se ei tuntunut oikein toimivan. Iban 5 way switch systeemissähän ei ole missään asennossa kelojen puolitusta. Dimarziossa on muuten erilaiset värikoodit kuin Duncanissa. Sade on Jumalan pissaa. | |
![]() 06.03.2004 18:06:42 | |
Duncanin musta tulee siihen mihin Iban valkoinen meni. Mulla taas on sellainen käsitys että Duncanin musta menisi siihen missä oli iban punainen?!? Onko kitarassa 5 way switch ja 3 mikkiä? Tuleeko tuo tallaan vai mihin? Joo 5 way switch ja hum-single-hum-mikitys ja tallaan tulisi. Itselläni on juuri tuo konfiguraatio ja pähkäilin kovasti että mihin ne Duncanin valkoinen ja punainen pistetään. Luulisi, että ne molemmat tulevat siihen mihin Iban musta meni, mutta se ei tuntunut oikein toimivan. Öh, ibanezissa ei ole mustaa... Iban 5 way switch systeemissähän ei ole missään asennossa kelojen puolitusta. Kyllä on. Ne menee näin: 1. tallahumbucker 2. tallahumbuckerin pohjoiscoil+keskimikki 3. keskimikki 4. keskimikki+kaulahumbuckerin eteläcoil 5. kaulahumbucker ja tuon konfiguraation haluaisin myös säilyttää. Dimarziossa on muuten erilaiset värikoodit kuin Duncanissa. Joo ne menee näin: Dm vihreä=SD vihreä Dm valkoinen=SD punainen Dm punainen=SD musta Dm musta=SD valkoinen | |
![]() 06.03.2004 18:25:38 (muokattu 06.03.2004 18:48:31) | |
Öh, ibanezissa ei ole mustaa... Tarkoitin punaista. Kyllä on. Ne menee näin: Joo näköjään menee. http://www.ibanez.com/wiring/wire.asp?y=1999&w=RG470 En kyllä oikein ymmärrä tuon 5 way switchin logiikkaa, että mitkä johdot se yhdistää missäkin asennossa. Sade on Jumalan pissaa. | |
![]() 06.03.2004 19:53:18 | |
Minä mittasin ne yleismittarilla, että mitkä on yhdessä missäkin asennossa ja piirsin sitten kaavion. Helpottaa elämää kummasti. Kahvi on hyvää. | |
![]() 06.03.2004 20:35:26 | |
http://www.ibanez.com/wiring/wire.asp?y=1999&w=RG470 En kyllä oikein ymmärrä tuon 5 way switchin logiikkaa, että mitkä johdot se yhdistää missäkin asennossa. Jos joku osaa tuon kaavion tyhjentävästi ja niin selkeästi selittää että mäkin ymmärrän, niin lupaan tarjota sixpäkin (5€ tilille). | |
![]() 06.03.2004 20:42:11 | |
Jos joku osaa tuon kaavion tyhjentävästi ja niin selkeästi selittää että mäkin ymmärrän, niin lupaan tarjota sixpäkin (5€ tilille). Harmi, kun ei ole enää se tallessa. En kehtaa irroittaa omasta, kun pitäisi ottaa kaikki piuhat irti. Kahvi on hyvää. | |
![]() 06.03.2004 20:59:04 (muokattu 06.03.2004 22:11:51) | |
Harmi, kun ei ole enää se tallessa. En kehtaa irroittaa omasta, kun pitäisi ottaa kaikki piuhat irti. On harmi. Itse osaan kolvata ja lukea noita kaavioita sen verran että tiedän kyllä mitä mikäkin merkki tarkoittaa, mutta en yhtään tiedä mitä mikäkin liitos käytännössä tarkoittaa ja tekee. | |
![]() 06.03.2004 21:56:06 | |
Varmaan pääset helpoimmalla, kun viet ammattilaiselle tehtäväksi. Tuskin maksaa liikaa ja lopputulos on varmasti hyvä. Kahvi on hyvää. | |
![]() 06.03.2004 22:08:57 | |
Varmaan pääset helpoimmalla, kun viet ammattilaiselle tehtäväksi. Tuskin maksaa liikaa ja lopputulos on varmasti hyvä. Ei. Kyllä mä jostain selvitän mitkä piuhat tulee minkäkin paikalle. En tod. ala maksaa 50€:a hommasta minkä tekee alle puolessa tunnissa itse. | |
![]() 06.03.2004 22:36:33 (muokattu 06.03.2004 22:42:32) | |
Meniköhän ne niin, että Duncanin punanen ja valkonen yhistetään ja pistetään samaan paikkaan mihin Ibanez mikin valkonen tuli. Ja sitten Duncanin musta siihen mihin Ibanezin punanen meni. Ja vihree ja paljas johto yhteen ja potikan kuoreen. En oo ikinä Duncania ibaneziin pistäny, mutta muistelisin kuitenkin, että ne noin menee. Mutta helpostihan se selviää kun kolvaa mikin kiinni, pistää vahvistimen päälle, ottaa ruuvimeisselin käteen ja raaputtaa sillä mikkikytkimen eri asennoissa eri kelojen säätöruuveja/magneetteja ja helposti huomaa mikä kela on missäkin kytkimen asennossa päällä. Miinusnappi hukassa? | |
![]() 06.03.2004 23:02:26 | |
Meniköhän ne niin, että Duncanin punanen ja valkonen yhistetään ja pistetään samaan paikkaan mihin Ibanez mikin valkonen tuli. Ja sitten Duncanin musta siihen mihin Ibanezin punanen meni. Ja vihree ja paljas johto yhteen ja potikan kuoreen. En oo ikinä Duncania ibaneziin pistäny, mutta muistelisin kuitenkin, että ne noin menee. Mutta helpostihan se selviää kun kolvaa mikin kiinni, pistää vahvistimen päälle, ottaa ruuvimeisselin käteen ja raaputtaa sillä mikkikytkimen eri asennoissa eri kelojen säätöruuveja/magneetteja ja helposti huomaa mikä kela on missäkin kytkimen asennossa päällä. Jotenkin mullakin olis sellainen kuva että se menis juuri noin. Taidanpa lyödä sen noin kiinni jahka jaksan. | |
![]() 07.03.2004 10:47:30 (muokattu 07.03.2004 10:49:35) | |
Mä tekisin homman näin, tai siis olen tehnyt: vihreä ja se paljas piuha juotetaan yhteen ja sitten maahan kiinni, punainen ja valkoinen juotetaan yhteen ja eristetään teipillä, musta piuha laitetaan mikkivalitsimen siihen kohtaan, mistä vanhan mikin piuha juuri irroitettiin. EDIT: Kaipa myös muuten tuo Gypsyn temppu saattaa toimia. Koitappa vaikka sitä. Onkos siinä kytkennässä muuten se etu vielä tohon omaani nähden, että keskimikin ja humpparin väliasennossa humpparista on vain toinen kela käytössä? "Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy | |
![]() 07.03.2004 11:17:38 | |
Mä tekisin homman näin, tai siis olen tehnyt: vihreä ja se paljas piuha juotetaan yhteen ja sitten maahan kiinni, punainen ja valkoinen juotetaan yhteen ja eristetään teipillä, musta piuha laitetaan mikkivalitsimen siihen kohtaan, mistä vanhan mikin piuha juuri irroitettiin. EDIT: Kaipa myös muuten tuo Gypsyn temppu saattaa toimia. Koitappa vaikka sitä. Onkos siinä kytkennässä muuten se etu vielä tohon omaani nähden, että keskimikin ja humpparin väliasennossa humpparista on vain toinen kela käytössä? Kyllä, väliasennossa vain humbuckerin pohjoiskela on päällä. Tuolla sun tavalla puolitus häviäisi. Eli kyllä ne kaikki piuhat on kolvattava kiinni. Valkoinen ja punainen juotetaan yhteen kiinni ja samaan paikkaan mikkivalitsimeen. | |
![]() 07.03.2004 11:33:02 | |
Ei. Kyllä mä jostain selvitän mitkä piuhat tulee minkäkin paikalle. En tod. ala maksaa 50€:a hommasta minkä tekee alle puolessa tunnissa itse. No, huh. Onpas siellä kovat liksat kitaranikkareilla. Kahvi on hyvää. | |
![]() 07.03.2004 13:21:38 | |
Tuolta löytyy Duncanin omia schemoja tuota vaihtoa varten: http://www.seymourduncan.com/website/support/schematics.shtml Like Andrey Bolshakov's smile, cruel and cold | |
![]() 09.03.2004 08:59:13 | |
Vaihdoin eilen juuri Dimarzion Tone Zonen kiinni RG1550:n tallaan! Tein pienen modifioinnin, eli poistin keskimikin ja jätin kaulamikiksi sen orginaalin V7:n! Tää 5-asentoinen kytkin vain ihmetyttää, miten saisin järkevästi myös nuo mikkien puolitukset käyttöön!?. Nyt sain toimimaan siten että kytkimellä saa vain joko jomman kumman mikin käyttöön erikseen tai molemmat humpparit yhdessä, mikkivalitsimen muissa asennoissa! Haluaisin siten kytkennän kuin esim JPM:ssä eli esim keskiasennoissa molempien mikkien puolitukset olis käytössä tms.! Onnistuuko!? V7:ssa on piuhat musta,valkoinen ja "paljas" ja tone zonessa normaalit Dimarzion piuhat! MITEN KYTKEN!? Tuo kytkimen toiminta ois kyllä mukava tietää... Sori ku on sekavaa ja vielä näin aamusta :) | |
![]() 09.03.2004 09:42:04 | |
http://guitarelectronics.zoovy.com/product/WDUHH5L1101 Tuossa on yksi Kahden kakskelasen kytkentä 5-asentoisella kytkimellä. http://guitarelectronics.zoovy.com/product/WDUHH5L1102 Ja tuossa toinen. http://www.guitarnuts.com/wiring/big_apple.php Tuossa on Ison Omenan straton kytkentä http://www.guitarnuts.com/wiring/sw3.php Tuo helpottaa ymmärtämään 2-kelaisten kytkentöjä http://guitarelectronics.zoovy.com/ … wiringresources.11pickupcolorcodes/ Ja tuolta löytyvät mikrofonivalmistajien käyttämät värikoodit. Juu, varmast näi, mää kysyi? | |
![]() 09.03.2004 12:16:00 | |
Onkos kellään tietoa siitä mitkä ovat tän Ibanezin V7:n piuhojen "merkitys"...!?? Nykyisissä Ibanezin mikeissä vissiin punainen, valkoinen ja maadoitus! Mulla ne värit ovat musta,valkoinen ja maadoitus! Vastaako tuo musta punaista...!? | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)