Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Musiikin teoria ja säveltäminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: FINALE Edu/Allegro/PrintMusic vai SIBELIUS Edu?
1
Lioncourt
03.02.2010 21:18:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen katsellut nuotitusohjelmia. Haluaisin saada aikaan soundillisesti julkaisukelpoista musiikkia - siis sellaista, jota viitsisi laittaa jakoon, vaikka nyt MySpaceen. Jonkun verran olen tehnyt Sibelius 5:lla. Tyylilaji on klassinen/elokuvamusiikki.
 
Finalesta löytyy useita eri versioita. Olisiko järkevä hankinta Finale Allegro vai pärjääkö tällainen kotisäveltäjä jo Finale PrintMusicilla?
 
FINALET: http://www.finalemusic.com/store/productoverview.aspx
 
Mikä on Thomannilla myytävä MakeMusic, Finale 2010 EDU Edition: Educational edition for Finale 2010? Miten se poikkeaa Itse FINALESTA? Kai tuon ohjelman saa muutkin kuin opiskelevat ihmiset?
 
http://www.thomann.de/fi/make_music_finale_2009engedu.htm
 
---
Entä SIBELIUS SOFTWARE SIBELIUS 6 EDU? Miten tuo EDU-versio poikkeaa kalliimmasta versioista? Kai tuonkin pystyy hankkimaan kuka haluaa, eikä siis tarvitse olla opiskelija?
 
http://www.thomann.de/fi/sibelius_software_sibelius_6_edu_e.htm
 
Lioncourt
04.02.2010 11:53:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siis haluaisin lähinnä tietää, voiko tuollaisen edu-version ostaa vaikka täältä Suomesta, ilman että pitää jotenkin todistaa olevansa opiskelija? Kun olen joskus lukenut täältä sellaista juttua, vai liittyikö asia Student-versioon? Vai onko koko väittämällä perää?
 
Tuleehan tuon Sibeliuksen edu:n matkassa äänikirjastot, niin kuin Finalen mukana tuleva Garritean Orchestra vai mikä se nyt onkaan?
 
Ja tuskin Finalella (vaikka Allegro) ja Sibeliuksen Edulla on mitään soundillista eroa, että jommalla kummalla sais aidomman kuulosta musiikkia aikaiseksi?
 
Dr Dominant
04.02.2010 12:32:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EDU-versio on ohjelmiston täysversio, jonka ostamiseen oikeuttaa joko opiskelupaikka toisen asteen tai sitä korkeammassa oppilaitoksessa, taikka työsuhde opettajana oppilaitoksessa.
 
EDU-hintaisen tuotteen ostamista varten tarvitset joko opiskelutodistuksen ja työtodistuksen oppilaitoksesi kansliasta.
 
Suomalainen opiskelija voi ostaan EDU-tuotteen myös suomen rajojen ulkopuolelta, esim. Thomannilta postimyynnissä tms.
 
"Dr. Dominant, I presume?"
Dr Dominant
04.02.2010 12:39:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lioncourt: Tuleehan tuon Sibeliuksen edu:n matkassa äänikirjastot, niin kuin Finalen mukana tuleva Garritean Orchestra vai mikä se nyt onkaan?
 
Tulee, Garritanit on nykyään paketoitu sekä Sibbeen että Finaleen.
 
Ja tuskin Finalella (vaikka Allegro) ja Sibeliuksen Edulla on mitään soundillista eroa, että jommalla kummalla sais aidomman kuulosta musiikkia aikaiseksi?
 
Aidomman kuuloisuus lähtee siitä, että osaat käyttää softaa. Kummallakin softalla saa ihan yhtä aidon kuuloista aikaiseksi. Aitouden illuusio tulee siitä, että tiedät miltä asian pitää oikeasti kuulostaa, ja sitten väännät sen valitsemallasi softalla sen kuuloiseksi.
 
Finalen osalta suosittelen suoraan täysversion ostamista. Kuvauksestasi päättelen että haluat kirjoittaa orkesterikamaa, joten et oikeasti halua kevyemmillä ominaisuuksilla softaa jossa ei tule samplekirjastoa mukana. Osta joko sibben tai finalen täysversio. Jos olet opiskelija, saat edu-hinnalla.
 
"Dr. Dominant, I presume?"
Lioncourt
04.02.2010 13:02:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vastauksesta!
 
Suomalainen opiskelija voi ostaan EDU-tuotteen myös suomen rajojen ulkopuolelta, esim. Thomannilta postimyynnissä tms.
 
Niin, en ole opiskelija... mutta jos teen verkon kautta tilauksen vaikka Thomannilta tai muualta Euroopasta, kyselevätkö ne mitään opiskelutodistusta? Vai tuleeko ongelma vastaan jossain tuotteen rekisteröinti- tai aktivointivaiheessa?
 
EP
04.02.2010 13:18:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yleensä tulee aina mieleen näissä softissa, että
kysymyksessähän on nimenomaan nuotinnusohjelmat joissa tulee mukana orkesterikirjastot.
Nuotinkirjoitus ko. ohjelmalla pitää olla hanskassa ja sitten ymmärtää aika paljon eri orkesterisoittimista, soittotyyleistä, ominaisuuksista, musiikin teoriastakin jne.
Aika paljon tavaraa näissä saa kyllä käsiinsä, kokonaisen sinfoniaorkesterinkin, jos tuolle kaikelle on tarve, niin ei toi täysversion hinta kyllä pitäisi ole esteenä.
 
Dr Dominant
04.02.2010 13:21:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lioncourt:
Niin, en ole opiskelija... mutta jos teen verkon kautta tilauksen vaikka Thomannilta tai muualta Euroopasta, kyselevätkö ne mitään opiskelutodistusta? Vai tuleeko ongelma vastaan jossain tuotteen rekisteröinti- tai aktivointivaiheessa?

 
Se tulee vastaan ostovaiheessa. Esim. Thomannille sun pitää toimittaa se opiskelutodistus, jotta saat eduhintaisen tuotteen.
 
"Dr. Dominant, I presume?"
levesinet
04.02.2010 17:03:25 (muokattu 04.02.2010 17:14:52)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

voiko tuollaisen edu-version ostaa vaikka täältä Suomesta, ilman että pitää jotenkin todistaa olevansa opiskelija?
 
Kumma juttu. Päin vastoin Helsingissä meinasivat olla myymättä minulle Finalen normaalia täysversiota ja inttivät että kyllä aina löytyy jokin alennusperuste. Ensin syyttivät opiskelijaksi, sitten ammattilaiseksi jne. Milläs todistat ettet ole opiskelija jne? Perusversiota ei ollut kaupassa, joten jouduin noutamaan sen reilun viikon päästä. Noh, elämä ei ole aina helppoa.
 
Loppujen lopuksi totesin ettei Finale 2009 käynnisty, kun eksoottinen äänikorttini on asennettuna, ja etteivät hermoni taivu graafiseen käyttöliittymään totutteluun. Mutta se onkin minun ongelmani, joten mitäpä tästä.
 
nimim. back to LilyPond :/
 
M_Rouge
05.02.2010 01:31:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eivätpä taida paljon kysellä opiskelutodistuksia kun Euroopasta tilaa, kokemusta on. Eli ei muuta kuin edu-tilausta menemään vain. Tätä ei tietenkään saisi täällä sanoa, mutta kyllähän nuo uusimmat versiot näyttää olevan jaossa ihan ilmaiseksikin, ainakin viitetiedostot näyttää löytyvän hyvinkin helposti. No onneksi löytyy itseltä ihan maksettu versio.
 
baron
10.02.2010 14:13:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

M_Rouge: Eivätpä taida paljon kysellä opiskelutodistuksia kun Euroopasta tilaa, kokemusta on. Eli ei muuta kuin edu-tilausta menemään vain. Tätä ei tietenkään saisi täällä sanoa, mutta kyllähän nuo uusimmat versiot näyttää olevan jaossa ihan ilmaiseksikin, ainakin viitetiedostot näyttää löytyvän hyvinkin helposti. No onneksi löytyy itseltä ihan maksettu versio.
 
Mun ymmärtääkseni jotta asennuksen saisi toimimaan pitempään pitää saada (ainakin Finalella) "Authentication Code", joka tuskin "ilmaisversiolle" onnistuu.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
M_Rouge
10.02.2010 19:14:40 (muokattu 10.02.2010 19:15:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun ymmärtääkseni jotta asennuksen saisi toimimaan pitempään pitää saada (ainakin Finalella) "Authentication Code", joka tuskin "ilmaisversiolle" onnistuu.
 
Niin varmaan... mutta tarkoitinkin lähinnä vertaisverkkojen torrent-tiedostoja (joita tulee ihan google-hakuunkin) eli laittomia crackättyjä versioita, jotka sisältävät korvattavan exe-tiedoston tai muun sellaisen, jolla noi authentication codet ohitetaan helposti ja kätevästi. Sitten onkin täysi versio käytössä. :o
 
aron
20.03.2010 21:42:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

levesinet:
Loppujen lopuksi totesin ettei Finale 2009 käynnisty, kun eksoottinen äänikorttini on asennettuna,

 
Osaako kukaan kertoa Finale 2009 käynnistys ongelmasta. Faija soitti ja pyysi joku päivä katsomaan kun ohjelma kaatuu heti käynnistyksessä. Itse en tunne ohjelmaa. Äänikortti on vaihdettu aikaisemmin.
 
Dr Dominant
21.03.2010 10:34:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aron: Osaako kukaan kertoa Finale 2009 käynnistys ongelmasta. Faija soitti ja pyysi joku päivä katsomaan kun ohjelma kaatuu heti käynnistyksessä. Itse en tunne ohjelmaa. Äänikortti on vaihdettu aikaisemmin.
 
Ekaksi suosittelen kääntymistä Finalen käyttäjätuen puoleen. Mulle ovat ainakin aina vastanneet 24 tunnin sisällä ja palvelu on ollut hyvää. Toiseksi, luulisin että auttaaksemme tarvitsemme tietoa ainakin faijasi koneen käyttöjärjestelmästä ja jonkin verran koneesta itsestään.
 
"Dr. Dominant, I presume?"
levesinet
21.03.2010 17:35:47 (muokattu 21.03.2010 17:36:55)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aron: Osaako kukaan kertoa Finale 2009 käynnistys ongelmasta. Faija soitti ja pyysi joku päivä katsomaan kun ohjelma kaatuu heti käynnistyksessä. Itse en tunne ohjelmaa. Äänikortti on vaihdettu aikaisemmin.
 
Mulla on 32-bittinen Windows Vista -käyttöjärjestelmä ja ulkoinen äänikortti CME Matrix K. Se on ollut epäluotettava yhdistelmä. Jonkin aikaa jouduin odottamaan sellaista äänikortin ajuria, joka toimisi Vistassa.
 
Muistaakseni Finale 2009 käynnistyessään jää jumiin, mikäli CME Matrix K on kytkettynä (FireWire-piuhalla). Finale 2009 käynnistyy, kun CME:n äänikortti ei ole kytkettynä. En muista tarkemmin enkä ole pitkään aikaan selvittänyt, onko äänikortille tuoreempia Vista-ajureita.
 
aron
21.03.2010 18:56:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vastauksista. Nämä käyttötuki kysymykset ei ole niin yksinkertaisia. Selailin Finalemusicin foorumia jonkinverran ja siellä oli pari samankaltaista tapausta.
Katsotaan miten käy.
 
Tuom1o
13.05.2010 23:30:15 (muokattu 14.05.2010 17:33:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse käytän virallista Finale 2008 ohjelmaa, jonka olen virallisesti päivittänyt 2009 versioksi. Ohjelma toimii täydellisesti ja sen kanssa ei ole minkäänlaisia ongelmia.
 
levesinet
15.05.2010 22:06:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos muistutuksesta. Se on loppu nyt. "Finale 2009 has been uninstalled from your computer." En tiedä, miltä orkesterisaundit olisivat kuulostaneet, koska Finale ei suostunut toimimaan äänikortin kanssa ja Garritanin orkesterisaundit oli lahjakkaasti muutettu sellaisiksi, ettei niitä voi käyttää kunnon sekvensserissä vaan ainoastaan Finalessa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «