jigsore 10.02.2010 11:13:12 | |
---|
Räbbänä: Ei ollut Oulun äxässä suuren suurta ryntäystä. Liikkeeseen astuin 10:02 ja lisäkseni paikalla oli kolme asiakasta. Oliks siellä vinyyliä? |
this1sux 10.02.2010 11:14:30 | |
---|
Räbbänä: Ei ollut Oulun äxässä suuren suurta ryntäystä. Liikkeeseen astuin 10:02 ja lisäkseni paikalla oli kolme asiakasta. Heh, no ei tässä nyt vielä mistään Elviksestä kuitenkaan oo kyse ;) Ambitus eli Kupiainen soolokitaraan, ja saattaisin itsekin tykätä bändistä. Kovin kuiva on bändin soolokitarasoundi ja varmaan nihkeyttää soittoa. "All science is either physics or stamp collecting" - E. Rutherford |
Räbbänä 10.02.2010 11:17:39 (muokattu 10.02.2010 11:18:40) | |
---|
m/: Oliks siellä vinyyliä? Ei ainakaan silmiini osunut. Perusversiota löytyi hyllyjen täydeltä ja tiskillä sarjakuvaversiota komeili nätti pino. Edit: Äxän sivujen mukaan pitäisi LP:täkin löytyä jokaisesta Äxän myymälästä. Painajaismainen: Tätä keskustelua ei sitten käyty. |
nahkalipsi 10.02.2010 11:31:36 | |
---|
Joo ei vakuuta. Miksen pitäny sanaani ja kuunnellu ennen ostoa. Samaa paskaa kun Raja, biisitkin kuulostaa ihan samoilta kun ennen. Levy alkaakin likaisella parketilla. Joo tykkää kuka tykkää Roses are red, violets are blue. All by base are belong to you |
Börje 10.02.2010 11:32:51 | |
---|
You suck, sanoo Hra Devin ja sillon muuten imetään! |
jigsore 10.02.2010 11:36:08 | |
---|
Edit: Äxän sivujen mukaan pitäisi LP:täkin löytyä jokaisesta Äxän myymälästä. Firefox näyttää jostain syystä että LP:tä vain Helsingissä ja Kuopiossa, minkä takia kyselinkin. IE:llä näimmä toimii, jopas jotain. Eiköhän niitä sitten ole. |
Kulkunen 10.02.2010 12:20:40 (muokattu 10.02.2010 12:25:02) | |
---|
Börje: http://www.levykauppax.fi/artist/stam1na/viimeinen_atlantis/ Joku puhu näistä Äxän sivuilta löytyvistä "klipeistä". Mulla on ainaki jo kaks ekaa raitaa soinut kokonaisuudessaan. Koko levynhän sieltä pystyy kuuntelemaan, niinkuin villasukat totesi edellisellä sivulla. Jäänee omalta osalta hyllyyn vielä tällä erää, pari kertaa tuolta Äxän sivuilta kuuntelin eikä noin äkkiseltään ollut mitään niin uutta että ostohalut heräisi. Meshuggahin DVD:n sen sijaan juoksen ostamaan karjuen heti kun töistä ehtii. The downward spiral never ends. |
Teksu 10.02.2010 12:21:27 (muokattu 10.02.2010 12:21:42) | |
---|
En sit tiedä, aika lahna meininki. Rajakin oli tiukkaa rypistystä, tää ei nyt vielä ole kauheesti iskenyt. Pitää antaa muutama pyöräytys vielä. "Niin kauan kuin saastuttaminen on maksutonta laskun maksaa kaupan ulkopuolinen osapuoli" Voi nyt vittu. Kiitos. Mutjuu, ei teilata heti kärkeen! Pitää antaa levylle muutama mahis :) Viisi kierrosta luisteltuani ryhdyin ajattelemaan korkealentoisia isänmaan asioita |
tommium 10.02.2010 12:32:03 | |
---|
Ambitus eli Kupiainen soolokitaraan, ja saattaisin itsekin tykätä bändistä. Kovin kuiva on bändin soolokitarasoundi ja varmaan nihkeyttää soittoa. ...jepjep ja vielä Tony Kakko mikin varteen niin johan olisi Stam1nakin niin kiva bändi. Luojan kiitos näin ei kuitenkaan ikinä tule tapahtumaan. Eiköhän Lemin pojat ole ihan tietoisesti soundinsa valinneet ja hyvä niin. Loistava on kyllä tuo uusin levy ja innolla odottelen lauantain keikkaa. ...mä sanon viimeisen sanan, Jasse on gay. |
Viui 10.02.2010 12:33:39 | |
---|
Oon kuunnellu ehkä 2 kertaa nyt läpi, ja ei ainakaan vielä iske. Kuullostaa aika paljon Rajalta. Toisaalta monen levyn kohalla on käyny niin, että ensin kuullostaa paskalta, mut vähän ajan päästä loistavalta. UKK:kin kuullosti aluksi huonolta. |
tuomittu 10.02.2010 13:06:21 | |
---|
Okei, repesinpä tuota ensimmäistä piisiä kuunnellessa äsken aika huolella. Tuli nimittäin mieleen Touko Pouko Astronauttina, kun se alkaa muovailuvahasta askarrella paskarrella avaruusoliota. Kuunnelkaa sitä piisiä etenkin siitä 1:20 paikkeilta eteenpäin ja verratkaa tähän http://www.youtube.com/watch?v=AI-_gBDiaQU (askartelu alkaa siinä puolentoista minuutin kohdilla). Ei mulla sit muuta. JESTAS SENTÄÄN MITKÄ PILLUT! |
nahkalipsi 10.02.2010 13:08:42 | |
---|
Joo kolme kertaa läpi riitti. Levy hyllyyn pölyttymään ja 18,90e not well spent. Yhtä tylsä (tai jonkun mielestä hyvä) kuin Raja. Roses are red, violets are blue. All by base are belong to you |
kid ego 10.02.2010 13:25:22 | |
---|
villasukat: Toisaalta monen levyn kohalla on käyny niin, että ensin kuullostaa paskalta, mut vähän ajan päästä loistavalta. UKK:kin kuullosti aluksi huonolta. Mä en ainakaan kovin usein pääse levyihin sisään ekalla kerralla. Kuuntelen nyt Äxän sivuilta tätä lättyä. Joitakin helvetin hienoja juttuja jäi mieleen, mutta toisaalta tosi paljon mennyt ohi. Toimii mulle, ja varmasti paranee lisäkuuntelun myötä entisestään, kunhan saan haettua levyn kaupasta. Stam1nan (ja tietysti monen muunkin bändin) kohdalla on kyllä eriskummalista se, että aina kun uutta levyä on tulossa, jengi venaa niitä ihan hiessä, ja sitten kun levy on kuunneltu, todetaankin että eihän tämä nyt tajuntaa räjäyttänyt. Tämä ei tietenkään päde kaikkiin, mutta joihinkin tuntemiini henkilöihin. Jos edellinen ei kolahtanut, niin miksi seuraava räjäyttäisi tajunnan? Mitä se tajunnanräjäyttäminen edes tarkoittaa musiikkilevyn kohdalla? En mä ainakaan odota, että cd-levy esim. ottaisi suihin, vaikka voihan sitäkin kokeilla. Riittää, että siitä saa hyvän kuuntelukokemuksen. Hyvin harvoin jos koskaan käy niin, että sekoan levyn ensikuuntelusta. Yleensä vaatii sen 3-5 läpikuuntelua. Itse asiassa Stam1nan debyytti kolahti aluksi vitun kovaa, mutta nykyään kuuntelen eniten Rajaa, ja UKK:ta toiseksi eniten, vaikka niiden sisäistäminen otti enemmän aikaa. Mielestäni se on erittäin tervettä kehitystä bändiltä, että pystyy tekemään seuraavista levyistä aina enemmän ja enemmän kuuntelua kestäviä. Tänään taidan jättää sähkölaskun maksamatta ja käydä hakemassa Viimeisen Atlantiksen levyhyllyyni. |
rocky0 10.02.2010 13:41:03 | |
---|
Hmm... Vaatii todellakin sulattelua tämä lätty vielä. Nyt toinen kuuntelu menossa ja alkaa kuulostaa parit biisit todella kovalta. Eniten iski ekan kuuntelun jälkeen Jäteputkiaivot biisin punkkirymistely. Kyllä tämä vaikuttaa koukeroisemmalta ja syvemmältä kuin suurin osa edellislevyn materiaalista. Katsotaan miten mielipide kehittyy lisäkuuntelujen myötä. Teatrian keikkaa odotellessa! |
Joo taitaa jäähä tämä levy ostamati. Oon äxän sivuilta levyä luukutellu, eikä oikein mikkään kappale taho iskiä. Harmittaa saatanasti sinänsä. Ei oo yhessäkään kappaleessa semmosta kunnon meininkiä, kuten vielä edellisellä levyllä jonku verran oli esim. Hammasrattaassa. Oisin myös toivonu, että nuo luonnonsuojeluajatukset ois tuotu esille ennemminki kiertoilmauksin ku ihan suoralla tilityksellä. "Ananas on 'no' sanana." -Sikisijä |
rocky0 10.02.2010 13:47:52 | |
---|
Kersu: Joo taitaa jäähä tämä levy ostamati. Oon äxän sivuilta levyä luukutellu, eikä oikein mikkään kappale taho iskiä. Harmittaa saatanasti sinänsä. Ei oo yhessäkään kappaleessa semmosta kunnon meininkiä, kuten vielä edellisellä levyllä jonku verran oli esim. Hammasrattaassa. Oisin myös toivonu, että nuo luonnonsuojeluajatukset ois tuotu esille ennemminki kiertoilmauksin ku ihan suoralla tilityksellä. Tuo on ehkä äkikseltään sellane negatiivinen puoli, jonka poimin jo eka kuuntelun jälkeen. Puuttuu kunnon MOUKAROINTI biisi aka. Hammasratas tai Luova Hulluus. Ei sillä, että materiaali heikkoa olisi, mutta yksi sellainen ois mahtunu joukkoon! |
besamme 10.02.2010 13:59:42 | |
---|
Puoltoista kierrosta vasta lättyä pyöritetty ja jotenkin puuduttaa. Eniten taitaa tökätä noi tekstit. Rupiaa olemaan kottaria jo teksteissä turhankin lailla. Vitun ostoskeskukset. Eiköhän toi ahneus, tuhlaus & itsekkyys käsitelty aiheina tappiinsa jo rajalla. Kait mä odotin, että sieltä ois tullut samanlaista tempoilua, kuin ukk:lla. Missä se into ja raikkaus piilottelee tolta levyltä. No, pitää kuitenkin pyöritellä vielä. |
Joel H. 10.02.2010 14:01:25 | |
---|
Sorruin kuuntelemaan levyn tässä töiden ohessa levykauppa äxän sivuilta. Raja potki perhanan hyvin, mutta niin potkii tämäkin. Ehkä jopa paremmin kunhan pääsen useamman kerran pyörittämään. Kyllä ovatten taas hienon plätyn laittanu pihalle. Täytyypä kohta suunnistaa levykauppaan:) |
Kitaranraiskaaja 10.02.2010 14:21:39 | |
---|
Hyvä levy on. |
this1sux 10.02.2010 14:22:49 | |
---|
tommium: ...jepjep ja vielä Tony Kakko mikin varteen niin johan olisi Stam1nakin niin kiva bändi. Luojan kiitos näin ei kuitenkaan ikinä tule tapahtumaan. Eiköhän Lemin pojat ole ihan tietoisesti soundinsa valinneet ja hyvä niin. Loistava on kyllä tuo uusin levy ja innolla odottelen lauantain keikkaa. No älä nyt hermostu ;) Mun mielestä nuo soolot eivät vaan yksinkertaisesti oikein ns. lähde. Stam1nan biiseihin sopis hyvin mahd. hullut ja äärimmäiset soolot, jotka valitettavasti ovat jääneet tältäkin levyltä toimittamatta. Sen sijaan löytyy melko tavanomaisia sooloja, vieläpä ei mitenkään kummoisella soundilla. Eikö keskivertoa epäomaperäisemmät biisit ansaitsisi vertaisensa soolot? "All science is either physics or stamp collecting" - E. Rutherford |