Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: CS-15 filtteri ongelmaa
1
subsound
09.02.2010 20:27:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moikka!
 
Mulla on ollu jo useamman vuoden ongelmia cs:n filtterien kytkimien (liukuvien millä valitaan HPF. BPF tai LPF) kanssa. Ääni saattaa kadota miltei tyystin pelkäksi pihinäksi ja kun koskettaa kytkintä niin ääni tulee takaisin eli kosketushäikkää on.
 
Kerran olen käyttäny huollossa minkä jälkeen pelasi moitteetta jonkin aikaa. PRF:ää on tullut ruiskuteltua kytkimiin kans mutta enää ei sekään tunnu auttavan. Onko jollakin muulla ollu ongelmia samojen kytkimien kanssa ja onko vinkkejä miten voisi itse huoltaa ne paremmin toimiviksi? Vireen säätöpotikatkin ovat reistailleet paljon ja muutamalla tutulla on myös. Sen kanssa on pystyny elämään kun se ei sentään syö koko ääntä ja hinkkaamalla on sen vireen saanu aina suht kohdilleen.
 
Huollossa käyttäminen tuntuu niin turhalta jos sama vika kuitenkin uusiutuu taas vuoden päästä.
 
Kiitos avusta
 
maza
09.02.2010 23:58:44 (muokattu 09.02.2010 23:59:28)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tahtoo olla noiden kytkinten "ominaisuus" tämä myöhäiskeski-iällä ilmenevä pätkiminen. Purkamalla kytkimen kokonaan osiin saa sen puhdistettua kunnolla, tarvittaessa mekaanista hinkkaamista hyväksi käyttäen.
 
Käyttämällä öljyistä kontaktispraytä vain pahennat ongelmaa pidemmän päälle. Kytkimien puhdistukseen ehdottomasti öljytöntä tavaraa.
 
Potikatkin saa noissa purettua kohtuuhelposti palasiksi. Niihin kuitenkin laadukasta öljyllistä spraytä, esim. Electrolube.
maza
10.02.2010 00:00:31
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mainittakoon vielä että tietysti kytkinten uusiminen korjaa ongelman. Itse en pikaisella etsimisellä kuitenkaan löytänyt sopivia mistään.
subsound
10.02.2010 11:16:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei kiitos kovasti vinkeistä! En ois ollenkaan tajunnu että PRF ei ole hyvä kytkimissä. Pitääpä purkaa ja putsata huolella ja vaihtaa toi PRF tuohon Electrolubeen.
 
Kiitos!
 
saku
 
maza
10.02.2010 11:42:44
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

subsound: Hei kiitos kovasti vinkeistä! En ois ollenkaan tajunnu että PRF ei ole hyvä kytkimissä. Pitääpä purkaa ja putsata huolella ja vaihtaa toi PRF tuohon Electrolubeen.
 
Ja ite tajusin lukeneeni tuon huonosti. PRF:llähän on montaa eri tuotetta. Mutta mun kokemuksen mukaan oikeasti toimivinta kontaktispraytä nimenomaan kytkimiin on CRC:n Oxide Clean. Tökötti toimii oikeasti, toisin kuin miedommat aineet.
 
Potikoiden (pyörivien ja liukujen) kanssa tarvii puhdistuksen jälkeen (esim. tuolla em. aineella) sitten myös voitelua, jolloin sitä Electrolubea sitten kehiin!
 
Oxide Cleanissa öljyä ei siis ole, Electrolubessa on.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «