Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tokain Straton talla nousee
1
msalmela
10.02.2010 10:38:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi,
 
Ostin aikoinaan käytetyn Tokain Straton jossa luultavasti ESP talla/vibrasysteemi. Iilmeisesti se on jokin jälkiasennus, koska rungossa on ylimääräisiä ruuvinreikiä joten olisiko siinä ollut jokin muu systeemi aikaisemmin. No, ainakin tämä systeemi nousee takareunastaan muutaman millin, jolloin tietenkin kieletkin nousevat. Vireessä se ei pysy ollenkaan jos vibraan koskee. Onko tuo kohoaminen normaalia, kannattaisiko lisätä jousia tai kokonaan jokin muu systeemi? Olen aika noviisi näissä tekniikka-asioissa, joten kommentteja saa heittää laajemminkin.
 
WinterMad
10.02.2010 10:48:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kitaran takana mahdollisesti luukun takana olevia tallan jousia pitäisi kiristää, tai mahdollisesti jopa laittaa yksi lisää.
 
amistaar
11.02.2010 09:46:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

noi tallan jouset kannattaa kattoo, mikä niissä on kunto. Voi olla ajanmittaan löystyny kummasti. Sitten kannattaa tarkistaa tallassa olevien ruuvien kireys..Jos ne on liian tiukalle väännetty kiinni talla voi siitäkin syystä nousta. Itselläni oli yhden käytetyn kitaran kanssa samanlainen ongelma.
 
Kefiiri
11.02.2010 09:56:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

msalmela: Onko tuo kohoaminen normaalia, kannattaisiko lisätä jousia tai kokonaan jokin muu systeemi?
 
Itse asiassa systeemi on alun perin suunniteltu juuri noin, että takareuna on muutaman millin koholla. Näin vibrakammella voi myös nostaa sävelkorkeutta hieman, mutta systeemi on hermostuttavan herkkä. Etevimmät antavat tallan kellua, me tavalliset kuolevaiset lisäämme (tai kiristämme) niitä jousia sen verran että talla pysyy kiinni rungossa ellei kampea käytetä.
 
Music_Fighter
11.02.2010 11:00:42
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: Itse asiassa systeemi on alun perin suunniteltu juuri noin, että takareuna on muutaman millin koholla. Näin vibrakammella voi myös nostaa sävelkorkeutta hieman, mutta systeemi on hermostuttavan herkkä. Etevimmät antavat tallan kellua, me tavalliset kuolevaiset lisäämme (tai kiristämme) niitä jousia sen verran että talla pysyy kiinni rungossa ellei kampea käytetä.
 
Minä ainakin kellutan noin 2-3 milliä, koska se on perus fender-säätö tallalle, tosiaan kyse on straton vintage-tallasta. Näin vibran käyttö on pehmeää, ja pysyy hyvin vireessäkin. Jos ei pysy, kannattaa rasvata talla ja vaihtaa graphtechin yläsatulaan.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «