Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Orange: vola/teho/soundit
1
Jouni74
09.02.2010 23:04:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Orange kiinnostais kovasti hommata Mesan kaveriksi treenikselle, mutta mitäs asiaan enämpi perehtyneet ovat väitteistä että soundaa hyvälle pienellä volalla..?
Eli kun aletaan ruuvaamaan kunnolla, menee mössöksi..
Kokeilin Musamaailmassa Thunderverbia ja hyvältä kuulosti. Siis myymälässä istuskellen.
Rockerverb voisi olla myös hyvä vaihtoehto.
Jossa tullaankin kysymykseen 50, 100, 200 W? Mallista riippuen..
 
ONLY HARD IS HARD ENOUGH -The Grammers
duc
09.02.2010 23:49:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rockerverb 50 kuulosti ainakin hyvältä pienellä, ja vielä paremmalta isolta. neljä 6v6-putkea, toisenlainen soundi kuin noissa sadan watin malleissa joissa on eri putket.
Numb
10.02.2010 09:34:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jouni74: Eli kun aletaan ruuvaamaan kunnolla, menee mössöksi..
 
Ei mun tietääkseni, vaan kuulostaa hyvältä sekä hiljaa että kovaa.
 
Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö
Ziggy Bubba
10.02.2010 09:50:36 (muokattu 10.02.2010 09:51:05)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Numb: Ei mun tietääkseni, vaan kuulostaa hyvältä sekä hiljaa että kovaa.
 
Näin ite olen kanssa kokenut oman RV50:n kanssa. Harvoin putkivahvistimet huonommalta lujalla kuulostaa :)
 
Orange taisi just esitellä NAMM:ssa Rockerverb mkII:n, jossa ei tosin paljoa eroa taida olla vanhaan. Olikohan mid-säätö puhtaalle kanavalle sekä efektilenkkiä ja reverbiä "fiksattu" johonkin suuntaan. En nyt jaksa linkkejä kaivella, Orangen omalla foorumilla noista on ainakin ollut puhetta.
 
This Is Sonar Transistor...
Bluesmies
10.02.2010 10:18:37
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jouni74: Orange kiinnostais kovasti hommata Mesan kaveriksi treenikselle, mutta mitäs asiaan enämpi perehtyneet ovat väitteistä että soundaa hyvälle pienellä volalla..?
Eli kun aletaan ruuvaamaan kunnolla, menee mössöksi..
Kokeilin Musamaailmassa Thunderverbia ja hyvältä kuulosti. Siis myymälässä istuskellen.
Rockerverb voisi olla myös hyvä vaihtoehto.
Jossa tullaankin kysymykseen 50, 100, 200 W? Mallista riippuen..

 
Mulla on ollu ad 15/12 seitsemän vuotta käytössä ja hyvä pelihän se on ja mielestäni hiljaisillakin volumeilla toimii.
HTMono
10.02.2010 10:20:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täällä kanssa löytyy Orangen Rocker ja kyllä se sen paremmin jytää mitä enemmän saa volaa vääntää :) Huhupuheita ja kaikenlisäksi aika outoja sellaisia.
 
Fake Noir --- If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to sort it out for themselves.
Jouni74
10.02.2010 10:32:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huhupuheita ja kaikenlisäksi aika outoja sellaisia.
 
Näin hiukan arvelinkin.. :)
 
ONLY HARD IS HARD ENOUGH -The Grammers
Nacher
10.02.2010 12:29:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä Rockverb 50, mutta vain koti/kakkosnuppina, joten paha kommentoida miten hyvin pysyy täydessä luukutuksessa mukana. Itse olen kyllä ulkomaisilla forumeilla kovasti törmännyt väitteeseen, että kovaääniseen kahden kitaristin bändiin suositeltaisiin 100W versiota. Onhan tuossa Rockverbissä sen verran löysä/pehmeä soundi, ettei siihen paljoa lisää puuroa enää isommilla säröillä soisi tulevan...
 
Ziggy Bubba
10.02.2010 12:38:46 (muokattu 10.02.2010 12:42:32)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nacher: Itsellä Rockverb 50, mutta vain koti/kakkosnuppina, joten paha kommentoida miten hyvin pysyy täydessä luukutuksessa mukana. Itse olen kyllä ulkomaisilla forumeilla kovasti törmännyt väitteeseen, että kovaääniseen kahden kitaristin bändiin suositeltaisiin 100W versiota. Onhan tuossa Rockverbissä sen verran löysä/pehmeä soundi, ettei siihen paljoa lisää puuroa enää isommilla säröillä soisi tulevan...
 
Ite olen soitellut Rockerverbillä särökanavan volakat n. klo 12 korvilla varsin kovaäänisessä kahden kitaristin bändissä - en ihan hahmota tarvetta enemmille tehoille. Puhdas kanava on ollut myös siinä puolivälin paikkeilla, eikä tuo musta ole ainakaan mainittavasti mennyt ruvelle. Mun puolesta tuo puhdas kanava saisi kyllä säröytyä ihan huomattavastikin, mutta sitten pitäisi kait luukutella vaan kovempaa :)
 
Lespalla soitellessa bändin kanssa oon tupannut leikkelemään EQ:sta vähän bassoja ja buustaamaan keskialueita. Omaan korvaan tuosta saa todella komeasti metakan seasta erottuvan soundin. Kyllä tuo taitaa vielä snadisti maukkaammin soida kovemmilla volyymeillä, vaikka ne himasounditkin on omaan korvaan aika hunajaa :)
 
Edelliset treenit vetelin pelkällä kanavanvaihtajalla ja virittimellä, kyllä sai noinkin aikas kattavan soundipaletin vähällä säädöllä.
 
E: Tuohon kakkossarjan Rockerverbiin olisivat voineet lykätä jalkakytkimellä toimivan "boostin" tai jonkun millä saisi vahvarin hienosta särökanavasta irti kerralla laajemman kattauksen... Tuosta kun lähtee gain-numiskan asennosta riippuen ruttua todella moneen lähtöön - särön luonne muuttuu selkeästi useammassa kohtaa kun nuppia kääntää.
 
This Is Sonar Transistor...
RHirvela
10.02.2010 13:04:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on kans tuo Rockerverb 50 combo. Ite ainaki tykkään ton soundeista tosi paljo. Yllätyin aluksi tossa siitä että miten monipuoliset soundit tosta saa irti. Ite pidän yleensä volsaa jossain klo 10-11 paikkeilla tolla dirty kanavalla ja gainia jossain klo 11 paikkeilla. Hyvin noilla asetuksilla ainaki meikäläisillä pysyy volumet tasapainossa rokkisoitossa vaikka rumpalillaki on suht reipas tyyli soittaa. Tottahan toki tuota on tullu täysillä kokeiltua :) Hyvin pysy soundi kasassa, mutta mekkalaa lähti iha helvetisti.
 
Tsekkasin kans sen mk2-mallin. MIKSI IHMEESSÄ ne on tehny siitä nii järkyttävän ruman pökkelön?
 
annie mall on ihan kiva bändi.
Vladi
10.02.2010 13:25:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

evil_twin:
Tsekkasin kans sen mk2-mallin. MIKSI IHMEESSÄ ne on tehny siitä nii järkyttävän ruman pökkelön?

 
Joka paikassa spekuloidaan, että syynä on suljettu rakenne. Tuskinpa ne huvikseen siirs ne systeemit etupuolelle. Hassua kyllä, mistään en oo vielä löytäny vahvistusta sille, että ne tosiaan olis takaa suljettuja.
 
Kyllä se siitä.
StJerky
10.02.2010 14:03:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

evil_twin: Tsekkasin kans sen mk2-mallin. MIKSI IHMEESSÄ ne on tehny siitä nii järkyttävän ruman pökkelön?
 
No onpa kyllä http://www.dv247.com/assets/products/71122_p.jpg
 
Ziggy Bubba
10.02.2010 14:20:28 (muokattu 10.02.2010 14:22:58)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

StJerky: No onpa kyllä http://www.dv247.com/assets/products/71122_p.jpg
 
Nuppi on sentään yhä ihan normin näköinen:
http://cdn.mos.musicradar.com/image … m10/orange-gallery/seven-530-85.jpg
 
Vähän tulee pesukone mieleen tuosta combon ulkoasusta :)
 
E: Taitaa olla kanssa helpompi säädellä tuota comboa noin että numiskat on edessä, varsinkin jos alla on lisäkaappia ym.
 
This Is Sonar Transistor...
Kivijalka
10.02.2010 14:58:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HTMono: Täällä kanssa löytyy Orangen Rocker ja kyllä se sen paremmin jytää mitä enemmän saa volaa vääntää :) Huhupuheita ja kaikenlisäksi aika outoja sellaisia.
 
Rocker kyllä rules, harmi että piti oma poistaa käytöstä.
 
Myyn kaiken, myyn myös huomisen! A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
StJerky
10.02.2010 17:10:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sikki-six: E: Taitaa olla kanssa helpompi säädellä tuota comboa noin että numiskat on edessä, varsinkin jos alla on lisäkaappia ym.
 
Onhan se käytettävyyden kannalta toki hyvä ratkaisu (joskushan combojakin haluaisi kasata päällekkäin). Olisi vaan muotoilija voinut vähän kauniimmankin siitä saada.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «