Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Amp Maker kitit
1 2
hape
05.09.2009 12:29:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko noista AmpMmakerin kiteistä kellään kokemuksia? Vaikuttas erittäin asialliselta ja vähän syyhyttäs toi PP-18..
 
http://www.ampmaker.com/ak03x.asp
 
Remember: Don't eat the deadly yellow snow!
AleksiS
06.09.2009 09:47:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro!
 
Aloittelin oman putkiharrastukseni Ampmakerin SE-5a -kitillä. Voin kyllä suositella lämpimästi hänen rakennussarjoja muillekin. Mukavasti hinnoiteltu ja osatkin ovat ihan hyviä (Neutrikin jackit, Alphan potikat, Mallory / Orange Drop -konkat jne...).
 
Rakennusohjeet ovat hyvät ja Barry (Ampmakerin omistaja) vastailee mielellään kysymyksiin ja auttaa jos ongelmia tulee rakentamisen aikana. Olen häneltä jonkin verran muutenkin tilannut osia, omasta mielestä nuo muuntajat ovat ihan hyviä.
 
Näyttää tosin tällä hetkellä olevan tuon PP18 -rakennussarja tauolla (päivittää rakennusohjeita, koteloa ja turret boardin PTFE-levylle), vasta lokakuun lopulla olisi taas saatavilla.
 
-Aleksi
 
HepeV
06.09.2009 11:08:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paljonko tulee rahtikuluja, jos tuolta tilaa esim. tuon SE-5a-kitin?
 
AleksiS
06.09.2009 11:28:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi,
 
mun tilauksessa näytti postit olleen 21 puntaa. Tuolta löytyy lisäinfoa postikuluista eri kiteille http://www.ampmaker.com/shipping.asp
 
-Aleksi
 
AleksiS
06.09.2009 15:39:49 (muokattu 06.09.2009 15:40:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, semmoinen piti vielä mainita, että nuo Ampmakerin kiteille myynnissä olevat kotelot (kohdassa "Cabs by Chris") on English Valve Ampsin Chris Uffin tekemiä koteloita. Itsellä on niitä kaksi kappaletta (Champ-kopio 8" kaiuttimella ja Ampmakerin kiteille sopiva combo 12" kauttimella).
 
Ihan hyvännäköistä jälkeä ja mielestäni ihan kohtuuhintaisia. Tekee myös täysin custom-koteloita jos haluaa.
 
Edit: Niin se Ampmakerin sivuilla "Cabs by Chris" sivulla oleva oranssi-musta "chunky combo" on se meikäläisen kotelo :)
 
-Aleksi
 
hape
06.09.2009 16:05:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos AleksisS tiedoista, olenki ollu sinne jo yhteydessä ja ainaki asiakaspalvelu tuntus pelaavan. Ja pyysin jo tarjousta custom-mitoilla combokotelosta, oli aika isoja 1x12" comboiksi ne mitä siellä oli.
 
Remember: Don't eat the deadly yellow snow!
AleksiS
06.09.2009 16:41:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi,
 
siltä Chris Uffilta saa myös Celestionin kaiuttimet hyvään hintaan. Muistaakseni tosin postit sen kotelon osalta ovat 28 puntaa, kun tuo Chris haluaa lähettää ne aina DHL:llä. Mutta silloin kun tilasin omia romuja, niin punta oli käytännössä 1:1 euroon verrattuna, eli halpaa oli. Chrisillä on tällä hetkellä ilmeisesti aika kiirusta, joten muutaman viikon joutuu omaa koteloa varmaankin odottamaan.
 
tuolta löytyy kuvia Chrisin vahvistimista ja koteloista http://smg.photobucket.com/albums/v173/00Chris00/My%20amps/
 
-Aleksi
 
B-tone-flat
07.09.2009 18:40:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

OT:na kyselisin kun olis tarkoitus laittaa blues deluxen vahvistinosa nuppikoteloon niin löytyykö sellaista miltään valmistajalta? Vai onko tehtävä itse?
 
No Comments!
HTMono
07.09.2009 19:38:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuleeko noihin kuinka aloittelijaystävällisiä ohjeita mukana kun tuollaisen hommaa vaiko onko kasatessa noiden internet-ohjeiden varassa? Mietin vaan tässä kun varsinaisesti vahvistimista ei ole kasailukokemusta mutta kiinnostaisi silti kovasti. Ei kehtaisi töpeksiä pääteastepuolen kanssa. Onnistuuko ohjeilla ensikertalainenkin?
 
If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to sort it out for themselves.
AleksiS
08.09.2009 12:20:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi Heikki,
 
elektroniikan perusteet kannattaa olla tiedossa ennen kuin alkaa vahvistinta rakentamaan. Ihan oman turvallisuudenkin kannalta.
 
Ampmakerin ohjeet ovat mielestäni ihan hyvät. Turret-levystä on ohjeissa asettelukuva (mikä komponentti menee mihinkin) ja kaikki tarvittavat johdotukset näkyvät sekä tekstinä, että kuvina.
 
Itse olin jokusen kitaraefektin rakentanut ennen tuota vahvistinprojektia ja ihan hyvinhän se meni. Barry kyllä vastailee kysymyksiin, jos jokin kohta jää epäselväksi.
 
Jos kyseessä on täysin ensikontakti elektroniikkaan, niin silloin en kyllä tuollaista korkeita jännitteitä sisältävää laitetta ottaisi työn alle.
 
-Aleksi
 
HTMono
08.09.2009 15:14:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AleksiS:
Itse olin jokusen kitaraefektin rakentanut ennen tuota vahvistinprojektia ja ihan hyvinhän se meni. Barry kyllä vastailee kysymyksiin, jos jokin kohta jää epäselväksi.

 
Olen minäkin pedaaleja rakennellut että ei nyt ihan "ensikosketus" ole kyseessä. Lähinnä juuri mietityttää tuo päätteen puoli että ohjeet olisivat tarpeeksi selvät. Muuntajiin ja päätepuoleen kun ei ole tullut koskaan koskettua.
 
Jos kyseessä on täysin ensikontakti elektroniikkaan, niin silloin en kyllä tuollaista korkeita jännitteitä sisältävää laitetta ottaisi työn alle.
 
Enköhän minä tuon uskalla kasattavaksi ottaa, vähän lisäkirjallisuutta kehiin ja kasailee kaikessa rauhassa ja vaikka tarkastuttaa jollain kokeneemmalla lopuksi.
 
If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to sort it out for themselves.
AleksiS
08.09.2009 17:42:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro,
 
kyllä nuo ohjeet ovat ihan hyvät noiden muuntajienkin johdotusten osalta. Muuntajissa itsessään on myös selvästi merkattu eri jännitteet (poweri) ja ensiö/toisio (päätemuuntaja).
 
Kannattaa käydä katsomassa esim. www.18watt.com ja sieltä eri ihmisten tekemiä vahvistimia. Myöskin Ceriatonen layout-kuvat kertovat aika paljon tuosta piuhoituksesta.
 
-Aleksi
 
markkupoika
22.09.2009 12:26:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tälläisen voiskin tilata. Ootteko mitä kautta maksanu nämä? Onnistuuko ihan verkkopankin kautta?
 
AleksiS
24.09.2009 11:29:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro,
 
ihan PayPalilla on maksu lähtenyt. Tosin luulisin, että voisi myös maksaa suoraan EU-pankkisiirrolla.
 
-Aleksi
 
d-e
10.10.2009 10:01:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muistelisin,että tuolla on joku jonotuszydeemi.Eli tänään tilattu 18W-Kit lähtee parin kuukausen päästä.Toi Barry pyörittää firmaa yksinään,ja tosiaan vastailee sähköposteihin ihan asiallisesti.Jos kielitaito ei riitä tilausohjeiden ja postikulujen läpikäymiseen,niin epäilen että rakennusohjeidenkin kanssa voi tulla vaikeuksia.Ohje sinänsä on helppo ( http://www.ampmaker.com/pp18guide/pp18bd.asp ) ,mutta yhtään virhettä ei saa päästä läpi loppuvaiheeseen asti.Mun mielestä paremmat ohjeet kuin TAD:lla.Ite rakensin näitäkin ohjeita mukaillen styrkkarin.Putkitus on sama, watteja on mittauksen mukaan 20.Saundaa Eminencen Red Fangin kanssa todella hienolta.Ite hain enemmän Vox-maisemaa ja omasta mielestäni onnistuin.Älämölöä tulee riittävästi.Kun volaa kääntää enemmän niin säröä tulee lisää,ei niinkään desibelejä.Samalla tulee "mutaisempi" saundi.Ite taivuttelin kolme chassista ennenkuin muuntajien hurinat oli siedettävällä tasolla.Tavoitteena oli tehdä styrkkari mahdollisimman pieneen tilaan.No,ei toteutunut tämä tavoite.Suosittelen ajan ja vaivan säästämiseksi hankkimaan se "pre-punched chassis",on ainakin testattu ja hyväksi havaittu.Ite tein lopullisen chassiksen suurehkosta alumiinikourusta ja asensin muuntajat melko etäälle toisistaan.Nyt styrkkari ei hurise yhtään kun piuha ja kitara on kytketty.
 
"..rock and roll has been downhill ever since Buddy Holly died..." - John Milner
charvette
10.10.2009 12:58:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuinka paljon meteliä lähtee tuollaisesta 5W:sta eli riittääkö klubikeikalle ilman pa:ta ja piisaako cleania kovemmalla volalla? Tiedän kyllä kysymyksen subjektiivisuuden mutta josko jotain mielipidettä löytyisi. Itseltä löytyy Madamp M15Mk1 (15W/12" kaappi) ja siitä lähtee ääntä todella paljon (clean/dist kanavat erikseen). Tarvitsisin combon ja arvon, että haenko kaupasta vai tilaisinko 5W-kitin koteloineen.
 
d-e
10.10.2009 20:35:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on (myös) TAD:n Champ -klooni.Hyvällä herkällä kaiuttimella ääntä tulee ihan reippaasti,mutta cleania melko rajoitetusti.Tota cleaniakin voi vähän saada lisää oikealla kaiuttimella.Ite oon soittanu keikkoja mikityksellä ja ilman.Mun mielestä kannattaa tehdä itse,saa vähän käsitystä putkivahvistimen sielunelämästä.Myös korjaustoimenpiteet on helpompi tehdä.
 
"..rock and roll has been downhill ever since Buddy Holly died..." - John Milner
Tuamå
09.02.2010 12:28:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Edit: Niin se Ampmakerin sivuilla "Cabs by Chris" sivulla oleva oranssi-musta "chunky combo" on se meikäläisen kotelo :)
 
-Aleksi

 
Moi, itselleni on tulossa SE-5a kitti ja olen 1x12" comboo suunnitellut tekeväni / teettäväni juuri noilla mitoilla mitä tolle chunkylle oli ilmoitettu.
 
Olisiko liika vaivaa jos laittaisit muutaman lähikuvan strategisista kohdista tuolta oranssisesta kaunottaresta? Lähinnä kiinnostaa se rakenne sisäpuolelta käsin, ja toki myös ulkoa päin...
 
Mitä tuollaisesta joutui muuten maksamaan, heitä jotain osviittaa jos kehtaat?
 
Jos kuvia viitsit laittaa niin maili on ttsalo ät gmail.com
 
-Tomi-
 
AleksiS
10.02.2010 08:09:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro,
 
otan muutaman kuvan illalla ja pistän tulemaan sähköpostiin.
 
Maksoin omastani postitettuna (DHL) noin 300€. Hinnassa oli mukana Celestionin G12H. Pelkkä kotelo taitaa olla jossain 200€ tienoilla. Ihan OK hinta siinä mielessä, että itsellä ei ole työkaluja (eikä taitoja) kotelon tekemiseen.
 
-Aleksi
 
efunkelist
11.02.2010 09:47:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kimppatilaushuoneessa näitä tilattiin erä ja alkavat olla toimituksessa viimeisetkin. Itse tilasin WF-55 -sarjan josta tulee ensimmäinen vahvarini - aiemmin olen kasannut muutaman pedaalin ja kaiuttimen joten isoin kolvausprojekti mulle tähänasti mutta kyä tuo helpolta ja simppeliltä vaikuttaa. Ohjeet vaikuttaa varsinkin selkeiltä.
 
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «