Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: uusi fooru avattu ammtti mihille
1
Humpe
09.02.2010 15:15:48
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.teknikoiden.net/
 
Freelancer Seinäjoelta http://dorkadesig.suntuubi.com
mdkl01
09.02.2010 15:38:42 (muokattu 09.02.2010 15:39:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, ihan mukavan olonen, vie varmaan jonkinaikaa ennenkuin ihmiset ton löytävät.
 
multicore
Dj.Dumbass
09.02.2010 16:38:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mdkl01: Joo, ihan mukavan olonen, vie varmaan jonkinaikaa ennenkuin ihmiset ton löytävät.
 
Ideana kyllä ihan käyttökelpoinen. Tietynlainen asiallisuus, selkeys ja foorumin laatu paranisivat muusikoiden.nettiin verraten paljon jos tuo edellyttäisi oikeiden nimien käyttöä.
 
But what would Musamies do?
Juhani
09.02.2010 17:51:08 (muokattu 09.02.2010 18:05:41)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dj.Dumbass: Ideana kyllä ihan käyttökelpoinen. Tietynlainen asiallisuus, selkeys ja foorumin laatu paranisivat muusikoiden.nettiin verraten paljon jos tuo edellyttäisi oikeiden nimien käyttöä.
 
Vaarana tuossa omalla nimellä kirjoittamisessa kuitenkin on.
 
- Joku esiintyy henkilönä joka ei oikeasti ole ja aiheuttaa ongelmia. Esim. Twitterissähän on erikseen nimen verifikointi, en tiedä käytännöstä. Facebookissa taas ihmisen aito ystäväpiiri vahvistaa henkilöllisyyden.
 
- Joku kirjoittaa vaikka vahvassa humalassa aamuyöstä omalla nimellään sekavia juttuja, joita myöhemmin katuu. Ongelma on lähinnä se, että googlet ja muut ottaa julkisilta sivuistoilta tietoja arkistoihinsa, eikä jotain mitä nettiin on kirjoittanut saa sieltä enää välttämättä pois.
 
Facebook toi mukanaan netissä omalla nimellä kirjoittelun, mikä suljetulle ystäväpiirille on toimiva. Tosin sielläkin on noita julkisia grouppeja, joihin ihmiset kirjoittelevat. Vähän mitä sattuu yllättäen myös omalla nimellään.
Sytem
09.02.2010 19:28:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ajatuksena tuo on ihan toimiva, toteutus ei vaan välttämättä vielä vakuuta. PHPBB kotikoneella ( *.pp.htv.fi ) ajettuna ei ehkä ole se alusta johon haluan kovin paljon sisältöä tuottaa, jotenkin uskon että tämä forum on se jossa tiedot todennäköisemmin säilyvät pidempään käytettävissä. En ole myöskään mitenkään varma haluanko tallentaa käyttäjätietojani koneelle josta on julkisesti näkyvissä kaikki tekniset yksityiskohdat (phpsysinfo...), kenen tahansa murtautujan käytettävissä.
 
Jonkinmoinen wiki olisi kyllä hieno lisä tällä keskustelualueelle ja irkille ( #roudarit@ircnet , vinkvink). Tätä on jo jonkun aikaa puhuttu erinäisissä piireissä, toteutuksen tasolle ei vaan vielä ole kukaan päässyt.
 
Uskoisin siis pysyväni jatkossakin täällä ja nettiteatterissa uuden foorumin sijaan. Ristimänimeäni en netissä ihan hirveän monessa paikassa käytä, sen sijaan vakionimimerkki jonka perusteella ajokortissa oleva nimikin on kohtuullisella vaivalla selvitettävissä, on mielestäni toimiva.
 
Simo78
09.02.2010 20:18:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juhani:- Joku kirjoittaa vaikka vahvassa humalassa aamuyöstä omalla nimellään sekavia juttuja, joita myöhemmin katuu. Ongelma on lähinnä se, että googlet ja muut ottaa julkisilta sivuistoilta tietoja arkistoihinsa, eikä jotain mitä nettiin on kirjoittanut saa sieltä enää välttämättä pois.
 
Ihan sama, mua oikeesti häiritsee tuo ainainen selittely, että tein sen kun olin kännissä--> ei sitä viinaa kukaan sinne kurkkuun väkisin tunke ja voi voi jos sen voimalla tekee tyhmyyksiä...
 
mattivuorela
10.02.2010 19:36:02 (muokattu 10.02.2010 19:46:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sytem: Ajatuksena tuo on ihan toimiva, toteutus ei vaan välttämättä vielä vakuuta. PHPBB kotikoneella ( *.pp.htv.fi ) ajettuna ei ehkä ole se alusta johon haluan kovin paljon sisältöä tuottaa, jotenkin uskon että tämä forum on se jossa tiedot todennäköisemmin säilyvät pidempään käytettävissä. En ole myöskään mitenkään varma haluanko tallentaa käyttäjätietojani koneelle josta on julkisesti näkyvissä kaikki tekniset yksityiskohdat (phpsysinfo...), kenen tahansa murtautujan käytettävissä.
 
Jonkinmoinen wiki olisi kyllä hieno lisä tällä keskustelualueelle ja irkille ( #roudarit@ircnet , vinkvink). Tätä on jo jonkun aikaa puhuttu erinäisissä piireissä, toteutuksen tasolle ei vaan vielä ole kukaan päässyt.
 
Uskoisin siis pysyväni jatkossakin täällä ja nettiteatterissa uuden foorumin sijaan. Ristimänimeäni en netissä ihan hirveän monessa paikassa käytä, sen sijaan vakionimimerkki jonka perusteella ajokortissa oleva nimikin on kohtuullisella vaivalla selvitettävissä, on mielestäni toimiva.

 
Noniin, tällainen on tosiaan avattuna... Ja tällähetkellä sijaitsee vielä testiympäristössä, (*.pp.htv.fi) johtuen oikean palvelimen nettilinjan puutoksesta, mutta asia korjaantunee pian.
 
Tosiaankin tästä on varmaan moni muukin käynyt keikoilla ja muuallakin keskusteluita että pitäis olla sellasta ja tuollasta, tein nyt kuitenkin asian jollaintavoin mahdolliseksi, joten katsotaan nyt mitä tästä tulee, lähinnä se riippuu käyttäjien aktiivisuudesta ja halusta jakaa tietojaan muiden käyttäjien kesken.
 
Mitä tulee oikeilla nimillä toimimiseen, niin itse koen sen hyvänä asiana, näinollen jokainen joutuu jollain tapaa ainakin seisomaan kirjoitustensa takana, ja turha haukkuminen yms. toivottavasti vähenee. Suomessa kuitenkin on niin vähän teknikoita, että loppujen lopuksi kaikki ollaan joskus toisemme jossain tavanneet ja käyttäjänimistäkin suunilleen osaa jo päätellä kuka on kysymyksessä.
 
Ja tervetuloa kaikille tutustumaan uuteen sivustoon.
 
EDIT: Tuosta WIKI-ajatuksesta vielä että ei senkään toteuttaminen ole vaikeaa ja jos sellaiselle on kysyntää ja ihmiset jaksaa sitä tuottaa niin tottakai sellainen tehdään.
 
-matti | http://teknikoiden.net
Humpe
11.02.2010 16:45:53
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei pidä myöskään unohtaa tätä
 
http://forums.delphiforums.com/nettiteatteri/start
 
Freelancer Seinäjoelta http://dorkadesig.suntuubi.com
Teijo K.
14.02.2010 10:15:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Simo78: Ihan sama, mua oikeesti häiritsee tuo ainainen selittely, että tein sen kun olin kännissä--> ei sitä viinaa kukaan sinne kurkkuun väkisin tunke ja voi voi jos sen voimalla tekee tyhmyyksiä...
 
Mä olen täsmälleen samaa mieltä. Toi humala on niin tyhmä teokosyy että lähinnä ärsyttää. Aikoinaanhan täälläkin käytiin kova keskustelu siitä, että pitäisikö olla anonyyminä vai omalla nimellä, ja silloin vielä kannatin anonyymiyttä. Olen kyllä kääntänyt takkini ja kelkkani täysin tuon asian suhteen. Anonyyminä kirjoittelun haittapuolet ovat mun mielestä huomattavasti isompia kuin sen loppujenlopuksi varsin vaatimattomiksi jääneet hyvät puolet.
Juhani
16.02.2010 20:34:43 (muokattu 17.02.2010 15:10:34)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Teijo K.: Mä olen täsmälleen samaa mieltä. Toi humala on niin tyhmä teokosyy että lähinnä ärsyttää. Aikoinaanhan täälläkin käytiin kova keskustelu siitä, että pitäisikö olla anonyyminä vai omalla nimellä, ja silloin vielä kannatin anonyymiyttä. Olen kyllä kääntänyt takkini ja kelkkani täysin tuon asian suhteen. Anonyyminä kirjoittelun haittapuolet ovat mun mielestä huomattavasti isompia kuin sen loppujenlopuksi varsin vaatimattomiksi jääneet hyvät puolet.
 
Teijo K.: Mä olen täsmälleen samaa mieltä. Toi humala on niin tyhmä teokosyy että lähinnä ärsyttää. Aikoinaanhan täälläkin käytiin kova keskustelu siitä, että pitäisikö olla anonyyminä vai omalla nimellä, ja silloin vielä kannatin anonyymiyttä. Olen kyllä kääntänyt takkini ja kelkkani täysin tuon asian suhteen. Anonyyminä kirjoittelun haittapuolet ovat mun mielestä huomattavasti isompia kuin sen loppujenlopuksi varsin vaatimattomiksi jääneet hyvät puolet.
 
No mehän kirjoitetaan täällä omalla nimellä. ;)
 
Mutta ei sen tarvi olla humala sen syy. Joku voi kirjoittaa vaikka 14 vuoden iässä omalla nimellään kaikenlaista. Sitten vuosia myöhemmin työnantaja tai tuleva vaimo googlettaa ne samat kypsät jutut, jotka on nettiin jääneet roikkumaan. Ei välttämättä ne jutut naurata enää.
 
Onneksi YouTubea ei ollut kun allekirjoittanut teki lyhytelokuvia Bad Taste hengessä. Voisi jonkin verran hävettää.
 
Tällaisissa sivuissa tosin jossa on tietty ammattilaispiiri niin on tietenkin hyvä, että ihmiset puhuvat oikeilla nimillään. Siinä missä muutenkin kun toimivat oikeassa elämässä, eikä vain jossain netin foorumilla. Mutta haluavatko he tehdä sen erikseen juuri netin julkisella foorumilla? Voi olla vaikea saada niitä ammattilaisia mukaan omilla nimillään.
 
Kyse on myös julkisuudesta. Kun kirjoittaa omalla nimellään nettiin, astuu julkisuuteen. Eikä välttämättä edes tiedosta sitä.
 
Sitten on se, ettei välttämättä ymmärrä harkita kahta kertaa mitä julkisesti kirjoittaa, vaikka ehkä pitäisi.
 
Olen kyllä sitä mieltä, ettei kaikkea pitäisi julkaista netissä. Siis anonyymien nimimerkkien takana. Mutta se onkin sitten toinen juttu se.
eetuss
17.02.2010 10:30:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Syötettä ei hyväksytä" - Jaa no en mie sitten rekisteröityny tuonne..?
 
Ei se tästä..
elsewhere
17.02.2010 15:55:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä argumentti nimimerkkien puolesta on, että kaikki nimet eivät ole tasa-arvoisia. Jos Mikko Korhonen (nimi vedetty hatusta) trollaa ja käyttäytyy huonosti, se leimaa helposti useammankin Mikko Korhosen, mutta jos Mika-Rainer Ahmavaara (nimi vedetty hatusta) perseilee, se tuskin menee kenenkään muun piikkiin.
 
Avovaimollani on melko yleinen nimi, ja täyskaimoja löytyy useita, joista samassa yliopistossakin kaksi. Välillä meille tulee eri henkilöille tarkoitettua postia, sähköpostia vielä enemmän, ja suurehko osa googlaamalla saatavasta tiedosta on hyvin harhaanjohtavaa.
 
~ Love broke out and I forgot it's war.
Sami_T
18.02.2010 01:21:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

elsewhere: Hyvä argumentti nimimerkkien puolesta on, että kaikki nimet eivät ole tasa-arvoisia. Jos Mikko Korhonen (nimi vedetty hatusta) trollaa ja käyttäytyy huonosti, se leimaa helposti useammankin Mikko Korhosen, mutta jos Mika-Rainer Ahmavaara (nimi vedetty hatusta) perseilee, se tuskin menee kenenkään muun piikkiin.
 
Avovaimollani on melko yleinen nimi, ja täyskaimoja löytyy useita, joista samassa yliopistossakin kaksi. Välillä meille tulee eri henkilöille tarkoitettua postia, sähköpostia vielä enemmän, ja suurehko osa googlaamalla saatavasta tiedosta on hyvin harhaanjohtavaa.

 
Joo no tää on ihan hyvä pointti jos puhutaan nimimerkin käytöstä suomi24.fi:ssa.
 
Mutta jos puhutaan tälläisestä pienestä foorumista (=muusikoiden.netista) Suomen kokoisessa maassa niin kyllä mä luulen että aina pystyy yhden käden sormin laskemaan Mikko Korhonen-nimiset äänimiehet (tai kitaristit).
 
Muusikoiden.net on siinä mielessä vähän problemaattinen foorumi että täällä on harrastelijat ja ammattilaiset sekaisin samassa paikassa.
 
Itse puoltaisin sellaista käytäntöä että ne ketkä tekevät hommia edes jossain määrin ammatillisissa merkeissä esiintyisivät omalla nimellään. Tai ainakin profiilista selviäisi kenestä on kysymys. Kun ei kukaan oo keikallakaan kommandopipo päässä.
 
Itse olette lihava.
Teijo K.
18.02.2010 10:09:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juhani:
 
Tällaisissa sivuissa tosin jossa on tietty ammattilaispiiri niin on tietenkin hyvä, että ihmiset puhuvat oikeilla nimillään. Siinä missä muutenkin kun toimivat oikeassa elämässä, eikä vain jossain netin foorumilla. Mutta haluavatko he tehdä sen erikseen juuri netin julkisella foorumilla? Voi olla vaikea saada niitä ammattilaisia mukaan omilla nimillään.

 
Täällähän on monta ammattilaista omilla nimillään, ja oman näkemykseni mukaan ne omilla nimillään puhuvat ammattilaiset myöskin puhuvat eniten asiaa. Ei sen aina tarvitse olla nimimerkkinä sen oman nimen, muutamalla se löytyy vaikkapa omakuvauksesta.
Juhani
18.02.2010 22:56:39 (muokattu 18.02.2010 23:02:37)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sami_T: Muusikoiden.net on siinä mielessä vähän problemaattinen foorumi että täällä on harrastelijat ja ammattilaiset sekaisin samassa paikassa.
 
Itse puoltaisin sellaista käytäntöä että ne ketkä tekevät hommia edes jossain määrin ammatillisissa merkeissä esiintyisivät omalla nimellään. Tai ainakin profiilista selviäisi kenestä on kysymys. Kun ei kukaan oo keikallakaan kommandopipo päässä.

 
En tiedä onko se niin problemaattista. Monet joilla on ns. nimeä eivät välttämättä halua mitään eriarvoista leimaa (suuntaan tai toiseen) kirjoittamilleen asioille. Ihmisiähän tässä kaikki vaan loppupeleissä ollaan. Rennompaa jutustella ilman ylimääräisiä statuksia tai leimoja. Tuskin he tänne yleensäkään mitään kirjoittaisivat, elleivät kokisi olevansa samassa veneessä kuin muutkin.
 
Ja toisaalta kaikki jotka kirjoittaa nimimerkin takaa, kirjoittaa se "kommandopipo" päässä. Ei olisi reilua vaatia ketään kertomaan kuka on. Vetämään sitä pipoa vain muutaman päästä. Ja niillä jotka sitä vaativat, voi olla taustalla ihan muita motivaatioita, tarvetta loukata tai muuta ikävää.
 
Teijo K.: Täällähän on monta ammattilaista omilla nimillään, ja oman näkemykseni mukaan ne omilla nimillään puhuvat ammattilaiset myöskin puhuvat eniten asiaa. Ei sen aina tarvitse olla nimimerkkinä sen oman nimen, muutamalla se löytyy vaikkapa omakuvauksesta.
 
Niinhän se on. Ja varmasti ammattilaisilla on myös roppakaupalla kokemusta julkisuudesta ja sen kiroista. Osaavat ehkä siinä mielessä käyttäytyä asiallisemmin, tai ainakin varovaisemmin (netin foorumilla tai grillijonossa) kuin ne, jotka eivät julkisuuteen ja sen pyöritykseen ole joutuneet.
Teijo K.
18.02.2010 23:54:48
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juhani: En tiedä onko se niin problemaattista. Monet joilla on ns. nimeä eivät välttämättä halua mitään eriarvoista leimaa (suuntaan tai toiseen) kirjoittamilleen asioille. Ihmisiähän tässä kaikki vaan loppupeleissä ollaan. Rennompaa jutustella ilman ylimääräisiä statuksia tai leimoja. Tuskin he tänne yleensäkään mitään kirjoittaisivat, elleivät kokisi olevansa samassa veneessä kuin muutkin.
 
Ja toisaalta kaikki jotka kirjoittaa nimimerkin takaa, kirjoittaa se "kommandopipo" päässä. Ei olisi reilua vaatia ketään kertomaan kuka on. Vetämään sitä pipoa vain muutaman päästä. Ja niillä jotka sitä vaativat, voi olla taustalla ihan muita motivaatioita, tarvetta loukata tai muuta ikävää.
 

 
Niinhän se on. Ja varmasti ammattilaisilla on myös roppakaupalla kokemusta julkisuudesta ja sen kiroista. Osaavat ehkä siinä mielessä käyttäytyä asiallisemmin, tai ainakin varovaisemmin (netin foorumilla tai grillijonossa) kuin ne, jotka eivät julkisuuteen ja sen pyöritykseen ole joutuneet.

 
Sinänsähän tämä ei ole minun, vaan ennemmin sinun päätettävissä. ;) Ja mikä on tärkeysjärjestys? Rento jutustelu vai asiallinen keskusteleminen musiikista?
Juhani
19.02.2010 00:03:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Teijo K.: Sinänsähän tämä ei ole minun, vaan ennemmin sinun päätettävissä. ;) Ja mikä on tärkeysjärjestys? Rento jutustelu vai asiallinen keskusteleminen musiikista?
 
Vaikka haluttaisiin, niin tällähetkellä meidän on käytännössä mahdoton varmistaa, että kyseinen henkilö on kuka sanoo olevansa.
 
Niinkuin kirjoitin aiemmin: - Joku esiintyy henkilönä joka ei oikeasti ole ja aiheuttaa ongelmia. Esim. Twitterissähän on erikseen nimen verifikointi, en tiedä käytännöstä. Facebookissa taas ihmisen aito ystäväpiiri vahvistaa henkilöllisyyden.
 
Facebookin läpimurto ja nerous piilee tuossa oivalluksessa. Esimerkiksi Ville Valoja ja Kimi Räikkösiä löytyy roppakaupalla sieltä, mutta kun katsoo kaveripiiriä voi helposti nähdä, että kyseessä on feikki.
mattivuorela
11.04.2010 14:21:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Teknikoiden.netissä on nyt myös mahdollisuus listata keikkapaikkoja. Tarkoitus olisi ylläpitää ajantasaista tietoa kotimaisista keikkapaikoista. Hienoa olisi jos talon teknikkona toimivat henkilöt listaisivat oman työmaansa tiedot ja päivittäisivät niitä tarvittaessa.
http://teknikoiden.net
 
-matti | teknikoiden.net
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «